ICSI-clubje

ICSI Forum
LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 20 mei 2022, 21:27

Jazzdee schreef:
20 mei 2022, 20:38
Olaa! Heel veel succes iedereen met de pick-ups en terugplaatsingen! Zo'n spannende tijd..

Ik heb vandaag ook het nieuws gekregen dat komende zondag de pick up door gaat! Hopen op een goede oogst! :D
Veel succes! Ik duim met je mee 🍀
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hoop88 » 20 mei 2022, 22:10

Veel succes LotjeS, lezertje en jazzdee!
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hoop88 » 20 mei 2022, 22:37

Ik hoorde dat de kans op zwangerschap groter is van een cryo terugplaatsing groter is dan van een verse terugplaatsing, klopt dit? Omdat je lichaam dan een beter nest aanmaakt dan in kunstmatige cyclus.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 20 mei 2022, 23:04

Hoop88 schreef:
20 mei 2022, 22:37
Ik hoorde dat de kans op zwangerschap groter is van een cryo terugplaatsing groter is dan van een verse terugplaatsing, klopt dit? Omdat je lichaam dan een beter nest aanmaakt dan in kunstmatige cyclus.
Mijn gynae zei vandaag 35% slaagkans bij verse tp en 40% cryo.
Mijn cryo tp zijn altijd in een kunstmatige cyclus.. dus dan geen beter ‘nest’?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 20 mei 2022, 23:30

Hoop88 schreef:
20 mei 2022, 22:37
Ik hoorde dat de kans op zwangerschap groter is van een cryo terugplaatsing groter is dan van een verse terugplaatsing, klopt dit? Omdat je lichaam dan een beter nest aanmaakt dan in kunstmatige cyclus.
Dat is vooral omdat een cryo al tot dag 5 is geraakt, terwijl een verse TP meestal op dag 3 is (en mss zou dat embryo dag 5 niet eens gehaald hebben). Mijn dokter wist me net te zeggen dat ze meer en meer van dag 3 TPs aan het afstappen zijn (maar je kan natuurlijk ook een verse 5d krijgen).
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 20 mei 2022, 23:59

Ik heb nog maar 1 verse tp gehad en dat was een verse. Alle andere tp waren cryootjes en dit waren er 10.

Zowel in kunstmatige als in natuurlijke cyclus.
De 3 keer dat het in een mk is geeindigd was het tp in natuurlijke cyclus.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 21 mei 2022, 6:55

Hoe meer ik opzoek ivm terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus, hoe meer ik dingen lees dat natuurlijke cyclus voor veel mensen resultaat heeft en kunstmatig niet.

Zou dat echt zo zijn? Hoe staan jullie hiertegenover?

Op zich zijn mijn cyclussen meer ‘normaal’ geworden na vermageren en medicatie, dus toch twijfel ivm de volgende keren..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 21 mei 2022, 7:58

LotjeS schreef:
21 mei 2022, 6:55
Hoe meer ik opzoek ivm terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus, hoe meer ik dingen lees dat natuurlijke cyclus voor veel mensen resultaat heeft en kunstmatig niet.

Zou dat echt zo zijn? Hoe staan jullie hiertegenover?

Op zich zijn mijn cyclussen meer ‘normaal’ geworden na vermageren en medicatie, dus toch twijfel ivm de volgende keren..
LotjeS

Ja ik vond het ook vreemd toen mijn Fertiliteitsarts zei dat ze de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gingen doen. Vooral omdat ik wel regelmatig ben en mijn bms altijd wel mooi dik was tijdens de IUI’s. Blijkbaar kiezen ze er toch meer en meer voor om een kunstmatige cyclus te simuleren. Geen idee waarom. Omdat het beter te plannen valt dan? 🤷‍♀️
Ik had liever een natuurlijke cyclus denk ik, met al die bijwerkingen die ik heb momenteel. Buikpijn en diarree zijn er nu ook bijgekomen. Ofwel heb ik teveel stress, dat dit zich op m’n darmen zet ofzo.

@ iedereen: op welke tijdstippen nemen jullie de medicatie? Ze hebben mij dit niet gezegd wanneer het moest dus ik weet niet goed of het ok is wat ik doe.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 21 mei 2022, 9:05

Dames wat jullie schrijven is zo herkenbaar, ik deed dit jaren geleden ook. Altijd maar op zoek gaan naar wat de meeste slaagkansen had, ook welk centrum en wat het verschil was. Ik zat op sites uit GB, USA, Australië, India,....kortom overal waar ik misschien iets van houvast en hoop kon vinden.

Wat ben je met kansen als het bij jou niet wil lukken?

Ik ga hier niet met percentages beginnen, maar gewoon even met logica.

Van waar komt de info? Als hier nu allemaal dames komen verklaren dat ze zwanger zijn geworden van een dag5 cryo, ja dan geeft dat het meeste slaagkans. Komen ze vertellen dat het van een verse 3 daagse was, dan moet dat wel de juiste keuze zijn.

Artsen hun percentages komen uit studies, maar wie al wat studies heeft gelezen weet ook dat ze in die studies werken met gegevens uit optimale omstandigheden heden, geen oudere dames, normaal bmi, geen pcos, geen endo, ....
Er zijn dan ook weer studies specifiek naar slaagkansen bij pcos, endo,...

Nu even verder met de logica. Bij de meeste dames is er een afvalrace, stel dat je er nog 10 hebt op dag 3 en 5 op dag 5, dan kan je er vanuit gaan dat de helft sowieso niet goed is.
Ze kunnen natuurlijk nooit hetzelfde embryo zowel in het labo als in de baarmoeder laten doorgroeien tot dag 5.
Als er van die 5, 2 leiden tot een zwangerschap is dat dubbel zoveel als 2 op 10.

Een aantal jaren geleden hadden verse embryo's meer slaagkansen en dit omdat cryo's vaak de dooi niet overleefden, ondertussen zijn de technieken verbeterd en vormt dit nog maar weinig problemen.

Wat een aantal onder jullie ook al hebben meegemaakt, nog een aantal embryo's in de running maar niet goed genoeg om in te vriezen maar wel voor een verse tp.
Dus cryo's zijn in se bij de sterkere en zouden daardoor meer kansen kunnen hebben.

In pure cijfers gaan er meer zwangerschappen ontstaan door cryo's omdat er gewoonweg meer fret's gedaan worden.

In een kunstmatige cyclus kan men de optimale omstandigheden (proberen te) creëren, in een natuurlijke cyclus is een goede timing cruciaal en niet elk lichaam volgt strikt de theorie.
Tp's in kunstmatige cyclus geven meer flexibiliteit waardoor het ziekenhuis beter kan plannen en er meer kan doen.

Het ene centrum gaat steevast voor d5 en het andere eerder voor d3. Wat is het beste?
Het is (voorde artsen) ook wat afwegen, veel tp's en dus veel hoop maar waarschijnlijk ook wat teleurstellingen of weinig tp's waardoor er minder hoop is maar misschien ook minder teleurstellingen.
Ikzelf voel me comforabeler met 6 d3 cryo's dan met 1of 2 van d5.

Tot slot, weet dat het bij meer dan 95% lukt, ook al betekent dit dat je soms stappen moet zetten die je nooit dacht te doen en dat het lang kan duren, maar weet dat de aanhouder wint.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 21 mei 2022, 9:15

Sproetje schreef:
21 mei 2022, 7:58


@ iedereen: op welke tijdstippen nemen jullie de medicatie? Ze hebben mij dit niet gezegd wanneer het moest dus ik weet niet goed of het ok is wat ik doe.
Ik zorg ervoor dat er steeds ongeveer evenveel tijd tussenzit. Ik kies de tijdstippen ifv de utro omdat je best toch nog even blijft liggen of zitten na het inbrengen.
Mijn tijdstippen zijn 6u30, 14u30 en 22u30. Bij de eerste en de laatste lig ik in bed.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 21 mei 2022, 9:33

Sproetje schreef:
21 mei 2022, 7:58
LotjeS schreef:
21 mei 2022, 6:55
Hoe meer ik opzoek ivm terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus, hoe meer ik dingen lees dat natuurlijke cyclus voor veel mensen resultaat heeft en kunstmatig niet.

Zou dat echt zo zijn? Hoe staan jullie hiertegenover?

Op zich zijn mijn cyclussen meer ‘normaal’ geworden na vermageren en medicatie, dus toch twijfel ivm de volgende keren..
LotjeS

Ja ik vond het ook vreemd toen mijn Fertiliteitsarts zei dat ze de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gingen doen. Vooral omdat ik wel regelmatig ben en mijn bms altijd wel mooi dik was tijdens de IUI’s. Blijkbaar kiezen ze er toch meer en meer voor om een kunstmatige cyclus te simuleren. Geen idee waarom. Omdat het beter te plannen valt dan? 🤷‍♀️
Ik had liever een natuurlijke cyclus denk ik, met al die bijwerkingen die ik heb momenteel. Buikpijn en diarree zijn er nu ook bijgekomen. Ofwel heb ik teveel stress, dat dit zich op m’n darmen zet ofzo.

@ iedereen: op welke tijdstippen nemen jullie de medicatie? Ze hebben mij dit niet gezegd wanneer het moest dus ik weet niet goed of het ok is wat ik doe.
Heb je gevraagd waarom kunstmatig?
Bij mij was mijn cyclus onregelmatig, dus dan snap ik het wel.
Maar als je je comfortabeler zou voelen anders, zou in het wel eens vragen. Al is het maar voor je eigen gevoel.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 21 mei 2022, 10:31

mich75 schreef:
21 mei 2022, 9:15
Sproetje schreef:
21 mei 2022, 7:58


@ iedereen: op welke tijdstippen nemen jullie de medicatie? Ze hebben mij dit niet gezegd wanneer het moest dus ik weet niet goed of het ok is wat ik doe.
Ik zorg ervoor dat er steeds ongeveer evenveel tijd tussenzit. Ik kies de tijdstippen ifv de utro omdat je best toch nog even blijft liggen of zitten na het inbrengen.
Mijn tijdstippen zijn 6u30, 14u30 en 22u30. Bij de eerste en de laatste lig ik in bed.
Dank je Mich75

Ik probeer ook de tijd zo goed mogelijk te verdelen, maar niet overal 8u tussen. Snachts 9u tussen, maar ik vermoed dat dit geen ramp is?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 21 mei 2022, 10:34

LotjeS schreef:
21 mei 2022, 6:55

Heb je gevraagd waarom kunstmatig?
Bij mij was mijn cyclus onregelmatig, dus dan snap ik het wel.
Maar als je je comfortabeler zou voelen anders, zou in het wel eens vragen. Al is het maar voor je eigen gevoel.
Hey LotjeS

Neen, ik heb dat eigenlijk niet gevraagd, omdat ik probeer te vertrouwen op de voorstellen van de Fertiliteitsarts.
Als de bijwerkingen niet beter worden zal ik bij mijn volgende afspraak bij haar dat wel eens voorleggen…
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 21 mei 2022, 10:47

Sproetje schreef:
21 mei 2022, 7:58
LotjeS schreef:
21 mei 2022, 6:55
Hoe meer ik opzoek ivm terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus, hoe meer ik dingen lees dat natuurlijke cyclus voor veel mensen resultaat heeft en kunstmatig niet.

Zou dat echt zo zijn? Hoe staan jullie hiertegenover?

Op zich zijn mijn cyclussen meer ‘normaal’ geworden na vermageren en medicatie, dus toch twijfel ivm de volgende keren..
LotjeS

Ja ik vond het ook vreemd toen mijn Fertiliteitsarts zei dat ze de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gingen doen. Vooral omdat ik wel regelmatig ben en mijn bms altijd wel mooi dik was tijdens de IUI’s. Blijkbaar kiezen ze er toch meer en meer voor om een kunstmatige cyclus te simuleren. Geen idee waarom. Omdat het beter te plannen valt dan? 🤷‍♀️
Ik had liever een natuurlijke cyclus denk ik, met al die bijwerkingen die ik heb momenteel. Buikpijn en diarree zijn er nu ook bijgekomen. Ofwel heb ik teveel stress, dat dit zich op m’n darmen zet ofzo.

@ iedereen: op welke tijdstippen nemen jullie de medicatie? Ze hebben mij dit niet gezegd wanneer het moest dus ik weet niet goed of het ok is wat ik doe.
Ik probeerde de medicatie ook zoveel mogelijk te verdelen zodat er ongeveer evenveel tijd tussen zat.

En als ik er 4 moest nemen nam ik er 2 's avonds en de andere twee keer 1.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hoop88 » 21 mei 2022, 11:24

Ik blijf enorm worstelen met de keuze van 1 of 2 embryos bij verse terugplaatsing.
Mijn endometriose voel ik in die mate dat ik emotioneel zou beslissen om er 2 terug te plaatsen en zo de slaagkans verhoog (want ik geloof dat de kans toch iets minder is na de pick up en alle hormonen in je lichaam) om op die manier een volgende kijkoperatie te vermijden en zo snel mogelijk zwanger te worden.
Rationeel ben ik geen vragende partij voor een tweeling. De psychologe zei me gisteren dat ik moet kiezen waar ik emotioneel minst schade mee loop, hoe het ook zit met mijn draagkracht. Momenteel beslisten we om nu 1 verse tp te doen op D5 (binnen een paar weken als alles goed loopt...) en als dit niet lukt ev. 2 cryoos bij de volgende poging, ook op D5. Ik word gek van al het denken... heb ook het gevoel dat ik spijt ga hebben van 1 embryo.
Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat mijn draagkracht niet zo top is. En we zijn pas terug opnieuw bezig...
Iemand die wil reageren?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten