ICSI 2017 oktober/november/december

ICSI Forum
Plaats reactie
florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door florimon82 » 22 november 2017, 10:00

Ik lees hier ook net dat er bij sommige sprake is van eiceldonatie....wel bij mij is dit ter sprake gekomen in 2013. Mijn wereld stortte in, ik wou ook niet dat ons verhaal hier stopte, ik ging zeker geen eiceldonatie doen....maar een mens verlegt uiteindelijk zijn grenzen. Een leven zonder kinderen konden we ons niet voorstellen....uiteindelijk ben ik in 2016 bij onze 1ste verse eiceldonatie zwanger geworden van ons dochtertje die nu 5 maand is.

Het is een heel proces dat je moet doormaken, zelf tijdens m'n zwangerschap was ik bang en ook kwaad waarom het niet gelukt was met mijn eigen eicellen....heb veel geweend en gepiekerd.

Nu pas begin ik alles een plaats te geven, kan ik er mee leven en zie ik ons dochtertje ontzettend graag....'t is uiteindelijk een geschenk, een wonder....ik denk er nog elke dag aan, vraag me soms af hoe de donor eruit ziet, maar als mensen zeggen, het trekt op jou,....tja, nu negeer ik dit, kan ik er eigenlijk al mee lachen en ben ik eigenlijk wel fier dat ze dat zeggen (vroeger zou ik kwaad en gefrustreerd zijn)...dus alles slijt en we zijn zo gelukkig !!!! Vandaar dat we dus alweer begonnen zijn voor nr 2....

Dus meiden: niet opgeven...alles komt goed !

TinnekeDG
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 november 2017, 10:49

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door TinnekeDG » 22 november 2017, 10:56

Hallo
Ik lees hier ook veel over ECD.
Zelf heb ik een dochtertje via ECD en ik ben heel fier op haar en blij met haar.
Maar ECD valt niet te onderschatten, het is toch best wel confronterend hoe vaak mensen vragen op wie ze lijkt.
Ze lijkt niet op mij, heeft een donkerdere huid. Haar papa ook, de eicel kwam uit een Spaanse eicelbank maar ik weet niet of de donor een Spaanse was of een andere origine.
De fertiliteitsbehandelingen zijn zo zwaar en soms denk ik, ben ik niet te ver gegaan?
Het leek toen wel of ik met niets anders bezig was en ik ging van cyclus naar cyclus.
Ik wens iedereen veel sterkte toe, en hoop toch dat jullie er met eigen eicellen in slagen om zwanger te worden.

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door SCL » 22 november 2017, 12:17

TDL schreef:
21 november 2017, 17:49
@SCL misschien kunnen we ons herkenbaar maken op een bepaalde manier zodat we elkaar daar zeker ontmoeten.
Dat is echt trouwens geen leuk nieuws dat je hebt gekregen! Is er al een terugplaatsing geweest of nog niet? Was er voordien ook al een oorzaak gevonden waarom het niet lukt? Ik heb tijdens mijn vorige afspraak ook bloed laten trekken voor een genetisch onderzoek, bij mijn vriend hadden ze dit al gedaan. Mijn eicelkwaliteit blijkt ook minder dan verwacht waardoor ze ook al over eiceldonatie waren begonnen. Dus ik kan me wel voorstellen dat dit hard aankomt! Ik was al verschoten dat ze over deze mogelijkheid begon dus ik kan me wel voorstellen dat die mededeling jou hard trof!! Hopelijk krijg je in Jette nog een ander alternatief voorgesteld..
Hallo TDL,

Ik weet nog nie wat ik zal aandoen. Ik kan je alleen zeggen dat ik een jonge madam ben van 25 met rood haar voor de moment. Vorige week kreeg ik even een midlifecrisis bij de kapper dat ik zei van ‘kom doe eens zot’ :D

Nee nooit een terugplaatsing gehad. Alle 7 eitjes laten het afweten na dag 3. Bij beide pogingen. Ze bezien dat als herhaaldelijke miskramen. Dus in theorie al 7 keer een miskraam gehad. Eigelijk 8. Want ben zelf ook 1 keer zwanger geweest met miskraam.

We hebben eigelijk een jaar in de onverklaarbare onvruchtbaarheidsschuif gelegen. Op papier zijn we een gezond koppel zonder problemen maar toch lukt het niet. Dus vandaar dat ze nu denken omdat het al 2 keer mislukt is met 7 eitjes die het allemaal begeven op dezelfde dag denken ze dat het aan de eicellen ligt.

Ja ik hoop het ook dat ze in Jette het anders gaan doen. Ik hoop alleen niet dat ze gaan zeggen van ‘miss moeten we dit eens proberen of dit’ want ale die pogingen zijn niet eindeloos hé.

Achja ik laat je in ieder geval nog weten wat m’n outfit zal zijn zodat we elkaar kunnen ontmoeten. Groetjes SCL
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door SCL » 22 november 2017, 12:21

florimon82 schreef:
22 november 2017, 10:00
Ik lees hier ook net dat er bij sommige sprake is van eiceldonatie....wel bij mij is dit ter sprake gekomen in 2013. Mijn wereld stortte in, ik wou ook niet dat ons verhaal hier stopte, ik ging zeker geen eiceldonatie doen....maar een mens verlegt uiteindelijk zijn grenzen. Een leven zonder kinderen konden we ons niet voorstellen....uiteindelijk ben ik in 2016 bij onze 1ste verse eiceldonatie zwanger geworden van ons dochtertje die nu 5 maand is.

Het is een heel proces dat je moet doormaken, zelf tijdens m'n zwangerschap was ik bang en ook kwaad waarom het niet gelukt was met mijn eigen eicellen....heb veel geweend en gepiekerd.

Nu pas begin ik alles een plaats te geven, kan ik er mee leven en zie ik ons dochtertje ontzettend graag....'t is uiteindelijk een geschenk, een wonder....ik denk er nog elke dag aan, vraag me soms af hoe de donor eruit ziet, maar als mensen zeggen, het trekt op jou,....tja, nu negeer ik dit, kan ik er eigenlijk al mee lachen en ben ik eigenlijk wel fier dat ze dat zeggen (vroeger zou ik kwaad en gefrustreerd zijn)...dus alles slijt en we zijn zo gelukkig !!!! Vandaar dat we dus alweer begonnen zijn voor nr 2....


Dus meiden: niet opgeven...alles komt goed !
Goedemiddag

Wel hartverwarmend te lezen dat je er heel blij om bent. Mag ik vragen via welk ziekenhuis/land je de eiceldonatie hebt gedaan? En hoelang heb je moeten wachten?

Ik kan het me idd niet voorstellen een leven zonder kinderen. Dus ben ik er me wel bewust van dat ik de stap toch zal zetten. Omdat ee gewoon geen andere weg is. Want zo wachten tot het miss ooit eens komt is zeker geen optie.
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door SCL » 22 november 2017, 12:23

TinnekeDG schreef:
22 november 2017, 10:56
Hallo
Ik lees hier ook veel over ECD.
Zelf heb ik een dochtertje via ECD en ik ben heel fier op haar en blij met haar.
Maar ECD valt niet te onderschatten, het is toch best wel confronterend hoe vaak mensen vragen op wie ze lijkt.
Ze lijkt niet op mij, heeft een donkerdere huid. Haar papa ook, de eicel kwam uit een Spaanse eicelbank maar ik weet niet of de donor een Spaanse was of een andere origine.
De fertiliteitsbehandelingen zijn zo zwaar en soms denk ik, ben ik niet te ver gegaan?
Het leek toen wel of ik met niets anders bezig was en ik ging van cyclus naar cyclus.
Ik wens iedereen veel sterkte toe, en hoop toch dat jullie er met eigen eicellen in slagen om zwanger te worden.
Hallo Tinneke

Tis idd niet te onderschatten denk ik.. bij ons is er nu ook sprake over en probeer me overal goed te informeren. Ben jij in Alicante geweest via ivf Spain of was dit een andere kliniek? De kostprijs is toch ook niet te onderschatten he. Wij zijn nu een jaar bezig met iui en icsi en dat kost al een pak geld ‘kwijt’..

Groetjes SCL
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Mupke4
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2017, 10:09

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Mupke4 » 22 november 2017, 12:50

hoi iedereen,
Ik ben hier al een twee maand ongeveer de postjes aant volgen maar nooit zelf iets gezet..
Hiervoor zat ik in het IUI clubje maar na zes pogingen hebben we te horen gekregen dat het omwille van mijn leeftijd raadzaam was om over te stappen op ICSI.
Wij zijn vaste klant in jette, waar ik heel tevreden over ben.
We hebben nu reeds een eerste terugplaatsing gehad..qua hormonen heb ik puregon 225 en otralugan moeten zetten.
Uiteindelijk de pick up waarbij er 7 eicellen geoogst werden, 4 zijn er bevrucht en ook alle 4 'overleefd' tot dag 5 met een heel mooie en gelijkmatige deling. Dus eentje teruggeplaatst en 3 ingevrozen.
Alles ziet er perfect uit, maar die wachtweken zijn een hel..bij die inseminaties had ik na 2x zoiets van 'nee, dit gaat niet lukken', ik voelde ook nooit iets..
Probleem is dat alles er zo mooi uit ziet, maar ik voel weer helemaal niets..en dan voel ik die teleurstelling weer van die 6 pogingen, want daar ging het net zo..
de 29e Nov is mijn test maar ik maak me heel veel zorgen, terwijl het wss helemaal niet zou Mogen?

In ieder geval voor iedereen hier, heel veel success gewenst!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door florimon82 » 22 november 2017, 19:55

SCL, wij hebben ons op de wachtlijst geplaatst in uzGent en jette. In jette kwam toen ter sprake dat er 2 artsen een privé praktijk hadden en dat daar geen wachtlijsten waren en het ook om verse eiceldonatie ging, dus geen eicellen uit eicelbank. Je krijgt uiteindelijk ook alle eicellen die jouw donor bij de pick up 'aflevert' , terwijl je er anders maar 6 krijgt. Dus meer kans omdat het vers is en je hebt meer eicellen in de meeste gevallen. Enige nadeel is dat het wat duurder is.
Ik was dus in behandeling bij dr stoop in st Martens Latem. Deze is dit jaar wel gestopt met zijn praktijk. Ik ben in juni 2016 de eerste keer geweest en in september 2016 ben ik gestart.
Nu blijft dus enkel dr platteau in Dilbeek over. Ik ken iemand die zelf direct mag beginnen, dus niks van wachtlijsten daar. Voor tp moet je wel naar Jette.

Als er nog vragen zijn....zal hier wel af en toe eens komen piepen :)

Veel succes iedereen

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Deborah88 » 23 november 2017, 8:50

SCL schreef:
20 november 2017, 22:02
TDL schreef:
20 november 2017, 16:33
@SCL ik heb me ook ingeschreven voor het infomoment volgende week. Dus we zullen elkaar daar hopelijk treffen. Na een zwaar dipje gehad te hebben kan ik zo’n infomoment wel gebruiken zodat ik me wat minder alleen voel.

@deborah88 ik versta je frustraties! Mijn grootste schrik is dat mijn schoonzus voor mij zwanger zal zijn. We zijn al bijna even lang in behandeling als dat zij samen is met haar verloofde.. Ookal geeft ze aan dat ze toch nog even zal wachten, toch heb ik het gevoel dat ze nog voor mij gaat zijn en dat het bij haar dan wel super vlot zal gaan. Ik gun haar dat wel hoor maar toch dat zou me wel zeer doen.
Hey TDL

Ik hoop idd dat we elkaar daar ontmoeten. Zou heel leuk zijn. Dan kan je er ineens een gezicht op plakken hé.

Oh ik had dat met de vriendin van mn neef. En 2 maand geleden vertelde die me dat ze zwanger was. Ik was er kapot van. Want voor iedereen is dit de normaalste zaak he, zwanger worden..
@TDL: Mijn zus is eergisteren naar de gynaecoloog geweest en blijkt al 10 weken zwanger te zijn. Uit respect zet ze nog niets op social media maar geeft aan dat ze dat wel wil doen aangezien ze fier en blij is. Ik kan dat echter nog niet aan (heel egoïstisch?).
Ik heb nog steeds mijn maandstonden niet. Daarom heb ik een afspraak gemaakt met mijn gynaecoloog. En ik mag morgen gaan om 07:45. Dit maakt me allemaal nog wat onzekerder.

Over welk infomoment hebben jullie het?

Met vriendelijke groeten
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Deborah88 » 23 november 2017, 8:54

Mupke4 schreef:
22 november 2017, 12:50
hoi iedereen,
Ik ben hier al een twee maand ongeveer de postjes aant volgen maar nooit zelf iets gezet..
Hiervoor zat ik in het IUI clubje maar na zes pogingen hebben we te horen gekregen dat het omwille van mijn leeftijd raadzaam was om over te stappen op ICSI.
Wij zijn vaste klant in jette, waar ik heel tevreden over ben.
We hebben nu reeds een eerste terugplaatsing gehad..qua hormonen heb ik puregon 225 en otralugan moeten zetten.
Uiteindelijk de pick up waarbij er 7 eicellen geoogst werden, 4 zijn er bevrucht en ook alle 4 'overleefd' tot dag 5 met een heel mooie en gelijkmatige deling. Dus eentje teruggeplaatst en 3 ingevrozen.
Alles ziet er perfect uit, maar die wachtweken zijn een hel..bij die inseminaties had ik na 2x zoiets van 'nee, dit gaat niet lukken', ik voelde ook nooit iets..
Probleem is dat alles er zo mooi uit ziet, maar ik voel weer helemaal niets..en dan voel ik die teleurstelling weer van die 6 pogingen, want daar ging het net zo..
de 29e Nov is mijn test maar ik maak me heel veel zorgen, terwijl het wss helemaal niet zou Mogen?

In ieder geval voor iedereen hier, heel veel success gewenst!
@mupke4
Ik kan me echt goed inbeelden wat je bedoelt. Die wachtweken maakten mij zot.
Is het nog geen enkele keer tot een zwangerschap gekomen?
Want bij mij 1 keer maar dan 2 dagen later was het mis of misschien was het een verkeerd resultaat.
We zullen het nooit weten.

Ik wens jou ook veel succes
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Mupke4
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2017, 10:09

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Mupke4 » 23 november 2017, 14:45

@Deborah 88: Nop, nog nooit tot een zwangerschap gekomen, 6x IUI met Deense donor en nu kunnen wisselen van donor voor de ICSI, Belgisch.
Alles ziet er zoals steeds veelbelovend tot zelfs perfect uit..
Ik voel nooit iets, nooit 1 symptoom dat ik mss zwanger zou kunnen zijn..ik weet dat dit niet altijd hoeft maar je word er wel bang van..

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Tiske » 23 november 2017, 21:24

Vandaag tp gehad van een 9cellig cryotje. Nu afwachten tot 5/12...

Kijk er voorlopig nog rustig tegenaan... dat zal wel veranderen als het bijna zover is. Tot zover houd ik mijn voeten en buik warm, neem ik extra vitaminen en drink ik veel water en soep. Zijn er nog zo bijgelovige dingen die de innesteling kunnen bevorderen? :)

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Salve86 » 24 november 2017, 13:09

Hier jammer genoeg niet zo'n goei nieuws. Deze morgend bloed laten trekken en mn hcg waarde stond op 10. Dus echt wel heel laag. Even nog telefoon afwachten van Leuven wat zei zeggen, maar Turnhout dacht wrs volgende week nogeens bloed laten trekken om te kijken dat ie dan gestegen is of niet.

Maar ik denk dat niks gaat worden aangezien ik deze week al redelijk bloed verloren heb...
Op naar poging nr 3 dan maar. Zo gaan ze wel snel op zijn als ik nooit overschot heb. Pffff...
Serieus dipje nu.

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door Deborah88 » 24 november 2017, 15:13

Geen goed nieuws voor mij! :? Deze ochtend langs geweest bij dokter Decleer.
Blijkbaar blijven mijn maandstonden uit door een hormonale stoornis. De medische term kon ik niet onthouden.
Ik moet nu 10 dagen Duphaton slikken.
Daarna zouden mijn maandstonden moeten doorkomen.
Ik tel alweer af! Want we gaan dan toch starten. :wink:
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door TDL » 26 november 2017, 19:42

SCL schreef:
22 november 2017, 12:17
TDL schreef:
21 november 2017, 17:49
@SCL misschien kunnen we ons herkenbaar maken op een bepaalde manier zodat we elkaar daar zeker ontmoeten.
Dat is echt trouwens geen leuk nieuws dat je hebt gekregen! Is er al een terugplaatsing geweest of nog niet? Was er voordien ook al een oorzaak gevonden waarom het niet lukt? Ik heb tijdens mijn vorige afspraak ook bloed laten trekken voor een genetisch onderzoek, bij mijn vriend hadden ze dit al gedaan. Mijn eicelkwaliteit blijkt ook minder dan verwacht waardoor ze ook al over eiceldonatie waren begonnen. Dus ik kan me wel voorstellen dat dit hard aankomt! Ik was al verschoten dat ze over deze mogelijkheid begon dus ik kan me wel voorstellen dat die mededeling jou hard trof!! Hopelijk krijg je in Jette nog een ander alternatief voorgesteld..
Hallo TDL,

Ik weet nog nie wat ik zal aandoen. Ik kan je alleen zeggen dat ik een jonge madam ben van 25 met rood haar voor de moment. Vorige week kreeg ik even een midlifecrisis bij de kapper dat ik zei van ‘kom doe eens zot’ :D

Nee nooit een terugplaatsing gehad. Alle 7 eitjes laten het afweten na dag 3. Bij beide pogingen. Ze bezien dat als herhaaldelijke miskramen. Dus in theorie al 7 keer een miskraam gehad. Eigelijk 8. Want ben zelf ook 1 keer zwanger geweest met miskraam.

We hebben eigelijk een jaar in de onverklaarbare onvruchtbaarheidsschuif gelegen. Op papier zijn we een gezond koppel zonder problemen maar toch lukt het niet. Dus vandaar dat ze nu denken omdat het al 2 keer mislukt is met 7 eitjes die het allemaal begeven op dezelfde dag denken ze dat het aan de eicellen ligt.

Ja ik hoop het ook dat ze in Jette het anders gaan doen. Ik hoop alleen niet dat ze gaan zeggen van ‘miss moeten we dit eens proberen of dit’ want ale die pogingen zijn niet eindeloos hé.

Achja ik laat je in ieder geval nog weten wat m’n outfit zal zijn zodat we elkaar kunnen ontmoeten. Groetjes SCL
@SCL ik weet zelf ook nog niet wat ik zal aandoen. Ik ben vrij klein (1m60), blond/bruin haar en ben 30 maar zie er eerder 25 uit :D ik ben alleszins zeer benieuwd naar woensdag. Ik hoop dat ik ook vind waar het is want ik vind het UZ echt een doolhof!

@deborah88 woensdagavond is er een infomoment in het UZ gent over de ups and downs van de behandeling.
Trouwens ik begrijp hoe je je voelt omtrent je zus... toen mijn zus me vorig jaar in januari zei dat ze zwanger was ben ik spontaan beginnen huilen. We waren toen nog niet in behandeling maar al iets langer dan haar aan het proberen en ik had het al in de mot dat er iets niet klopte. Het is zeker niet egoïstisch maar zeer begrijpelijk dat je je zo voelt. Veel mensen, zelfs degene die zo dicht bij jou staan, kunnen zich maar half zo goed inbeelden hoe het voelt om dit allemaal te moeten doormaken.

@tiske en mupke4 ik duim mee!!
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: ICSI 2017 oktober/november/december

Bericht door SCL » 29 november 2017, 11:26

Hey iedereen

Ik kijk wel uit naar het infomoment vanavond. Eindelijk misschien eens wat duidelijkheden.. @tdl, ik ga een zwarte broek aandoen met een goud truitje. Laten we elkaar vinden vanavond? Ik ga proberen om iets vroeger te vertrekken op het werk want moet van Antwerpen komen. Ik woon wel in Sint-Niklaas maar werk in A’pen. Ik hoop da ik er snel geraak en het vindt want tis er inderdaad een doolhof..

Voor de rest nog niet veel nieuws. Volop aan het aftellen naar19/12 voor ons 2de gesprek in Brussel. Hopelijk kunnen zij iets anders voorstellen als eiceldonatie

Groetjes aan iedereen en tot vanavond?!
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten