Broer of zus op (voorlopig) natuurlijke wijze

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 17 februari 2013, 16:45

Cara, ik krijg jammer genoeg nooit mijn regels. Maar geef wel nog bv, komt nu mss daardoor? Dat effect van een zwschap en een bevalling op de vruchtbaarheid, is dat eigenlijk kortdurend of blijft dat nog een aantal jaren?

Elie, das echt wonderbaarlijk zeg!

Asa, niet wanhopen! Ik begrijp je gevoel wel, maar je mag zo niet denken!!

Lie, ja ik was het die dat vroeg van de ovulatietesten. Ik zou dus niet weten wanneer ik zo een test moet doen aangezien ik nooit mijn regels krijg.

Is er hier iemand die ervaring heeft met zwanger worden via osteopthie?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 18 februari 2013, 9:31

Test zaterdag was negatief maar ook veel te vroeg. Ik wou gewoon even van alle hoop ontnomen worden maar twee dagen later, terwijl ik kotsmisselijk ben, blijf ik toch hoop koesteren ook al kan het niet... Mijn lijf speelt pijnlijke spelletjes met me... :(

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 18 februari 2013, 9:55

Ster_ schreef:Cara, ik krijg jammer genoeg nooit mijn regels. Maar geef wel nog bv, komt nu mss daardoor? Dat effect van een zwschap en een bevalling op de vruchtbaarheid, is dat eigenlijk kortdurend of blijft dat nog een aantal jaren?
Ja, dat kan nu nog door bv komen.

Het effect van de zwangerschap en de bevalling was na ons zoontje* heel kort (1 keer, daarna terug MMM), na ons oudste dochter onmogelijk te zeggen omdat we heel snel terug zwanger waren (dochter was nog geen 6 maand, maar de gyn had gezegd dat het effect kortdurend kon zijn en dochter was een zalige baby, dus hadden we al snel de natuur zijn gang laten gaan en we hadden superveel geluk) en nu is jongste dochter bijna een jaar en krijg ik toch nog steeds mijn maandstonden, zelfs behoorlijk regelmatig nu.

Asa, Kim, veel goede moed.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 18 februari 2013, 20:47

Hier afgelopen weekend een kleine 'criseken' gehad :wink:

Een ex-collega van me is getrouwd met ene die een pak jonger is dan hem. Hij is er nu 29 en zij 20 of zo. Ze was 18 toen ze aan kinderen begonnen (en ze is er nog altijd zelf 1, geloof me).
Zo stond ze toen ik hoogzwanger was te kirren dat haar man al 28 was en dus helaas 'een gigantische ouwe zak van een vader was'.
*rol eens met ogen*
Moet ge zeggen tegen iemand die pas op 32 haar kind kreeg :wink:

Enfin, haar dochter is geboren 1 augustus vorig jaar en zaterdag stond er in geuren en kleuren op fb dat er in september nog een baby bij komt.
Nooit gedacht, maar ik deed 'grrrrrrrrrrrrrrr' van achter mijn schermpje. Niet meer zo ambetant er van als voor mijn eerste kindje, maar toch genoeg om te grrrrrr-en dus ;)

De echtgenoot gaf me dan een veeg uit de pan dat ik niet moest brommen en zo en dat ie toch niet meer terugkeert naar Jette en dat het maar natuurlijk moet gebeuren en al en blablabla.

Ben uit mijn krammen geschoten dat we onverklaard onvruchtbaar zijn. En als over 20 jaar blijkt dat het aan mij ligt dan weet hij wel dat ik 'm gerust nog kindjes wou geven. Als het over zoveel jaren zou uitkomen dat het aan hem ligt dan ontneemt ie ons NU wel alle kansen. En dan maar gevraagd of ie d'r geen schuldgevoel aan zou overhouden later als het zo zou zijn.
Blijkbaar wel.
Ie is zo geschrokken van mijn lawaai dat ie zei: 'aller, bel maar naar Jette en regel het maar'

Maar 'k voel dat het eigenlijk tegen zijn zin is en nu voel ik me weer een slechte vrouw.

*zucht*

Wat een gedoe toch allemaal eh zeg.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 18 februari 2013, 20:51

Dan ben ik blijkbaar de uitzondering :(
Heb nu pas de diagnose (lichte) PCO gekregen.. Tijdens het natuurlijk proberen voor kindje #1 was ik mooi regelmatig, met cyclussen tussen 28 en 32 dagen.
Nu zijn we sinds augustus natuurlijk aan het proberen voor kindje #2 zijn mijn cyclussen minstens 35, met eens 43 dagen als record. Ik voel geen eisprong en ovulatietesten zijn dan wel dure dingen.. Hoewel, in vergelijking met ziekenhuisfacturen en gyn-controles :wink:

Voor endometriose zou de beste behandeling een zwangerschap zijn, heb ik eens gelezen.

Dus, euh, mag ik me hier ook aansluiten? Tot ik ongesteld word, dan gaan we terug starten met iui. Enne, zit nu op dag 33, maar op dag 20 had ik enkel nog maar wat kleine follikeltjes die elkaar wat bezig hielden, nog niet die ene mooie die moet uitgroeien tot een babietje.. Dus we zien wel. Toch blij dat ik dat intakegesprek had op dag 20, anders zat ik nu toch al weer te hopen :roll:

En al die wonderverhalen.. Als ze niet door de verkeerde persoon op het verkeerde moment verkondigd worden, geven ze inderdaad wel hoop! Ik ken er ook een paar hoor! Dus, ze bestaan, het kan!
Ik was er zelf ook zo eentje voor ons dochter. Ik hoor het een paar van onze 'vrienden' al zeggen: 'Ik ken er zo ene die, net toen ze gingen beginnen met ivf hé, toen was ze wel zwanger zeker! En ze waren dan ook net getrouwd, zie je, ze was met haar trouw bezig hé dan..' Euh, is het nog te vroeg om onze geloften te hernieuwen? :lol:
Maar hey, als het toen zo kon, nu misschien ook? En voor jullie allemaal ook?

Kim, dikke knuffel. Ik hoop dat dit HET mirakeltopic mag worden!

Liefs,
Wendel

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 18 februari 2013, 21:02

Ja, Lie.. Zitten we tegelijkertijd te typen :wink:
De Ventjes beleven dat toch allemaal anders dan wij hé? Hier was't toch ook meer ik die aan de kar trok om al terug de mmm in te stappen.. Ventje gaat mee, maar weet niet zeker of het voor hem even noodzakelijk is als voor mij.

En die collega, als het een troost mag zijn, zou ook brommen! Ontvrienden!!
Hier bij mij op't werk ook eentje. Eerste kindje is nog maar pas 1 jaar, en tweede komt vandezomer. En toen ik hen feliciteerde was de reactie 'jaja, we doen er aan door hé'..
Maar vond het niet zó erg. Bij de aanloop naar ons eerste zou ik in het toilet in een zielig hoopje ineengestort zijn. Nu niet. Wat me nog het meeste dwars zat was dat zij de Grote Aankondiging konden doen op kerstavond. Dat was MIJN scenario :(
Allee, t'is te zeggen, eerste scenario was bij de sint, dan op kerstavond en dan op dochtertje haar verjaardagsfeest. Dat was gisteren.. Heb de scenario-planning nu opgegeven. :oops:

Dikke knuffel,
Wendy

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 19 februari 2013, 9:20

Wendel schreef:En al die wonderverhalen.. Als ze niet door de verkeerde persoon op het verkeerde moment verkondigd worden, geven ze inderdaad wel hoop! Ik ken er ook een paar hoor! Dus, ze bestaan, het kan
Ja, al is het vooral de manier waarop het gezegd wordt, hé. Ik heb nu zelf mijn eigen 'wonderverhaal', maar toen mijn collega (eerste kindje ook via MMM) vertelde dat ze zwanger was en dat het zonder behandelingen was, maar op reis en dat ze dus het waargeworden cliché was, toen wrong het bij mij inwendig wel. Het is geen cliché en het is niet omdat je er minder mee bezig zou zijn, dat je per se zwanger zult worden. Soms heb je gewoon geluk en is de natuur eens lief voor je. Soms niet. En ik ben ontzettend dankbaar dat ons jongste er zonder medische mallemolen gekomen is (ook positief getest twee weken na onze trouw), maar dat is zeker niet omdat ik er minder mee bezig was. Wel omdat ik gewoon geluk had dat ik op het juiste moment wel een eisprong had en dat ventje op het juiste moment wel goed zaad had!

Lie, dikke knuffel. Ventjes zien het inderdaad anders, vrees ik. Maar dat is vaak enkel uit bezorgdheid voor ons (ventje wou liever geen IVF, omdat hij wist hoe zwaar dat voor mij zou zijn. Maar als ik het per se wou, zou hij erin meegegaan zijn, dat ben ik zeker. Gelukkig was het bij ons jongste dus niet nodig.)

Wendel, die scenario's, eigenlijk zijn ze nergens goed voor, want ze geven enkel maar spijt. Maar we kunnen het ons gewoon niet laten, hé.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 februari 2013, 9:44

Och wendel hier ook vroeger lichte pco maar de laatste tijd kunnen cyclussen tot 40dagen zijn. Enorm ambetant als je wil starten. Ik voel wel mijn eisprong heel erg duidelijk.

Ik ben al twee dagen kotsmisselijk, tot bijna overgeven toe... naar mijn borsten mag je nog amper wijzen en heb nog een reeks rare symtomen.

Wat ik mij nu afvraag. Zou het kunnen dat dit is omdat ik vorige maand de pil heb genomen? Toen ik in augustus met mijn pil gestopt ben was ik ook zo ongezond. Nu is mijn eerste normale cyclus na mijn miskraam, misschien blijft mijn lichaam in de war?

Hier enorm veel mensen rondom mij die blijkbaar zwanger zijn voor augustus, ik haat het! al die aankondigingen, die echo's, ... terwijl ik met een leeg gevoel achter blijf :(

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 februari 2013, 10:40

Testen, Kim, dan ben je d'er vanaf!

Hoop voor je dat die operatie wordt uitgesteld...

Liesje

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 februari 2013, 10:43

Ik heb vorige zaterdag een test gedaan maar was te vroeg en was ook negatief, ik ben twee dagen 'twijfelvrij' geweest. Had me nu voorgenomen om zaterdag opnieuw te testen, als het dan negatief is is het ook echt negatief.

Heb besloten toch maar weer aan de pil te gaan tot de ICSI in augustus, vond dit geen toffe maand :roll:

mini
Berichten: 152
Lid geworden op: 9 februari 2011, 20:13

Bericht door mini » 19 februari 2013, 11:55

@Kim: ik zou toch ook nog eens testen hoor. Zit je al aan je NOD?

Hier is het redelijk spannend... na het uitblijven van mijn regels, deze morgen toch maar getest. En het was positief, weliswaar licht. Sebiet naar de dokter voor een bloedname, voor uitsluitsel zwanger of niet.

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 19 februari 2013, 12:08

Mag ik hier ook aansluiten? Mijn zoon van 15 maand is er gekomen na een traject van meer dan 3 jaar, IUI, ICSI uiteindelijk. Mijn man wil nooit nog de MMM in maar gezien onze voorgeschiedenis wou ik niet aan de pil.
Ondertussen anderhalve week overtijd en vrijdag positieve bloedtest bij de huisarts.
Maar durf er niet in geloven. Voor mijn zoontje ook een MK gehad en de schrik zit er goed in... Ik had nooit durven dromen op natuurlijke weg zwanger te worden maar nu het zo ver is, is er ook zoveel om te verliezen, ook omdat ik weet dat opnieuw nr fertiliteit geen optie is.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 19 februari 2013, 12:22

Allee, het mirakeltopic is al goed van start gegaan :D

Mini en Josie, ik duim voor een mooi vervolg. Kan me wel inbeelden dat dit allemaal onwerkelijk lijkt. Hopelijk krijg je de tijd om er in te beginnen geloven.

Kim, wat moet het ambetant zijn als je lichaam je zo voor de zot houdt. Zou de pil je helpen om je hoofd rustiger te houden tegen dan? Maar, da's voor na zaterdag. Ik hoop toch nog een beetje met je mee.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 februari 2013, 12:22

Mini mijn NOD is komende zaterdag.

Bij mijn vorige twee zwangerschappen had ik symptomen vanaf dag 3 na mijn tp. Nu ongeveer vanaf dag 3 nadat ik mijn eisprong voelde. dat maakt het net allemaal zo raar... Ik geloof er ergens wel totaal niet in maar blijf zo hopen.

Ik ga toch proberen tot zaterdag te wachten om te testen.

Dames proficiat voor de positieve testen, jaloers :P

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 19 februari 2013, 12:30

Bjorn en Kim schreef:
Ik ga toch proberen tot zaterdag te wachten om te testen.
Oh wat duim ik mee voor jou!!



@Josie: dikke dikke proficiat meid, wij geloven er voor JOU al helemaal in, dus jouw positivisme komt ook nog wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten