ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 16 mei 2019, 7:16

Fey1708 schreef:
15 mei 2019, 16:35
Jido schreef:
11 mei 2019, 16:48
Fey1708 schreef:
10 mei 2019, 15:18


Hey Jido,

Dank je voor de reactie. Heb net mijn telefoontje gehad. Moet van 225 naar 300 gaan met Puregon. Maar ben een beetje teleurgesteld met het aantal eitjes dat er zijn. We zagen maar 2 van 13 mm en 2 van 8 mm. Weer een klein aantal en dit enkel op mijn rechter eierstok. Mijn linker eierstok heeft weer geen enkele reactie. Ik hoop dat er nog meer eitjes komen want 4 is weer zo weinig. Had er vorige keer maar 2 en maar 1 was bevrucht geraakt en teruggeplaatst maar helaas geen zwangerschap. Ik weet dat dit niet mag maar ik verlies een beetje hoop hier met de stimulatie. Ik wil niet dat dit weer mislukt. Hopelijk maandag een beter resultaat bij de nieuwe echo.

Groetjes

Fey

Hey Fey

De moed niet verliezen hé! Het aantal vertelt niets over de kwaliteit. Voor hetzelfde geld zijn er inderdaad ‘maar’ 4 maar kunnen ze allemaal bevrucht worden en teruggeplaatst.
Het is ook een beetje een geluk spel. Heb je eens geïnformeerd bij uw arts hoe het kan dat er al 2 stimulaties geen reactie is in de linkereierstok?
Hey Jido,

Dank je voor je reactie. Ik ben vandaag weer gegaan voor een echo en bloedprik. Het ziet er al beter uit maar 1 eitje is al veel te groot. Ze gaan die laten vallen en zich dan concentreren op de andere 6 à 7. Dus het komt dichterbij. Vrijdag opnieuw naar Gent en dan hopen dat de andere eitjes goed gegroeid zijn.

Ik wil je ook veel succes wensen.


Groetjes

Aaaah, dat is goed nieuws! Nu komt het inderdaad dichterbij. Fingers crossed voor die 7 follikels met hopelijk super eicellen in! :D
Bedankt voor de wensen. We gaan er allemaal vollen bak voor hé en met dit toch wel zonnige weer kan dat alleen maar goed komen :D :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 16 mei 2019, 7:19

Imera schreef:
15 mei 2019, 19:49
MenSte schreef:
15 mei 2019, 18:25
Imera schreef:
15 mei 2019, 18:00
Voor diegene die het interessant zouden vinden (moo mij miskraam-verleden). Vandaag had ik dus een gesprek met mijn arts om de bloedresultaten te bespreken. Alles zag er goed uit. İmmunologisch onderzoek, schildklierwaarden, dna-onderzoek, bloedstollingswaarden. Dus benadrukte ze dat ze met de info van deze onderzoeken we nog steeds over ‘pech/toeval’ mogen spreken.

Volgende cyclus (indien negatieve test) volgt er een hysteroscopie.
Ik kan mij voorstellen dat die boodschap een dubbel gevoel geeft, Imera. Langs de ene kant ben je waarschijnlijk opgelucht dat er niet nog een extra probleem is opgedoken waarmee je rekening moet houden, maar langs de andere kant had je misschien meer op een "oplossing" gehoopt zodat je geen nieuw miskraam meer zou krijgen. Zo zou ik het toch aanvoelen, denk ik.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes toe en duim dat de hysteroscopie niet nodig zal zijn!
İk had het niet beter kunnen verwoorden. Mag inderdaad tevreden zijn met het resultaat
Goed resultaat inderdaad, Imera. Gelukkig geen andere problemen.
Laat ons ervan uitgaan dat je dan nu jullie portie pech achter de rug hebt en het nu alleen maar positief kan zijn! Toi toi toi!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiNN89 » 17 mei 2019, 8:54

Dag dames!

Onlangs voegde ik me bij jullie aangezien we gestart waren met het icsi traject.
Ondertussen heb ik 8 dagen rekovelle gespoten voor de groei, gisteren eerste fm.. er zijn 10 eitjes, beginnende van 8,9mm en dank enkele groter, dan nog een paar 13,14 en eentje van 18mm.. geen idee of die kleintjes nog genoeg zouden doorgroeien. 😏
Vanaf gisteren moest ik dan beginnen met enkele dagen orgalutran bij te spuiten. Morgen terug fm.. ik ben heel benieuwd..

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: ICSI-clubje

Bericht door Fey1708 » 17 mei 2019, 15:38

Hey allen,

Heb vandaag te horen gekregen dat ik zondag PU heb. Ze moeten mij straks nog terugbellen voor alle details. Maar helaas hebben ze er ook bijgezegd dat ze geen TP zullen doen wegens een te hoog progesterongehalte en ze dus alles zullen invriezen. Toen ik dat hoorde geraakte ik helemaal van de kaart en ik moet toegeven de moed zonk in mijn schoenen want dit betekent dat we weer een cyclus zullen moeten wachten eer we een TP hebben. Ook maak ik me zorgen over de kwaliteit na het ontdooien en of ze het wel zullen overleven. Dit is echt een hel en denk er constant aan. Hopelijk gaat het goed op zondag. Ik had dit effe nodig om mijn hartje op te luchten
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 17 mei 2019, 19:24

Fey1708, maak je maar niet te veel zorgen over het feit dat het een freeze all zal worden. Als je nu een verse terugplaatsing zou krijgen, zou die waarschijnlijk toch gedoemd zijn om te mislukken en dan is het zonde van dat weggegooide embryootje. De slaagkansen van een cryo terugplaatsing zijn volgens mij bijna dezelfde als die van een verse terugplaatsing. In ieder geval veel succes met de pick up!

LiNN89 ik duim voor een groeispurt van de kleinste follikels!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door kaboutertje92 » 17 mei 2019, 19:52

Fey1708 schreef:
17 mei 2019, 15:38
Hey allen,

Heb vandaag te horen gekregen dat ik zondag PU heb. Ze moeten mij straks nog terugbellen voor alle details. Maar helaas hebben ze er ook bijgezegd dat ze geen TP zullen doen wegens een te hoog progesterongehalte en ze dus alles zullen invriezen. Toen ik dat hoorde geraakte ik helemaal van de kaart en ik moet toegeven de moed zonk in mijn schoenen want dit betekent dat we weer een cyclus zullen moeten wachten eer we een TP hebben. Ook maak ik me zorgen over de kwaliteit na het ontdooien en of ze het wel zullen overleven. Dit is echt een hel en denk er constant aan. Hopelijk gaat het goed op zondag. Ik had dit effe nodig om mijn hartje op te luchten
Ik heb dit ook gehad. Nu eindelijk starten voor het 1 ste cryo van de 2de ivf poging. Het is zoals er hier al staat, ik voelde ook dat als ze 1 gingen terug geplaatst hebben dat het niet ging gelukt zijn!! Mijn lichaam was echt uitgeput. Nu vol goeie moed gestart!! Dus even geduld!! Dan komt het zeker goed!! Dikke knuffel
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiNN89 » 17 mei 2019, 21:24

MenSte schreef:
17 mei 2019, 19:24
Fey1708, maak je maar niet te veel zorgen over het feit dat het een freeze all zal worden. Als je nu een verse terugplaatsing zou krijgen, zou die waarschijnlijk toch gedoemd zijn om te mislukken en dan is het zonde van dat weggegooide embryootje. De slaagkansen van een cryo terugplaatsing zijn volgens mij bijna dezelfde als die van een verse terugplaatsing. In ieder geval veel succes met de pick up!

LiNN89 ik duim voor een groeispurt van de kleinste follikels!

Dankje!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 18 mei 2019, 0:16

Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 18 mei 2019, 7:10

Hier eigenlijk ook geen klachten van de Utro buiten de darmen, maar dus ook de hele zwangerschap als het lukt, want komt volgens mij door het progesteron.

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 18 mei 2019, 10:16

Imera schreef:
18 mei 2019, 0:16
Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.
Ik heb wel altijd bijwerkingen van de utrogestan gehad: darmklachten, maagzuur, pijnlijke borsten,...
Maar hoeveel bijwerkingen je hebt, hangt waarschijnlijk van persoon tot persoon af en ook van welke dosis je moet nemen. Ik moet er 3x/dag vaginaal en 2x/dag oraal nemen.
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI-clubje

Bericht door irisbloem » 18 mei 2019, 15:35

Imera schreef:
18 mei 2019, 0:16
Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.
Toen ik nog utrogestan nam was dat vermoeidheid, pijnlijke borsten en beetje darmklachten. Heb daarna crinone (gelijkaardig aan utrogestan) genomen in combinatie met inprosub (spuiten progesteron) Klachten gelijkaardig maar erger, vooral vermoeidheid en extreem pijnlijke borsten, maar daarbij ook nog duizeligheid, flanellen benen, lage rugpijn en buikpijn. Nu 2 spuiten inprosub omdat ik teveel irritatie heb van dat vaginale spul. Nog steeds zelfde klachten, wel iets minder last gehad van duizeligheid.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 18 mei 2019, 23:13

irisbloem schreef:
18 mei 2019, 15:35
Imera schreef:
18 mei 2019, 0:16
Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.
Toen ik nog utrogestan nam was dat vermoeidheid, pijnlijke borsten en beetje darmklachten. Heb daarna crinone (gelijkaardig aan utrogestan) genomen in combinatie met inprosub (spuiten progesteron) Klachten gelijkaardig maar erger, vooral vermoeidheid en extreem pijnlijke borsten, maar daarbij ook nog duizeligheid, flanellen benen, lage rugpijn en buikpijn. Nu 2 spuiten inprosub omdat ik teveel irritatie heb van dat vaginale spul. Nog steeds zelfde klachten, wel iets minder last gehad van duizeligheid.
Ai... dan mag ik echt van geluk spreken. Ik neem het 3x/dag en heb er echt geen last van. Enkel de miezerigheid moet ik er bij pakken. Reden waarom ik het vraag is omdat ik NIETS speciaal voel na de TP. Noch van de utro noch van een innesteling of symptonen zw. Het is nog te vroeg wellicht, maar ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Ben er ook veel mee bezig. Ik zou graag ook een 2-tal dagen vroeger willen testen thuis, voor mocht ik een negatieve test hebben, ik ook geneigd ben om direct te stoppen met de utrogestan. Zodat ik niet al te veel moet wachten op m’n nieuwe cyclus (rustmaand/hysteroscopie).

Wanneer zou ik vroegst kunnen testen met een Clearblue-test? Geen pregnyl/ 5-daagse cryo/ natuurlijke cyclus.

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door Limburgertje » 18 mei 2019, 23:29

Imera schreef:
18 mei 2019, 23:13
irisbloem schreef:
18 mei 2019, 15:35
Imera schreef:
18 mei 2019, 0:16
Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.
Toen ik nog utrogestan nam was dat vermoeidheid, pijnlijke borsten en beetje darmklachten. Heb daarna crinone (gelijkaardig aan utrogestan) genomen in combinatie met inprosub (spuiten progesteron) Klachten gelijkaardig maar erger, vooral vermoeidheid en extreem pijnlijke borsten, maar daarbij ook nog duizeligheid, flanellen benen, lage rugpijn en buikpijn. Nu 2 spuiten inprosub omdat ik teveel irritatie heb van dat vaginale spul. Nog steeds zelfde klachten, wel iets minder last gehad van duizeligheid.
Ai... dan mag ik echt van geluk spreken. Ik neem het 3x/dag en heb er echt geen last van. Enkel de miezerigheid moet ik er bij pakken. Reden waarom ik het vraag is omdat ik NIETS speciaal voel na de TP. Noch van de utro noch van een innesteling of symptonen zw. Het is nog te vroeg wellicht, maar ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Ben er ook veel mee bezig. Ik zou graag ook een 2-tal dagen vroeger willen testen thuis, voor mocht ik een negatieve test hebben, ik ook geneigd ben om direct te stoppen met de utrogestan. Zodat ik niet al te veel moet wachten op m’n nieuwe cyclus (rustmaand/hysteroscopie).

Wanneer zou ik vroegst kunnen testen met een Clearblue-test? Geen pregnyl/ 5-daagse cryo/ natuurlijke cyclus.
Ik heb zeven dagen na mijn terugplaatsing (dag 5 cyro, natuurlijke cyclus maar wel pregnyl) heel licht positief getest en op de 10de dag een positieve bloedtest. En met heel licht bedoel ik echt turen turen om een hele lichte streep te zien . Succes!!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 19 mei 2019, 7:36

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI-clubje

Bericht door irisbloem » 19 mei 2019, 15:03

Imera schreef:
18 mei 2019, 23:13
irisbloem schreef:
18 mei 2019, 15:35
Imera schreef:
18 mei 2019, 0:16
Hallo!

Hebben jullie altijd bijwerkingen van de utrogestan? Zoja, welke?
İk totaal niets, buiten wat darmklachten. Maar dat heb ik altijd na mijn tp’s.
Toen ik nog utrogestan nam was dat vermoeidheid, pijnlijke borsten en beetje darmklachten. Heb daarna crinone (gelijkaardig aan utrogestan) genomen in combinatie met inprosub (spuiten progesteron) Klachten gelijkaardig maar erger, vooral vermoeidheid en extreem pijnlijke borsten, maar daarbij ook nog duizeligheid, flanellen benen, lage rugpijn en buikpijn. Nu 2 spuiten inprosub omdat ik teveel irritatie heb van dat vaginale spul. Nog steeds zelfde klachten, wel iets minder last gehad van duizeligheid.
Ai... dan mag ik echt van geluk spreken. Ik neem het 3x/dag en heb er echt geen last van. Enkel de miezerigheid moet ik er bij pakken. Reden waarom ik het vraag is omdat ik NIETS speciaal voel na de TP. Noch van de utro noch van een innesteling of symptonen zw. Het is nog te vroeg wellicht, maar ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Ben er ook veel mee bezig. Ik zou graag ook een 2-tal dagen vroeger willen testen thuis, voor mocht ik een negatieve test hebben, ik ook geneigd ben om direct te stoppen met de utrogestan. Zodat ik niet al te veel moet wachten op m’n nieuwe cyclus (rustmaand/hysteroscopie).

Wanneer zou ik vroegst kunnen testen met een Clearblue-test? Geen pregnyl/ 5-daagse cryo/ natuurlijke cyclus.
In de periode van innesteling heb ik vaak enkele felle steken in mijn baarmoeder. Bij de ene is dat een goed teken maar bij mij kan het toch even goed negatief zijn. Misschien gewoon een poging tot innesteling? Testen zou ik maar enkele dagen voor bn doen om toch vrij zeker te zijn. Zou erg zijn dat je stopt met utrogestan terwijl het toch gelukt is maar de urinetest het nog niet aangeeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten