ICSI-clubje

ICSI Forum
Rosemie
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2016, 14:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Rosemie » 3 december 2021, 13:21

Hier even een update. Pickup viel goed mee, weinig pijn gehad. Ze hebben 9 follikels aangeprikt waaruit maar 4 eicellen gevonden zijn. Weer een teleurstelling maar we zien wel. Bel elke dag blij dat Jette mij niet gebeld heeft want dan zou het betekenen dat er niks meer over blijft (allé, vermoed ik toch?)

Dames op het wachtbankje, succes met wat afleiding zoeken. Hier wordt alvast mee geduimd.

@ZonderZorgen: laat ze daar maar alles eens goed onderzoeken na herhaalde miskramen. Alleen dat de kans ook groot is dat ze niets gaan vinden. Was hier ook het geval.

@LotjeS: mag je direct starten? Waar zit je? Ik heb telkens een freeze All en de cyclus erna in natuurlijke cyclus TP en dat is al 2x gelukt. Mijn lichaam komt wel heel traag terug op gang maar lijkt het cryootje goed te aanvaarden dan. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
pil stop 2014
2016: 6 IUI
07/2016: IVF1: bio-chemische
12/17: natuurlijk zwanger - 8 w mk
01/19: ICSI2: neg
07/19: IVF3: dochter geboren
03/21: IVF4 zwanger - mk 17w
11/21: Icsi 5 - neg

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 december 2021, 14:00

Rosemie schreef:
3 december 2021, 13:21
Hier even een update. Pickup viel goed mee, weinig pijn gehad. Ze hebben 9 follikels aangeprikt waaruit maar 4 eicellen gevonden zijn. Weer een teleurstelling maar we zien wel. Bel elke dag blij dat Jette mij niet gebeld heeft want dan zou het betekenen dat er niks meer over blijft (allé, vermoed ik toch?)

Dames op het wachtbankje, succes met wat afleiding zoeken. Hier wordt alvast mee geduimd.

@ZonderZorgen: laat ze daar maar alles eens goed onderzoeken na herhaalde miskramen. Alleen dat de kans ook groot is dat ze niets gaan vinden. Was hier ook het geval.

@LotjeS: mag je direct starten? Waar zit je? Ik heb telkens een freeze All en de cyclus erna in natuurlijke cyclus TP en dat is al 2x gelukt. Mijn lichaam komt wel heel traag terug op gang maar lijkt het cryootje goed te aanvaarden dan. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Super dat je niet te veel last hebt van de pu. Ik duim voor 4 mooi embryootjes.


Alles wat al onderzocht kan worden bij een herhaalt miskraam is al onderzocht. Die resultaten hebben we al.

Ik ben eens benieuwd naar 29/12 wat ik daar van moet verwachten. Maar ik vrees dat ik nog heel lang ga moeten wachten.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 december 2021, 14:11

LotjeS schreef:
2 december 2021, 20:17
ZonderZorgen schreef:
2 december 2021, 13:47
LotjeS schreef:
2 december 2021, 10:15


Klopt inderdaad - hou ons zeker op de hoogte. Hopelijk snel meer duidelijk nieuws.
Vandaag een heel goed gesprek gehad.
Ze zei alles wat ze konden onderzoeken bij herhaalt miskraam want ja daar vallen we nu ook onder officieel. Hebben ze onderzocht en dus op dat vlak kunnen ze ins niet verder helpen.

Maar zei blijft erbij dat we gewoon moeten volhouden. Nu voor de opstart van een nieuwe stimulatie zei ze van te wachten tot we ons licht hebben opgestoken in Jette en dan een beslissing nemen.

Ook dat mijn lichaam eens kan genieten van een periode zonder die extra rommel.

Wij zijn echt blij buiten gekomen.
Top! Blij dat je zo’n gevoel hebt.
Het is inderdaad niet meer zolang tot je afspraak dus kan idd helpen.
Hou ons op de hoogte!
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 december 2021, 14:13

Dittyke schreef:
3 december 2021, 13:03
Vandaag eindelijk onze startdatum gekregen in jette.
Februari starten we terug op. Hopelijk kunnen ze ons in jette wat helpen om onze droom waar te maken. :D
Alle dan zal het niet snel aan ons zijn. Wij hebben 29/12 maar ons eerstr gesprek. En ik weet niet of ik nog 6 maanden of langer ga wachten dan.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Iren12
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2021, 20:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Iren12 » 3 december 2021, 18:05

Hoi Dyttekw,

Ja is zeker spannend! Zeker omdat het maar 1 embryo is en anders het hele feest weer opnieuw begint....

Ik zal idd ook nog wel wat last hebben van de punctie, en ik gebruik utrogestan, daar kan je ook wat klachten van krijgen las ik.....

Het is wel moeilijk om mezelf af te leiden hoor, je hoopt er zo op!

Zit jij op dot moment ook in je wachtweken?

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 december 2021, 18:29

Iren12 schreef:
3 december 2021, 18:05
Hoi Dyttekw,

Ja is zeker spannend! Zeker omdat het maar 1 embryo is en anders het hele feest weer opnieuw begint....

Ik zal idd ook nog wel wat last hebben van de punctie, en ik gebruik utrogestan, daar kan je ook wat klachten van krijgen las ik.....

Het is wel moeilijk om mezelf af te leiden hoor, je hoopt er zo op!

Zit jij op dot moment ook in je wachtweken?
Duimen draaien dat was/is met mijn ICSI2 ook het geval.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 3 december 2021, 20:58

Rosemie schreef:
3 december 2021, 13:21
Hier even een update. Pickup viel goed mee, weinig pijn gehad. Ze hebben 9 follikels aangeprikt waaruit maar 4 eicellen gevonden zijn. Weer een teleurstelling maar we zien wel. Bel elke dag blij dat Jette mij niet gebeld heeft want dan zou het betekenen dat er niks meer over blijft (allé, vermoed ik toch?)

Dames op het wachtbankje, succes met wat afleiding zoeken. Hier wordt alvast mee geduimd.

@ZonderZorgen: laat ze daar maar alles eens goed onderzoeken na herhaalde miskramen. Alleen dat de kans ook groot is dat ze niets gaan vinden. Was hier ook het geval.

@LotjeS: mag je direct starten? Waar zit je? Ik heb telkens een freeze All en de cyclus erna in natuurlijke cyclus TP en dat is al 2x gelukt. Mijn lichaam komt wel heel traag terug op gang maar lijkt het cryootje goed te aanvaarden dan. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik mocht direct starten als ik het zelf wou, maar normaal doen ze het niet. Dus ik ga voor mij cryo in januari. Van mij wel in een kunstmatige cyclus. Ik ben in behandeling in Ieper in samenwerking met Brugge. Maar in januari een afspraak in Jette. Hoewel ik daar hoor van lange wachttijden waar ik ook wel geen zin in heb..

Ook slechts 1 cryo, dus bij negatief is het weer herstarten.
Ik heb al 2 cryo’s gehad in kunstmatige cyclus maar vraag me eigenlijk af hoe dat gaat. Je neemt dan medicatie en plots is je baarmoederslijmvlies ok en mag je terugplaatsing hebben, maar er is dan geen eisprong dus is je lichaam daar dan wel klaar voor? Ik had daar toch al twee keer geen vertrouwen in.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 3 december 2021, 23:46

LotjeS schreef:
3 december 2021, 20:58
Rosemie schreef:
3 december 2021, 13:21
Hier even een update. Pickup viel goed mee, weinig pijn gehad. Ze hebben 9 follikels aangeprikt waaruit maar 4 eicellen gevonden zijn. Weer een teleurstelling maar we zien wel. Bel elke dag blij dat Jette mij niet gebeld heeft want dan zou het betekenen dat er niks meer over blijft (allé, vermoed ik toch?)

Dames op het wachtbankje, succes met wat afleiding zoeken. Hier wordt alvast mee geduimd.

@ZonderZorgen: laat ze daar maar alles eens goed onderzoeken na herhaalde miskramen. Alleen dat de kans ook groot is dat ze niets gaan vinden. Was hier ook het geval.

@LotjeS: mag je direct starten? Waar zit je? Ik heb telkens een freeze All en de cyclus erna in natuurlijke cyclus TP en dat is al 2x gelukt. Mijn lichaam komt wel heel traag terug op gang maar lijkt het cryootje goed te aanvaarden dan. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik mocht direct starten als ik het zelf wou, maar normaal doen ze het niet. Dus ik ga voor mij cryo in januari. Van mij wel in een kunstmatige cyclus. Ik ben in behandeling in Ieper in samenwerking met Brugge. Maar in januari een afspraak in Jette. Hoewel ik daar hoor van lange wachttijden waar ik ook wel geen zin in heb..

Ook slechts 1 cryo, dus bij negatief is het weer herstarten.
Ik heb al 2 cryo’s gehad in kunstmatige cyclus maar vraag me eigenlijk af hoe dat gaat. Je neemt dan medicatie en plots is je baarmoederslijmvlies ok en mag je terugplaatsing hebben, maar er is dan geen eisprong dus is je lichaam daar dan wel klaar voor? Ik had daar toch al twee keer geen vertrouwen in.
Hey LotjeS,

Bij mij had de gynaecoloog ook voor kunstmatige cyclus gekozen.. vond dit ook eerst vreemd aangezien ervoor alles via mijn natuurlijke cyclus was. Ze zei dat de omstandigheden van de terugplaatsing zo ideaal konden gemaakt worden. Heb wel lang moeten wachten op mijn tp, 3 weken eerst de medicatie moeten nemen vooraleer mijn baarmoederslijmvlies goed was.. ik zou dat wel aangeven als je er geen vertrouwen in hebt! Al was het maar dat ze je gerust kunnen stellen.
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 4 december 2021, 6:55

LoveSpell schreef:
3 december 2021, 23:46
LotjeS schreef:
3 december 2021, 20:58
Rosemie schreef:
3 december 2021, 13:21
Hier even een update. Pickup viel goed mee, weinig pijn gehad. Ze hebben 9 follikels aangeprikt waaruit maar 4 eicellen gevonden zijn. Weer een teleurstelling maar we zien wel. Bel elke dag blij dat Jette mij niet gebeld heeft want dan zou het betekenen dat er niks meer over blijft (allé, vermoed ik toch?)

Dames op het wachtbankje, succes met wat afleiding zoeken. Hier wordt alvast mee geduimd.

@ZonderZorgen: laat ze daar maar alles eens goed onderzoeken na herhaalde miskramen. Alleen dat de kans ook groot is dat ze niets gaan vinden. Was hier ook het geval.

@LotjeS: mag je direct starten? Waar zit je? Ik heb telkens een freeze All en de cyclus erna in natuurlijke cyclus TP en dat is al 2x gelukt. Mijn lichaam komt wel heel traag terug op gang maar lijkt het cryootje goed te aanvaarden dan. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik mocht direct starten als ik het zelf wou, maar normaal doen ze het niet. Dus ik ga voor mij cryo in januari. Van mij wel in een kunstmatige cyclus. Ik ben in behandeling in Ieper in samenwerking met Brugge. Maar in januari een afspraak in Jette. Hoewel ik daar hoor van lange wachttijden waar ik ook wel geen zin in heb..

Ook slechts 1 cryo, dus bij negatief is het weer herstarten.
Ik heb al 2 cryo’s gehad in kunstmatige cyclus maar vraag me eigenlijk af hoe dat gaat. Je neemt dan medicatie en plots is je baarmoederslijmvlies ok en mag je terugplaatsing hebben, maar er is dan geen eisprong dus is je lichaam daar dan wel klaar voor? Ik had daar toch al twee keer geen vertrouwen in.
Hey LotjeS,

Bij mij had de gynaecoloog ook voor kunstmatige cyclus gekozen.. vond dit ook eerst vreemd aangezien ervoor alles via mijn natuurlijke cyclus was. Ze zei dat de omstandigheden van de terugplaatsing zo ideaal konden gemaakt worden. Heb wel lang moeten wachten op mijn tp, 3 weken eerst de medicatie moeten nemen vooraleer mijn baarmoederslijmvlies goed was.. ik zou dat wel aangeven als je er geen vertrouwen in hebt! Al was het maar dat ze je gerust kunnen stellen.
Hey

Ja - ik vind dat gewoon raar.. bij mij was het progynova en dan utrogestan en baarmoederslijmvlies is dik genoeg en voila ga maar.
Ik lees eerlijk ook meer successen in een natuurlijke dan een kunstmatige. Of beeld ik mij dat in?
Ik heb zeer moeilijk cyclussen wegens PCOS, dus snap wel dat ze voor kunstmatig gaan. Maar toch voelt dat raar aan.
Ik moet inderdaad half december bij mijn gynae langs want zal iets moeten nemen om dan begin januari tp te kunnen krijgen. Ik vraag het dan idd!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 4 december 2021, 7:39

LotjeS,

Het heeft allemaal met hormonen en omstandigheden te maken.

In theorie rijpt er elke maand een eitje, hierdoor gaat je oestradiol stijgen waardoor je bms groeit. Als jouw eitje rijp genoeg is, krijg je een eisprong, hierdoor begint de progesteronproductie, dit zorgt ervoor dat je bms in stand wordt gehouden.

Vanaf dat dit verstoord is, is het vaak moeilijker om zwanger te worden en te blijven.

Bij een kunstmatige cyclus neem je oestrogeen (Progynova) hierdoor groeit je bms en doordat je in het begin van je cyclus dit al neemt rijpen er in principe geen eitjes.
Wanneer je bms voldoende dik is (min 6mm, liefst 8-10mm), mag je met progesteron (Utrogestan) beginnen. Je moet starten het aantal dagen voor je tp dat je cryo oud is op de dag van tp.
Ik had steeds d3 cryo's die 1 dag op voorhand werden ontdooid, dus d4 bij tp en ik moest 4 dagen eerder starten.

Ik had meestal rond d12 controle en dan was mijn bms in orde, een paar dagen later mocht ik dan starten met Utro.
1x was het niet in voldoende dik, een week later amper meer, ik mocht nog een week verder doen en zien of het dan beter was, maar ik heb beslist in overleg met mijn arts om de poging af te breken. Liever zo dan een cryo weg te gooien omdat de omstandigheden niet helemaal optimaal zijn.

In een natuurlijke cyclus is de timing heel belangrijk, in een kunstmatige ook, maar daar kan wat aangepast worden, zo heb ik in kunstmatige cyclus nooit een tp gehad in het weekend. Ook is zo de tp al eens aangepast aan het verlof van mijn arts zodat ik geen maand moest wachten.

Toen ik voor het eerst een tp ging krijgen in kunstmatige cyclus ging was ik enorm teleurgesteld, precies of mijn lichaam het ineens niet meer zelf kon, terwijl alles bij mij prima in orde was.

Ondertussen vind ik het niet meer zo erg, je moet veel minder op controle en je weet dat de omstandigheden ideaal zijn.
Nadeel is natuurlijk dat je de medicatie moet nemen en vooral niet mag vergeten (lang leve de smartphone met alarmen).

Over een kleine 2 maanden verwacht wij baby 4, dus mij hoor je niet klagen over kunstmatige cyclus.

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 4 december 2021, 8:32

Ik heb ook het gevoel dat die kunstmatige cyclus bij mij net nodig was. Ik heb ook PCOS en mijn baarmoederslijmvlies was nooit dik genoeg en ik had ook teveel eicellen (meer dan 20) met risico op overstimulatie als ze Pregnyl hadden gezet vlak na de eicelpunctie. Dus die kunstmatige cyclus was bij mij net de "redding": goed opbouwen met Utrogestan en Progynova en dan een embryo laten terugplaatsen een kleine maand na de freeze all. Het is nog steeds een ontzettend bizar idee, dat heb ik ook nog altijd, dat dat embryo daar in de diepvries heeft gezeten en dan is teruggeplaatst terwijl er niet eens een eisprong was. Maar ik heb toch het gevoel dat ik die progesteron- en oestrogeenwaarden anders nooit op orde had gekregen in mijn lichaam. Dus duimen nu dat het allemaal goed verloopt!! :)
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 4 december 2021, 13:20

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ben blij te horen dat het toch werkt.
Na drie negatieve terugplaatsingen begin je aan alles te twijfelen.
Ik weet wel - ze zijn er die heel wat meer pogingen moeten doorstaan - maar gezien het de eerste keer vlot ging, had ik daar natuurlijk weer op gehoopt.
Ik heb al alle trucjes geprobeerd. Afgevallen, granaatappelsap, warme voeten, veel groenten en fruit.. maar helaas.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 4 december 2021, 21:03

LotjeS schreef:
4 december 2021, 13:20
Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ben blij te horen dat het toch werkt.
Na drie negatieve terugplaatsingen begin je aan alles te twijfelen.
Ik weet wel - ze zijn er die heel wat meer pogingen moeten doorstaan - maar gezien het de eerste keer vlot ging, had ik daar natuurlijk weer op gehoopt.
Ik heb al alle trucjes geprobeerd. Afgevallen, granaatappelsap, warme voeten, veel groenten en fruit.. maar helaas.
De moed niet verliezen het is al eens gelukt.
Je hebt alleen wat meer tijd nodig bij deze.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 5 december 2021, 15:44

ZonderZorgen schreef:
4 december 2021, 21:03
LotjeS schreef:
4 december 2021, 13:20
Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ben blij te horen dat het toch werkt.
Na drie negatieve terugplaatsingen begin je aan alles te twijfelen.
Ik weet wel - ze zijn er die heel wat meer pogingen moeten doorstaan - maar gezien het de eerste keer vlot ging, had ik daar natuurlijk weer op gehoopt.
Ik heb al alle trucjes geprobeerd. Afgevallen, granaatappelsap, warme voeten, veel groenten en fruit.. maar helaas.
De moed niet verliezen het is al eens gelukt.
Je hebt alleen wat meer tijd nodig bij deze.
Ja, is wel moeilijk he.
Mijn bevalling was ook nogal heftig en achteraf een spoedcurretage gehad voor placentarest en bloedvat dat bleef bloeden. Dus dan zit de schrik erin dat ze misschien iets geraakt hebben waardoor het moeilijker zal gaan.. ze zeggen wel van niet, maar je gedachten gaan overal he!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 5 december 2021, 15:50

Dat geloof ik beter dan dat je het zegt.
Maar dit zal toch wel allemaal al terug gecontroleerd zijn.
Zo niet zou ik vragen voor een hystroscopie.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten