wachten, wachten en meer wachten

ICSI Forum
Plaats reactie
Kiya

wachten, wachten en meer wachten

Bericht door Kiya » 29 juni 2009, 9:19

Hopelijk kan iemand me helpen...
Het wachtmonster heeft me te pakken gekregen, en het is ERG! Ik moet nog tot vrijdag wachten voor de bloedafname, maar ik vrees dat ik gek zal zijn voor het zover komt :(
Ik loop de hele tijd te piekeren omdat ik helemaal niets niets voel! Ik heb al zo vaak berichtjes gelezen over vrouwen die gevoelige borsten hadden, meer moesten plassen, misselijk waren.
Ik was er de eerste week zo van overtuigd dat het gelukt zou zijn; we hadden een top-embryo (!da's de eerste keer voor ons :D !) en ik had er het volste vertrouwen in. Maar nu vrees ik dat alles weer verloren is.
Mijn rationele kant zegt wel dat het nog veel te vroeg is om vanalles te voelen, maar is dat wel zo? Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus ik kan niet echt vergelijken. Zijn er vrouwen die postief hebben getest en toch niets hebben gevoeld??

Momenteel probeer ik me door te slepen tot woensdag (op die dag kreeg ik vorige keer heel licht bloedverlies, en de dag erna kwam mijn menstruatie erdoor). Ik probeer aan de drang te weerstaan om een zwangerschapstestje te kopen. Die kan nu nog niet positief zijn; ik vrees dat het hek dan helemaal van de dam is :?

Vanne

Re: wachten, wachten en meer wachten

Bericht door Vanne » 29 juni 2009, 10:08

hey
probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, je kan er toch niks meer aan veranderen, het is erop of eronder, hoe moeilijk het ook is
ik ben nu zwanger van mijn derde kindje, deze keer via ICSI en ik had gevoelige borsten voor mijn bloedafname, maar mijn andere 2 kindjes zijn op natuurlijke wijze gegaan en ik herinner mij nog goed dat ik 2 keer met mijn positieve zwangerschapstest in mijn handen stond en het zelf niet kon geloven, ik had toen ook niks gevoeld.
Dus het wil helemaal niks zeggen of het nu gelukt zal zijn of niet, ik hoop het allensinds voor jou

Loeki

Bericht door Loeki » 29 juni 2009, 10:25

Ik had ook niks door. Het enige belletje dat rinkelde bij mij was dat ik bij de tweede IVF bij de bloedname m'n regels nog niet had, en bij de eerste IVF wel. Maar daarvoor bij de IUI's had ik m'n regels ook niet, dus ik had er niet te veel belang aan gehecht.

Achteraf heb ik dan wel gedacht van ja, ik heb slecht geslapen de afgelopen dagen, en veel gedroomd, en ja, dat kan een teken zijn, maar de tekens zijn zodanig vaag en onduidelijk dat het evengoed niks kan zijn, of stress. Of ze vallen je gewoon niet op, ook al zoek je er naar, soms heb je net die subtiele symptoompjes die je niet verwachtte en zie je 't ook gewoon niet, tot achteraf. Zo was het bij mij. En ik kende ze ook allemaal, de zwangerschapskwaaltjes. 8)

Geef er een lap op, op je wachtmonster! :twisted:

nessie100

Bericht door nessie100 » 29 juni 2009, 17:40

Hoi
Ik mag nu ook vrijdag men bloed laten testen en hoop zo erg dat die deze keer wel positief is.
Ik heb de eerste wachtweek enorm veel buikpijn gehad, maar die is nu enkele dagen over nu heb ik last van lage rugpijn en dat heb ik ook steeds als men maandstonden doorkomen.
Daarom vrees ik dat het deze keer weer niet gelukt zal zijn maar nog even op de tanden bijten het is bijna vrijdag

JD

Bericht door JD » 29 juni 2009, 19:06

Hey iedereen,

Donderdag 18 juni heeft mijn donor haar punctie gehad, zaterdag werd er 1 embryo teruggeplaatst. De gyn zei me bloed te laten prikken op maandag 6 juli... is dat normaal niet 14 dagen na de punctie? Zou ik vroeger durven testen?

Ik heb me gans vorige week zeer goed gevoeld, maar vrijdag heb ik gedurende een tweetal uur lage rugpijn gehad, de twee dagen daarvoor af en toe een steekje, in het weekend weer niets meer... zou dat kunnen samenvallen met de innesteling of zou dat te vroeg of te laat geweest zijn? Ik weet het, interpreteren is uit den boze, maar toch. Sinds dan is de onrust toegenomen en het wachtmonster héél dominant.

Kiya

Bericht door Kiya » 30 juni 2009, 10:24

Bedankt om mij wat gerust te stellen dames. De tijd kabbelt ondertussen rustig voorbij :D

JD: Er wordt gezegd dat je ongeveer een week na de terugplaatsing iets kan voelen van de innesteling (of zelfs een heel klein bloedinkje krijgen), maar slechts 1/3 vrouwen heeft daar weet van.
Uit ervaring weet ik nu dat het meeste dat je voelt restanten van de punctie zijn (dit is natuurlijk uitgesloten bij jou) of van de utrogestan of pregnyl die je waarschijnlijk neemt.
Mijn gynae zegt dat ik pas bloed mag laten prikken 2 weken na de terugplaatsing.
Ik vrees dat je vroeger dan dit wel eens een onbetrouwbaar resultaat kan hebben: vals positief omwille van de pregnyl of vals negatief omdat er nog niet voldoende hcg in je bloed zit.

JD

Bericht door JD » 30 juni 2009, 11:04

Hey Kiya,

Dag voor dag, zo komen we er wel hé. Gelukkig is het mooi weer, dan voel ik me sowieso al beter is mijn vel en vliegt de tijd al wat sneller.

Ik weet eigenlijk zeer goed dat alles wat er te voelen is niet éénduidig in 1 richting wijst. Maar toch kan ik het niet laten...
Ik heb geen Pregnyl moeten spuiten, dus dat is al één factor minder waar ik rekening mee moet houden. Zou Utrogestan zwangerschapssymptomen kunnen veroorzaken?

Mijn gynae had inderdaad ook gezegd 14 dagen na de terugplaatsing... maar aangezien dat op een zaterdag valt heeft hij er direct maandag van gemaakt, de snoodaard :lol:

Het nadeel van bloed te laten prikken is dat het resultaat dan steeds doorgebeld wordt op het werk. Op zich is dat geen probleem aangezien ik een bureau afzonderlijk heb, maar ik vindt het niet aangenaam om mijn man dan telefonisch het resultaat te moeten doorgeven. Een thuistest kan je 'romantisch' met z'n tweetjes doen. En als ik een zwangerschapstest in huis haal om maandag te gebruiken, vrees ik dat ik deze niet ongebruikt zal kunnen laten liggen tot dan 8)

Kiya

Bericht door Kiya » 2 juli 2009, 11:24

Bij mij is het wachten voorbij...ik heb gisteren mijn regels gekregen. Vanavond nog bloedafname voor alle zekerheid, maar ja, da's meer een bevestiging van wat ik al weet.
Ik weet momenteel niet goed wat ik voel, het is alsof mijn gevoelens geblokkeerd zijn om te voorkomen dat ik er helemaal onderdoor ga.
Ik ga nu proberen zo snel mogelijk weer een afspraak te maken met de dokter, want ik denk dat we nog enkele cryo's hebben. Ik ben er echter van overtuigd dat het met die cryo's niet zal lukken, ze hebben de enige met perfecte score al teruggeplaatst, de rest is bijlange zo goed niet. Maar we doen gewoon door he :cry:

JD

Bericht door JD » 2 juli 2009, 11:30

Hey Kiya,

Het is steeds moeilijk om op zo'n moment de juiste woorden te vinden, vandaar een dikke virtuele knuffel!

Ik heb ook niet zo'n vertrouwen in cryo's, maar je moet het zien als een extra kans. Vergeet ook niet dat ze geen embryo's invriezen die van slechte kwaliteit zijn!

Kiya

Bericht door Kiya » 5 juli 2009, 16:43

JD, morgen is het D-day voor hou he? Ik hoop echt dat het voor jou wel gelukt is! *kruis vingers*

JD

Bericht door JD » 5 juli 2009, 21:06

Ja, inderdaad, morgen D-day... nog 19u te gaan!
Heb nog niet echt last van zenuwen, maar ik vrees dat ik morgen niet echt productief zal zijn op het werk.

Triny

Bericht door Triny » 6 juli 2009, 9:52

Hallo allemaal, ik wil ook mee aftellen...
Zondag 5/7 terugplaatsing gehad van 1 embryo bij de derde ICSI poging. Het was 7-delig dat ging naar 8-delig. Is dit eigenlijk een goed embryo? Want daar hebben ze eigenlijk weinig over gezegd.
Ik heb deze keer weer zoveel schrik voor de teleurstelling, ik durf bijna niet hopen of het gaat lukken.
Met wat houden jullie zoal rekening? Ik heb maar schrik of ik iets verkeerd doe na de TP?! Zoals mijn voeding, niet genoeg slapen, te veel mijn buikspieren gebruiken als ik iets moet opheffen, te veel met kaften sleuren op het werk,...
Waar letten jullie zoal op?

Alvast bedankt voor de reacties, en aan iedereen alvast heel veel succes!!

Ella-Sophie

Bericht door Ella-Sophie » 6 juli 2009, 15:35

Hallo, ik sluit me ook aan bij jullie.

Ik heb zaterdag 4 juli 2 topembryootjes teruggekregen en mag testen op 20 juli ( is nog zo vreselijk lang :? ) Morgen en vrijdag moet ik nog een spuitje pregnyl zetten. Momenteel ben ik thuis en dat is wel een opluchting, alhoewel dat er met een kleuter van 4 niet echt veel te rusten valt :) . Voor ons is het de 8ste poging (de 4de voor een tweede kindje) en ook definitief de laatste. Momenteel heb ik er nog steeds een goed gevoel bij dat het gaat lukken. Misschien een beetje bijgeloof maar de 4de poging was ook de goeie voor ons eerste kindje.

Aan iedereen in de wachtweken veel geduld! En voor diegenen waarbij het niet is gelukt, niet opgeven hoor!

Drew72

Bericht door Drew72 » 6 juli 2009, 17:46

Hier nog iemand op het wachtbankje, heb tp gehad van twee topembryo's op 30 juli, vandaag zijn we 6 dagen verder. De eerste week had ik behoorlijk wat pijn door de punctie maar dat is ondertussen verdwenen. Nu krijg ik andere pijnen. Deze morgen had ik om 4u enorm buikpijn en daarna om 6u opnieuw. Ik weet niet wat dat is geweest. Ik vermoed dat de Progesteron en Pregnyl heel wat symptomen teweeg brengen in je lichaam. Je kan je eigenlijk op niets baseren. Ik vind het wel steeds gek wanneer vrouwen zeggen dat ze niets voelen, maar Pregnyl wordt niet aan iedereeen gegeven. Ik voel me altijd heel erg zwanger, heb al 4 vorige rondes met Clomid gehad en zelf thuis vrijen. Nu eerste IVF-poging. Eerste week viel mee maar nu wordt het wat moeilijker met wachten. Ik mag testen op 13 juli.

Triny, er zijn vrouwen die niet zwanger worden van een topembryo en anderen die met een embryo van matige kwaliteit wel zwanger worden. Natuurlijk zal een topembryo wel meer kansen bieden waarschijnlijk. Ik zijn ook twee A embryo's teruggeplaatst, dus topembryo's, 8 & 7-cellig, wel allemaal lichte fragmentatie. Dat betekent niet goed om in te vriezen. Jammer want er waren er nog 5 andere bevrucht.

Drew72

Bericht door Drew72 » 6 juli 2009, 17:52

O ja, Triny, ik probeer het een beetje rustig aan te doen, maar tillen is een onmogelijke opdracht. Probeer vooral op mijn armen te tillen en niet op mijn buik.

Weet je, bij dr Decleer in Jan Palfijn raden ze aan op Valium te nemen, heel lichte dosis. Het helpt wel om je rustig te houden. Soms sla ik eens een dosis over of neem ik maar een halfje. Ik stond er eerst heel weigerachtig tov maar nu vind ik het best ok zo.

En als afsluitertje wens ik jullie allemaal veel succes en goed nieuws binnenkort! :D

Plaats reactie