ICSI-clubje

ICSI Forum
Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 9 augustus 2022, 16:43

Hey hey allemaal..

Vandaag telefoon gekregen dat er geen terugplaatsing zal zijn gezien mijn lichaam al progesteron aanmaakt en de cyclus twee dagen voorop loopt.. reactie op de Menopur. ik neem aan dat dit een freeze-all betekent?

Wat nu? Ben niet bekend met deze gebeurtenis. Net nu ik dacht dat ik echt niet nog slechter nieuws kon ontvangen dan afgelopen tijd 🙈 belt de dokter mij? Of moet ik een afspraak maken?

Groetjes
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 9 augustus 2022, 18:53

Sproetje schreef:
9 augustus 2022, 12:26
@sarahtns geen fijn nieuws om te horen! Ik duim mee voor die laatste dat het een vechtertje is!

@Lezertje wat jammer 😔 neem maar tijd om het te verwerken. Knufje

Hier deze morgen vroeg een hysteroscopie gehad. Het begon al goed… die van de inschrijvingsbalie deed precies of ik een grote ingreep moest ondergaan. Die sprak al van blijven ter observatie en al… de paniek sloeg al toe want ik dacht dat ze gewoon snel met een cameratje gingen kijken en klaar. Dan hoorde ik dat mijn vriendin niet bij me mocht blijven… weeral paniek in m’n hoofd. Daar was ik niet op voorbereid! Ik had massa’s stress dus voor dat onderzoek omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Tijdens het onderzoek stond er een hele lieve assistente naast me die me heel goed begeleidde. Ze zei heel de tijd wat er ging gebeuren en dat stelde me toch ietwat gerust. Toen de camera erin ging kreeg ik mega pijnlijke menstruatiepijn. Die camera spoelde ook constant met water. Er zat inderdaad nog een stukje restweefsel in. Ze heeft het onmiddellijk proberen los te krijgen en dat is gelukt! Dan hebben ze het er met een tangetje uitgehaald. Ik ben dus weer helemaal schoon nu 🙂 bij mijn volgende cyclus mag ik bellen voor een follikelmeting. Hopelijk al een eisprong zodat we terug verder kunnen met poging 2!

Grtjs
Supergoed nieuws Sproetje! Nu kan je verder! Ik vond een hysteroscopie wel echt het meest traumatische ooit... zooo verschrikkelijk veel pijn! ze waren me ook vergeten te zeggen dat ik best met een volle blaas kwam, dat was niet het geval waardoor mijn baarmoeder in een hoek lag en ze er maar niet in geraakten... doe ik nooit meer!!!
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 9 augustus 2022, 18:58

Sarahtns schreef:
9 augustus 2022, 18:53
Sproetje schreef:
9 augustus 2022, 12:26
@sarahtns geen fijn nieuws om te horen! Ik duim mee voor die laatste dat het een vechtertje is!

@Lezertje wat jammer 😔 neem maar tijd om het te verwerken. Knufje

Hier deze morgen vroeg een hysteroscopie gehad. Het begon al goed… die van de inschrijvingsbalie deed precies of ik een grote ingreep moest ondergaan. Die sprak al van blijven ter observatie en al… de paniek sloeg al toe want ik dacht dat ze gewoon snel met een cameratje gingen kijken en klaar. Dan hoorde ik dat mijn vriendin niet bij me mocht blijven… weeral paniek in m’n hoofd. Daar was ik niet op voorbereid! Ik had massa’s stress dus voor dat onderzoek omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Tijdens het onderzoek stond er een hele lieve assistente naast me die me heel goed begeleidde. Ze zei heel de tijd wat er ging gebeuren en dat stelde me toch ietwat gerust. Toen de camera erin ging kreeg ik mega pijnlijke menstruatiepijn. Die camera spoelde ook constant met water. Er zat inderdaad nog een stukje restweefsel in. Ze heeft het onmiddellijk proberen los te krijgen en dat is gelukt! Dan hebben ze het er met een tangetje uitgehaald. Ik ben dus weer helemaal schoon nu 🙂 bij mijn volgende cyclus mag ik bellen voor een follikelmeting. Hopelijk al een eisprong zodat we terug verder kunnen met poging 2!

Grtjs
Supergoed nieuws Sproetje! Nu kan je verder! Ik vond een hysteroscopie wel echt het meest traumatische ooit... zooo verschrikkelijk veel pijn! ze waren me ook vergeten te zeggen dat ik best met een volle blaas kwam, dat was niet het geval waardoor mijn baarmoeder in een hoek lag en ze er maar niet in geraakten... doe ik nooit meer!!!
Ohjee sarahtns… ik had wel een halfvolle blaas. Het speculum wou niet blijven zitten dus ze heeft het zonder gedaan. Moet zijn dat het van mij toch rechtdoor was 🤣 ja die krampen waren wel erg. Net op het randje van te kunnen volhouden. Maar was blij dat het voorbij was! Ik moet eerlijk zeggen dat dit nog meeviel als ik vergelijk met de pick up. Daar heb ik echt een trauma aan over gehouden. Dus ik vergelijk elke pijn nu daarmee 😂
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 9 augustus 2022, 19:15

@Aanhouder, @Margootje, Progynova is estradiol en het zorgt ervoor dat je bms groeit en ook je estradiolwaarde in je bloed gaat stijgen.
Normaal gezien groeit er geen eitje in een kunstmatige cyclus, maar het kan wel. Mijn dr breekt de poging af als er toch een eitje groeit, niet dat het niet kan, maar de eisprong moet dan echt van nabij opgevolgd worden.

Mijn estradiol was bij de controle echo in kunstmatige cyclus trouwens telkens 200-300.

LH lijkt me ook nog niet te pieken, dus ik gok eerder op een cyste dan een eitje.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 10 augustus 2022, 9:02

mich75 schreef:
9 augustus 2022, 19:15
@Aanhouder, @Margootje, Progynova is estradiol en het zorgt ervoor dat je bms groeit en ook je estradiolwaarde in je bloed gaat stijgen.
Normaal gezien groeit er geen eitje in een kunstmatige cyclus, maar het kan wel. Mijn dr breekt de poging af als er toch een eitje groeit, niet dat het niet kan, maar de eisprong moet dan echt van nabij opgevolgd worden.

Mijn estradiol was bij de controle echo in kunstmatige cyclus trouwens telkens 200-300.

LH lijkt me ook nog niet te pieken, dus ik gok eerder op een cyste dan een eitje.
Ah interessant, bedankt voor de info.
Ik denk zelf eigenlijk ook dat het mss een cyste is, het lijkt me heel toevallig dat er al een 2e keer een folikel is, terwijl ik altijd onmiddellijk start met proygnova en PCOS heb.

@mich75, waren jouw zwangerschappen in kunstmatige cyclus?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 10 augustus 2022, 9:57

1 zwangerschap na verse tp, de anderen in kunstmatige cyclus. Ook nog een mk en biochemische zwangerschap gehad en 2x negatief. Allemaal in kunstmatige cyclus en d3 embryo's.

Ik heb ook 2 tp's gehad (blasto's) in natuurlijke cyclus maar beiden negatief.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 10 augustus 2022, 10:08

mich75 schreef:
10 augustus 2022, 9:57
1 zwangerschap na verse tp, de anderen in kunstmatige cyclus. Ook nog een mk en biochemische zwangerschap gehad en 2x negatief. Allemaal in kunstmatige cyclus en d3 embryo's.

Ik heb ook 2 tp's gehad (blasto's) in natuurlijke cyclus maar beiden negatief.
Ah goed om successen bij kunstmatige cylcus te lezen, ik heb het gevoel dat ik er meer lees over natuurlijke cyclus en begon al een beetje te twijfelen :)

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 10 augustus 2022, 10:12

Sproetje schreef:
9 augustus 2022, 18:58

Ohjee sarahtns… ik had wel een halfvolle blaas. Het speculum wou niet blijven zitten dus ze heeft het zonder gedaan. Moet zijn dat het van mij toch rechtdoor was 🤣 ja die krampen waren wel erg. Net op het randje van te kunnen volhouden. Maar was blij dat het voorbij was! Ik moet eerlijk zeggen dat dit nog meeviel als ik vergelijk met de pick up. Daar heb ik echt een trauma aan over gehouden. Dus ik vergelijk elke pijn nu daarmee 😂
Zo bizar, mijn 2 pu's zijn tot nu toe volledig pijnloos verlopen, echt een droom!!

Ik heb intussen het (verwachte) nieuws gekregen dat ook dat laatste embryootje de vriezer niet gehaald heeft. Hoewel ik het nieuws al van ver zag aankomen is de klap toch weer niet te onderschatten. Heb wel meteen Jette gebeld voor die afspraak. Ze hebben ons meteen bij een androloog gezet, dr. Tournaye. Ervaringen? We mogen 19 oktober gaan. Is nog even, maar goed dat was wel te verwachten. Twee maanden valt al bij al nog mee. Maar laat ons hopen dat ik volgende week het nieuws krijg dat het toch niet nodig is :)
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Margootje » 10 augustus 2022, 13:20

mich75 schreef:
9 augustus 2022, 19:15
@Aanhouder, @Margootje, Progynova is estradiol en het zorgt ervoor dat je bms groeit en ook je estradiolwaarde in je bloed gaat stijgen.
Normaal gezien groeit er geen eitje in een kunstmatige cyclus, maar het kan wel. Mijn dr breekt de poging af als er toch een eitje groeit, niet dat het niet kan, maar de eisprong moet dan echt van nabij opgevolgd worden.

Mijn estradiol was bij de controle echo in kunstmatige cyclus trouwens telkens 200-300.

LH lijkt me ook nog niet te pieken, dus ik gok eerder op een cyste dan een eitje.
woeps, excuses voor het verstrekken van foute info en het zaaien van verwarring!!
bedankt voor de rechtzetting!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 10 augustus 2022, 15:22

Oh @Sarahtns wat zonde.. :( idd had je het al wel verwacht, mr dat sprankeltje hoop blijft toch altijd ergens nog ronddwarrelen tot het tegendeel bewezen is he..
Toch een gerust gevoel dat de afspraak in Jette ook al vastligt! Maar idd hopelijk niet nodig! ❤
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 10 augustus 2022, 15:24

Hier vanmorgen TP gehad op dag 5 van een gemiddelde embryo. De overige worden nog een dagje extra in observatie gehouden om te kijken of ze netjes verder blijven evolueren. Morgen wordt er dan bekeken of er eventueel nog iets in te vriezen valt..
Dus dubbel duimen nu dan maar.. 19 aug mag ik testen.. 🤞
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 11 augustus 2022, 10:03

Sarahtns schreef:
10 augustus 2022, 10:12
Sproetje schreef:
9 augustus 2022, 18:58

Ohjee sarahtns… ik had wel een halfvolle blaas. Het speculum wou niet blijven zitten dus ze heeft het zonder gedaan. Moet zijn dat het van mij toch rechtdoor was 🤣 ja die krampen waren wel erg. Net op het randje van te kunnen volhouden. Maar was blij dat het voorbij was! Ik moet eerlijk zeggen dat dit nog meeviel als ik vergelijk met de pick up. Daar heb ik echt een trauma aan over gehouden. Dus ik vergelijk elke pijn nu daarmee 😂
Zo bizar, mijn 2 pu's zijn tot nu toe volledig pijnloos verlopen, echt een droom!!

Ik heb intussen het (verwachte) nieuws gekregen dat ook dat laatste embryootje de vriezer niet gehaald heeft. Hoewel ik het nieuws al van ver zag aankomen is de klap toch weer niet te onderschatten. Heb wel meteen Jette gebeld voor die afspraak. Ze hebben ons meteen bij een androloog gezet, dr. Tournaye. Ervaringen? We mogen 19 oktober gaan. Is nog even, maar goed dat was wel te verwachten. Twee maanden valt al bij al nog mee. Maar laat ons hopen dat ik volgende week het nieuws krijg dat het toch niet nodig is :)
Dr. Tournaye is het diensthoofd. Wij gaan ook bij hem. Heel tevreden over. Zijn afspraken kunnen uitlopen maat hij neemt alle tijd en je kan vragen stellen.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 12 augustus 2022, 11:24

Zo bn was woensdag negatief.
Dus was het afwachten tot 20 september. Dus woensdag tijdens de telefoon om te zeggen dat het negatief was. Gevraagd of er een plaatsje eerder was bij dokter Vloeberghs. Wonderwel was er gisteren nog een plaatsje.
Dus gisteren telefonisch consult en zo te horen zat ze zelf met haar handen in haar haar.
Ik mocht direct doorstarten met ondersteuning van asperine en spuitjes. Of eerst een MRI om adenymise uittesluiten. Al verwacht ae dat dit ook negatief gaat zijn maar dan is het uitgesluiten. Anders wilde ze graag deze MRI voor een nieuwe stimulatie.
Mocht er iets uitkomen dan verandert natuurlijk heel de protocol. En dan was er natuurlijk nog altijd de PTG die we kunnen doen.

Wij hebben er dus voorgekozen om eerst de MRI te doen voor de tp van dit laatste cryootje. Maar met gevolg dat we wel weer opschuiven.
MRI staat gepland op 5 oktober, 13 oktober telefonisch consult en dan kunnen we terug opstarten.

Ik zal wel blijven lezen en jullie blijven steunen. Maar misschien iets minder actief zijn.

Veel succes dames.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Lezertje
Berichten: 256
Lid geworden op: 8 januari 2022, 16:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lezertje » 12 augustus 2022, 12:05

ZonderZorgen schreef:
12 augustus 2022, 11:24
Zo bn was woensdag negatief.
Dus was het afwachten tot 20 september. Dus woensdag tijdens de telefoon om te zeggen dat het negatief was. Gevraagd of er een plaatsje eerder was bij dokter Vloeberghs. Wonderwel was er gisteren nog een plaatsje.
Dus gisteren telefonisch consult en zo te horen zat ze zelf met haar handen in haar haar.
Ik mocht direct doorstarten met ondersteuning van asperine en spuitjes. Of eerst een MRI om adenymise uittesluiten. Al verwacht ae dat dit ook negatief gaat zijn maar dan is het uitgesluiten. Anders wilde ze graag deze MRI voor een nieuwe stimulatie.
Mocht er iets uitkomen dan verandert natuurlijk heel de protocol. En dan was er natuurlijk nog altijd de PTG die we kunnen doen.

Wij hebben er dus voorgekozen om eerst de MRI te doen voor de tp van dit laatste cryootje. Maar met gevolg dat we wel weer opschuiven.
MRI staat gepland op 5 oktober, 13 oktober telefonisch consult en dan kunnen we terug opstarten.

Ik zal wel blijven lezen en jullie blijven steunen. Maar misschien iets minder actief zijn.

Veel succes dames.
Wat spijtig om te horen dat ook jouw bn negatief is 😔. Ik had het je zo gegund na zo'n traject al! Ik hoop dat de MRI uitsluitsel brengt en dat het snel oktober mag zijn.

Ik ben benieuwd of mijn gynae onderzoeken zal voorstellen als ik consult heb met hem 1 september. We hebben momenteel dus 4 tp's achter de rug, waarvan 1 zwangerschap met miskraam. Zijn er onderzoeken die ik zelf zou kunnen voorstellen? Een hyfosy heb ik al laten doen vorig jaar.

@ZonderZorgen: op naar lucky nummer 14!
pilstop nov '19
12/21 ICSI 1 (6 eicellen), TP 1.1 ❌, 1 cryo
02/22 TP 1.2 miskraam 7w1d
05/22: ICSI 2 (16 eicellen) TP 2.1. ❌, 1 cryo
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
12/22 ICSI 3 (27 eicellen), freeze all, 6 cryo's
03/23 TP 3.1 ❌
05/23 TP 3.2 💙 op 19/1/2024

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 12 augustus 2022, 13:01

Lezertje schreef:
12 augustus 2022, 12:05
ZonderZorgen schreef:
12 augustus 2022, 11:24
Zo bn was woensdag negatief.
Dus was het afwachten tot 20 september. Dus woensdag tijdens de telefoon om te zeggen dat het negatief was. Gevraagd of er een plaatsje eerder was bij dokter Vloeberghs. Wonderwel was er gisteren nog een plaatsje.
Dus gisteren telefonisch consult en zo te horen zat ze zelf met haar handen in haar haar.
Ik mocht direct doorstarten met ondersteuning van asperine en spuitjes. Of eerst een MRI om adenymise uittesluiten. Al verwacht ae dat dit ook negatief gaat zijn maar dan is het uitgesluiten. Anders wilde ze graag deze MRI voor een nieuwe stimulatie.
Mocht er iets uitkomen dan verandert natuurlijk heel de protocol. En dan was er natuurlijk nog altijd de PTG die we kunnen doen.

Wij hebben er dus voorgekozen om eerst de MRI te doen voor de tp van dit laatste cryootje. Maar met gevolg dat we wel weer opschuiven.
MRI staat gepland op 5 oktober, 13 oktober telefonisch consult en dan kunnen we terug opstarten.

Ik zal wel blijven lezen en jullie blijven steunen. Maar misschien iets minder actief zijn.

Veel succes dames.
Wat spijtig om te horen dat ook jouw bn negatief is 😔. Ik had het je zo gegund na zo'n traject al! Ik hoop dat de MRI uitsluitsel brengt en dat het snel oktober mag zijn.

Ik ben benieuwd of mijn gynae onderzoeken zal voorstellen als ik consult heb met hem 1 september. We hebben momenteel dus 4 tp's achter de rug, waarvan 1 zwangerschap met miskraam. Zijn er onderzoeken die ik zelf zou kunnen voorstellen? Een hyfosy heb ik al laten doen vorig jaar.

@ZonderZorgen: op naar lucky nummer 14!
Hey lezertje,

Volgende onderzoeken heb ik laten doen naar aanleiding van (allemaal opeenvolgend) 2 biochemische zwangerschappen en 1 missed abortion: MRI baarmoeder, stollingsonderzoek (bloedafname), karyotypering (van mij en mijn man) en HLA bloedonderzoek. Mijn man heeft ook nog zijn sperma laten nakijken op fragmentatie. Dit zijn zowat alle onderzoeken die je kan doen behoudens nog een laparoscopie (heb ik niet laten doen). Succes!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten