op naar de 2de icsi

ICSI Forum
Plaats reactie
baby baby
Berichten: 15
Lid geworden op: 2 juli 2009, 20:21

op naar de 2de icsi

Bericht door baby baby » 19 juli 2009, 21:21

hallo,

heb al eens een paar keer gelezen op deze site.
Zowat in het geniept meegelezen.
had al even vroeger iets moeten zeggen! :oops:
ik en mijn man hebben net 1 icsi poging gehad en deze was mislukt
wij proberen al zeker 3jaar voor een kindje.
en pak al zeker 6jaar geen voorbehoedsmiddel
het ligt aan mijn man zijn zwemmers!
spijtig! :(
wij hadden 6eicellen 2 bevrucht 1daarvan teruggeplaatst en het ander heeft het dooiproces niet overleefd
dat wist ik 1dag na dat ik wist dat ik niet zwanger was :cry:
de eerste poging heb ik in jette gedaan!
maar omdat dit zover van bij ons is wou ik eigenlijk eens vragen of iemand ervaring heeft met het sint augustinus ziekenhuis in wilrijk?
of dit goed is of niet?
over brussel hoor je zoveel! daarom wou ik dit eens vragen?
zo dit was het wat over ons.

x

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 20 juli 2009, 9:26

hoi baby baby,

ik begin nu ook opnieuw in augustus met mijn tweede poging. Ik heb wel nog twee embryo's in de diepvries zitten, maar ze moeten nog ontdooit worden het is dus even afwachten.
Ik ben ook in behandeling in Jette omdat mijn gyne dat heeft aangeraden. Het is voor mij ook een anderhalf uur rijden maar ik persoonlijk heb het er wel voor over want naar het schijnt heeft Jette één van de beste labo's in Europa. De bloednames en echo's laat ik hier doen en ze faxen dat dan gewoon door.
Over het ziekenhuis in Wilrijk kan ik niets zeggen, heb wel ook al veel goeds gehoord over Brugge. Het is natuurlijk allemaal wat subjectief hé, iemand die al van de eerste maal zwanger is zal dat ziekenhuis ophemelen en iemand die na de zoveelste poging niet zwanger is zal er waarschijnlijk niet veel goeds over kunnen zeggen. Doe wat je denkt dat het beste is voor jouw situatie is de enigste raad die ik je kan geven
Groetjes

baby baby
Berichten: 15
Lid geworden op: 2 juli 2009, 20:21

Bericht door baby baby » 20 juli 2009, 9:38

dank u wel
ikzelf vindt het ook niet erg voor zover te rijden maar bij mij was dit om de dag want mijn bloedprik moest daar wel gebeuren.
:?
ik kan ditmaal ook wel zelf voorstellen om dit hier te laten doen en te laten doorsturen
want eerlijk gezegd gaat het voor mij ook uit naar jette!
mijn huisarts heeft dat ziekenhuis ook aangeraden.
ikzelf begin pas in september terug.
wachttijd is lang.
mercikes om te antwoorden
deed toch eens deugd om mijn verhaal eens te doen

xxx

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 22 juli 2009, 9:07

Ik heb gisteren ook net vernomen dat mijn eerste ICSI mislukt is. Het is nog even wachten op nieuws van Jette of we nog emby'kes hebben. Omdat we meedoen aan een studie hebben we ook nog 7 eicellen in de diepvries, die we door die studie eerst moeten gebruiken vooraleer we de emby'kes ontdooien.

Ik had nog een vraagje voor jullie; Jette heeft in het algemeen lange wachttijden. Hoe lang na de eerste mislukte TP hebben jullie moeten wachten op de TP van een ingevroren emby'ke?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden... Heb nu wel een opstekertje nodig :?

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 22 juli 2009, 14:02

Hoi,

Ik heb me net aangemeld, na lang twijfelen.. ik ben deze maand terug begonnen met mijn 2e poging ICSI.

De eerste keer beleefde ik het totaal anders...veel pijn, in niks zin...nu valt het allemaal mee... moet ook deze keer minder menopur inspuiten.. waarschijnlijk zal dit de oorzaak zijn dat ik nu bijna geen last heb!?

Ik verwacht dat ik straks te horen krijg van het ziekenhuis dat ik dit weekend mijn PU mag laten doen..grrrrr...

Is er nog iemand die mij raad kan geven..want soms ben ik verward/uitzichtloos... Laat dit wel niet zien aan de mensen in mijn dichte omgeving!!

x Mouche

baby baby
Berichten: 15
Lid geworden op: 2 juli 2009, 20:21

Bericht door baby baby » 22 juli 2009, 18:35

heb ook een lange wachttijd
spijtig genoeg
ik heb een afspraak terug in jette gemaakt voor 26 augustus.
wij hebben ook meegdaan aan die studie.
spijtig dat deze niet gelukt is
normaal gezien mag jij na u volgende maandstonden al een cryo laten terugplaatsen
wij niet want wij hebben geen cryo's :cry:

xxx

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 22 juli 2009, 19:45

Hallo Dieke

Voor ingevroren embryo's zijn er geen wachttijden, dat is vooral voor de pick-ups. Je kan dus gewoon bij volgende cyclus al gaan.

Veel succes

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 24 juli 2009, 10:17

Bedankt voor de info!

Ik heb gisteren teruggebeld en met een counselor gesproken, en voor de terugplaastsing is er inderdaad geen wachttijd, dus ik vermoed dat de secretaresse die me pas een datum gaf op 7/09 misschien niet alle info had.

Nu mag ik op 14 augustus met de counselor praten, en zou er een TP zijn begin september (beter dan oktober, pfiew).

Wel hebben we spijtig genoeg te horen gekregen dat onze 2 emby'kes uiteindelijk niet ok waren voor de diepvries.

We moeten het nu dus doen met de 7 eicellen die dan "vers" bevrucht zullen worden.

@ baby, baby: jullie hadden spijtig genoeg ook geen cryo's, maar hebben ze reeds een emby teruggeplaatst die het resultaat was van een ontdooide eicel die dan bevrucht werd?

Ik heb soms wel vragen bij die studie... Blijkbaar moeten de emby'kes tot het blastocyste-stadium geraken, terwijl er ook succesverhalen zijn van teruggeplaatste 8-cellige emby'kes. Tja, ik wil de studie niet in vraag trekken, maar dat zijn toch zaken waarover ik meer info ga vragen.

Maar kop op, baby baby, we gaan samen uitkijken naar de volgende stappen! Ik duim voor jullie!!!

jette
Berichten: 351
Lid geworden op: 23 juli 2009, 9:23

Bericht door jette » 24 juli 2009, 16:20

Hallo allemaal ,

Ik ben ook in jette omdat ik daar zoveel goeds van gehoord heb. Natuurlijk sta je er niet zo bij stil zolang je dit niet voor hebt hé.
Tis ver rijden ook voor ons maarja wat moet dat moet.
Wij zijn ook al 3 jaar bezig en nu juist 2 de poging achter de rug volgend wk weet ik of het gelukt is.
Ik doe niet mee aan de studie en het zijn idd lange wachttijden.
Zelf moet je dan ook nog positief proberen te blijven tis allemaal niet zo gemakkelijk.
Tis behoorlijk zwaar maar samen kom je er wel door.
Bij mijn familie is er ook niemand op de hoogte buiten mijn ouders en een goede vriendin.
Natuurlijk op het werk moest ik het ook laten weten zodat ze er rekening mee kn houden.
Maar eigenlijk ze willen het begrijpen maar het gaat niet zo goed.
Ben blij dat ik mijn verhaal ook hier eens kwijt kan.

Veel succes !
Groetjes

Wendytje
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mei 2009, 17:09

Bericht door Wendytje » 24 juli 2009, 18:22

Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen die in St Augustinus zit..
Maar niets dan goeds over de kliniek in wilrijk, de mensen en de TP in Leuven hoor!
Gaat er allemaal heel professioneel aan toe en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat iedereen daar mee aan het duimen is.
Natuurlijk ben je wel bijna een "nummerke" omdat ze er zoveel per dag hebben, maar iedereen doet heel hard zijn best om dat niet te laten blijken en iedereen even vriendelijk en goed te behandelen.
Ik heb al 3 terugplaatsingen achter de rug ( 2x Icsi en 1 cryo), maar tot hiertoe nog geen chance. Kheb er nu nog 3 in de diepvries zitten, waarvan ik volgende maand de eerste kan laten terugplaatsen ( deze maand was het vruchtbaarheidcentrum in Leuven gesloten)
Ik denk persoonlijk dat er weinig verschil zit tussen de verschillende centra.. uiteindelijk is het de behandeling zelf en je eigen lichaam die de slaagkans een beetje beinvloedt.

baby baby
Berichten: 15
Lid geworden op: 2 juli 2009, 20:21

Bericht door baby baby » 25 juli 2009, 21:51

hey wendyke

maar dat is in jette ook hoor
en bij welke dokter bent u?
wij denken ook van naar daar te gaan want jette is nogal ver! :)
we hebben het er wel voor over maar is bijna niet te combineren met mijn werk
:(

xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten