bruinverlies 10dagen na TP

ICSI Forum
Plaats reactie
jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

bruinverlies 10dagen na TP

Bericht door jufnel » 9 juni 2009, 20:00

Hoi,

dit is mijn allereerste ICSI en ik word gek van het wachten!
Deze voormiddag had ik wat bruine slijmpjes toen ik naar 't toilet ging, en in de namiddag ook nog een beetje. Nu weer niks meer.

Als ik mijn regels moet krijgen begint dat meestal ook zo :(

Heeft iemand hier ervaring mee/dit ook gehad en bleek dan toch zwanger?

Groetjes

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 9 juni 2009, 20:23

Goh Jufnel... Het gebeurt wel eens dat iemand zijn regels krijgt, (zelfs bij ICSI en IVF), maar dat ze toch zwanger zijn.
Maar ik wil je toch geen valse hoop geven.

Ikzelf heb 4 mislukte ICSI's achter de rug, en telkens kreeg ik bruinverlies exact 14 dagen na de Pregnylspuit. En dat bruinverlies was dan het begin van mijn regels.

Maar misschien kan het nog een innestelingsbloeding zijn, wie weet ?

In ieder geval, de resultaten van de bloedname geven pas écht een uitsluiting !

Toch blijf ik voor je duimen !

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 9 juni 2009, 20:52

bedankt voor je snelle antwoord Lisa Marie.
Hoort een innestelingsbloeding niet roze te zijn?

Stom van me dat ik geen test in huis heb, anders kon ik morgenvroeg al testen.

Overmorgen mag ik bloed laten trekken maar dat lijkt nog zo ver weg...

Mag ik vragen hoe het komt dat jullie op ICSI aangewezen zijn?
Bij ons komt 't doordat mijn man zijn zaad niet goed genoeg is.

Dus had ik wat meer hoop omdat er "met mijn toch niks mis is" dat 't van de eerste keer zou lukken, maar dat lijkt nu toch even anders uit te draaien :(

Catarina
Berichten: 53
Lid geworden op: 5 april 2009, 18:00

Bericht door Catarina » 10 juni 2009, 10:12

Hé jufnel,

Ik heb hetzelfde probleem als jij.

Gisteren, exact 1 week na de TP, of net 2 weken na de pregnylspuit, had ik ook heel lichtjes bruinverlies.
Vandaag is er niets meer te zien.
Maar ik heb er een slecht voorgevoel bij :-(

Dit is ook mijn 1e poging, maar had zoveel hoop!
Ik neem utrogestan en progynova en heb ergens gelezen dat je dan eigenlijk helemaal niet ongesteld kan worden. Weet daar iemand wat van?

Ik hoop in elk geval dat het misschien toch loos alarm is hé!
Ik mag zondag voor een bloedtest gaan. Hopelijk blijft zolang het bloed weg...

Ik duim voor je!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 juni 2009, 10:29

Jufnel, Catarina,

allereerst wens ik jullie nog even een brokje geduld tot jullie bloedname. Het wachten is vreselijk hé?

Innestelingsbloed kan, maar vaak is dat iets later. En dat hoeft niet per sé roze te zijn. Op het zwanger en bang topic kan je ook lezen dat er genoeg vrouwen zijn die zelfs op 10 weken zwangerschap nog wat bruinverlies hebben, meestal is dat nog geen reden tot paniek.
het klopt ook wel dat Utrogestan de maandstonden wat kan uitstellen... Ellendig hé? Er zit jammergenoeg maar 1 ding op: wachten tot de bloedafname. Testen voor de bloedafname kan een vertekend beeld geven. Het kan te vroeg zijn, maar er kan ook nog wat HCG van de Pregnyl in je lijf hangen. Het staat ook op de bijsluiters van de zwangerschapstests dat het resultaat onbetrouwbaar kan zijn indien je behandeling hebt gehad. Tanden bijten, dus, meisjes! En ik duim uiteraard voor een gewenst resultaat!

Wij zijn op ICSI aangewezen omdat ik miskraam gehad heb na 2 jaar: er waren 2 spermacellen binnen gedrongen in mijn eicel waardoor het dus helemaal misliep. om dat te vermijden is men ineens overgestapt naar ICSI (omdat men dan maar 1 zaadcel IN de eicel spuit). Verder is er bij ons geen enkele reden voor uitblijven van zwangerschap. In april/mei heb ik eerste ICSI gehad, en die is positief uitgedraaid. Ik ben vandaag 7 weken zwanger (ik moet wel nog even wachten op eerste echo, dus ook bij mij is het nog tanden bijten... Ik heb gelukkig wel alle zwangerschapskwalen :P )

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 10 juni 2009, 15:21

Grootgevaarke, Catarina, bedankt voor jullie antwoord.

Morgenvroeg mag ik eindelijk bloed laten trekken.
Het bruinverlies blijft aanhouden, wordt zelfs al wat meer, dus ik geloof er niet meer in.
Ik weet niet of utrogestan de ms uitstelt of niet. Normaal heb ik een cyclus van 28d dus zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar ja, die cyclus zal nu wel helemaal in de war zitten.

Hoe zit dat eigenlijk dan voor een volgende poging? Moet je dan weer wachten tot rond dag 20 in je cyclus alvorens je weer met suprefact mag starten?

Grootgevaarke, alleszins proficiat met jouw zwangerschap! Als 2 zaadcellen een eicel binnendringen, wordt het dan geen tweeling??? Of heb ik dat helemaal verkeerd?

Catarina, wat doet progynova? Ik gebruik enkel utrogestan.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 10 juni 2009, 18:27

Jufnel, wij zijn om dezelfde reden als jullie aangewezen op ICSI. Slechte spermakwaliteit dus.
Na vier mislukte ICSI's, met telkens minder eicellen, blijkt nu ook dat er bij mij een verminderde eicelreserve is...

Utrogestan houdt bij sommigen inderdaad de regels tegen. Bij mij was dit nooit het geval. Ik was ergens toch wel 'blij' dat ik mijn regels telkens een dag voor de bloedname had. Dan moest ik niet zo vol verwachting bellen voor het resultaat. De eerste twee keer heb ik nog gebeld. Daarna ben ik gewoon voor de bloedname geweest, maar heb niet meer gebeld voor het resultaat. Eén keer heeft de consulente me wel gebeld, omdat er toch lichtjes HCG in mijn bloed gevonden was, te weinig om zwanger te zijn. Bij een volgende bloedname, een paar dagen later, was het verdwenen.

Een goede raad aan iedereen, ook al heb je je regels, of denk je dat je ze hebt, ga dan tóch voor de bloedname !!! Er zijn er soms die toch zwanger zijn, en op die manier kan er ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitgesloten worden.


Jufnel, ook al is er bij jou 'niks mis', onthoud wel dat er per terugplaatsing ook maar 1 kans op 3 of op 4 is op een innesteling en zwangerschap. Net als bij een natuurlijke bevruchting !!


Veel sterkte !

Lisa Marie

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 11 juni 2009, 12:58

Mijn regels zijn in alle hevigheid doorgekomen vanmorgen dus bloedname was formaliteit.

Moet straks bellen voor het resultaat - dat ik al ken - en om een nieuwe startdatum te bepalen. Blijkbaar sluit het crg dus dacht de verpleegster dat ik pas eind juli ergens kon starten met puffen :cry:
Tegen dat er dan iets gebeurd is het al eind augustus of september. Duurt zooo lang. :cry:

Lisa Marie, bij een topembryo is er 50% kans dat er een voortgaande zwangerschap ontstaat dus ik had echt wel hoop.
Jij hebt je lijdensweg anders ook al wel gehad! Wanneer gebeurt er bij jou nog iets?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 11 juni 2009, 15:34

dikke knuffel jufnel! Met die zomerperiode lijkt het idd nog een hele tijd te duren voor je terug kan starten... veel moed!
probeer het mss even te zien als een moment van rust, er even niet mee bezig zijn en volle aandacht voor andere dingen...

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 11 juni 2009, 20:23

Oh Jufnel... hoe jammer.. Ik hoop dat jullie troost kunnen vinden bij mekaar !

Zoals grootgevaarke het zegt, probeer inderdaad wat te rusten, wat van de zomer te genieten, een glaasje wijn af en toe...
Wat rust kan echt geen kwaad ! Integendeel !

Ik ben sinds woensdag Puregon aan het spuiten voor onze vijfde poging. Maandag eerste follikelmeting, ik hoop dat er deze keer meer te zien is dan bij de vorige, onderbroken, poging.

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 11 juni 2009, 22:57

Bedankt voor de lieve woorden. :(

De eerste verdrietige emoties zijn gepasseerd en ik ga idd proberen te genieten van de vakantie zonder hormonen. Een beetje rust en een "normaal" sexleven zal ons even deugd doen.

Volgens de verpleegster kan ik bij aanvang van mijn volgende cyclus terug starten met suprefact. Dat zal dan toch al rond 9 juli zijn en dan eind juli beginnen met spuitjes.
Ik ga dan wel een een hogere dosis menopur vragen of een ander medicijn zodat er wat meer follikels groeien.
Nu had ik er maar 4 waarvan 1 lege. En dus maar eentje is goed bevrucht geraakt.
Ik wil volgende keer wel graag wat reserve!

Lisa Marie, veel succes met de aangroei van jouw follikels!

Catarina
Berichten: 53
Lid geworden op: 5 april 2009, 18:00

Bericht door Catarina » 12 juni 2009, 11:05

Jufnel, hier een hele dikke knuffel!
Het zal snel weer zover zijn hoor.
Geniet maar een beetje van elkaar nu :)

Hier is het nog steeds spannend afwachten tot zondag...

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 14 juni 2009, 1:05

Catarina, weet je al iets?

Hier gaat 't elke dag een beetje beter. 't Moest nog beter gaan als ik niet zo veel pijn zou hebben van mijn regels. Maar ja, dat ben ik al gewoon.

Catarina
Berichten: 53
Lid geworden op: 5 april 2009, 18:00

Bericht door Catarina » 16 juni 2009, 9:54

Ik ben zwanger! :lol: :lol:

Dat bruinverlies moet dan toch een innestelling geweest zijn...


Sorry Jufnel, ik ben zeker dat het bij jou ook snel prijs zal zijn

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 juni 2009, 20:39

Catarina, daar moet je je toch niet voor verontschuldigen! Das gewoon supernieuws voor jou!
Ik hoop het eh, dat 't er bij mij ook (snel) eens van komt.
Maar eerst nog even doorbijten tot de zomerstop voorbij is :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten