Broer of zus op (voorlopig) natuurlijke wijze

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Broer of zus op (voorlopig) natuurlijke wijze

Bericht door Lie_29 » 13 februari 2013, 10:34

Een topicje voor zij die het met de willekeur van moeder natuur stellen en de MMM -al dan niet voorlopig- willen uitstellen.

Lie_29 dus, maar ondertussen al 33, mama van zoonlief die bijna 11 maand oud is en die er gekomen is dankzij een 4de poging ICSI in eigen cyclus (4de tp dus).
Onverklaard onvruchtbaar.
De komende maand 3de poging op natuurlijke wijze. Regels verwacht -of liever: niet verwacht- zo rond 1 maart.

Verhalen van MMM'ers die een broer of zus kregen zonder medische hulp zijn hier ook welkom, al is het maar om de hoop levend te houden :wink:

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 13 februari 2013, 10:39

Ik schrijf hier niet veel (eigenlijk niet meer), maar lees af en toe en duim heel veel voor jullie.
Maar als ik je kan helpen om de hoop levend te houden, dan wil ik dat graag.
Na de medische mallemolen voor mijn zoontje* en mijn oudste dochtertje ben ik natuurlijk zwanger geworden van mijn jongste dochtertje.
We wisten dat er een kans was (ik kreeg geen eisprong van nature, maar soms komt dat wel terug na een bevalling), maar we durfden er toch niet te veel op hopen. Maar kijk, wonderen gebeuren soms echt (maar dat weten jullie al, want elk kindje is een echt wonder)! Ik hoop dat het bij jullie ook kan! Mijn duimpjes hebben jullie in elk geval.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 13 februari 2013, 10:53

Awel Lie ik ga me hier heel even aansluiten.

Ik heb twee zonen 2008 en 2011 en wij hebben in december een mk gekregen van een cryo. Mijn man heeft amper bruikbare zaadcellen.

korte schets: aug pilstop, nov tp cryo, dec mk op 7weken met aanhoudende bloedingen, jan verplicht aan de pil, feb niets meer.

Nu heb ik raar maar waar alle zelfde symptomen die ik had in november toen ik zwanger was maar ik wil er gewoon niet in geloven. Het kan niet maar het maakt me wel gek...

In augustus starten wij een nieuwe ICSI, ik moet hiervoor verplicht de pil nemen en moet nu voor mezelf nog uitmaken of ik hiermee start in maart of mei...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 13 februari 2013, 11:43

Kaarsjes branden voor spontane wonders!

Liesje

Asa
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 augustus 2012, 23:09

Bericht door Asa » 13 februari 2013, 12:11

Hoi, dat 'natuurlijk proberen' zit ook in mijn hoofd. Door een op til staande operatie ben ik echter verplicht van een tijd te wachten , dus misschien toch na de zomer of zo al eens proberen :?: en indien niets toch maar weer de hele rimram opstarten zeker.

Ik heb een dochter van 9 (spontaan (!) gekomen na 6iui's, medicatie voor en laprascopie endo)

Dan nog 4 iui, nog 2 laprascopieën endo, 6 verse IVF (16 terugplaatsingen), steeds perfecte parcours, maar nooit een doorgaande zwangerschap (wel 5 biochemische) Dit laatste allemaal wat kort verteld, maar behelst een lijdensweg van om en bij de (nu voorbije) 5 jaar
:(

Mijn beide eieiders zijn niet meer doorgankelijk, dus het is eigenlijk totààl absurd dat ik aan een natuurlijke zwangerschap durf denken, maar als je riskeert van iets te zeggen aan iemand dat je met ivf bezig bent, komen ze toch allemaal wel met een 'wonderverhaal' af? (Goh ge weet wel, de dochter van de schoonzus van de bakker hier om de hoek... blablabla :roll: )

Soit, wou ook maar zeggen dat ik ondertussen wil meeduimen voor jullie dat die wondertjes ook jullie richting uitkomen!

Liefs!

Asa
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 augustus 2012, 23:09

Bericht door Asa » 13 februari 2013, 12:13

Kim, ik lees al een hele tijd mee op het brusjesforum, maar nog niet durven 'binnenvallen'... dus heb je wel wat gevolgd, leef ook heel erg met je mee. Wat lees ik? Heb je symptomen nu? Jij herkent wel heel erg je symptomen he? Ben echt wel benieuwd hoor...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 13 februari 2013, 13:26

asa mijn parcours was inderdaad heel hobbelig van de start van onze kinderwens 7jaar geleden tot nu. Ik herkende bij mijn 1e zwangerschap de symptomen niet maar na nr 1 wist ik het direct bij nr. 2 en nr. 3. 4dagen na tp wist ik al dat ik zwanger was en ik had gelijk. Nu heb ik dus identiek dezelfde symptomen maar jah dan hou ik me voor of ik wel wil testen. Mss ben ik zwanger en verlies ik het vruchtje voor ik het echt deftig weet. Ik heb dat vroeger 1x tegengekomen. Toen zag ik het vruchtzakje tijdens wat ik dacht dat mijn regels waren.

Technisch gezien was dit niet mijn eerste miskraam maar ik heb dat altijd proberen vedringen, zeker met pijn twee volledige zwangerschapen erna.

Ik ga dus gewoon wachten tot ik mijn regels krijg wanneer dat ook mag zijn. Maar als je naar de resultaten kijkt wanneer ik wist dat ik zwanger was bij de vorige en ik zit nu op dag 19 van mijn cyclus zou het ergens wel kunnen kloppen...

Anyway het lastigste is dat ik niet weet of ik al dan niet aan de pil ga als mijn regels komen. Ik moet 27.06 ook geopereerd worden maar zou het graag uitstellen voor een zwangerschap :roll:

mini
Berichten: 152
Lid geworden op: 9 februari 2011, 20:13

Bericht door mini » 13 februari 2013, 13:57

Ik ga mij hier ook aansluiten. Kort mij verhaal: voor de dochter te 'krijgen' 7 iui's ondergaan, waarvan de laatste is geëindigd in een bbz. Met operatie en verwijdering eileider tot gevolg. De maand daarna zwanger geraakt op natuurlijke wijze. Er is nooit een reden gevonden waarom we eerst niet zwange werden. Inmiddels is de dochter bijna 14 maanden en zitten we nu aan ronde 8. NOD is vandaag, maar heb mijn eisprong pas op dag 20 gevoeld (maar wel aan de juiste kant). Nu afwachten dus....

allez, dat er dus veel wondertjes mogen volgen in dit topic :-)

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 13 februari 2013, 14:09

Onze oudste is een 'wonder' op natuurlijk wijze gekomen na ruim 3 jaar proberen, medische molen en 3 mislukte iui's. Onze jongste (net zo'n groot wonder ;-) )is na een jaar zelf proberen zonder succes, ontstaan bij 2e iui.
Succes!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 13 februari 2013, 16:20

Ik sluit me hier ook graag aan als dat mag, ook al zijn we nu niet actief bezig voor een brusje. Plan is om dat over een jaar wel te doen. De twee wondertjes die we nu hebben (bijna 6 jaar en 4 maanden) zijn er gekomen dankzij icsi en ivf. Voor een derde wil ik heel graag de natuur even zijn gang laten gaan, met een klein beetje hulp van osteopathie.

Cara, ik krijg ook geen eisprong, krijg zelfs nooit mijn regels wegen pco. Ik heb ook endometriose. Hoe wist jij dat je wel een eisprong had gehad die keer?

Ik geef nu nog volop borstvoeding, dus vruchtbaar zal ik wel niet zijn. Hoe dan ook, geen anticonceptie meer hier.

Kim, nu maak je mij ook reuzebenieuwd hoor!! Ga je dat kunnen, niet testen, als je regels uitblijven?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 13 februari 2013, 16:33

Ster, ik neem me voor half maart te testen als ik mijn regels niet krijg. Wat ik ook voel ik geloof niet wat mijn lichaam aan het vertellen is. Het kan NIET dus ik wil mezelf ook geen valse hoop geven.. Volgens mij is mijn hormoonhuishouding nog steeds in de war na mijn miskraam van december.

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 13 februari 2013, 17:31

Ster_ schreef: Cara, ik krijg ook geen eisprong, krijg zelfs nooit mijn regels wegen pco. Ik heb ook endometriose. Hoe wist jij dat je wel een eisprong had gehad die keer?
Ik heb geen endometriose, maar had dus wel een vorm van pco. Ik kreeg dus ook nooit mijn regels als ik geen menopur gebruikte.
Na de geboorte van mijn zoontje* stapten we terug naar de fertiliteitskliniek, maar zat er toen net een eitje klaar. Dat hebben we een kans gegeven, maar daar is niets van gekomen. De keer erna bleek er geen eitje meer te groeien, dus was het weer hormonen gebruiken.
Na de geboorte van mijn dochter kreeg ik plots wel mijn maandstonden, met de eerste keer 1,5 maand tussen. Daarna bleven ze langer uit, dus we hadden er ons al bij neergelegd dat het waarschijnlijk weer zou stilvallen, maar mijn man bleek goede zwemmers te hebben en had dus genoeg aan 1 eisprong.
Nu heb ik een koperspiraal en krijg ik mijn regels wel, niet altijd even regelmatig, maar wel elke keer met eisprong (ik voel hem nu echt).

Dus om dit lange verhaal kort te maken: wat PCO betreft, dat kan inderdaad verbeteren na zwangerschappen en bevallingen. Wat endometriose betreft, daar heb ik echt geen idee van, sorry.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 14 februari 2013, 20:33

Toch al een aantal reacties en een aantal lotgenootjes. Mooi mooi :)

De bedoeling is inderdaad dat de sfeer hier gemoedelijk en rustig is en niet teveel gezenuwpees. We hebben op dat gebied ons deel al gehad ;)

In het gewone brusjestopic vroeg iemand me (ik denk Ster_) of ik ovulatietesten gebruik.
Ik had er net een hele dosis besteld vlak voor mijn zwangerschap en die gebruik ik nu wel allemaal op.
Mijn cyclus is -al was die daarvoor ook wel normaal- veel duidelijker geworden. Ik voel nu mijn eisprong heel hard en -euh- mijn slijmspoor is ook wel niet te negeren :wink:
Ik denk dus niet dat ik nog ovulatietesten koop eens deze lading op is.

elie
Berichten: 464
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 16:54

Bericht door elie » 16 februari 2013, 9:41

Ook ik ben hier om wat zonneschijn in de groep te brengen :wink: .ik heb 2 dichte eileiders door een buikvliesinfectie van een operatie die verkeerd liep op mijn 13de.ons femi kwam er dan ook door IVF 5 in jette.wonder boven wonder werd ik vorige jaar rond deze tijd spontaan zwanger van ons nanou,nu 4 maand oud!veel succes meiden!

Asa
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 augustus 2012, 23:09

Bericht door Asa » 16 februari 2013, 20:23

Waw Elie..... Ongelooflijk dat dit kan he. Ik werd zelf spontaan zwanger van mijn dochter, dan was ik net behandeld voor zware endometriose, maar mijn eileiders zaten nog niet dicht. Nu zitten ze wel allebei dicht, heb ik 6 verse ivf's met 16 terugplaatsingen achter de rug zonder succes (nochtans steeds perfecte kwaliteit embryo's etc) Heb soms het gevoel dat ik niet kan zwanger worden met ivf , word er soms echt moedeloos van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten