Progesteron te hoog voor tp

ICSI Forum
LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door LotjeS » 31 januari 2021, 19:32

Les86 schreef:
31 januari 2021, 17:27
Bedankt allemaal!

Wij gaan naar het Uz in Gent.
Ondertussen ook gesprek gehad met de prof. Hij zei direct als we binnenkwamen niet zo een goed resultaat hé! Toen ik begon over het feit dat het met de punctie misgelopen is ik bloed verloor en bleek er al eitjes gesprongen waren viel hij uit de lucht. Wat op de computer beginnen tokkelen om voor te stellen een nieuwe poging met hogere dosis menopur..

Verder heb ik hierover niet veel uitleg meer gekregen over die punctie en had de indruk hij mn vragen erover ontweek.

Mijn Embryo’s, het eerste is niet gedeeld en het ander heeft wel zn best gedaan tot dag 5 toen is het gestopt en had ook wel wat fragmentatie. Dus dermee niet ingevroren ook.

Wij hebben nu nog 1 strootje donorsperma in Gent en gaan dus ook die derde poging proberen. Derde keer goeie keer mss?

Is dit weer niets zal een pauze wel eens goed doen en idd dan mss toch eens ergens anders horen ook. Maar nu toch weer de goeie moed zoeken om de derde poging te starten.

Bedankt allemaal voor de reacties!
We duimen hier allemaal heel hard met je mee!
Wel jammer dat je weinig uitleg of antwoorden kreeg. Eerlijk vind ik dat eigenlijk echt niet oké.. je hebt inderdaad maar x-aantal beurten en dan moeten ze zoveel mogelijk info geven/verzamelen om je kansen zo groot mogelijk te maken.. alé dat zou toch mijn gevoel zijn.

Moest je na deze beurt geen vertrouwen meer hebben of het gevoel hebben dat er iets niet klopt zou ik wel verder kijken naar vb Jette. Ik hoor daar zeer goede dingen over.

Maar hopen dat het natuurlijk niet nodig is en geloven dat het de volgende keer zal lukken!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Les86 » 1 februari 2021, 9:20

Dankjewel!!

En idd! Ik heb er ook al veel goeie dingen over gehoord! Dat zal van de volgende stap zijn..

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door mich75 » 1 februari 2021, 9:55

Les86,

Ik ken natuurlijk niet alle details van je behandeling, maar wat wil de prof bereiken met een hogere dosis Menopur? Dat je meer follikels hebt en het dan niet zo erg is als er al gesprongen zijn? Maar je had toch een mooi aantal follikels en als het er een pak meer gaan worden is de kans op OHSS weer groter en krijg je ook geen verse tp.

Heeft hij niets gezegd over de medicatie om te onderdrukken te verhogen of de pu te vervroegen?

Ik hoop echt dat die 3de poging een totaal ander verhaal wordt want je kan al eens pech hebben, maar niet elke keer.

Wij hebben ook heel wat tegenslagen gehad en achteraf bleek dit aan de onkunde van de artsen en het centrum te liggen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Les86 » 1 februari 2021, 13:35

Heej Mich,

Wel hoe meer ik er begon over na te denken en idd het klopt wat je zegt ik snap ook de verhoging van dosis niet. En dan zou ik ook denken het eerder de onderdrukking zou moeten verhogen aangezien ik een eisprong gehad heb al de vorige keer voor de punctie. En ja ik krijg al telkens geen verse terugplaatsing dus dat zal nu wel zeker het geval ook niet zijn!
Ik snap het ook niet goed meer en heb echt nood aan duidelijkheid. Ik ga nu gewoon mn regels afwachten en bij de eerste controle echo ga ik de gynaecoloog nog eens heel het verhaal doen en haar zeggen ze moet kijken bij de vorige punctie wat daar nu precies is misgelopen en mss kan zij mij dan eindelijk antwoorden geven en mss dan toch nog eens de dosis bekijken of haar kijk daarop eens horen..

Ben er ook veel met bezig. Ofwel moet ik nog eens opbellen en mn verhaal doen maar da is zo onpersoonlijk. Of nog een afspraak maken maar ik vind die prof niet duidelijk en gehaast altijd. Voel me er niet zo goed meer bij!

Zoals je zegt.. je kan pech hebben maar dit kan niet blijven duren zo zonder duidelijkheid ook!

Grts

Ave1
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 januari 2021, 22:13

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Ave1 » 3 februari 2021, 8:53

Je kan het beste al je vragen opschrijven en volgende controle vraag je gewoon alles tot je duidelijkheid hebt. Je mag gerust je twijfels en gevoelens tegen hen vertellen.

Het is normaal dat je er veel mee bezig bent, dat kan niet anders, en veel afleiding is er ook niet in deze coronatijd.. Ik hoop echt dat je derde poging lukt. Ze zeggen dat het allemaal snel vergeten als het allemaal achter de rug is, daar kan je je misschien wat aan vast houden..

Ik ben nu wachtende voor mijn allereerste terugplaatsing (cryo). Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Les86 » 5 februari 2021, 10:51

Heej Ave1

Ja dat is een goed idee en ik ga daar niet buiten tot ik genoeg weet :D
Maar tis waar ik ga zorgen ik goed voorbereid ben.

Idd dat is wel een feit in de huidige coronasituatie is er nog minder afleiding. We proberen er wel het beste van te maken maar eens goed gaan eten of eens weekendje weg zou ook wel deugd doen. Nuja we gaan veel wandelen en ik teken ook graag dus daar kan ik me ook wel in verstrooien maar tis niet evident soms om de nodige afwisseling en verstrooiing te vinden.

Enja ik kan dit goed geloven je dat snel vergeten bent ik hoop ik het mag meemaken!

Veel succes met de cryopoging! Ik duim alvast mee!

Ave1
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 januari 2021, 22:13

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Ave1 » 10 februari 2021, 8:17

@Les86 oh grappig, dat zijn ook exact de bezigheden in mijn vrije tijd! Wat teken je zoal? Je mag me ook altijd een prive bericht sturen (mij lukt dat precies niet :? )

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Les86 » 16 februari 2021, 7:08

Ave1 schreef:
10 februari 2021, 8:17
@Les86 oh grappig, dat zijn ook exact de bezigheden in mijn vrije tijd! Wat teken je zoal? Je mag me ook altijd een prive bericht sturen (mij lukt dat precies niet :? )
Oh vanalles eigenlijk.
Zou je wel eens iets willen doorsturen maar ook eens kijken hoe ik dit moet doen haha vind het ook niet direct privé.. wat reken jij?

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Les86 » 16 februari 2021, 7:13

Ave1

Teken bedoel ik dus.
Ik heb ook geprobeerd eens privé te sturen ging je anders mijn fcb geven daar staan ook veel tekeningen op. Maar het lukt dus ook niet :(

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Virgo88 » 16 september 2021, 21:23

Dames, ik heb een vraagje!
Ik heb ook gonapeptyl gespoten afgelopen zaterdag en maandag de pickup gehad. Helaas geen verse tp idd door
Overstimulatie want ik had 27 eicellen… weet iemand wanneer ik nu mijn menstruatie kan verwachten? Ik had net wat bloed bij het afvegen.. kan dit al of is het te snel?
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Sproetje » 16 september 2021, 22:31

Virgo88 schreef:
16 september 2021, 21:23
Dames, ik heb een vraagje!
Ik heb ook gonapeptyl gespoten afgelopen zaterdag en maandag de pickup gehad. Helaas geen verse tp idd door
Overstimulatie want ik had 27 eicellen… weet iemand wanneer ik nu mijn menstruatie kan verwachten? Ik had net wat bloed bij het afvegen.. kan dit al of is het te snel?
Hey Virgo88

Geen antwoord op je vraag maar hoe weet je dat je overgestimuleerd bent? Ik heb een 5tal follikels links en 15 tot 20 rechts… zien ze dat in je bloedwaarden of kijken ze echt naar het aantal follikels?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Virgo88 » 16 september 2021, 22:54

Ja beide! Hele hoge hormoonwaardes!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Hope88 » 17 september 2021, 8:41

Virgo88 schreef:
16 september 2021, 21:23
Dames, ik heb een vraagje!
Ik heb ook gonapeptyl gespoten afgelopen zaterdag en maandag de pickup gehad. Helaas geen verse tp idd door
Overstimulatie want ik had 27 eicellen… weet iemand wanneer ik nu mijn menstruatie kan verwachten? Ik had net wat bloed bij het afvegen.. kan dit al of is het te snel?
Het zou kunnen dat dit idd al het begin van je regels is. Bij zat er bij mijn freeze all ook een 4-tal dagen tussen pu en ms.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Sproetje » 17 september 2021, 12:46

Virgo88 schreef:
16 september 2021, 22:54
Ja beide! Hele hoge hormoonwaardes!
Wat stond er dan te hoog? Mijn oestradiol staat nu op iets meer dan 5000, verdubbeld op 2 dagen tijd. Progesteron is goed laag nu. Ik word er zo zenuwachtig van. Ze had het super druk dus zal wellicht pas vanavond zijn dat ze me opbelt.
Wachten is niet mijn sterkste kant.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: Progesteron te hoog voor tp

Bericht door Virgo88 » 17 september 2021, 20:32

Hope88 schreef:
17 september 2021, 8:41
Virgo88 schreef:
16 september 2021, 21:23
Dames, ik heb een vraagje!
Ik heb ook gonapeptyl gespoten afgelopen zaterdag en maandag de pickup gehad. Helaas geen verse tp idd door
Overstimulatie want ik had 27 eicellen… weet iemand wanneer ik nu mijn menstruatie kan verwachten? Ik had net wat bloed bij het afvegen.. kan dit al of is het te snel?
Het zou kunnen dat dit idd al het begin van je regels is. Bij zat er bij mijn freeze all ook een 4-tal dagen tussen pu en ms.

Dankje voor je reactie! Bij mij is het bloeden sinds net doorgekomen maar ik had gebeld naar Genk en zij zeiden dat t nog niet menstruatie kan zijn.. maarja tsja zo voelt het wel
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten