ICSI-clubje

ICSI Forum
Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 15 juni 2021, 11:47

Ik had gisteren eerste controle voor tp op dag 10. Geen eicellen te zien en bmsv 4,4 mm. Vrijdag terug controle en als er dan nog niets te zien is zou ik pilletjes letrozole moeten nemen (nam ik ook bij de iui’s). Ben al bang dat nu mijn lichaam het allemaal zelf moet doen (tp in natuurlijke cyclus) dat het zal verkeerd lopen. En met maar 1 embryo wil ik graag dat de omstandigheden zo goed mogelijk zijn. Hopen dat mijn lijf tegen vrijdag wat in gang geschoten is :roll:
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 15 juni 2021, 11:49

Tegen al mijn verwachtingen in, is mijn bloedname positief. Ik kan er even niet goed vanover.

Hcg was 45. Niet heel hoog zei ze maar ook niet aan de ondergrens van 25. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Durf nog niet echt enthousiast zijn.. Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus heb donderdag nog een bloedname gekregen. Daaarna is het wachten tot de 28ste juni..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 15 juni 2021, 15:05

isabelledc schreef:
14 juni 2021, 10:27
ik heb even een tijdje afstand genomen en hier niet meer gelezen. proberen mentaal wat tot rust te komen en er minder mee bezig zijn in de mate van het mogelijke.
midden augustus starten wij aan ivf/icsi 4, maar de laatste maanden begin ik steeds meer een meer pijn te krijgen in mijn onderbuik rond de periode van mijn ovulatie. na mijn pilstop meer dan 4 jaar geleden begon dat met enkel wat steekjes op de dag zelf. ik voelde het maar was zeker niet pijnlijk. gedurende de jaren begonnen deze steeds vroeger te beginnen en ondertussen heb ik ongeveer 4 dagen last. eerste 2 dagen doenbaar, maar dan worden ze echt pijnlijk als ik stap, lig, ... meestal aan 1 kant, maar die kant kan tijdens die dagen wel van kant wisselen.
Toen het nog bij gewoon steken bleef, wel een paar keer gemeld bij de consultaties en tijdens de echo's voor IUI. en bleek dat de pijn niet altijd aan de kant zat van waar het eitje aan het groeien was.
heeft iemand dit ook (gehad)? wat zou het kunnen zijn?
Hey Isabelledc

Ik zit nog in het IUI verhaal maar ik kan je wel mijn ervaring delen. Ik voel mijn eisprong vaak al van mijlen ver aankomen. Soms een paar dagen op voorhand. Maar soms ook al een week op voorhand. Het is niet elke maand hetzelfde ook. Nu zit mijn follikel links terwijl ik sinds gisteren erg veel last heb rechts. Ik vond het ook vreemd. Maar blijkbaar kan het dus wel. Ze zagen het alvast niet als onrustwekkend. Ik vermoed dat er dus wel veel vrouwen zijn die dit hebben. En het kan inderdaad behoorlijk pijn doen. Ik denk dat het gewoon ovulatiepijn is. De ene persoon is er al gevoeliger voor dan de andere.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 15 juni 2021, 16:11

Goedgelukje schreef:
15 juni 2021, 11:49
Tegen al mijn verwachtingen in, is mijn bloedname positief. Ik kan er even niet goed vanover.

Hcg was 45. Niet heel hoog zei ze maar ook niet aan de ondergrens van 25. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Durf nog niet echt enthousiast zijn.. Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus heb donderdag nog een bloedname gekregen. Daaarna is het wachten tot de 28ste juni..
Wat onverwachts! Over 2 dagen weet je gelukkig al meer. Ik durf er ook niks over te zeggen. Misschien anderen wel. Maar ik ga hard voor jou mee duimen!
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 15 juni 2021, 21:02

@renate88: Dankje! Ik vind het een hele stresserende dag met dat ik het niet goed weet. Weet ook niet wat mijn progesteron is, zal moeten wachten tot mijn verslag morgen zichtbaar is in mynexuz. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij gezien ik nog steeds elke dag een heel klein beetje bruin (wit) verlies heb..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 15 juni 2021, 21:48

Goedgelukje schreef:
15 juni 2021, 11:49
Tegen al mijn verwachtingen in, is mijn bloedname positief. Ik kan er even niet goed vanover.

Hcg was 45. Niet heel hoog zei ze maar ook niet aan de ondergrens van 25. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Durf nog niet echt enthousiast zijn.. Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus heb donderdag nog een bloedname gekregen. Daaarna is het wachten tot de 28ste juni..
Een klein proficiaatje! Hopelijk is het donderdag mooi gestegen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 15 juni 2021, 21:54

Hier is het spijtig genoeg andere koek.

Ze gaan bij de volgende pu al onze embryootjes screnen op genetische afwijkingen. PDG
Met wen mooi bij behorend kostenplaatje.

Maar eicel donatie is ondertussen ook al gevallen.

De tweede pu gaat door bij de volgende ongesteldheid.

En dan komt het. Gaat het ooit voor ons zijn? Ga ik ooit mijn schoonouders een kleinkind kunnen geven.
Mijn ouders hebben er al 4.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 15 juni 2021, 22:21

ZonderZorgen schreef:
15 juni 2021, 21:54
Hier is het spijtig genoeg andere koek.

Ze gaan bij de volgende pu al onze embryootjes screnen op genetische afwijkingen. PDG
Met wen mooi bij behorend kostenplaatje.

Maar eicel donatie is ondertussen ook al gevallen.

De tweede pu gaat door bij de volgende ongesteldheid.

En dan komt het. Gaat het ooit voor ons zijn? Ga ik ooit mijn schoonouders een kleinkind kunnen geven.
Mijn ouders hebben er al 4.
Jammer om te horen.. En duurt zo'n genetische screening lang? Jij bent ook al lang aan het wachten op jou wondertje he. Het is jou heel heel erg gegund!

Is dit voor jullie de laatste pu met dat je spreekt over eicel donatie? Hoe sta je daar tegenover?

Ik duim alvast voor jou.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 16 juni 2021, 8:47

Goedgelukje schreef:
15 juni 2021, 22:21
ZonderZorgen schreef:
15 juni 2021, 21:54
Hier is het spijtig genoeg andere koek.

Ze gaan bij de volgende pu al onze embryootjes screnen op genetische afwijkingen. PDG
Met wen mooi bij behorend kostenplaatje.

Maar eicel donatie is ondertussen ook al gevallen.

De tweede pu gaat door bij de volgende ongesteldheid.

En dan komt het. Gaat het ooit voor ons zijn? Ga ik ooit mijn schoonouders een kleinkind kunnen geven.
Mijn ouders hebben er al 4.
Jammer om te horen.. En duurt zo'n genetische screening lang? Jij bent ook al lang aan het wachten op jou wondertje he. Het is jou heel heel erg gegund!

Is dit voor jullie de laatste pu met dat je spreekt over eicel donatie? Hoe sta je daar tegenover?

Ik duim alvast voor jou.
Nee dit is onze 2de pu. De screening 6 á 8 weken.
Met de eerste pu had ik 10 embryootjes.
Waarvan er 2 zijn uitgedraaid op een mk, 1 heeft de boeken gehaald als een biochemische maar dan zijn nog 4 waar ik een positieve bn had maar veel te laag.

En omdat wij voor derest al binnenste buiten zijn gekeerd is dit het enige onderzoek wat ze nog kunnen doen om te zien of er toch niets genetisch mis is met de embryootjes.

Wanneer dat alle embryootjes genetisch mis zijn zit er maar 1 ding op en dat is eicel donatie. Maar momenteel ziet mijn man dat nog niet zitten. Maar die beslissing is ook nog niet voor nu.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 16 juni 2021, 11:15

ZonderZorgen schreef:
15 juni 2021, 21:54
Hier is het spijtig genoeg andere koek.

Ze gaan bij de volgende pu al onze embryootjes screnen op genetische afwijkingen. PDG
Met wen mooi bij behorend kostenplaatje.

Maar eicel donatie is ondertussen ook al gevallen.

De tweede pu gaat door bij de volgende ongesteldheid.

En dan komt het. Gaat het ooit voor ons zijn? Ga ik ooit mijn schoonouders een kleinkind kunnen geven.
Mijn ouders hebben er al 4.
Oh ZonderZorgen, wat moet het zwaar zijn voor jou nu! Goed dat je toch opnieuw kan starten en dat ze nu iets anders proberen. Maar het is toch ook weer afwachten wat eruit komt he. Wat als je bij al je embryo's iets vinden? Of wat als ze niets vinden? Ik duim dat dit wel de oplossing is voor jullie. Dat er een reden komt waarom het nog niet gelukt is, maar wel een reden waarmee ze aan de slag kunnen.
De schrik dat er nooit een kindje zal komen met zo groot zijn. Kan je er ergens mee terecht? Hier, bij je partner/omgeving? Dikke knuffel meid. Ik duim voor je.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 16 juni 2021, 11:19

Wij hebben maandag opnieuw consult gehad. De biopsie was ok en voor de rest moeten er ook geen onderzoeken/ingrepen meer gebeuren. We kunnen dus beginnen uitkijken naar een terugplaatsing. Volgens de arts zou ik maandag nog gebeld worden wanneer plaats is in de planning om te starten. Aangezien ik gisterenmiddag nog niets had gehoord, heb ik zelf gebeld. En het loont om je stoute schoenen aan te trekken. :mrgreen: Ik verwacht mijn ms begin volgende week en dan was er nog 1 plaatsje vrij in de planning. Dat plaatsje is nu gereserveerd voor mij. Nog een weekje en dan kunnen we eindelijk weer starten voor een tp!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 16 juni 2021, 15:51

@Zonderzorgen: amai, daar komt toch wel heel wat bij kijken! En neemt veel tijd in beslag hé? Lukt het wat om de moed erin te houden? Ik hoop voor jou dat er snel een oplossing uit de bus mag komen!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 16 juni 2021, 15:59

Hier was het vandaag ook een heel stresserende dag. Gisteren had ik dan een hcg waarde van 45. Na wat gelezen te hebben, begon ik toch schrik te krijgen dat het een erg lage waarde is en dus niet veel goeds voorspelt, dit tezamen met dat ik nog steeds elke dag wat bruine afscheiding heb, altijd heel heel weinig, maar wel elke dag.

Deze nacht dan super slecht geslapen van de stress en toen ik deze ochtend naar de wc ging kwam er ineens lopend bloed uit (helder licht rood, niet zoals bij je menstruaties, maar het liep er wel letterlijk uit) helemaal in paniek naar zh gebeld, mocht ik meteen komen voor bloedname. Nuja, op 1 dag is er sowieso niet veel verschil, maar als het zou gezakt zijn wist ik hoe laat het was. Hcg was vandaag 64, wat ze oké vonden, morgen zou het op 90 moeten staan. En progesteron is 13 (dat was het gisteren ook) dit vonden ze ook oké. Zolang ik geen extra bloedverlies meer heb, was dit goed nieuws zeiden ze.. Het was kon zijn dat het deze ochtend een adertje was dat gesprongen was (ik had ook wel bloedneus gisteren en vandaag en ik nies veel door de pollen) Maar het voelt voor mij toch allemaal heel dubbel, blij kan ik nog niet zijn want het voelt toch alsof we een slechte start gehad hebben.. Dus ik zit eigenlijk met redelijk veel schrik nu
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door VeerleW » 17 juni 2021, 8:14

Oh zonderzorgen, ik hoop het zo dat je hen snel een kleinkindje kan bezorgen!
Dat lijkt wel de goeie richting uit te gaan goedgelukje! Hopelijk vandaag ook een goeie waarde. Maar ik zou idd ook nog voorzichtig zijn.
Goed nieuws Hope, soms moet je idd je stoute schoenen aantrekken.

Ik ben in de war.. wij zijn na 3x IUI overgegaan naar ICSI en nu bezig met onze vierde keer ICSI. Zondag had ik tp van 2 3daagse embryos. Ik heb altijd weinig rijpe eicellen en de kwaliteit bij mijn vriend is beperkt (dat is de reden waarom we in eerste instantie in die mmm terecht gekomen zijn en dan blijkt dat ik ook weinig reageer op de stimulatie). We hebben nog nooit meer dan 1 tp gehad per ICSI traject. Meestal is er niks goed genoeg om in te vriezen (vaak valt de celdeling stil na dag 3).
Wij gaan bij dr. Tournaye in Jette. Om ons huidig traject te bespreken hadden we gisteren een afspraak. Te vroeg eigenlijk want we weten helemaal nog niet wat het resultaat zal zijn, heb de 25e bn. Maar anders konden we pas in september langsgaan...
Wij komen daar dus met al onze vragen: wat zijn onze kansen nog? Is het dit allemaal waard? Gaan wij mss in de richting van werken met donormateriaal? Wat kunnen we zelf nog doen?
En we krijgen daar de boodschap dat we deze keer weer echt een reële kans hebben. Dat, als we dit willen, hij een volgende keer hetzelfde zou voorstellen (lang protocol). Dat ze daarmee onze kansen willen verhogen op een zwangerschap, maar we er ook nog natuurlijk moeten voor gaan. Die kansen zijn klein, maar zijn er wel. Hij zegt dat als we geen kinderen zouden willen, alle artsen in onze situatie toch anticonceptie zouden aanraden. En gezien onze leeftijd, 32/33, we gerust ook even een pauze kunnen nemen van de mmm.
Op zich dus wel positief, maar zijn wij dan zo'n doemdenkers dat na 3x geen resultaat bij ICSI, we wat beginnen wanhopen? Alle vrienden die hebben al 2 hummeltjes rondlopen of een 2e is onderweg... Ik wou graag 2j geleden al zwanger zijn, dus die leeftijd is voor mij wel belangrijk. Hoewel ik dat al meer losgelaten heb en gewoon hoop dat we ooit mama en papa kunnen worden.

Los daarvan gaan we natuurlijk nog voor deze poging, dan zijn al die zorgen niet meer nodig!

trientje31
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 januari 2017, 0:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door trientje31 » 17 juni 2021, 9:03

Hey iedereen.

Ik schrijf niet zo veel.
Maar ik moet het toch ff kwijt.


Gisteren had ik een pick up. Nr 2 voor deze pogingen.

Toen ik wakker werd stond er niets op m’n hand vroeg aan de verpleegster waarom er niks stond
Kreeg als antwoord. Den dokter komt
Straks.
Ja daar kwamen de tranen al.

Toen dus Savonds de dokter kwam.
Bleek het regel rechte horror te zijn.

Ze hadden van de 12 folikkels geen enkel kunnen aanprikken.
Want de ene eiertak lag tegen een paar belangrijke bloedvaten. En de andere tussen mijn darmen.
Met 3 artsen en een aantal verpleegsters hebben ze geprobeerd om ze nog te doen verplaatsen.
Maar niks hielp. Na een uur proberen zijn ze gestopt.
Het was veel te gevaarlijk om verder te doen.
Als ze iets zouden raken ofzo. Dan waren Er nog grotere problemen.
Dus ik ben een wrak op de moment. Voel alsof er een camion over mij gereden is.
Kei veel buikpijn.
Rust
Rust rust
Mijn ogen die zien eruit als ik een week niet
Geslapen heb.
Ben er kapot van.
Had zo gehoopt. Nu had ik er eens meer dan 10.

Moet morgen zoiezo op controle komen.
En heb gisteren wel besloten om ff een pauze te nemen. Vakantie staat voor de deur.
Wij gaan op reis. Dus zie daar geen pick ups enz tussendoor zitten.

En nu ja gewoon uitzitten.
Geen betrekking hebben tot ik ongesteld ben geweest.
Want ja 10 is echt te veel. En ge weet nooit er moeten er maar eens een paar toch door geraken


Zoiezo proficiat aan diegene. Die goei nieuws gehad hebben
En
Knuffel voor die met slecht nieuws.
En duimen die overuren draaien voor die nog aan het wachten zijn

X

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten