Samen in 1 kamer?

Plaats reactie
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Samen in 1 kamer?

Bericht door Lie_29 » 9 april 2013, 21:16

Wij zijn hier thuis tot de conclusie gekomen dat wij eigenlijk niet echt voorzien zijn op een 2de kind.
Wij hebben boven 4 slaapkamers, maar 1tje hebben we verbouwd tot een badkamer en de 2de kamer is nu het bureel van mijn man.
3de is van ons en 4de van de zoon.

We kunnen mijn man zijn bureel nergens anders kwijt en als zelfstandige moet hij zijn bureel hebben, we kunnen daar niet onderuit.

Met andere woorden: als er nog een 2de kindje komt dan moet die sowieso bij zijn/haar broer op de kamer slapen.

Iemand die daar ervaring mee heeft? Is dat doenbaar? Is de nachtrust van het oudste kind dan ferm verstoord? Graag wat advies of ervaringen...

De bedoeling is wel om binnen de 5 jaar te verhuizen naar een grotere woonst.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 10 april 2013, 8:01

Lie,

wij hadden een appartement met 2 slaapkamers. de jongens hebben een jaar moeten samen slapen. Maxim sliep heel slecht maar Tibo heeft daar nooit echt last van gehad.

Nu hebben ze elk een eigen kamer maar als volgend jaar ons derde kindje komt zullen zij weer een kamer moeten delen. Op reis deden ze dat ook zonder probleem.

Onze bedoeling is ook binnen 2jaar een grotere woning te zoeken met 4 slaapkamers maar voorlopig zullen we het zo moeten doen.

trouwens vroeger sliep men allemaal samen, als je een groot gezin wenst is het nu eenmaal niet altijd te doen een kamer per kind te hebben.

Groetjes,
Kim

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 10 april 2013, 9:24

De twin slaapt samen hier, Lie.

Maar da's misschien anders...

Liesje

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 10 april 2013, 11:26

Liezeke mijn zoontjes schillen twee jaar dus dat valt nog mee.

Indien je een jongen en een meisje hebt begint het verschil in geslacht ook pas te spelen vanaf een jaar of 7 he, heb dat gezien bij de twin van mijn tante.

denk dat het niet leuk is als 10jarige plots een baby op je kamer te krijgen maar als ze klein zijn is alles relatief.

leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

Bericht door leisje » 10 april 2013, 12:11

wij hebben voor elk kindje (eentje van 2,5 jaar en een tweeling op komst) een eigen kamer, maar als dat niet zou gekund hebben, zou dat voor mij geen reden geweest zijn om niet nog een kindje te 'willen'... Als het slechte slapers zouden zijn, denk ik dat ze elkaar sowieso wakker zullen maken, of ze nu in dezelfde kamer liggen, of in een kamer naast elkaar...

Vrienden van ons waren van plan om hun kindjes samen te laten slapen, maar de jongste is een hele slechte slaper en maakte zijn zusje de hele tijd wakker. Nu slaapt dat jongste kindje (tijdelijk) in de bureau. Dat kan ook een oplossing zijn...

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 10 april 2013, 14:00

Ik zie het ook niet als een reden om er geen meer te 'willen', maar het brengt toch wat praktische 'problemen' met zich mee.
Heb er ook al aan gedacht om het babybed -tot zolang een eventueel 2de kind niet doorslaapt- bij ons in de kamer te zetten en pas later te verhuizen bij zijn/haar broer.

Ik vind het gewoon al wat geruststellender om te lezen dat andere meiden hetzelfde gedaan hebben en dat dat prima verlopen is.

Ken jij het geslacht al van je twin eigenlijk, Liezeke?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 7 mei 2013, 11:19

Ik denk dat jonge kindjes het net leuk vinden om samen op 1 kamer te slapen... Ik heb daar als kind toch nooit problemen mee gehad, dat ik samen met mijn zus op 1 kamer lag.
Als tiener kreeg ik wel een eigen kamer (zogenaamd om te studeren :P ) maar dat is pas binnen tien jaar hé, dat dat probleem zich zal stellen, wie weet waar je dan al staat/woont...

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 4 juni 2013, 9:32

Hoi Lie,

Alles kits?

De twin slaapt op één kamer (2 jaar en 4 maanden) en kleine Ruben slaapt apart (9 maanden). Op dit moment lijkt het me nog heel moeilijk om de drie jongens samen in één kamer te slapen te leggen omdat hun ritme nog heel verschillend is. De tweeling slaapt van 13u tot 16u en van 20u tot 8u. Ruben slaapt van 10u tot 11u, van 13u tot 14u en van 19u tot 6u30.

Ik ben er zeker van dat samen slapen vanaf de leeftijd van ongeveer 1 jaar geen probleem meer is. Vanaf dan kan hij immers het ritme van de oudere kindjes volgen. Voor de periode van één jaar kan je misschien met de baby op je kamer slapen of de baby in de woonkamer leggen?

Ik begrijp je dilemma maar voor een slaapkamer zou ik mijn kinderwens zeker niet uitstellen. Dat ene jaar overbrug je wel :-)

Ik sliep altijd samen met mijn zus op één kamer en tot de leeftijd van 12 jaar leverde dat weinig problemen op. Vanaf dan is een eigen slaapkamer echt wel een must.

Heel veel liefs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten