ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 14 december 2018, 7:04

Goh ik was gisteren vrij teleurgesteld met het nieuws.
Van de 16 eicellen waren er 15 goed. Hierop hebben ze allemaal icsi toegepast en er zijn er 7 bevrucht. En dan nog 2 die al aan het delen waren maar da’s eigenlijk te snel. Dus 7/15 terwijl ik vorige keer 8/9 had.
Terugplaatsing willen ze nu ook op dag 5 doen bij de verse. Vandaag krijg ik nog een update en als er veel afgevallen zijn gaat de tp toch op dag 3 zijn.
Ik hoopte op een beter resultaat dan vorige keer met al die eicellen maar helaas.
Mijn buik deed gisteren ook meer pijn dan woensdag zelf. Zeker als ik rondloop. Hopelijk is dat snel voorbij want ik wil weer doen wat ik wil.
Ik heb het echt lastig met het afzien (fysiek en emotioneel). En dat zonder garantie dat het ooit eens lukt... Voor de punctie was ik hoopvol en positief en nu ben ik eerder moedeloos.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 14 december 2018, 8:31

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 14 december 2018, 12:45

Sv8 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Goh ik was gisteren vrij teleurgesteld met het nieuws.
Van de 16 eicellen waren er 15 goed. Hierop hebben ze allemaal icsi toegepast en er zijn er 7 bevrucht. En dan nog 2 die al aan het delen waren maar da’s eigenlijk te snel. Dus 7/15 terwijl ik vorige keer 8/9 had.
Terugplaatsing willen ze nu ook op dag 5 doen bij de verse. Vandaag krijg ik nog een update en als er veel afgevallen zijn gaat de tp toch op dag 3 zijn.
Ik hoopte op een beter resultaat dan vorige keer met al die eicellen maar helaas.
Mijn buik deed gisteren ook meer pijn dan woensdag zelf. Zeker als ik rondloop. Hopelijk is dat snel voorbij want ik wil weer doen wat ik wil.
Ik heb het echt lastig met het afzien (fysiek en emotioneel). En dat zonder garantie dat het ooit eens lukt... Voor de punctie was ik hoopvol en positief en nu ben ik eerder moedeloos.
İk snap dat je zelf altijd hoopt dat het minstens even goed is als de vorige keer of zelfs beter, maar dit resultaat is m.i. echt mooi. Wat bedoel je met te snel delen? Nu hopen dat er veel ingevroren worden en dat de verse TP mag resulteren in een dochter of zoon!
Het is zeker niet abnormaal dat je in zo’n emotionele rollercoaster zit. Zowel de fysieke als mentale pijn doen toch wat met ons... de pijn van de PU is achter de rug, maar nadien zat ik echt vast in mijn rug, de stress denk ik dan. Deze morgen misselijk en angstig omdat ze mij gingen bellen, elke minuut te laat was er eentje te veel. Van de 27 eicellen, 15 rijp, 14 bevrucht, geen verse TP —>uiteindelijk heb ik 7 cryo’s (blasto’s). Dat is dus 7/27. Vorige keer was het 3/13

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 14 december 2018, 13:00

Uiteindelijk zijn er 13 vd 15 bevrucht maar er zijn er slechts 5 die er echt goed uitzien vandaag.
Bij de andere zien ze fragmentatie en ik schat de kans dus hoog in dat deze dag 5 niet halen.
Nu doen ze nu toch een dag 3 terugplaatsing, morgen dus.
Dinsdag weet ik dan of er nog zijn die het tot blasto geschopt hebben maar krijg serieus schrik dat er geen enkele cryo gaat zijn deze keer.

Ik vroeg gisteren wat dat precies was die snelle delers en op dag 1 willen ze een bevruchting met 2 voorkernen. Vanaf dan beginnen de cellen te delen en op dag 1 is dat eigenlijk te vroeg. Da’s niet ‘volgens de boekskes’ zei ze.

7 cryo’s klinkt goed Imera!
Nu kan je gerust van de feestdagen genieten!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 14 december 2018, 13:15

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 14 december 2018, 13:51

Ik geraak niet snel zwanger en heb dus liever meer kansen uit 1 poging.
7xIUI (1x bbz)
4xTP (1x vroege miskraam)

Ik vind het ook zo moeilijk omdat er geen oorzaak kan aangegeven worden. Bij alles heb ik graag een uitleg maar bij zwanger worden is dat niet mogelijk. Ook dat je zelf niets in de hand hebt vind ik heel lastig. Ik ben nogal een plantrekker en dat maakt het er niet gemakkelijker op.
Ochja, ik zal nog wat klagen en huilen en hopelijk binnenkort terug wat moed.

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 15 december 2018, 12:57

8cellig embryo in mijn baarmoeder. Wel vergeten vragen hoe het zat met de fragmentatie.
Naast deze was er nog 1 die ook 8cellig was, ik hoop echt keihard dat die het goed blijft doen en nog kan ingevroren worden. Geeft toch iets meer rust.
Maar goed, hopelijk blijft deze gewoon plakken. Het geluk mag echt eens aan mijn zijde zijn!!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 15 december 2018, 16:58

Sv8 schreef:
1 januari 1970, 1:00
8cellig embryo in mijn baarmoeder. Wel vergeten vragen hoe het zat met de fragmentatie.
Naast deze was er nog 1 die ook 8cellig was, ik hoop echt keihard dat die het goed blijft doen en nog kan ingevroren worden. Geeft toch iets meer rust.
Maar goed, hopelijk blijft deze gewoon plakken. Het geluk mag echt eens aan mijn zijde zijn!!
Succes sc8!!! En hopelijk heb je nog een cryo! Wanneer weet je iets meer?

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 15 december 2018, 19:11

Ik geloof er niet echt in dat er nog een cryo zal zijn al hoop ik van wel natuurlijk.
Dinsdag of woensdag eens bellen om te horen wat het resultaat is van de embryo’s.
27/12 bloedname van deze poging. Blij dat het in mijn verlof is zodat ik wat kan bekomen van het nieuws!

Jij terug aan het werk maandag?
Mijn buik voelt nog altijd niet echt comfortabel aan. Vooral tijdens het rondlopen. Ruglig blijft de beste positie voorlopig maar ik hoop dat dat snel gepasseerd is zodat ik weer wat kan bewegen!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 15 december 2018, 21:35

Sv8 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik geloof er niet echt in dat er nog een cryo zal zijn al hoop ik van wel natuurlijk.
Dinsdag of woensdag eens bellen om te horen wat het resultaat is van de embryo’s.
27/12 bloedname van deze poging. Blij dat het in mijn verlof is zodat ik wat kan bekomen van het nieuws!

Jij terug aan het werk maandag?
Mijn buik voelt nog altijd niet echt comfortabel aan. Vooral tijdens het rondlopen. Ruglig blijft de beste positie voorlopig maar ik hoop dat dat snel gepasseerd is zodat ik weer wat kan bewegen!
Bij mij heeft het 5 dagen geduurd en dan was het plots over. Volgens dr. popovic waren mijn beide eierstokken zo groot dat ze elkaar raakten en waardoor het normaal was dat ik pijn had bij het stappen. Twas in het engels, dus volgens mij bedoelde ze dat er door de wrijving zenuwknellingen ontstonden aan de wand met verschrikkelijke pijn tot gevolg. Als ik lag, had ik geen last.

Zaterdag had ik mijn PU en heb een attest gekregen tem woensdag. Donderdag heb ik plots een scheut gehad in mijn rug (ik was geblokkeerd) en moet ik nog steeds hoesten. Zal er wel los van staan...

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 17 december 2018, 0:04

Vraagje voor de utrogestan gebruikers. İk zie mijn arts pas volgend jaar dus even polsen bij jullie.

De vorige keer had ze beslist om dit op te nemen in mijn schema (ook bij cryo’s) omdat ik terloops had gezegd dat ik mijn regels al van een aantal dagen op voorhand zie/voel aankomen doordat ik bv zeeer licht geel/roos bloedverlies heb.

Nu staat er in mijn schema dat ik enkel pregnyl ga moeten spuiten. Nergens geen spoor van utro.

Waarom gebruiken ze utro niet bij alle tp’s? Nu is het enkel een must bij verse. İndien dit de kans op innesteing verhoogt, snap ik echt niet wrm ze het niet altijd voorschrijven?

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 17 december 2018, 6:20

Bij mij waren de cryo’s in kunstmatige cyclus en dan moet de utro wel.
Nu bij de verse tp ook want ook hier werd de eigen cyclus stil gelegd tijdens de stimulatie.

Bij jou gebeurt de tp van cryo wss in jouw natuurlijke cyclus en dan heb je zelf een eisprong en maakt jouw lichaam zelf progesteron aan. Ik denk dat het wel kan ter ondersteuning maar niet altijd noodzakelijk is.

Ondertussen gaat het hier weer iets minder. Mijn buik staat nog steeds op springen en als ik niet op mijn rug lig is dat ook nog steeds heel vervelend. Echt vergaan van de pijn dat is het zeker niet maar comfortabel is dat toch ook niet. Hoelang kan dit zo duren? En wat moet ik doen om van die ballon van een buik af te geraken?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 17 december 2018, 6:43

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:28, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 17 december 2018, 7:08

Yvonne, zou een testje beter laten voelen of net niet? Ik testte 6 dagen na een 3 daags embryo positief, na de verse tp was het lijntje amper zichtbaar, bij de cryo's moet je eigenlijk 1 dag extra rekenen en daar was het heel duidelijk.

Ik heb het ook wel gehad dat ik niet wou testen omdat ik zolang ik niet getest had ik nog hoop had, maar ik heb altijd getest soms pas 2 dagen voor bn, gewoon om zeker te zijn dat het negatief was en dan ging ik vroeger voor bn en kon ik met de medicatie stoppen.

Als dit je allerlaatste kans is zorgt dit toch voor extra stress.
Ik hoop dat het alsnog goed uitdraait, geef de hoop nog niet op, voorlopig ben je nog steeds pupo (pregnant until proven ontherwise)

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 17 december 2018, 9:32

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten