Terugbetaalde pogingen (bijna) op

Plaats reactie
.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Terugbetaalde pogingen (bijna) op

Bericht door .Fee » 9 december 2012, 19:12

Na een hels traject voor de 1e, 5 ICSI-pogingen en de 'zekerheid' om nooit opnieuw de mmm in te stappen bleek het verlangen naar een 2e toch te sterk aanwezig om het zomaar te negeren. We hebben dus na lang twijfelen een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts om te bekijken of we opnieuw mogen/kunnen starten. Maar natuurlijk zitten we met het aspect dat we slechts 1 terugbetaalde poging over hebben, wat het er niet makkelijker op maakt.
Zijn er lotgenootjes?

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 11 december 2012, 17:07

Geen lotgenootjes die niet aan hun proefstuk toe zijn en zin hebben in een 'babbel'? :wink:

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 11 december 2012, 17:22

Hey, ik vind dat ook stom dat er maar 6 pogingen zijn die terugbetaald worden. Alsof je daar altijd 2 of 3 of meer kinderen kan uithalen ? Maar ja, wat doe je eraan ? Als je echt graag nog een tweede wil, dan zou ik daar niet naar kijken, en het gewoon zelf betalen maar het is inderdaad extreem duur ... :? Ik heb nu nog vier pogingen over, en ben nu bezig aan mijn eerste poging ook voor een tweede kindje.

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 11 december 2012, 18:09

T is inderdaad niet eerlijk hoe een kinderwens soms bepaald wordt door financiële regelingen. Maar ik wil niet klagen hoor want als ik denk aan al die 41-plussers die door de nieuwe wet hun kansen plots beknot zien...
We hebben nu al beslist nog een poging(en) te betalen als de 6e ICSI mislukt. Kwestie van de druk van de ketel te halen hé. We hebben voor ons meisje 5 pogingen nodig gehad, dus ik geloof niet echt dat het nu van de 1e keer prijs zou zijn, maar je weet natuurlijk nooit hé. :wink:

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 11 december 2012, 19:22

Dag Fee,

Het is al even geleden dak ik hier nog geschreven heb. Maar kom af en toe wel meelezen.
Je schrijft exact hoe wij ons ook voelen. Hier is ons ventje er gekomen na 5 verse pogingen. En zelf tijdens de zwangerschap dachten we van we gaan blij zijn met hem en nooit meer in de mmm. Maar ondertussen is hij bijna 4 maand en kriebelt het vooral bij mij enorm voor een brusje. Wij hebben ondertussen beslist dat we zeker nog een zesde poging gaan doen maar nog niet direct, we denken in 2014 misschien terug te starten. Hoe oud is jullie kindje? Alvast heeel veeeel succes :D

*nat*
Berichten: 1172
Lid geworden op: 31 maart 2010, 15:09

Bericht door *nat* » 11 december 2012, 19:25

hoi .Fee,

Bij ons heeft het zes pogingen geduurd voor onze meid er was. Ze is nu 5 maanden. Ik heb altijd graag twee kindjes gewild, maar we zitten nu een beetje te twijfelen... gaan we voor een tweede en riskeren we al dat geld door ramen en deuren buiten te smijten terwijl we daar zoveel mee voor haar zouden kunnen doen? In mijn hart is de kinderwens nog heel groot, maar ik wil niet dat dat ten koste van haar gaat... (ons parcours is ook nogal hobbelig verlopen, met twee MK en een BBZ, heb dus ook niet veel zin om daar terug ingesmeten te worden) We zijn er dus nog niet uit. Maar ik hoop van harte voor jou dat die ene poging genoeg is !

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 11 december 2012, 20:16

Bedankt dames voor jullie reacties, het doet deugd te kunnen praten met mensen die het begrijpen hé!
@Rose, Ons meisje is nu 1,5 jaar. De kriebels voor een 2e waren er ook vrijwel direct, maar hebben eerst (tegen beter weten in) gehoopt dat er misschien een natuurlijk mirakel zou gebeuren en nadien gehoopt dat die kriebels zouden weggaan. Maar geen van beiden is dus gebeurd. :wink:
@ *nat*, We hebben ook eerst getwijfeld wat te doen met zelfbetaalde pogingen. Wij hebben al beslist er toch nog voor te gaan (niet oneindig hoor want het moet financieel haalbaar blijven hé) want de wens is te groot om te negeren en ons leven lang af te vragen "wat als". Een brusje zou ook een meerwaarde betekenen voor onze dochter denken we.
Ik weet ook heel goed wat jouw gevoel zegt. Wij hebben ook een hobbelig parcours achter de rug (gemiste diagnose door het eerste ziekenhuis dus de 1e 3 ICSI's waren nutteloos) en de schrik om opnieuw de mmm in te gaan hield vooral mij tegen. Ik stelde de start alsmaar uit, maar nu we (ventje wou al langer) de beslissing genomen hebben en de afspraak gemaakt hebben wil ik er ook wel direct aan beginnen! :wink:

roisin
Berichten: 1009
Lid geworden op: 22 januari 2010, 16:40

Bericht door roisin » 11 december 2012, 21:07

Mijn zoon is ondertussen een jaar. Hij was er na 4 pogingen en een hoop ellende zoals Mk en BBZ. Ondertussen in sept reeds brusjespoging gedaan zonder resultaat. Nu indubio wanneer die laatste poging en te vatten en wat te doen als het niet lukt... Ergens heb ik schrik om er terug in te vliegen...

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 11 december 2012, 21:54

Ja Roisin, die schrik hé, omdat we niet weten wat ons te wachten staat... of omdat we het juist wél weten??
Bij jullie staat de teller dus ook op 5 pogingen jammer genoeg... Waar ben je in behandeling? Heb je al een gesprek gepland of wacht je nog even af?

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 12 december 2012, 10:20

Jaaa, ik kan je helemaal vervoegen!
Onze zoon is ontstaan na de cryo-poging van ICSI 4; de 10de terugplaatsing.
Toen hij 10 maanden was zijn we de eerste keer op gesprek geweest: schema gekregen om te starten, maar vlak daarna, zo rond het jaar had ik het best zwaar; die paar maanden had ik het gevoel geen moment meer voor mezelf te hebben en twijfelde ik aan een tweede. Net als jou hoopte ik op een natuurlijk wonder...

Toen hij zo'n 18 maanden oud was, ging het weer heel wat makkelijker, en wilden we beginnen, maar toen kwam het even helemaal niet uit met vakanties, werk, etc.

Uiteindelijk in juni beginnen prikken voor poging 5; en 1 verse + 3 cryo terugplaatsingen gehad in juni, juli, augustus en september. Alles negatief. In oktober dan de laatste 6de poging, en voor de allereerste keer hadden we geen cryo's. Resultaat: negatief.
Vroeger zeiden we nooit zelf te gaan betalen, maar nu we al zoveel moeite gedaan hebben voor een brusje, is mijn hoofd zo ingesteld op 2 (of 3) kindjes, dat we besloten hebben toch verder te doen.

A.s. dindsdag gaan we op gesprek voor het hoe en wat te bespreken. Persoonlijk zou ik graag eerst opnieuw een kijkoperatie hebben, gewoon om zeker te zijn dat er niet opnieuw endometriose problemen of dergelijk zijn. Benieuwd hoe de arts daar tegenover staat.

Mijn grens ligt nu op 10 terugplaatsingen in totaal: dat is wat we ook nodig hadden voor onze zoon. Maar ik heb inmiddels wel geleerd dat grenzen zeer verlegbaar zijn. We zien wel

Ook ga ik informeren of we tussen de ivf's in, geen IUI kunnen doen. Bij zoontje hebben we dat maar 3 keer geprobeerd, maar in theorie is mijn man zijn zaad daar wel goed genoeg voor ...

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 12 december 2012, 11:34

Is toch eigenlijk wel erg hé, dat wij onze kinderwens moeten doen afhangen van financiële reden ? Ik zou ook niet stoppen na 6 behandelingen als mijn kinderwens nog te groot is, ik denk dat ik daar anders altijd spijt zou van blijven hebben. Maar toch vind ik dat jammer, dat wij al dat geld moeten geven aan een kind dat er nog niet is, we zouden er zoveel andere dingen kunnen mee doen of spenderen aan het kind dat er wel al is. Het is echt zo ONEERLIJK allemaal, al die moeite moeten doen en dan kost het nog een bom geld :evil:. Inderdaad, als je met IUI kan zwanger worden heb je meer geluk want daarvan zijn de pogingen onbeperkt ...

O ja, mijn zoontje is bijna 6 maand, en wij zijn nu bezig met de eerste poging voor een tweede, morgen heb ik terugplaatsing. Ik zag er echt het nut niet van in om langer te hopen of te wachten op een spontaan wonder of om de ivf uit te stellen ... Maar dat moet elk voor zich uitmaken. Tenslotte weet je niet hoelang het zal duren.

lieskem
Berichten: 181
Lid geworden op: 21 maart 2010, 20:17

Bericht door lieskem » 12 december 2012, 13:01

Helaba,

Ik ben bezig met spuiten (5e poging). Ik was na 3 pogingen zwanger en ons wondertje is nu bijna 14 maanden. We zijn van mei bezig voor een brusje. 4e poging mislukt (1 cryo ook mislukt)..
Ik ben heel blij met ons wondertje, maar heb altijd graag 3 kids gewild.
Nu ik in deze situatie zit zal ik al heel blij zijn als er nog een 2de wondertje komt.
Ik vind het ook zo oneerlijk dat er maar 6 pogingen terugbetaald worden. Ik heb al eens gekeken wat menopur enz. kost, dat is een hele boterham.
Wij hebben ook geen IUI kunnen doen omdat mij eileiders niet doorgankelijk zijn. Spontaan zwanger worden is bij ons dus ook geen optie!
Iedereen zegt dat ik blij moet zijn dat ik er eentje heb en dat is ook zo, ik ben ontzettend blij met onze kleine schat!
Als ze me zeggen 'je was één keer zwanger, dan lukt het je dat nog wel...' word ik ook altijd een beetje boos...
Veel succes aan iedereen die zo graag een brusje wil!!!!!!!!

Lieskem

roisin
Berichten: 1009
Lid geworden op: 22 januari 2010, 16:40

Bericht door roisin » 12 december 2012, 14:26

Allez, we zijn niet alleen :).

Spontaan zwanger worden of iui is in mijn geval niet mogelijk. Zaad van man is echt niet goed genoeg hiervoor, dus we zijn enkel aangewezen op icsi.
Ik ben in behandeling in Gent (St-Lucas) en denk elke maand: nu bel ik om me terug op de planning te laten zetten, maar stel het telkens weer een maand uit. Ik vind het even goed zo om niet met behandelen bezig te zijn. Nu zoon een jaar geworden is, heb ik de vraag: "en komt er nog een tweede?" al honderd keer gehoord. Het antwoord is telkens: "wie weet?". Ik wil het graag, maar heb me al proberen voor te houden, tevreden te zijn met wat er al is en hopelijk er me zo niet te fel op te focussen dan bij het eerste. Niet in behandeling zijnde, lukt dit wel, maar eens terug bezig is dat moeilijk (heb ik in september toch gemerkt).

Aan allen veel succes met de "nieuwe" start

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 12 december 2012, 15:01

@Roisin, dat heb ik me ook voorgenomen, om er niet zo hard in op te gaan als bij de 1e, al weet ik ook dat dat moeilijk zal zijn eenmaal we bezig zijn. We gaan alleszins niet meer van de ene poging naar de andere hollen (hebben nooit cryo's), maar bij mislukking even op adem komen en alles laten bezinken. Dat voelt toch anders aan dan de vorige keer, het 'moeten' is er een beetje vanaf.
@Cimmetje, jij hebt dinsdag gesprek? Wij vrijdag!
Tja, die kijkoperatie heb ik ook al veel aan gedacht. Ik ben er geen voorstander van omdat ik na de vorige meteen ook 3 maanden menopauze erbovenop kreeg en dat was toch ook niet te onderschatten. Langs de andere kant: als de arts het nodig vindt, wat dan? Soms lees ik ook dat meer opereren meer littekenweefsel met zich meebrengt wat ook weer niet goed is. Ik ga dus vrijdag ook eens horen wat hij denkt...
@Lieskem, jij bent al bezig! Al enig zicht op een punctie? Heb je al controles gehad?
Inderdaad, men gaat ervan uit dat het kan lukken als het al eens gelukt is, maar we kunnen niet blijven en blijven doorgaan hé! Het blijft een lotje uit de loterij waar we hopelijk nog 1tje (of 2) uit winnen!

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 13 december 2012, 8:47

.Fee schreef:we kunnen niet blijven en blijven doorgaan hé! Het blijft een lotje uit de loterij waar we hopelijk nog 1tje (of 2) uit winnen!
Inderdaad, en dat besef ik maar al te goed. Bij zoontje heb ik alles ervaren met in mijn achterhoofd "grote kans dat dit de eerste EN laatste keer is", en dat helpt nu wel. Ik heb mega intens genoten van alles, en nog steeds vind ik het niet zo erg dat er nog geen brusje is, want nu doe ik dingen met mijn zoontje waar vrienden met 2 kleine kindjes geen tijd meer voor hebben.
Maar nu mag ik zo stilaan toch wel zwanger zijn ... ZUCHT

Trouwens; die 6 terugbetaalde pogingen; prijs je gelukkig dat we 6 (!!!) pogingen terugbetaald krijgen. Ken jij een land ter wereld waar je er nog meer krijgt??? In de meeste landen krijg je helemaal niks terug, dus zijn we maar dikke bofkonten eigenlijk, anders had ons eerste kindje ook al een fortuin gekost.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten