ICSI-clubje

ICSI Forum
Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Caroher » 17 september 2021, 16:07

Hoi lieve mensen

Wij staan intussen ook voor dit traject maar eerst staat er nog een intake gesprek op de planning.

Hoe snel na het intake gesprek konden jullie starten?
Op welke voorafgaande onderzoeken / gesprekken moeten we nog rekenen?
Hadden jullie al nieuwe afspraken op de planning staan meteen na het intake gesprek? Bij ons werd enkel dit gesprek ingepland en het is steeds zo lang wachten op nieuwe afspraken.

Lieve groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 17 september 2021, 17:20

@sproetje en misschien nog andere dames met dezelfde twijfels, overstimulatie gebeurt na de pu en kan niet altijd op voorhand ingeschat worden. Een groot aantal follikels geeft wel een verhoogde kans op oversimulatie, maar dit wil niet zeggen dat het zo gaat zijn. Zo kan iemand met 10 follikels OHSS krijgen en iemand met 40 niets last hebben.
Aangezien Pregnyl OHSS erger maakt, gaat men Gonapeptyl geven als men vermoedt dat er een grote kans op overstimulatie is.

Bij OHSS ga je veel vocht ophouden in de buik, waardoor je omtrek toeneemt en er meestal ook een aantal kilo's bijkomen en door de druk ook serieus wat pijn.
Het beste wat je kan doen is veel rusten en iets met elektrolyten drinken zoals Aquarius.

Meestal is het na 5-7 dagen wel voorbij, maar nog even voor de duidelijkheid, gemiddeld heb je minder dan 5% kans op OHSS.

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 17 september 2021, 17:28

mich75 schreef:
17 september 2021, 17:20
@sproetje en misschien nog andere dames met dezelfde twijfels, overstimulatie gebeurt na de pu en kan niet altijd op voorhand ingeschat worden. Een groot aantal follikels geeft wel een verhoogde kans op oversimulatie, maar dit wil niet zeggen dat het zo gaat zijn. Zo kan iemand met 10 follikels OHSS krijgen en iemand met 40 niets last hebben.
Aangezien Pregnyl OHSS erger maakt, gaat men Gonapeptyl geven als men vermoedt dat er een grote kans op overstimulatie is.

Bij OHSS ga je veel vocht ophouden in de buik, waardoor je omtrek toeneemt en er meestal ook een aantal kilo's bijkomen en door de druk ook serieus wat pijn.
Het beste wat je kan doen is veel rusten en iets met elektrolyten drinken zoals Aquarius.

Meestal is het na 5-7 dagen wel voorbij, maar nog even voor de duidelijkheid, gemiddeld heb je minder dan 5% kans op OHSS.
Dank je Mich voor de uitleg. Ik ben er wel bang voor. En ik zou het spijtig vinden als er geen verse terugplaatsing komt. Maarja.. als het zo is dan is het zo zeker. We zullen maar het telefoontje afwachten en de pu, en en zien we wel weer. Ik voel me gewoon niet zo lekker. Buikpijn, hoofdpijn en licht misselijk gevoel en al heel de week weinig eetlust. Maar dat kan van de medicatie zijn ook.. + dat ik deze morgen heeeeeel vroeg op moest voor controle en ik dus niet zoveel geslapen heb. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken. Ik hoop dat alles goed gaat en ik geen nare ervaring moet hebben voor de eerste keer..
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 17 september 2021, 19:54

Vanavond nog Ovaleap, morgenochtend citrotide, dan opnieuw controle morgenochtend voor de zekerheid, en morgenavond om 22u30 gonapeptyl. Maandag pick up normaal gezien en freeze all… 😞

Toch een beetje teleurgesteld. Maarja… uitstel is geen afstel zeker..
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 17 september 2021, 20:08

Sproetje, dat wil zeggen een klein maandje uitstel en vooral dat je lichaam kan recupereren.
De ene heeft dit nodig, de andere niet, maar aangezien jij hooggevoelig bent en toch wel redelijk wat follikels hebt, denk ik dat dit uitstel je goed gaTtat doen.

Normaal mag je bij je volgende ms starten en die kunnen sneller beginnen dan dat je gewoon bent.

Afhankelijk van zh tot zh krijg je een ziekenbriefje voor 1 dag tot 5 dagen, gebruik dit als je het nodig hebt en als je maar voor 1 dag krijgt, twijfel niet om bij de huisarts een verlenging te vragen indien nodig.

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 17 september 2021, 20:28

mich75 schreef:
17 september 2021, 20:08
Sproetje, dat wil zeggen een klein maandje uitstel en vooral dat je lichaam kan recupereren.
De ene heeft dit nodig, de andere niet, maar aangezien jij hooggevoelig bent en toch wel redelijk wat follikels hebt, denk ik dat dit uitstel je goed gaTtat doen.

Normaal mag je bij je volgende ms starten en die kunnen sneller beginnen dan dat je gewoon bent.

Afhankelijk van zh tot zh krijg je een ziekenbriefje voor 1 dag tot 5 dagen, gebruik dit als je het nodig hebt en als je maar voor 1 dag krijgt, twijfel niet om bij de huisarts een verlenging te vragen indien nodig.
Als ik het goed begrepen heb, krijg ik 5 dagen. Daarna ben ik ook een week in verlof. Zal me goed doen. Het is al behoorlijk stressy geweest.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 september 2021, 22:49

De laatste spuitjes zijn gezet (gonapeptyl). Maandag pick up.
Normaal belt het ziekenhuis me morgenochtend nog op om concrete afspraken te maken. Covidtest was negatief woensdag en omdat ik volledig gevaccineerd ben moet ik geen nieuwe doen. Geen idee wat ik moet meedoen voor een dagopname.. hopelijk bellen ze morgen dus inderdaad zodat ik dat nog kan vragen. En terwijl nog eens zeggen dat ik extreem angstig ben… hopelijk hebben ze iets klaarliggen om me rustig te houden. Anders komt het niet goed. Mijn vriendin mag nog altijd niet mee door covid. Ik vraag het morgen nog eens, maar ik vrees ervoor…
Dat zorgt ervoor dat ik nog angstiger ben. Ik hoop dat alles vlot verloopt en dat ik nadien geen last heb van overstimulatie.

Groetjes
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 19 september 2021, 7:50

Je kunt een boek meenemen.
Dan kun je wat lezen voor het aan jou is.
Leg een maandverbandje in je slip voor na de pu.
En gemakkelijke kledij.

Komt helemaal goed. You can do it!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 19 september 2021, 19:38

Sproetje schreef:
18 september 2021, 22:49
De laatste spuitjes zijn gezet (gonapeptyl). Maandag pick up.
Normaal belt het ziekenhuis me morgenochtend nog op om concrete afspraken te maken. Covidtest was negatief woensdag en omdat ik volledig gevaccineerd ben moet ik geen nieuwe doen. Geen idee wat ik moet meedoen voor een dagopname.. hopelijk bellen ze morgen dus inderdaad zodat ik dat nog kan vragen. En terwijl nog eens zeggen dat ik extreem angstig ben… hopelijk hebben ze iets klaarliggen om me rustig te houden. Anders komt het niet goed. Mijn vriendin mag nog altijd niet mee door covid. Ik vraag het morgen nog eens, maar ik vrees ervoor…
Dat zorgt ervoor dat ik nog angstiger ben. Ik hoop dat alles vlot verloopt en dat ik nadien geen last heb van overstimulatie.

Groetjes
Sproetje
Dag Sproetje,

Heb je het ziekenhuis dan nog gehoord? Veel succes voor morgen, het zal voorbij zijn voor je het weet! Ik duim voor veel en goede follikels en weinig pijn! 🍀 laat je weten hoe het was? Ik heb morgen mijn eerste fm. Ben benieuwd..
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 19 september 2021, 19:42

Anahs1005 schreef:
17 september 2021, 14:16
LoveSpell schreef:
16 september 2021, 12:43
Hai iedereen,

Ik kom jullie ook graag vervoegen als dat goed is 😊. Ik heb 4 IUIs gehad, en wij schakelen nu over op ivf/icsi. Ik ben sinds maandag 13/09 gonal F aan het gebruiken en volgende maandag mag ik voor een eerste echo. Wel wat zenuwachtig voor de pick up, aangezien ik nog niet weet wat te verwachten.. veel succes aan iedereen hier 🍀.
Ik ben 2 dagen eerder begonnen met de Gonal F 😊 morgen eerste controle, altijd een beetje spannend. Ook voor jou veel succes!
Hoe was jouw controle? 😊🍀 al zicht op een datum voot de pu? Of is dat te vroeg?
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 19 september 2021, 20:17

LoveSpell schreef:
19 september 2021, 19:38
Sproetje schreef:
18 september 2021, 22:49
De laatste spuitjes zijn gezet (gonapeptyl). Maandag pick up.
Normaal belt het ziekenhuis me morgenochtend nog op om concrete afspraken te maken. Covidtest was negatief woensdag en omdat ik volledig gevaccineerd ben moet ik geen nieuwe doen. Geen idee wat ik moet meedoen voor een dagopname.. hopelijk bellen ze morgen dus inderdaad zodat ik dat nog kan vragen. En terwijl nog eens zeggen dat ik extreem angstig ben… hopelijk hebben ze iets klaarliggen om me rustig te houden. Anders komt het niet goed. Mijn vriendin mag nog altijd niet mee door covid. Ik vraag het morgen nog eens, maar ik vrees ervoor…
Dat zorgt ervoor dat ik nog angstiger ben. Ik hoop dat alles vlot verloopt en dat ik nadien geen last heb van overstimulatie.

Groetjes
Sproetje
Dag Sproetje,

Heb je het ziekenhuis dan nog gehoord? Veel succes voor morgen, het zal voorbij zijn voor je het weet! Ik duim voor veel en goede follikels en weinig pijn! 🍀 laat je weten hoe het was? Ik heb morgen mijn eerste fm. Ben benieuwd..
Hey, neen niemand meer gehoord. Wel een mailtje vanuit mynexuzhealth voor mijn afspraak morgen. Dus ze weten wel dat ik kom… vind het wel jammer want ik wou vragen of ze hebben doorgegeven dat ik echt super veel schrik heb en of partners nog steeds niet mee mogen 😞 daarstraks een huilbui gekregen van de angst. Ik kijk er echt niet naar uit. 😞
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 19 september 2021, 20:41

Sproetje schreef:
19 september 2021, 20:17

Hey, neen niemand meer gehoord. Wel een mailtje vanuit mynexuzhealth voor mijn afspraak morgen. Dus ze weten wel dat ik kom… vind het wel jammer want ik wou vragen of ze hebben doorgegeven dat ik echt super veel schrik heb en of partners nog steeds niet mee mogen 😞 daarstraks een huilbui gekregen van de angst. Ik kijk er echt niet naar uit. 😞
Je mag normaal gezien niet zelf rijden door de verdoving, dus je vriendin zal er sowieso bijzijn.
Ik zou samen proberen binnen te gaan, normaal is dit geen probleem, ik heb dit ook al enkele keren gedaan en ik zag in de wachtkamer wel meer mensen die niet alleen waren.
Ze zal niet bij de pu aanwezig mogen zijn, maar misschien mag ze wel op de kamer blijven en ben je maar even alleen.
Zeker melden dat je angstig bent en haar steun nodig hebt.

In Jette krijg/kreeg je altijd iets kalmerend, willen of niet 😉 en over het algemeen houden ze wel rekening met je opmerkingen.

Waar ik eerst ging was de pu onder narcose, maar ik werd daar enorm misselijk van, bij de volgende pu's dit gemeld en ik kreeg iets extra waardoor ik niet meer misselijk werd.

In Jette reageerde ik veel te fel op de medicatie, ik was uren van de wereld, bij de volgende pu's ook gemeld en telkens aangepaste medicatie.
De laatste keer pu gebeurd op Dafalgan en Voltaren.

Succes voor morgen, het komt wel goed.

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 19 september 2021, 20:59

Sproetje schreef:
19 september 2021, 20:17
LoveSpell schreef:
19 september 2021, 19:38
Sproetje schreef:
18 september 2021, 22:49
De laatste spuitjes zijn gezet (gonapeptyl). Maandag pick up.
Normaal belt het ziekenhuis me morgenochtend nog op om concrete afspraken te maken. Covidtest was negatief woensdag en omdat ik volledig gevaccineerd ben moet ik geen nieuwe doen. Geen idee wat ik moet meedoen voor een dagopname.. hopelijk bellen ze morgen dus inderdaad zodat ik dat nog kan vragen. En terwijl nog eens zeggen dat ik extreem angstig ben… hopelijk hebben ze iets klaarliggen om me rustig te houden. Anders komt het niet goed. Mijn vriendin mag nog altijd niet mee door covid. Ik vraag het morgen nog eens, maar ik vrees ervoor…
Dat zorgt ervoor dat ik nog angstiger ben. Ik hoop dat alles vlot verloopt en dat ik nadien geen last heb van overstimulatie.

Groetjes
Sproetje
Dag Sproetje,

Heb je het ziekenhuis dan nog gehoord? Veel succes voor morgen, het zal voorbij zijn voor je het weet! Ik duim voor veel en goede follikels en weinig pijn! 🍀 laat je weten hoe het was? Ik heb morgen mijn eerste fm. Ben benieuwd..
Hey, neen niemand meer gehoord. Wel een mailtje vanuit mynexuzhealth voor mijn afspraak morgen. Dus ze weten wel dat ik kom… vind het wel jammer want ik wou vragen of ze hebben doorgegeven dat ik echt super veel schrik heb en of partners nog steeds niet mee mogen 😞 daarstraks een huilbui gekregen van de angst. Ik kijk er echt niet naar uit. 😞
Oh, da’s ambetant. Maar idd je vriendin zal je sowieso afzetten en laat haar maar zeker mee naar binnen gaan, dan kan ze inderdaad misschien op de kamer wachten! Normaal zal ze er niet mogen bijzijn voor de pu, dat hadden ze op mijn intake gesprek onlangs ook gezegd 😪 jammer he, ik vind dit ook niet leuk..

Als je op je kamer bent, zou ik dat meteen melden dat je echt veel angst hebt! Zo kunnen ze misschien al iets extra geven..

Succes 🍀
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 19 september 2021, 21:46

LoveSpell schreef:
19 september 2021, 19:42
Anahs1005 schreef:
17 september 2021, 14:16
LoveSpell schreef:
16 september 2021, 12:43
Hai iedereen,

Ik kom jullie ook graag vervoegen als dat goed is 😊. Ik heb 4 IUIs gehad, en wij schakelen nu over op ivf/icsi. Ik ben sinds maandag 13/09 gonal F aan het gebruiken en volgende maandag mag ik voor een eerste echo. Wel wat zenuwachtig voor de pick up, aangezien ik nog niet weet wat te verwachten.. veel succes aan iedereen hier 🍀.
Ik ben 2 dagen eerder begonnen met de Gonal F 😊 morgen eerste controle, altijd een beetje spannend. Ook voor jou veel succes!
Hoe was jouw controle? 😊🍀 al zicht op een datum voot de pu? Of is dat te vroeg?
Het was nog wat te vroeg, wat ik wel dacht. Een 5 tal langs elke kant tussen de 9-11mm. Dinsdag terug controle. Tot nu toe ligt het in lijn van de vorige keren. Sinds vandaag begin ik last te krijgen van de misselijkheid en steken in mijn onderbuik dus er is alleszins wat gaande in mn buik :). Ik hoop tegen eind van de week pu. Succes morgen!
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 19 september 2021, 21:50

Sproetje schreef:
19 september 2021, 20:17
LoveSpell schreef:
19 september 2021, 19:38
Sproetje schreef:
18 september 2021, 22:49
De laatste spuitjes zijn gezet (gonapeptyl). Maandag pick up.
Normaal belt het ziekenhuis me morgenochtend nog op om concrete afspraken te maken. Covidtest was negatief woensdag en omdat ik volledig gevaccineerd ben moet ik geen nieuwe doen. Geen idee wat ik moet meedoen voor een dagopname.. hopelijk bellen ze morgen dus inderdaad zodat ik dat nog kan vragen. En terwijl nog eens zeggen dat ik extreem angstig ben… hopelijk hebben ze iets klaarliggen om me rustig te houden. Anders komt het niet goed. Mijn vriendin mag nog altijd niet mee door covid. Ik vraag het morgen nog eens, maar ik vrees ervoor…
Dat zorgt ervoor dat ik nog angstiger ben. Ik hoop dat alles vlot verloopt en dat ik nadien geen last heb van overstimulatie.

Groetjes
Sproetje
Dag Sproetje,

Heb je het ziekenhuis dan nog gehoord? Veel succes voor morgen, het zal voorbij zijn voor je het weet! Ik duim voor veel en goede follikels en weinig pijn! 🍀 laat je weten hoe het was? Ik heb morgen mijn eerste fm. Ben benieuwd..
Hey, neen niemand meer gehoord. Wel een mailtje vanuit mynexuzhealth voor mijn afspraak morgen. Dus ze weten wel dat ik kom… vind het wel jammer want ik wou vragen of ze hebben doorgegeven dat ik echt super veel schrik heb en of partners nog steeds niet mee mogen 😞 daarstraks een huilbui gekregen van de angst. Ik kijk er echt niet naar uit. 😞
Succes morgen! Het komt goed, daar ben ik zo zeker van. Morgenavond ga je je heel opgelucht voelen en kan je beginnen herstellen.
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten