ICSI-clubje

ICSI Forum
isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 17 juni 2021, 15:59

VeerleW schreef:
17 juni 2021, 8:14
Ik ben in de war.. wij zijn na 3x IUI overgegaan naar ICSI en nu bezig met onze vierde keer ICSI. Zondag had ik tp van 2 3daagse embryos. Ik heb altijd weinig rijpe eicellen en de kwaliteit bij mijn vriend is beperkt (dat is de reden waarom we in eerste instantie in die mmm terecht gekomen zijn en dan blijkt dat ik ook weinig reageer op de stimulatie). We hebben nog nooit meer dan 1 tp gehad per ICSI traject. Meestal is er niks goed genoeg om in te vriezen (vaak valt de celdeling stil na dag 3).
Wij gaan bij dr. Tournaye in Jette. Om ons huidig traject te bespreken hadden we gisteren een afspraak. Te vroeg eigenlijk want we weten helemaal nog niet wat het resultaat zal zijn, heb de 25e bn. Maar anders konden we pas in september langsgaan...
Wij komen daar dus met al onze vragen: wat zijn onze kansen nog? Is het dit allemaal waard? Gaan wij mss in de richting van werken met donormateriaal? Wat kunnen we zelf nog doen?
En we krijgen daar de boodschap dat we deze keer weer echt een reële kans hebben. Dat, als we dit willen, hij een volgende keer hetzelfde zou voorstellen (lang protocol). Dat ze daarmee onze kansen willen verhogen op een zwangerschap, maar we er ook nog natuurlijk moeten voor gaan. Die kansen zijn klein, maar zijn er wel. Hij zegt dat als we geen kinderen zouden willen, alle artsen in onze situatie toch anticonceptie zouden aanraden. En gezien onze leeftijd, 32/33, we gerust ook even een pauze kunnen nemen van de mmm.
Op zich dus wel positief, maar zijn wij dan zo'n doemdenkers dat na 3x geen resultaat bij ICSI, we wat beginnen wanhopen? Alle vrienden die hebben al 2 hummeltjes rondlopen of een 2e is onderweg... Ik wou graag 2j geleden al zwanger zijn, dus die leeftijd is voor mij wel belangrijk. Hoewel ik dat al meer losgelaten heb en gewoon hoop dat we ooit mama en papa kunnen worden.

Los daarvan gaan we natuurlijk nog voor deze poging, dan zijn al die zorgen niet meer nodig!
Veerle, ik ken het gevoel volledig. wij hebben 4 IUI's en 3 PU's achter de rug, zonder resultaat. 1 keer een HCG van 11 en daar blijft het dan bij. voor de 3e PU zei de dokter dat we ook zeker nog zwanger zouden worden, wees gerust. tja zo gerust ben ik daar niet meer op hoor. mijn broers hebben ondertussen ook allemaal al 2 of meer kinderen. dus de leeftijd met de 7 neefjes en nichtjes wordt elke maand groter en groter. Mijn vriend is enig kind, dus daar zit ik ook met het gevoel dat ik mijn schoonouders nooit kleinkinderen ga kunnen geven. hier dus ook wanhoop top en met, maar wie niet waagt, niet wint zeggen ze dan.
we moeten gewoon verder zolang we kunnen.

Ondertussen hebben wij een jaar geleden ook al we de stap gezet om adoptieprocedure in gang te zetten. zonder kinderen achter blijven is geen optie. of toch bijna niet, want die procedure is ook niet simpel hoor. maar het verzet mijn gedachten wel soms tijdens de mmm.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 17 juni 2021, 16:03

Trientje,
wat een slechte ervaring. vloek en baal maar eens goed, je hebt er meer dan recht op want dit is niet leuk.
begrijp helemaal dat je even pauze wil nemen om dit te verwerken en probeer je zinnen toch wat te verzetten deze vakantie.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 17 juni 2021, 17:40

@trientje31: Wat een rotte ervaring! Het is idd echt oké om je hier even heel slecht om te voelen! Ik hoop dat je tijdens je pauze wat rust kan vinden om erna terug met moed aan te kunnen beginnen!

@VeerleW: ik denk niet dat jullie doemdenkers zijn.. Ik denk wel dat dat wat eigen is aan een fertiliteit traject. Eer we aan een behandeling begonnen zijn hebben we er al een hele hoop teleurstellingen op zitten, als je dan ook nog eens in je omgeving iedereen ziet kindjes krijgen, dan vind in het heel normaal dat je niet meteen heel optimistisch bent!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door VeerleW » 18 juni 2021, 8:59

Trientje, wat kl*te! Zorg goed voor jezelf!

Idd, goedgelukje en isabelle, het traject brengt altijd zoveel vragen en onzekerheden met zich mee. Die bijna nooit echt een duidelijk antwoord krijgen.
Maar we blijven er inderdaad voor gaan!

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 19 juni 2021, 20:31

@ Trientje: ohnee, zo oneerlijk, zo hard, ik leef met je mee! Dan zitten daar tien mooie eicellen klaar en is het helemaal voor niets geweest, onbegrijpelijk! Probeer maar te genieten van jullie welverdiende vakantie!

@zonderzorgen: wat een lastig traject, het is al zo vaak 'net niet' geweest voor jullie.. ik hoop dat ze toch iets ontdekken en jullie snel eens een 'echte' kans krijgen!!

@goedgelukje: ik zou ook echt bezorgd zijn.. al had ik op internet ook al verhalen gelezen waar het goed afgelopen is na lage hcgwaardes! Wanneer is je volgende bloedname? Is het bloedverlies intussen gestopt?

Intussen had ik een uitnodiging gekregen voor mn covidvaccin op 29 juni, maar we hebben die 2 weken kunnen vervroegen en afgelopen maandag heb ik dus mn eerste spuit gekregen. Een week voor de tp, ik ben toch blij dat er een week tijd tussen zal zitten :)
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 20 juni 2021, 6:09

@atalanta: mijn volgende bloedname is pas op 28 juni doordat ik nu op vakantie ben. Dus nog een dikke week in spanning afwachten. Al probeer ik wel van ontspannen en te genieten, maar niet altijd makkelijk. Het bloedverlies is gelukkig wel gestopt, het rode bloedverlies was eenmalig en het bruine is nu ook gestopt.

Oh ik snap dat je blij bent dat het een week voor de terug plaatsing is, dan kan je toch met een geruster hart naar je volgende tp. En als je binnenkort zwanger zou zijn, dan kan je je toch ook al wat veiliger voelen!
Ik heb ook mijn uitnodiging gekregen voor de 30ste te gaan, maar ik heb in het verleden al vaak koorts gemaakt op vaccins, als ik 12 weken zou gepasseerd zijn zou ik dat geen probleem vinden, maar voor nu wil ik het risico dat het misloopt niet vergroten..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 20 juni 2021, 10:47

Morgen is dus de tp en ik bedacht net dat ik 2 5-daagde blastocysten had en 2 6-daagse. Ik was nu wel benieuwd of dat een verschil in outcome zou kunnen geven en nu blijken alle studies aan te tonen dat er significant (veel) betere resultaten zijn met een dag 5 blasto ivm een dag 6. Pff geeft me wel een dipje nu. Geen idee welke 2 ze al teruggeplaatst hebben, maar lijkt me logisch dat dat de 5 daagse waren. Iemand die daar iets meer over weet?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Minosh » 20 juni 2021, 10:57

Atalanta schreef:
20 juni 2021, 10:47
Morgen is dus de tp en ik bedacht net dat ik 2 5-daagde blastocysten had en 2 6-daagse. Ik was nu wel benieuwd of dat een verschil in outcome zou kunnen geven en nu blijken alle studies aan te tonen dat er significant (veel) betere resultaten zijn met een dag 5 blasto ivm een dag 6. Pff geeft me wel een dipje nu. Geen idee welke 2 ze al teruggeplaatst hebben, maar lijkt me logisch dat dat de 5 daagse waren. Iemand die daar iets meer over weet?
Ik had 2 5daagse, de rest 6 daagse en ik ben zwanger geworden van de 6 daagse en niet van de 5 daagse. De kwaliteit was volgens de dokters ook hetzelfde. Veel succes 🤞 morgen.

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 20 juni 2021, 11:01

Ooh merci Minosh, ik las ook net dat het vooral studies waren met verse tps, in de studies waarop ze een 6daagse terugplaatsen op dag 5 bleek het even goed te zijn :roll:
Even opgelucht wel 😛
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 juni 2021, 11:42

Atalanta, je moet veel van die studies met een korreltje zout nemen. Ik las onlangs nog eentje en daar waren in de ene testgroep de successen 37% to 42%, dit vonden ze een significant verschil, in de andere groep was het iets van 52% to 67% en dat was dan niet significant 🤨

Een verse tp op dag 6 geeft geen goede resultaten omdat het bms dan niet goed genoeg meer is. In het buitenland vriezen ze soms pas in op d7.

Er zouden centra zijn waar ze eerst de beste kwaliteit terugplaatsen en dan de rest, anderen doen het willekeurig.
Kwaliteit is ook niet alles, er zijn al genoeg dames zwanger geworden van een mindere kwaliteit embryo en niet zwanger van topkwaliteit.
Er zijn ook nog andere factoren die meespelen.

Ik weet niet of het helpt, maar de keren dat ik zwanger ben geworden, was ik al voor tp in zwangerschasmodus, dus als jij morgen tp hebt, ben je vandaag al 2w+4 ;)

Succes en probeer zen te blijven 🧘‍♀️

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 20 juni 2021, 12:06

Merci Mich om me wat gerust te willen stellen. Ik zet me nogal graag af van 'als Je er in gelooft dan volgt de rest wel'. Ik ben daar iets te rationeel voor en altijd bang dat de ontgoocheling dan groter is achteraf, maar mss moet ik het deze keer maar proberen :p
Significant heeft niet puur iets te maken met het verschil van resultaat, het houdt ook rekening met bvb de grootte van de studie. Als je studie 2 keer tien personen bevat en in de ene groep zijn er 2 zwanger en in de andere 3, dan is dat een stijging van 50%, maar allicht niet significant.
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 juni 2021, 12:42

Atalanta schreef:
20 juni 2021, 12:06
Merci Mich om me wat gerust te willen stellen. Ik zet me nogal graag af van 'als Je er in gelooft dan volgt de rest wel'. Ik ben daar iets te rationeel voor en altijd bang dat de ontgoocheling dan groter is achteraf, maar mss moet ik het deze keer maar proberen :p
Significant heeft niet puur iets te maken met het verschil van resultaat, het houdt ook rekening met bvb de grootte van de studie. Als je studie 2 keer tien personen bevat en in de ene groep zijn er 2 zwanger en in de andere 3, dan is dat een stijging van 50%, maar allicht niet significant.
Ik zet me niet bewust in zwangerschapsmodus, want dan had ik had ik geen negatieve pogingen gehad, het overkomt me gewoon, heel bizar. Ik denk dat ik gewoon meer zen ben dan.

Dat weet ik wel, maar studies met weinig testpersonen laat ik sowieso links liggen, maar in mijn voorbeeld waren de groepen ongeveer even groot en met enkele honderden, het klopte gewoon niet.
En wie beslist dat het verschil significant is? Nu ja, ik vind die studies met momenten wel interessant, alleen vind je vaak tegenstellingen, maar daar leer je dan ook van.

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 21 juni 2021, 5:30

Goedemorgen dames,

Even een update van mijn verhaal; al mijn 11 ingevroren eicellen hebben de dooi overleefd. Hier was ik uiteraard heel blij mee omdat ik dit niet had verwacht. De technieken zijn er ontzettend op vooruit gegaan tov 2014 en ik was toen maar 24, dit helpt ook mee natuurlijk. Van de 11 eicellen werden er 10 bevrucht met ICSI. Uiteindelijk 5 embryo’s van kwaliteit 1 en 3 van kwaliteit 3. Deze laatsten hebben het niet gehaald. Gisteren terugplaatsing gehad van 1 van de 5 goede embryo’s (3-daagse). De andere 4 werden op dag 3 ingevroren. Nu weer in spanning afwachten tot 2 juli…

Vraag me wel of waarom ze de andere embryo’s niet hebben laten doorgroeien tot dag 5. Heb er nu ook wat minder hoop op omdat ik nu een terugplaatsing heb gehad van een 3-daagse. Mijn dochter was bij terugplaatsing al een blasto. Stom dat ik het gisteren niet gevraagd heb in Jette natuurlijk…

Gisterenavond voelde ik precies al vanalles hoewel ik besef dat dit uiteraard veel te vroeg zou zijn. Ik weet precies totaal niet meer hoe dit gaat en wat ik wel of niet zou moeten voelen. Gisteren ook totaal tegen mijn natuur in een dafalghan genomen tegen extreme hoofdpijn (dochter heeft weer een virus mee van de crèche). Behoudens mijn vergissing mag je dafalghan nemen tijdens de zwangerschap?

Hoe gaat het ondertussen met iedereen die ook op een terugplaatsing zat te wachten?

Voor de dames die nog twijfelen; ik heb afgelopen woensdag mijn eerste vaccin gekregen (Pfizer). Jette heeft mij tijdens de behandeling en ook nog eens gisteren 100 % benadrukt dat je je vaccin moet laten plaatsen in eender welk stadium. Het heet geen enkel effect op je traject of je zwangerschap. Moest je zwanger zijn dan mag je wel enkel Moderna of Pfizer toegediend krijgen.

Succces aan iedereen!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 21 juni 2021, 7:47

Dag dames,
Hier is het ook weer een weekje wat rustiger geweest. 12/06 mijn allereerste terugplaatsing gehad. Het was een vijfdaagse. Maar ze hadden even wat moeten helpen. Er is een techniek dat ze al een klein beetje van “de schil” zelf er rond uit doen zodat het embytje iets minder moeite moet doen en meer de kans krijgt om te groeien. Nadeel is dat dit natuurlijk wel minder kans geeft maar dit was dan van icsi 2 ook dan maar onze enige kans. Dus zijn we er toch voor gegaan.
Nu ben ik eigenlijk al verschillende dagen super moe. Maar denk eigenlijk dat dit aan de warmte en aan de intro’s ligt.
Gisteren avond had ik dan bij het afvegen een klein beetje rozig bloed. Vrees dus dat mijn regels gaan doorzetten. Deze ochtend was het wel weg.
Nu dus met een bang hartje afwachten. Straks bloedname.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 21 juni 2021, 9:10

Duimpjes draaien muzieknootje.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten