Broer of zus op (voorlopig) natuurlijke wijze

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 februari 2013, 8:48

Wendel, ik hoop dat je geduld snel beloond wordt.

Hier de bevestiging kregen dat ik een flinke dosis HCG in m'n bloed heb.

Het is dus echt waar... na 2 IVF/ICSI kindjes komt er normaal nog een spontaan wondertje bij!
Dus dames (en heren) keep up the spirit!

gtz

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 februari 2013, 11:00

Proficiat, Sterretje!
Is me dat verschieten, zeg :shock: :) :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 februari 2013, 11:05

hihi, mondje toe hé Lie ;)

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 februari 2013, 11:07

Hier zal poging 3 ook weer op niks uitdraaien. Nog geen bloed te zien en ja, ik kan wel een zin maken met de kernwoorden 'beer' en 'vel', maar achja, na zoveel jaren proberen kindjes maken kent een mens zijn lichaam door en door.
Ik ben niet zwanger. Punt. Dat merk ik aan zowat alles ;) De regels verwacht ik zaterdag of zondag.

Er wordt hier al iets meer over Jette gepraat, maar praktisch lijkt me dat een heel gedoe. Hoe doen we dat met bloedafnames? Echo's? 's Avonds doen dan maar? Ik kan de zoon moeilijk meenemen en de onthaalmoeder zit zo vroeg nog niet.
Wat met PU en TP?
Ik vertik het om de zoon mee te nemen. 'k Vond dat zelf altijd ongepast om daar met je kroost te gaan zitten op die afdeling.
Maar ik kan'm ook moeilijk alleen thuis laten eh....
Mijn moeder eventueel inlichten, maar dat zou ik toch liever vermijden.

En wat dan als ik toch nog eens zwanger zou zijn? Vorige keer was ik ZO ziek dat ik niet weet hoe ik mijn misselijk zijn ga combineren met de zorg voor een peuter.

En ons huis? Wij hebben geen slaapkamer meer vrij eigenlijk.... Bijbouwen of verbouwen is ook uitgesloten.

Gewoon ogen toe doen, springen en vooral niet nadenken zeker?
Laatst gewijzigd door Lie_29 op 28 februari 2013, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 februari 2013, 11:08

Sterretje schreef:hihi, mondje toe hé Lie ;)
Da's jouw nieuws, meiske, dat moogt gij volledig zelf aan iedereen vertellen wanneer JIJ de tijd rijp acht. Ik zwijg als het graf :wink:

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 28 februari 2013, 15:10

Wow Sterretje, wat lees ik nu!? Een brusje op komst!

Dikke proficiat! Ik ben zo blij voor jou! :D

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 februari 2013, 20:43

Woorden nog niet koud en aller hup... hier met het maandverband *zucht*
Wel raar dat mijn luteale fase amper 9 dagen moet geteld hebben.
Soit, op naar ronde 4.

mist
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 mei 2010, 18:47

Bericht door mist » 1 maart 2013, 15:09

Lie_29,
Spijtig van je laatste berichtje en veel courage voor ronde 4!
Ik vraag me ook af hoe we het praktisch kunnen regelen om zoveel naar het UZ te gaan voor behandeling/checkup in combinatie met onze peutermeid. Ik vind het ook ongepast naar mensen toe die daar zitten en nog geen kindjes hebben om haar mee te nemen.
Opvang door onze ouders is praktisch onhaalbaar (als we ze al zouden willen inlichten). De buren inschakelen dan? Da's ook zo raar, want ergens moet je ze dan ook inlichten over de behandelingen, want hoe verklaar je anders dat je zo vaak naar t ziekenhuis moet?
De vrienden die van onze situatie afweten wonen ook niet in de buurt. Tijd brengt raad zeker?

Hoe doen/deden andere ouders dit?

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 1 maart 2013, 15:20

Mist,

In uza is een opvangdienst voor kinderen terwijl je op consult gaat, gratis. Door de week kan je dan je kindje daar laten.
Ik vond het ook niet leuk om met mijn dochtertje in de wachtzaal te zitten.

In het weekend kan het wel niet anders (wnt geen opvang) maar ik probeerde dan om de hoek in de wachtzaal vn uro te gaan zitten of tventje te laten oppassen als die niet moest werken.

Lie, dikke shit...

Liesje

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 1 maart 2013, 20:32

Nja, is wel shit, maar we blijven er nog vrolijk voor gaan :wink: Kan me wel voorstellen dat als je jaren voor broer/zus moet proberen dat het lachen je vergaat. 'k Hoop dat het hier ook geen eeuwigheid meer moet duren.

Hier hebben we wel een knoop doorgehakt: als er nog geen zwangerschap is tegen de zomer dan keren we tegen september terug naar Jette. De echtgenoot vindt het nu wel ok en het feit dat ie ook best nog wel een 2de kindje wil, heeft 'm toch over de streep gekregen.
Met wat geluk komt er toch nog een 'natuurlijk' 2de kindje, maar het schept toch een gezellig gevoel dat de kansen vergroot worden na de zomer :wink:

O... zo'n kinderopvang hebben ze niet in Jette geloof ik. Toch nog niet gezien...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 1 maart 2013, 21:45

Sterretje, super nieuws zeg!! Een tijdje geleden nam je afscheid van het forum en kijk nu, wauw!! PROFICIAT!!

Lie, ik ging op consult rond 10u en kon zo mijn zoontje eerst nog op school afzetten om 8.30u. Mijn gyne schreef dan telkens een briefje voor het werk. Met de PU ging hij logeren bij mijn broer/schoonzus. Jammer van de weer mislukte poging. Wel fijn van je man dat Jette terug in de running is, dat geeft toch wat gemoedsrust he.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 1 maart 2013, 23:20

Sterretje, woohoo!! Dikke proficiat! Een mooi wonderverhaal dat ons doet hopen :wink:

Maar.. hier intussen ongesteld geworden. Net toen ik toch weer begon te hopen en mijn volgende test gepland had :( En hiermee wordt mijn afscheid van dit topic dan ook ingeleid. Volgende week zondag op fm voor IUI 1 voor kindje 2.

Lie, hier ook die praktische twijfels. Maar mijn mam is onze onthaalmoeder en dus hebben we niet echt problemen met openingsuren. We hebben haar wel moeten op de hoogte stellen en nu gaat ze er van uit dat het pats-boem-prijs zal zijn.. Of dat het zelfs al prijs was maar dat ik het nog niet wist.. En ze zal precies weten aan welke stap van de behandeling we zitten.Nuja, ze bedoelt het goed en ze wil gewoon met ons mee hopen.
Eerste fm is op zondag, dus dat valt goed mee, ventje en dochter blijven thuis, ik sta vroeg op.. Hopelijk dat iui nu niet is op de dag van de aflossingsmarathon met het werk.. Het zal er om spannen. Zou ik 5km durven lopen in de namiddag na mijn inseminatie? Kan in theorie waarschijnlijk geen kwaad..
Dan hebben we nog de slaapkamer van kindje 2, dit zou de -nu nog onopgedane- zolder worden. Maar ja, der is nog een hele zwangerschap, en ons 1e heeft ook de 1e 4 maand bij ons op de kamer geslapen, dus nog tijd genoeg hé :wink: En die misselijkheid, weet ik ook nog niet hoe ik dat ga aanpakken. Een vriendin van me vertelde dat ze haar 1e kindje er op betrapt had dat het aan het toilet stond te wurgen om net als mama te kunnen overgeven.. :roll: De avonden dat ventje de laten heeft, en de ochtenden dat hij de vroegen heeft, het zal nog zwaar worden. Ook na die zwangerschap, met 2 kindjes. Maar, bring it on :wink: I can take it!

Knuffel allemaal,
Wendy

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 8 maart 2013, 11:37

@mini hoe was de echo???

Hier nog een kleine week afwachten, het begint eindelijk te korten.

mini
Berichten: 152
Lid geworden op: 9 februari 2011, 20:13

Bericht door mini » 8 maart 2013, 20:35

Hey Josie, de echo was ok, voor zoveel er te zien was tenminste. Ik ben nu ongeveer 6 weken ver, VBD zou 1 november zijn. Op de echo was er een vruchtzak met embryo te zien in de baarmoeder (oef :) ) en het kwam overeen met mijn hcg-waarde van 2 weken geleden zei de gynaecoloog. Als je goed keek zag je ook al iets flikkeren op het scherm, en dat was blijkbaar de hartslag. Ik ben wel enkele dagen minder verder dan dat ik gedacht had. Binnen drie weken opnieuw echo.
De zwangerschapskwalen nemen hier ook toe, maar dat zie ik als een goed teken :D Alhoewel ik er nog helemaal niet gerust in ben, maar dat ken jij maar al te goed zeker. Ik tel de dagen tot jou echo samen mee af!

groetjes

roisin
Berichten: 1009
Lid geworden op: 22 januari 2010, 16:40

Bericht door roisin » 9 maart 2013, 8:23

Proficiat mini!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten