ICSI-clubje

ICSI Forum
Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Margootje » 29 mei 2022, 11:27

Sarahtje
Ik zit in Middelheim, sommige mensen raden dat hospitaal af maar ik ben ondanks een moeilijke start tevreden daar.
Naar Jette overstappen betekent langere wachttijden en langere reistijd.
Misschien dat ik na drie ivf/icsi pogingen wel de overstap zou wagen, als second opinion dan, niet uit onvrede met huidig hospitaal.
Ik denk aan jou, aan iedereen hier, er gebeurt hier zo veel en ik geraak niet aan alle namen aan uit (profiel foto’s of prentjes ware handig geweest voor mij). Ik lees hier alle dagen en leef met iedereen mee, maar ik hou ook heel goede moed voor iedereen, ik weet, vroeg of laat is het raak, bij ons allemaal en is het allemaal de moeite geweest. Is alle pijn vergeten. Zoals Mich in een post zei: misschien zal je wel dingen moeten doen die je nooit had gedacht te moeten doen. Je moet in die zin realistisch blijven, je kansen maximaliseren.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 mei 2022, 12:34

Sarahtns

Ik word opgevolgd in het AZ Sint-Lucas Brugge waar mijn Fertiliteitsarts zit. Daar worden de echo’s en bloednames geregeld. Voor de inseminaties, pickup en terugplaatsingen moet ik naar CRG Brugge (AZ Sint Jan), waar mijn fertiliteitsarts trouwens ook werkt. Ik heb nu bijvoorbeeld het geluk dat de terugplaatsing gewoon door mijn eigen Fertiliteitsarts wordt gedaan donderdag. Ik heb nog geen problemen gehad en ben voorlopig eigenlijk best wel tevreden. Ze zijn allemaal heel vriendelijk en begripvol en ik heb wel het gevoel dat ik goed wordt opgevolgd.
Het enige minpuntje die ik me kan bedenken is dat er niet werd voorgesteld om psychologische begeleiding te krijgen daar. Maar dat krijg ik ondertussen ergens anders op eigen vraag.
Ik denk aan je en hoop dat de volgende ICSI-poging beter wordt. Het is soms wat zoeken naar de juiste medicatie om een goeie stimulatie te hebben. Ik had daarin eigen heel veel geluk. Volgens de gynaecoloog ben ik ook perfect gezond en zou zwanger worden vlot moeten gaan. Ze zeggen dat het ook niet volkomen onlogisch is dat ik na 6 KID’s niet zwanger was. Hopelijk heb ik meer geluk met de ICSI.

Grtjs

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Liesjeb » 29 mei 2022, 13:52

Ik ben ook in Jette in behandeling maar dat is puur toeval. Mijn vorige gynaecoloog is (of was) daar aan verbonden. Alleen waren we super ontevreden over haar en zijn we overgestapt naar een andere gyn ook in Jette omdat mijn dossier daar al gekend is. Puur qua gemak eigenlijk. Wij wonen tussen Brussel en Leuven dus had ik moeten kiezen was het wss Leuven geworden, vooral omwille van het verkeer naar Brussel 😉

Voor mij is tot nu toe alles heel correct gegaan. Wat de wachttijden betreft heb ik al 2x sneller een afspraak kunnen krijgen door annuleringen. Zeker de moeite waard om af en toe te checken met de planning!

Ik heb me zelf aan een testje gewaagd vanmorgen. Weet niet of er effectief een heel vaag lijntje was of ik gewoon iets wilde zien… haha morgen opnieuw 😁
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 29 mei 2022, 15:30

Sarahtn,

Ook ik ben inderdaad in begeleiding in Jette. En hoewel de telefonische contacten niet altijd aangenaam zijn (soms zelfs bot en onbeschoft), zijn de face to face contacten echt heel warm en vriendelijk.. Ik moet 1u30min naar Jette rijden en in het slechtste geval waren we zelfs 2u onderweg. Maar zowel mijn man als ik kiezen liever hiervoor dan voor Genk, Hasselt, Diest of Leuven. Ik was eerst in behandeling in Diest/Leuven (Az Diest, is een team van UZ Leuven). Maar ik had echt het gevoel dat ze daar totaal niet wisten wat ze aan het doen waren. Er was geen dialoog mogelijk. Ik heb de dokter 3x gezien en dat was precies een robot die mij oplegde wat ik moest doen en welke onderzoeken gingen gebeuren. Spijtig van prof dr Peeraer, er was gewoon geen klik. Maar dit was voor mij echt de doorslag. Toen ben ik naar Jette gegaan en het langste wat ik moest wachten was 2 weken. Heel veel geluk gehad dat er steeds annulaties waren! Het team is zelfs niet te vergelijken met dat van het UZ Leuven.. zo lief, warm, respectvol en begripvol. Bij elk slecht nieuws (en dat was er in het begin veel!) werden we goed opgevangen door verpleging, assistenten, dokters.. Er is ook mogelijkheid voor een telefonisch consult met je behandelend arts en ik vind deze gelijkwaardig aan een face to face contact. We zijn er nog niet, maar we hebben wel véél vertrouwen in Jette! Na 1 zeer mislukte ICSI poging, hebben ze nu precies wel een juiste medicatie schema gevonden mij en een goede techniek voor mijn man! Bedankt aan dokter Boudry alvast..

Bij vragen, laat je maar iets horen!!
Ik wens je nu eerst en vooral veel plezier toe. Terug even genieten van het feit dat er meer in het leven is dan deze rollercoaster van emoties.
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dittyke » 29 mei 2022, 17:04

Sarahtns schreef:
29 mei 2022, 11:05
Tagomi schreef:
28 mei 2022, 22:17

Imelda is in mijn ogen echt geen goed ziekenhuis meer..
Wij wonen op 5 minuten van Imelda en toch heb ik elke bloedname en elke echo in Jette laten doen.
Om te bevallen ben ik wel naar Imelda geweest, maar ook dat was een slechte keuze.
Ik kan een hele waslijst opsommen aan zaken waar ik niet over te spreken ben helaas.
Ze werken daar inderdaad niet meer menselijk tegenwoordig.
Hier ben ik alweer ... Oeps 🙄 het is geen goede dag, en hier word ik eerlijk gezegd wel wat ongerust van... Was eerst bij het UZ Leuven geweest, maar de dokter zei dat ze ook in Imelda werkte en dat eigenlijk eerder aanraadde omdat ze daar veel persoonlijker ons dossier kan opvolgen. Het leek logisch, en ook nog iets dichterbij voor ons.

Waar zitten jullie eigenlijk allemaal voor jullie behandelingen? Ik hoor en lees hier precies nagenoeg uitsluitend over Jette? Maar daar heb ik precies ook al slechte commentaren over zien passeren 😕

Ik ben overgestapt van Hasselt naar Jette na mijn 3de icsi ronde.
Niet omdat ik helemaal niet content was, maar ik wou echt alles geprobeerd hebben.
En ze hebben mij ook aangeraden dat het ook verstandig is om niet alle pogingen in hetzelfde ziekenhuis te doen.
Gewoon om te zien of ze in een ander ziekenhuis meer kunnen doen voor ons.
En voorlopig ben ik meer dan tevreden over de 4de ronde.
In Hasselt/Genk op 3 rondes 5 embryo’s in totaal en nu in Jette op 1 ronde maar liefst 8 cryo’s. Nog nooit eerder zo een resultaat gehad. Weet ook wel dat het geen garantie geeft, maar ik wil niet met het idee blijven zitten van , had ik misschien maar naar Jette gegaan.
Voor ons is het in het beste geval 1 uur en 15 min rijden.
En idd het is gewoon vervelend dat er die wachttijden zijn had ik in mijn ander ziekenhuis totaal niet. Maar langs de andere kant is dit soms ook wel eens goed om wat “rust” te hebben tussen de pogingen door.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 29 mei 2022, 18:09

Sarahtns schreef:
29 mei 2022, 11:05
Tagomi schreef:
28 mei 2022, 22:17

Imelda is in mijn ogen echt geen goed ziekenhuis meer..
Wij wonen op 5 minuten van Imelda en toch heb ik elke bloedname en elke echo in Jette laten doen.
Om te bevallen ben ik wel naar Imelda geweest, maar ook dat was een slechte keuze.
Ik kan een hele waslijst opsommen aan zaken waar ik niet over te spreken ben helaas.
Ze werken daar inderdaad niet meer menselijk tegenwoordig.
Hier ben ik alweer ... Oeps 🙄 het is geen goede dag, en hier word ik eerlijk gezegd wel wat ongerust van... Was eerst bij het UZ Leuven geweest, maar de dokter zei dat ze ook in Imelda werkte en dat eigenlijk eerder aanraadde omdat ze daar veel persoonlijker ons dossier kan opvolgen. Het leek logisch, en ook nog iets dichterbij voor ons.

Waar zitten jullie eigenlijk allemaal voor jullie behandelingen? Ik hoor en lees hier precies nagenoeg uitsluitend over Jette? Maar daar heb ik precies ook al slechte commentaren over zien passeren 😕
Ik ben in behandeling in Hasselt ism Genk. In Hasselt doen we de consultaties, metingen en pickup.. in Genk enkel de terugplaatsingen. Ik ben wel tevreden over Hasselt. In het begin even wat problemen met de communicatie met Genk. Maar na dit doorgegeven te hebben is dit niet meer voorgevallen.
De eerste icsi-poging had ik geen cryo’s. De 2e ronde 2 cryo’s. Toen was het even kijken wat we met de derde ronde gingen doen. Toch nog proberen of toch al overstappen naar Jette.
Onze arts heeft toen duidelijk ook gezegd dat dit de laatste ronde voor hun zou zijn. Zij is altijd zeer meelevend geweest en staat altijd open voor een gesprek. Ook degene die moeten bellen zijn altijd superlief en vriendelijk. Je kan ze voor de kleinste vraag bellen.

We hebben daardoor ook beslist om toch nog 1 poging bij hun te doen. Wel met wat schrik natuurlijk voor weer hetzelfde resultaat maar toch. Ik had wel vertrouwen in hun.
Bij de 3e icsi poging hebben ze het medicatieschema helemaal overhoop gegooid. Het was eigenlijk een schema uit een studie dat ze wilden proberen. Medicatie die speciaal moest aangevraagd worden via de raad omdat deze niet vaak gegeven wordt.
Uiteindelijk een resultaat van 21 eicellen waarvan uiteindelijk 8 d5 cryo’s.
Mocht hier het plakkertje niet tussen zitten. Eigenlijk geen idee wat we dan moeten doen. Aangezien dit schema wel gewerkt heeft en ik content ben van hun aanpak.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 mei 2022, 21:01

Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 29 mei 2022, 21:10

ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:01
Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Hopelijk heb je snel antwoorden op al je vragen!

Freeze all is hoogstwaarschijnlijk geweest voor overstimulatie. Hier 21 eicellen en ook freeze all. En was inderdaad voor kans op overstimulatie te verminderen. Uiteindelijk nog overstimulatie gehad. Maar stel dat je een tp krijgt en deze lukt en je geraakt dus zwanger wordt je overstimulatie alleen maar erger door de Hcg die je aanmaakt. Kan blijkbaar erg gevaarlijk zijn.
Ik was hier in het begin ook niet tevreden mee en wilde ook een verse tp. Maar door toch overstimulatie gehad te hebben, kan ik alleen maar zeggen dat ze gelijk hadden. Dat was echt niet prettig. Zonder hcg was het al randje vzn ziekenhuisopname e.d. Bloed dikte in, nierfunctie verminderde, zo goed als 20 cm buikomtrek bij, … ik wil me niet voorstellen wat dit was geworden als een verse tp was gelukt.
Laatst gewijzigd door Muzieknootje op 29 mei 2022, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Liesjeb » 29 mei 2022, 21:43

ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:01
Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Ik hoop dat je inderdaad antwoorden zal krijgen! Ik durf toch denken dat ze je wel meer informatie kunnen geven over het delen van de bevruchte eicellen of waar het dan eventueel misloopt in de afvalrace.

Ik had zelf 24 eicellen en uiteindelijk maar 1 embryo maar doordat ze IVF hadden toegepast ipv ICSI wisten ze me niets te zeggen over maturiteit enz.
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 mei 2022, 21:53

Muzieknootje schreef:
29 mei 2022, 21:10
ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:01
Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Hopelijk heb je snel antwoorden op al je vragen!

Freeze all is hoogstwaarschijnlijk geweest voor overstimulatie. Hier 21 eicellen en ook freeze all. En was inderdaad voor kans op overstimulatie te verminderen. Uiteindelijk nog overstimulatie gehad. Maar stel dat je een tp krijgt en deze lukt en je geraakt dus zwanger wordt je overstimulatie alleen maar erger door de Hcg die je aanmaakt. Kan blijkbaar erg gevaarlijk zijn.
Ik was hier in het begin ook niet tevreden mee en wilde ook een verse tp. Maar door toch overstimulatie gehad te hebben, kan ik alleen maar zeggen dat ze gelijk hadden. Dat was echt niet prettig. Zonder hcg was het al randje vzn ziekenhuisopname e.d. Bloed dikte in, nierfunctie verminderde, zo goed als 20 cm buikomtrek bij, … ik wil me niet voorstellen wat dit was geworden als een verse tp was gelukt.
Ja ik begrijp dat zeker maar de beslissing van een freeze-all werd al genomen voor de bn bekent was die maandag ochtend.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 29 mei 2022, 21:55

ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:53
Muzieknootje schreef:
29 mei 2022, 21:10
ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:01
Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Hopelijk heb je snel antwoorden op al je vragen!

Freeze all is hoogstwaarschijnlijk geweest voor overstimulatie. Hier 21 eicellen en ook freeze all. En was inderdaad voor kans op overstimulatie te verminderen. Uiteindelijk nog overstimulatie gehad. Maar stel dat je een tp krijgt en deze lukt en je geraakt dus zwanger wordt je overstimulatie alleen maar erger door de Hcg die je aanmaakt. Kan blijkbaar erg gevaarlijk zijn.
Ik was hier in het begin ook niet tevreden mee en wilde ook een verse tp. Maar door toch overstimulatie gehad te hebben, kan ik alleen maar zeggen dat ze gelijk hadden. Dat was echt niet prettig. Zonder hcg was het al randje vzn ziekenhuisopname e.d. Bloed dikte in, nierfunctie verminderde, zo goed als 20 cm buikomtrek bij, … ik wil me niet voorstellen wat dit was geworden als een verse tp was gelukt.
Ja ik begrijp dat zeker maar de beslissing van een freeze-all werd al genomen voor de bn bekent was die maandag ochtend.
Klopt, hier werd de beslissing ook al genomen op voorhand. En tijdens de pickup dan nog eens bevestigd.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 mei 2022, 22:03

Liesjeb schreef:
29 mei 2022, 21:43
ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:01
Wij hebben 2 pu gedaan in het UZ Gent en hebben na mijn laatste miskraam een tweede opinie gevraagd in UZ Jette.

Daar hebben we nu een pu gedaan. Wij zijn nu naar Jette overgestapt om toch alle top ziekenhuizen geprobeerd te hebben.

Dinsdag een telefonisch consult met mijn arts om te horen wat/waar en hoe.

Want van 24 rijpe eicellen waarvan er 18 bevrucht zijn naar 3 embryo's daar wil ik wel uitleg voor.
En waarom freeze-all?
Ik hoop dat je inderdaad antwoorden zal krijgen! Ik durf toch denken dat ze je wel meer informatie kunnen geven over het delen van de bevruchte eicellen of waar het dan eventueel misloopt in de afvalrace.

Ik had zelf 24 eicellen en uiteindelijk maar 1 embryo maar doordat ze IVF hadden toegepast ipv ICSI wisten ze me niets te zeggen over maturiteit enz.
De eerste keer had ik er 31 eicellen en dan heb ik op het randje gezeten en toch een verse tp gekregen.
Tweede pu was een freeze-all al omdat ze PDG gongen doen. Maar PDG geannulleerd omdat we maar 1 embryo hadden.
Overgestapt naar Jette 25 eicellen, 24 rijpe eicellen 18 bevrucht en 3 embryootjes.

Wij doen enkel aan ICSI voor IFV komen we zelf niet in aanmerking.

Maar dinsdag zal duidelijkheid brengen, hopelijk.

Ik weet zelfs niet of de FRET of cryo tp eentje wordt in natuurlujke cyclus of kunstmatige.

Maar ik ga er gewoon niet meer in proberen druk maken.

Als mijn cryootje in september was blijven groeien was ik nu aan het aftellen. Naar ons wondertje in plaats van aan het wachten op een tp die nog een grote vraag is.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 mei 2022, 22:04

Muzieknootje schreef:
29 mei 2022, 21:55
ZonderZorgen schreef:
29 mei 2022, 21:53
Muzieknootje schreef:
29 mei 2022, 21:10


Hopelijk heb je snel antwoorden op al je vragen!

Freeze all is hoogstwaarschijnlijk geweest voor overstimulatie. Hier 21 eicellen en ook freeze all. En was inderdaad voor kans op overstimulatie te verminderen. Uiteindelijk nog overstimulatie gehad. Maar stel dat je een tp krijgt en deze lukt en je geraakt dus zwanger wordt je overstimulatie alleen maar erger door de Hcg die je aanmaakt. Kan blijkbaar erg gevaarlijk zijn.
Ik was hier in het begin ook niet tevreden mee en wilde ook een verse tp. Maar door toch overstimulatie gehad te hebben, kan ik alleen maar zeggen dat ze gelijk hadden. Dat was echt niet prettig. Zonder hcg was het al randje vzn ziekenhuisopname e.d. Bloed dikte in, nierfunctie verminderde, zo goed als 20 cm buikomtrek bij, … ik wil me niet voorstellen wat dit was geworden als een verse tp was gelukt.
Ja ik begrijp dat zeker maar de beslissing van een freeze-all werd al genomen voor de bn bekent was die maandag ochtend.
Klopt, hier werd de beslissing ook al genomen op voorhand. En tijdens de pickup dan nog eens bevestigd.
Bij mij is er niets bevestig tijdens de pu. Maar ja
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 mei 2022, 22:20

Hey ZonderZorgen

Ik voel heel veel frustratie en teleurstelling in je verhaal. Wat volledig te begrijpen valt. Je verwacht natuurlijk van zo’n ziekenhuis dat ze je voldoende uitleg geven over wat er aan de hand is, wat er gaat gebeuren en waarom ze bepaalde keuzes maken. Daar heb je ook gewoon recht op. Maar probeer de moed niet op te geven. Die stress is helemaal niet goed voor je. Je lichaam functioneert niet meer zoals het moet als je je zo druk maakt. Ik weet het… makkelijker gezegd dan gedaan… maar geloof me… stress is een grote boosdoener in fertiliteit.. mijn prolactine stond te hoog, wat niet zo goed is voor mijn traject. Na een pauze van 6 maanden en veel bijgeleerd te hebben over relaxatie ben ik nu op een moment dat ik het opnieuw ga proberen. Ik probeer elke dag ademhalingsoefeningen te doen om zo mijn stressniveau laag te houden. Dat lukt niet altijd, maar ik ben me wel veel bewuster van spanning nu en kan sneller ingrijpen. Ik hoop dat je snel de informatie krijgt die je nodig hebt om toch wat rust te vinden. En ook dat jouw wondertje bij die 3 cryo’s zit! 🤞🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 29 mei 2022, 23:36

@Sarah: ik zat wel bij UZ Leuven, en was daar super content van! Ik had wel geen moeilijk icsi traject, maar vind iedereen altijd super vriendelijk en geduldig en ... Ik heb mij er op geen enkel moment slecht behandeld gevoeld, integendeel, ik had nooit zo een warm team verwacht. Altijd met de glimlach en ook altijd mooi op tijd. Wij zitten bij dr Verschuere trouwens. Wachttijd voor stimulatie is nu een 3.5 maanden.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten