Buggy?

Plaats reactie
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Buggy?

Bericht door Lie_29 » 11 oktober 2013, 11:17

Eventjes hier advies vragen:

Onze kindjes zullen 25 maand in leeftijd verschillen. Is het aangeraden om zo een dubbele buggy te kopen? Tegen de tijd dat ze er allebei in kunnen is de oudste al bijna 3. Is dat nog de moeite? (sorry, heb daar dus echt geen verstand van en niemand in de directe omgeving met hetzelfde 'probleem')

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 11 oktober 2013, 12:19

Hey Lie,
bij ons schillen ze 2j9maand dus nog wel wat meer. Toch heb ik soms moeten denken dat dubbele buggy toch handig had geweest. Dus als ze bij jullie nog een dik half jaar minder schillen zou ik het persoonlijk wel doen. Of anders op zn minst een buggy board. Als je gaat wandelen met een kind van 2-3 jaar is dat ook nog héél moeilijk om lange afstanden te doen en kan enige rust toch helpen :wink:. Ons oudste zoontje is nu bijna vier en vraagt nu zelfs soms nog om ff in de buggy te mogen (terwijl hij daar dus als tweejarige met geen stokken meer was in te krijgen). :lol:

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 11 oktober 2013, 17:31

Hey

Ik was ook aan het twijfelen over een dubbele buggy, onze kindjes schelen 2j7maanden. Ik heb een fietskar gekocht die je als buggy kunt gebruiken, ik ben er heel blij mee en is super tof om er mee te wandelen:)

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 11 oktober 2013, 20:23

een buggypod is ook een oplossing...

liesje

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 12 oktober 2013, 11:58

Ah crap... Die buggypod leek me echt leuk én handig: zo moet ik mijn eerste buggy niet wegdoen.
Helaas is mijn buggy volgens een lijst niet compatibel met de buggypod *bummer*

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 5 november 2013, 11:02

Heb intussen al 3 verschillende types van buggy geprobeerd: kindjes achter elkaar (geleend van vriendin) was echt een onding om mee te rijden, heel zwaar op stoepranden, twinbuggy maclaren vond ik ook niet zo handig. Ik vond de oudste er al beetje te zwaar voor, buggy niet in evenwicht en helft van de tijd was 2de zitje leeg en reed ik met brede buggy rond.
Ben absolute fan van phil&teds ! Echt superhandig !Oudste is 4j en wil nog regelmatig even zitten, soms ook nodig als time-out. Jongste is 18mdn. Beiden vinden het onderste zitje heerlijk, lekker in een cocon. Als oudste dochter er niet bij is, gebruik ik onderste zitje als boodschappenmand ofwel klik ik het er gewoon af.
Ik heb lang getwijfeld over de aankoop maar heb nu spijt dat ik hem niet al bij de geboorte van jongste dochter gekocht heb.
Zo'n plankje aan de buggy heb ik nooit geprobeerd. Denk niet dat mijn oudste dochter daar lang zou blijven opstaan en ik zou me er dan alleen maar aan ergeren en waarschijnlijk ook nog aan stoten.
Succes met je zoektocht !

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 7 februari 2014, 13:19

Hoi
Ik haal dit topic nog even van onder het stof.
Onze dochter zal 1j9m zijn als onze jongste spruit geboren wordt. De geboorte is voorzien in de zomer dus hoop veel te kunnen gaan wandelen.
Zou ik een duowandelwagen kopen of niet? Zou er dan precies ook een draagmand bij willen. Bij onze dochter kochten we een maxi cosi mura, maar vermits maxi cosi geen duowandelwagen heeft kunnen we die draagmand ook niet hergebruiken.
Best eentje met kindjes naast elkaar of achter elkaar?
Hopelijk kunnen jullie me wat goede raad geven/ervaringen delen.
Groetjes
Snolleke

Filka
Berichten: 244
Lid geworden op: 7 oktober 2009, 15:59

Bericht door Filka » 12 februari 2014, 21:21

Ik dacht bij de geboorte van onze zoon ook met dit probleem te maken hebben.
Maar mijn vroedvrouw heeft me een draagdoek leren knopen. Klink voor sommigen misschien nogal "geiten-wollen-sokken-achtig" :wink: maar na enkele keren proberen was ik helemaal verkocht!
De dochter ging soms in de buggy als de afstand te ver was om te stappen (toen net 2j) En zoonlief in de draagdoek, die was ook meteen verkocht.
Zelfs als ik alleen met hem op stap ging nam ik hem zo mee (en nog steeds). Je moet naar niets kijken, kan overal tussen en geen gesleur.
Als ik dit gemak bij mijn dochter had geweten, 'k was er toen al mee begonnen. :D

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Buggy?

Bericht door Hopeful82 » 13 juni 2014, 14:53

Ik ga het topic opnieuw van onder het stof halen... Ik ben momenteel (nog heel pril, I know) 8 weken zwanger van een tweeling. De oudste zal, tegen dat de kleintjes geboren worden, max. 16 maanden zijn. Ik zoek dus eigenlijk een buggy waar er zo nodig, zucht, 3 in kunnen... Iemand tips of ervaring? :roll: :shock:
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten