Broer of zus op (voorlopig) natuurlijke wijze

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 24 april 2013, 15:24

Ik durf het nog niet goed neer te schrijven eigenlijk, want vind het nog altijd zo onwezenlijk. Wonder boven wonder ben ik zwanger, van de allereerste keer (???), en dan nog terwijl ik volledige borstvoeding aan het geven was (zoontje at nog zo goed als geen patatjes). Kijk, de natuur kan ook mee zitten! Probeer weliswaar nog een beetje voorzichtig enthousiast te zijn. 't Is nog maar 6,5 week, en ik heb mij ook niet aan alle voorschriften gehouden (paar glaasjes gedronken, niet veel, maar toch, ben een keer naar de sauna geweest en zelfs eens 1 motilium genomen :( ), en dat vind ik nu wel stom natuurlijk. Maar ik had nu toch echt niet gedacht dat ik nu zó veel geluk ging hebben! En ik wou ook weer niet alles laten leiden door zwanger te willen worden.
Muis, hoe zit het met jou?

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 24 april 2013, 21:00

Da's super, Kusje. Het bewijs dat het inderdaad echt kan meezitten. Leuk voor jou!

Hier is poging 5 ook om zeep. De regels zijn gearriveerd en ook al zijn we nog maar 5 maand verder: ik voel het aan mijn water dat mijn onverklaarbaar probleem nog altijd niet van de baan is. Begin mei afspraak in Jette en dan zien of we al dan niet snel opstarten.
'k Vind het jammer dat het hier niet eens gewoon kan vlotten, maar ach ja....

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 25 april 2013, 9:27

Dikke proficiat Kusje! Wanneer mag je gaan voor een eerste echo? En zit maar niet in met die ene motilium en die paar glaasjes, als het dat maar is... Hier idem, wist het ook pas op 5 weken en in die tijd ook rauwe groenten etc gegeten, als je het niet weet...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 27 april 2013, 11:04

Over een maand ga ik pas. Bij ons is het sowieso eerste echo op 10-12w. Dus ja, nog een tijdje wachten, dan ben ik iets meer dan 11w op dat ogenblik.
Wel al bloedname bij huisarts gehad, en toxoplasmose en cmv is nog steeds in orde, nog altijd oppassen dus, maar in tussentijd toch niks opgelopen. En de rest zullen we dan binnen een week of 4 zien. Ik ga er wel vanuit als ik mij in orde voel dat er wel geen grote problemen zullen zijn. (Mss onterecht, maar soms ff naïef zijn om de tijd door te komen :))
Bij ons zoontje had ik bij ferticentrum al echo op 6w, en dan nog eens op 8 of 9 alvorens naar mijn eigen gynae te gaan (en dan ook daar rond 11w echo gehad). Dat "voordeel" heb ik nu dus niet, maar ach ja, nu zo veel ander voordeel :)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 6 mei 2013, 13:19

Kusje, een dikke dikke proficiat!! We ontmoetten elkaar al op het borstvoedingstopic. Echt super! Mijn zoontje is nu zeven maand en half en moest hij niet zo slecht slapen waren we er ook al terug aan begonnen. Ik geef ook nog bv (sinds een maand wel niet meer volledig, hij eet nu ook patatjes en fruitpap) en ook vaak nog s nachts. Mijn cyclus is nog niet terug, hoewel misschien niet abnormaal aangezien ik pco heb. Ik zou zo graag bv blijven geven tot zijn twee jaar, maar ik wil ook wel niet meer zo lang wachten met zwanger worden (wel eventueel met ivf, maar de natuur wil ik eerder zijn gang laten gaan). Ik ben alleen 'bang' dat zoontje de melk niet meer lekker zou vinden als ik zwanger ben. Hoe verloopt dat bij jou? En blijft de productie ok? Tis een dilemma voor mij. Voor ivf moet je stoppen met bv, maar stel dan dat het nooit meer lukt, dan ben ik voor 'niets' gestopt. Zou ik eeuwig zonde vinden, want we genieten er beiden zo hard van...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 6 mei 2013, 22:04

Dag Ster, hoe zien je nachten er ondertussen uit? Hier ook nog altijd geen doorslaper hoor. Meestal 1 keer wakker, soms 2, heel soms eens doorslapen. En met wakker bedoel ik dan wakker dat ik moet opstaan. Soms is er ook een een kleine kreun, of enige minuten lawaai te horen, maar als het daarna stil is, tel ik dat niet mee. Ik zou wel kunnen gebruiken dat hij doorslaapt, maar tja, het is dus niet zo...
Qua borstvoeding geef ik 's morgens, dan krijgt hij overdag patatjes en fruitpap (gaat nu heel goed). Als ik thuis kom drinkt hij nog eens bij mij (uit honger, of eerder uit zin, ik ben er niet uit). Als hij gaat slapen krijgt hij een fles nu. Ofwel met bv als ik genoeg heb gekolfd (ik kolf meestal nog eens als hij in bed ligt, en tot voor kort ook nog overdag terwijl hij dan geen melk nodig had, maar daar ben ik nu mee gestopt), of anders gewoon nan pro 2. Precies vindt hij dat toch even lekker. Ik heb de indruk dat ik voor 2 keer zeker genoeg melk heb (hij kan na ochtendvoeding makkelijk 4u volhouden tot groentjes). Hoe lang dat nog gaat duren is wel de vraag...
Mijn eerste bloeding was 4 maanden na de geboorte, en eisprong 6 weken daarna. Behandeling daar waren we nog lang niet aan toe. En idd, daarvoor bv stoppen had ik niet gedaan. Maar 2 jaar had ik er ook weer niet op gewacht. Maar ik begrijp je volledig hoor. En uiteindelijk, nu zal er wsl wel vrij snel een einde aan komen, maar ik vind dat ik ondertss mijn plicht wel vervuld heb :) En zo lang dat het nog gaat, des te beter.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 7 mei 2013, 14:56

De nachten zijn beter, maar nog maar sinds enkele dagen. We zijn veranderd van ziekenhuis en eindelijk bij een goeie gastro enteroloog terecht gekomen! Hier verloopt slapen nu ongeveer als bij jou denk ik. Af en toe een hele nacht niks, andere nachten soms enkel tutje of eens troosten en soms nog een nachtvoeding. Maar zo is het heel goed te doen! Als hij geen uren krijst van de pijn zijn wij héél blij! Ik geef s morgens bv, dan erna kolf ik nog ongeveer 250 a 300 af. Overdag kolf ik een keer, dan ook 300. En s avonds drinkt hij dan nog twee keer en kolf ik niet meer af, ik heb nu al veel teveel. Maar als ik niet kolf krijg ik direct een borstontsteking, dus ja... En als ik zo mijn productie nog voor lang goed kan houden, dan kolf ik die twee keer met plezier af. Alleen jammer dat het in de gootsteen verdwijnt. Mijn diepvriezer steekt al overvol en ik gebruik het toch niet, aangezien zoontje nog steeds niet van een flesje of beker wilt drinken, ook geen water of soep. Hij is wel héél trouw aan de mama he :wink: Vindt jouw zoontje je melk dan nog even lekker denk je nu je zwanger bent? Of merk je toch een verschil? Bv geven tijdens zwschap kan perfect hoor! Volgens mijn vv zijn er die het tot hun negen maand geven! En dan erna gewoon mee verder met de baby. Je melk verandert dan wel weer naar babyformaat maar de meeste kindjes maken daar geen punt van. Vraag is wel hoe je zo een dingen praktisch doet. Baby zal op andere uren drinken als peuter en als jij bevallen bent en in het zh ligt is het ook niet echt praktisch. Lijkt me zeer vermoeiend.

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 7 mei 2013, 20:13

Ik merk geen verschil bij hem. Hij drinkt nog even graag. Huisarts zei ook dat het niet lang zou duren, maar ik had ook gelezen dat het pas vanaf tweede helft van de zwangerschap zou veranderen. We zullen wel zien. Ben niet van plan 2 kindjes tegelijk te voeden ;)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 8 mei 2013, 9:23

Neen dat lijkt me idd niet doenbaar, zou ik ook niet doen denk ik. Ik denk dat het echt afhangt van je kindje of die nog wilt drinken als je zwanger bent of niet. Zolang jullie er beiden van genieten, doen zou ik zeggen :)

noa07
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 november 2009, 15:12

Bericht door noa07 » 2 juli 2013, 21:40

Hallo iedereen,

Ik wil hier ook graag eens reageren op dit topic omdat ik toch nog wat hoop wil geven aan de koppels die de hele MMM ook wat beu geraken.

Wij hebben een zoontje uit de 2de verse icsi poging. Geen cryo's. De bevruchtingsresultaten waren steeds heel slecht. Er schoot van de circa 15 bevruchtingen de 1ste dag telkens maar 2 embryo's over.
Voor een brusje hebben we 5 terugplaatsingen gehad (3 verse icsi-pogingen, waarvan de embryo's meestal niet van superkwaliteit waren). Na een jaar besloten we er eventjes mee te stoppen, maar spontaan te proberen. Wel heel gericht spontaan proberen. En na de eerste maand was het raak. Ongelooflijk! Ben momenteel 10 weken zwanger. Ik wil er ook nog bijvertellen dat als ik voor ons eerste kindje spontaan probeerde, geen ovulatiesignaal kreeg op de ovulatietesten... Zaadcelkwaliteit is niet goed. Begrijpe wie begrijpe kan...

En ik hoorde soms ook van die verhalen dat het niet wilde lukken met ivf maar dan plots wel spontaan. Ik dacht toen 'ja ja, bij iedereen maar niet bij mij hoor". Kwil nu ook niemand valse hoop geven, maar de verhalen kloppen, dus het kan echt!

Groetjes,
Noa

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 4 juli 2013, 22:11

hey noa,

bedankt voor je verhaal!
wij zijn ondertussen 5 maand spontaan aant proberen voor een brusje (voor zoontje hadden we 7IUI nodig).
het spreekt voor zich dat ik maar weinig geloof in het feit dat het spontaan zou lukken ... ook al kan het volgens de gynae. Daarom hebben wel een gesprek gepland met de gynae om eens te zien wat hij voorstelt eind van de maand.

Mijn man kwam echter deze morgen met het idee om toch wat intensiever werk te maken van het spontaan proberen, maar ik weet het niet goed.
Uit ervaring weet ik dat mijn eisprong rond dag 10 valt (door de vele follikelmetingen), maar volgens huisarts moet dat toch rond dag14 valen?! dus ja als je dan drie dagen ervoor en erna rekent maw dag 7 tem dag 17 zijn we wel aardig een tijdje bezig) :D

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 27 augustus 2013, 21:12

hey allen,

wij zijn sinds april 2013 ook opnieuw bezig voor een 2e kindje op -nu nog- natuurlijke manier. Onze zoon (17/12/2012) is er gekomen na 3jaar waarvan 5mnd Metformine, 6x Clomid, laprascopie + LEO en 3 IUI's. Ook nog 2 MK achter de rug (6w en 12w+3d) en ook PCOS vastgesteld bij mij (MScyclus tssn 39-46 dagen)

4 maand later is er toch ook nog niets bij ons maar ik had zelfs ook maar 4x een eisprong van de 6x Clomid behandelingen, 2x geen reactie en geen eisprong. Dus van de pakweg 6-8x MS cyclussen per jaar kan het zijn dat ik er maar 5x een eisprong van heb.

Als ik nog niet zwanger ben in december dan maak ik een afspraak voor een 1e gesprek op het fert.centrum en vooraleer we kunnen beginnen zouden we 6-9 weken wachttijd hebben al naar het schijnt.

Hoelang zouden jullie wachten of gewacht hebben om terug in de MMM te stappen/natuurlijk te proberen?

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Bericht door trinity » 18 september 2013, 12:18

dames,
het is lang geleden dat ik nog berichtje gelaten heb

onze zoon is nu 2j en 4maand
een gezonde kapoen die er gekomen is na 1 jaar zelf proberen, 3 iui en 1ste icsi gelukt

we hebben altijd al niet veel leeftijdsverschil gewild tussen 2 kindjes dus gestopt met anticonceptie vorig jaar in februari
moet nu wel eerlijk zijn en zeggen dat ons sexleven niet echt optimaal is en dat we dus eigenlijk te weinig *** om te kunnen zeggen dat we aan het proberen zijn maar toch blijft elke maand die hoop dat het misschien toch wel eens gelukt zou zijn (ik heb een lange cyclus en niet altijd een eisprong, bij mijn man is de kwaliteit ook niet denderend)
dus mijn man dringt er nu eigenlijk beetje op aan om icsi te doen
een tweede is echt gewenst dus ga ik een afspraak maken

duimen dus! :)
heb eigenlijk geen idee hoe lang de wachttijden zijn om opnieuw te starten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten