Wie nog in de wachtweken

ICSI Forum
AnotherOne
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 oktober 2021, 0:21

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door AnotherOne » 25 oktober 2021, 1:41

In deze topic is al bijna een jaar niet meer gereageerd.
Toch vroeg ik me af of er nog mensen op dit moment op de wachtbank zitten..

Ik heb op 18/10 een verse TP gehad (Icsi 2),
En mag pas donderdag 28/10 bloed laten trekken.
Ik heb 2 mislukte cryo-TP achter de rug en die keren ben ik als een gek heel vaak gaan testen, ik zag een licht streepje maar was door de pregnyl. Ik heb mezelf er echt gek mee gemaakt. Daarom heb ik bewust geen tests gekocht deze keer maar ik heb menstruatie-is-op-komst- gevoel en zou dan toch willen testen.


Bij de verse tp van Icsi 1 was het direct raak, heb ik rond 3-4dagzn voor de bloedafname positief getest maar ik herinner me niet meer of ik al dan niet symptomen had of niet.

Deze keer had ik de nacht na de terugplaatsing vapeurs en een ongemakkelijk/rusteloos gevoel Snachts dus ik weet het niet goed.(blastocyst 5 dagen)
Nog iemand zoals mij 7dagen na tp? Zo ja, heb jij symptomen?



Succes iedereen
05/2019 start Icsi 1
—> 3 embryo’s
16/7/19 verse tp — Pos :) (dochter 03/2020)
06/21: tp cryo 1 - neg
08/21: tp cryo 2 - neg

09/2021: start Icsi 2
—> 4 embryo’s
18/10/21 verse tp - Pos :)

FebeDeMeyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 maart 2023, 13:13

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door FebeDeMeyer » 17 maart 2023, 16:11

Hallo dames,
Afgelopen maandag heb ik een tp gehad.
Sinds dinsdag continu brandend maagzuur.
Ik dacht dat dit misschien door ovitrelle inspuiting kwam, maar we zijn nu vrijdag en het wordt alleen maar erger.
Ik hoop zo op een positieve bloedafname, volgende week donderdag mag ik pas gaan. En aangezien ovitrelle inspuiting 10 d in je bloed aanwezig is kan ik ook niet vroeger testen…
Wat zijn jullie ervaringen? Iemand ook continu brandend maagzuur gehad zonder positieve test?

Tin30
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 maart 2023, 20:14

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Tin30 » 27 maart 2023, 21:35

Hey Febe

Ik heb dinsdag 14/3 een tp gehad. ik had 4 dagen later duidelijk innesteling krampen. Verder had ik niet echt veel symptonen. Gevoelige borsten, ja dat wel, maar die zijn al gevoelig van 1 week vóór mijn menstruatie begonnen was. :lol:

Hoe was je bloedafname? Heb je positief nieuws gekregen?
Mijne was afgelopen vrijdag en was positief. Maak me alleen wat zorgen om de hcg waarde, die was 31, wat mij wel aan de lage kant lijkt te zijn. Had ook 2 dagen last van lichte buikpijn, dacht mijn menstruatie is op komst maar voorlopig nog geen bloeding. :) Vrijdag 31/3 een tweede bloedafname... wachten sucks. 8)
14/03 ICSI 1.1 - 1 verse TP - Miskraam 4-5 weken
21/04 ICSI 1.2 - 1 cryo TP - ❤️

Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Vdbl » 2 mei 2023, 19:44

Hallo!

Vorige zondag 23 april terugplaatsing gehad van een cryo van 5dagen oud. Dit in een natuurlijke cyclus, ik gebruik enkel utrogestan. Elke dag na de terugplaatsing kleine krampjes gehad in mijn buik. Sinds gisteren (dag 8 na de terugplaatsing) wat meer last van mijn onderbuik. Ik kan het omschrijven als menstruatiepijn. Wel ook pijn aan de borsten (wat mss wel van die utrogestan kan komen..). Kan dit nog goed komen?
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door mich75 » 2 mei 2023, 19:56

Natuurlijk kan het nog goed komen.

Mijn eerste tp's waren cryo's en telkens in natuurlijke cyclus zonder enige medicatie.

Dan een verse tp en dus ook Utro en ik had me voorgenomen dat alle symptomen die ik zou krijgen van de Utro konden komen.

Ik had grotere en vooral pijnlijke borsten, ook wel buikpijn, vooral tegen de tijd dat ik Utro moest nemen en daarna trok de pijn weg.

Bn was positief en ondertussen is onze dochter 6 jaar.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Vdbl » 2 mei 2023, 20:02

Ik heb mijn terugplaatsing 5dagen na mijn eisprong gehad (omdat het embryo 5dagen oud was). Dus vandaag is het eigenlijk 2weken geleden dat ik mijn eisprong heb gehad. En normaal heb je toch 2weken na je eisprong je menstruatie? Dat is dan wel toch raar ( en toevallig) dat is sinds gisteren ‘menstruatiepijn’ heb.. of tel ik verkeerd🙈
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door mich75 » 2 mei 2023, 20:12

Je telt juist, maar je krijgt je menstruatie omdat je progesteron zakt. Utrogestan is progesteron en dus wordt dit kunstmatig hoog gehouden.
Bij de meeste dames houdt Utrogestan de menstruatie tegen, als je stopt kan je 3-4 dagen later je ms verwachten.

Heel wat zwangerschapssymptomen komen overeen met een aankomende menstruatie.

Ik weet niet wanneer je voor bn mag gaan, maar anders moet je zelf eens testen.

Op 15dpo had ik een knaltest en 2 dagen later een hcg van +800.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Vdbl » 2 mei 2023, 20:19

Ik mag normaal 14dagen na de terugplaatsing bloed afnemen, dus nu zondag. Maar het labo is niet open op zondag dus tzal voor maandag zijn. Mijn gynaecoloog zei dat zolang je utrogestan neemt je eigenlijk geen bloedverlies kan hebben. Maar we hebben al enkele mislukte pogingen achter de rug en toen nam ik ook utrogestan ( wel in kunstmatige cyclus) en toen had ik wel bloedverlies onder utrogestan.. ook bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap nam ik utrogestan en had ik ook bloedverlies. Ik vind het momenteel gewoon vreemd dat ik sinds gisteren het gevoel heb dat ik ieder moment mijn ms moet hebben.. lastige weken die wachtweken!
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

AnotherOne
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 oktober 2021, 0:21

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door AnotherOne » 9 mei 2023, 17:27

Hallo,



Ik heb op dinsdag 25 april ovitrelle moeten spuiten voor de eisprong.
De eisprong zou dus 2 dagen erna op 27/4 moeten geweest zijn en de terugplaatsing van een 5 dagen blasto was op dinsdag 2/5. De dag erna 3/5 dus moest ik nog een ovitrelle spuiten.


Nu had ik gisteren ( ma 8/5) een heel licht positieve test. Mag ik blij zijn of is dit hoogstwaarschijnlijk nog van de ovitrelle?
Ik heb deze ochtend (do 9/5) nog eens getest, was ook positief maar het lijntje was nog iets lichter dan de vorige.


Ik wil blij zijn maar durf gelijk niet.
Weet iemand raad?


Groetjes
05/2019 start Icsi 1
—> 3 embryo’s
16/7/19 verse tp — Pos :) (dochter 03/2020)
06/21: tp cryo 1 - neg
08/21: tp cryo 2 - neg

09/2021: start Icsi 2
—> 4 embryo’s
18/10/21 verse tp - Pos :)

Liesje123
Berichten: 87
Lid geworden op: 8 november 2019, 15:04

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Liesje123 » 31 mei 2023, 18:44

Hallo iedereen,

22/5 had ik de tp van ons laatste cryo in een natuurlijke cyclus. De dag na de tp nog Ovitrelle gezet. Vandaag was de bloedafname, hcg 8. De voorbije dagen gaven mijn clearblue testen 1-2 weken zwanger aan. Ik vermoedde dat de Ovitrelle daar voor iets tussen zat maar had toch hoop. Nu dus niet echt meer. Of zijn er onder jullie succesverhalen met zo een laag hcg op dag 10 na de terugplaatsing? Vrijdag mag ik opnieuw voor een bloedafname gaan maar ik vrees dus voor een nieuwe punctie.
09/18: pilstop
09/19: IUI (neg)
11/19: ICSI 1 (neg)
01/20: ICSI 2 (neg) - 3 cryo’s
03/20: ICSI 2.1 - zwanger
11/20: Elena ♥️
11/22: pilstop
02/23: ICSI 2.2 (neg)
05/23: ICSI 2.3 (neg)
06/23: ICSI 3 - zwanger (6/3/2024 uitgerekend)

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Johanna1991 » 1 juni 2023, 13:51

@Liesje: wat zeiden ze bij dat HCG van 8, dat je gewoon moet wachten en vrijdag nog eens terug moet?

Ik moet ook morgen gaan, maar heb nog geen enkele positieve test, dus ik vrees ervoor.

Bij mij is alles sowieso in kunstmatige cyclus met cryo's. Ik heb na de geboorte van ons zoontje en de borstvoeding gewoon terug de pil gepakt, niet echt mijn eigen keuze, maar met PCOS toch teveel kans op cystes en ik heb sowieso al een teratoom op mijn linkereierstok. Bij mijn laatste menstruatie door de pil ben ik dan begonnen met Progynova en Utrogestan. Het steekt me eigenlijk ook een beetje tegen hoe lang die cyclus elke keer duurt, ik ben al bezig met die pillen sinds 30/04... Als we zo al onze cryo's gaan moeten opgebruiken (we hadden er 7) dan ben ik volgend jaar nog bezig. Dit was onze enige AA-kwaliteit cryo, dus ook dat geeft me extra stress, ook al is het eigenlijk een luxeprobleem als je zoveel cryo's hebt... ik zie het ook als een nadeel als ik heel veel tijd ga verspillen met terugplaatsingen en uiteindelijk toch een nieuwe punctie nodig zou hebben of eventueel eerst een operatie voor dat teratoom.

Terugplaatsing cryo gehad op 23/05 (op het papiertje van het labo heb ik gezien dat ze het ook pas die ochtend ontdooid hebben)
Gisteren was dus dag 8 na tp: negatieve urinetest
Vandaag dag 9: negatieve urinetest
Morgen bloedname

Ik heb al spijt dat ik te vroeg heb getest, maar ik baseer me helemaal op wat ik ken bij mijn zoontje, waarbij het van de eerste keer raak was en ik op dag 11 na tp een HCG had van 940.
Ook van vorige keer weet ik dat je vanalles kan voelen maar dat je niet kan weten of dat van de Utrogestan komt of van iets anders. Het was pas in week 6 dat ik echt moe en misselijk werd.

Ik had me op voorhand voorgenomen om, als deze niet lukt, een rustmaand in te lassen zodat ik mijn nieuwe hooikoortsmedicatie eens kan testen. Maar je bent ook zo geneigd door te gaan...

Jullie merken het, ik heb het al compleet gehad en ben nog maar pas terug begonnen :lol:
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Liesje123
Berichten: 87
Lid geworden op: 8 november 2019, 15:04

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Liesje123 » 1 juni 2023, 15:57

Johanna1991 schreef:
1 juni 2023, 13:51
@Liesje: wat zeiden ze bij dat HCG van 8, dat je gewoon moet wachten en vrijdag nog eens terug moet?

Ik moet ook morgen gaan, maar heb nog geen enkele positieve test, dus ik vrees ervoor.

Bij mij is alles sowieso in kunstmatige cyclus met cryo's. Ik heb na de geboorte van ons zoontje en de borstvoeding gewoon terug de pil gepakt, niet echt mijn eigen keuze, maar met PCOS toch teveel kans op cystes en ik heb sowieso al een teratoom op mijn linkereierstok. Bij mijn laatste menstruatie door de pil ben ik dan begonnen met Progynova en Utrogestan. Het steekt me eigenlijk ook een beetje tegen hoe lang die cyclus elke keer duurt, ik ben al bezig met die pillen sinds 30/04... Als we zo al onze cryo's gaan moeten opgebruiken (we hadden er 7) dan ben ik volgend jaar nog bezig. Dit was onze enige AA-kwaliteit cryo, dus ook dat geeft me extra stress, ook al is het eigenlijk een luxeprobleem als je zoveel cryo's hebt... ik zie het ook als een nadeel als ik heel veel tijd ga verspillen met terugplaatsingen en uiteindelijk toch een nieuwe punctie nodig zou hebben of eventueel eerst een operatie voor dat teratoom.

Terugplaatsing cryo gehad op 23/05 (op het papiertje van het labo heb ik gezien dat ze het ook pas die ochtend ontdooid hebben)
Gisteren was dus dag 8 na tp: negatieve urinetest
Vandaag dag 9: negatieve urinetest
Morgen bloedname

Ik heb al spijt dat ik te vroeg heb getest, maar ik baseer me helemaal op wat ik ken bij mijn zoontje, waarbij het van de eerste keer raak was en ik op dag 11 na tp een HCG had van 940.
Ook van vorige keer weet ik dat je vanalles kan voelen maar dat je niet kan weten of dat van de Utrogestan komt of van iets anders. Het was pas in week 6 dat ik echt moe en misselijk werd.

Ik had me op voorhand voorgenomen om, als deze niet lukt, een rustmaand in te lassen zodat ik mijn nieuwe hooikoortsmedicatie eens kan testen. Maar je bent ook zo geneigd door te gaan...

Jullie merken het, ik heb het al compleet gehad en ben nog maar pas terug begonnen :lol:
Inderdaad, dat ik moet afwachten en morgen opnieuw bloedafname. Maar dat dit er dus niet goed uitziet, ook omdat progesteron maar op 2,9 stond. Maar intussen had ik dus al 2 dagen mijn regels verwacht en die zijn er nog steeds niet, dus ik blijf ergens wel hopen natuurlijk.

Ik werk zelf als secretaresse op gynaecologie in het ziekenhuis bij ons in de buurt dus dat is nu dubbel moeilijk voor mij. Heb wel de dokter enz bij de hand maar niet makkelijk om nu in contact te staan met zoveel zwangeren als je dat zelf zo graag wilt. Op de tanden bijten dus.

Jouw verhaal lijkt me ook niet makkelijk voor jou! Ik duim alvast voor je bloedafname morgen! Ik kon het ook niet laten om vroeger te testen, ik voelde me misselijk en had enorm pijnlijke borsten… allemaal dingen die je hoop geven maar uiteindelijk kan dat evengoed negatief zijn. Zit ook telkens te vergelijken met de vorige keer. Ik begrijp je dus volledig!
09/18: pilstop
09/19: IUI (neg)
11/19: ICSI 1 (neg)
01/20: ICSI 2 (neg) - 3 cryo’s
03/20: ICSI 2.1 - zwanger
11/20: Elena ♥️
11/22: pilstop
02/23: ICSI 2.2 (neg)
05/23: ICSI 2.3 (neg)
06/23: ICSI 3 - zwanger (6/3/2024 uitgerekend)

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Johanna1991 » 1 juni 2023, 20:56

Die onzekerheid is vreselijk, ik heb dan liever dat het morgen allemaal gewoon op 0 staat ipv lage waarden en dan die Utrogestan nóg blijven nemen voor niks... niet leuk!
Hopelijk wat duidelijkheid voor ons allebei morgen.

Ze hadden me sowieso al een stresske gegeven ivm progesteron. Ik heb nooit echt hoge waardes gehad. Bij mijn zoontje eerst 18, dan 17, dan 21... daarna maten ze het niet meer. Twee jaar geleden was de regel: 3x per dag, verspreid over de dag, dus 's ochtends, rond 15u en 's avonds. Nu zijn ze veranderd naar 2x 's ochtends en 2x 's avonds. Op de dag van de terugplaatsing, ik was pas thuis, belden ze me al meteen dat mijn progesteron te laag stond (9,4) en dat ik één Utrogestan extra moest nemen, maar dan oraal ipv vaginaal. Die progesteron meten op de dag van de tp deden ze twee jaar geleden niet eens. Ik vond het ook wat bizar, tuurlijk stond het nog laag, ik was toen nog maar een paar dagen Utro aan het steken en het embryo zat nog maar een paar uren in mij... Ze zullen wel weten wat ze doen zeker maar als het niet lukt ga ik daar toch een paar vragen over stellen :? Nu zit ik uiteindelijk aan 6 per dag ipv 3 twee jaar geleden.

Als je op zo'n dienst werkt is het inderdaad extra heftig. Je werk zou een goeie afleiding moeten zijn ipv zo'n confrontatie...
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Liesje123
Berichten: 87
Lid geworden op: 8 november 2019, 15:04

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Liesje123 » 1 juni 2023, 21:11

Johanna1991 schreef:
1 juni 2023, 20:56
Die onzekerheid is vreselijk, ik heb dan liever dat het morgen allemaal gewoon op 0 staat ipv lage waarden en dan die Utrogestan nóg blijven nemen voor niks... niet leuk!
Hopelijk wat duidelijkheid voor ons allebei morgen.

Ze hadden me sowieso al een stresske gegeven ivm progesteron. Ik heb nooit echt hoge waardes gehad. Bij mijn zoontje eerst 18, dan 17, dan 21... daarna maten ze het niet meer. Twee jaar geleden was de regel: 3x per dag, verspreid over de dag, dus 's ochtends, rond 15u en 's avonds. Nu zijn ze veranderd naar 2x 's ochtends en 2x 's avonds. Op de dag van de terugplaatsing, ik was pas thuis, belden ze me al meteen dat mijn progesteron te laag stond (9,4) en dat ik één Utrogestan extra moest nemen, maar dan oraal ipv vaginaal. Die progesteron meten op de dag van de tp deden ze twee jaar geleden niet eens. Ik vond het ook wat bizar, tuurlijk stond het nog laag, ik was toen nog maar een paar dagen Utro aan het steken en het embryo zat nog maar een paar uren in mij... Ze zullen wel weten wat ze doen zeker maar als het niet lukt ga ik daar toch een paar vragen over stellen :? Nu zit ik uiteindelijk aan 6 per dag ipv 3 twee jaar geleden.

Als je op zo'n dienst werkt is het inderdaad extra heftig. Je werk zou een goeie afleiding moeten zijn ipv zo'n confrontatie...
Vreselijk, die Utrogestan! Moet ik nu gelukkig niet doen omdat het in een natuurlijke cyclus is. Ik zou in jouw plaats ook wel eens vragen hoe dat nu zit.
Ik heb helaas een klein uurtje na mijn bericht hier mijn regels gekregen… dus definitief geen hoop meer. We starten wel meteen met de nieuwe poging. Zie er enorm tegenop! Had twee cryo’s en ik hoopte zo dat eentje daarvan het zou halen. Maar helaas, terug alles opnieuw beginnen. Morgen labo en echo en dan starten met de stimulatie.
Ik duim voor jou morgen!!
09/18: pilstop
09/19: IUI (neg)
11/19: ICSI 1 (neg)
01/20: ICSI 2 (neg) - 3 cryo’s
03/20: ICSI 2.1 - zwanger
11/20: Elena ♥️
11/22: pilstop
02/23: ICSI 2.2 (neg)
05/23: ICSI 2.3 (neg)
06/23: ICSI 3 - zwanger (6/3/2024 uitgerekend)

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Johanna1991 » 2 juni 2023, 12:03

Ook telefoon gekregen dat het dus niks is, maar dat heb ik liever dan dat het zo onzeker blijft. HCG onder 5 en Progesteron 8,3. Da's noppes dus...

Nu maar hopen dat mijn regels snel doorkomen want dat duurt bij mij altijd heel lang (veel dagen bruin- en roze verlies voor het echt rood is). Ik heb nog nooit mijn regels gehad na een terugplaatsing van een cryo. Ik hoop dat het niet pijnlijker is dan gewoon je regels alleszins...
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten