3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

ICSI Forum
Darliiing7
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 april 2022, 21:23

3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Darliiing7 » 27 juli 2022, 9:34

Hallo allemaal,

Wij zijn al een klein jaar in behandeling in het Zol Genk, maar helaas met extreem teleurstellende resultaten.
1e ronde ivf: pickup 12 eicellen gevonden, slechts 1 bevrucht. Eerste bn positief, 2e bn was hcg al gehalveerd, dus zwangerschap niet gebleven.
2e ronde Icsi: pickup 5 eicellen, 4 bevrucht, waarvan 1 teruggeplaatst en 3 vernietigd. Eerste bn positief, 2e bn was hcg alweer meer dan gehalveerd.
3e ronde icsi: pickup 17 eicellen, waarvan slechts 1 bevrucht. Freeze-all wegens overstimulatie. Cryo tp in kunstmatige cyclus. Helaas eerste bn al negatief...

We hebben er echt moeite mee dat er telkens maar 1 eicelletje bevrucht raakt en dat ze in Genk gewoon geen extra onderzoeken doen naar het waarom. Nu ook weer, ze zouden gewoon voor de 4e ronde hetzelfde willen doen als ronde 2 en 3. Maar straks zijn onze terugbetaald pogingen op en blijven we ongewenst kindloos en daar heb ik echt bang van. We willen zooooo graag 1 kindje, maar ik moet denk ik niet uitleggen hoe zwaar zo´n onvervulde kinderwens is?

We hebben nu dus op 23 augustus een afspraak in het UZ in Jette, bij prof. Dr. Michael De Brucker. Hopelijk kan en wil hij wel meer onderzoeken doen en kunnen ze ons daar wel verder helpen. Want ik heb gewoon hoe langer hoe meer het gevoel dat ik dit mentaal niet meer ga aankunnen op deze manier :(

Heeft iemand ervaringen met Jette, wisselen van Genk naar Jette of met dr De Brucker? Ik hoor het graag!!
2020 Start
01/22 - 1e x IVF - 12 ei, 1 bevrucht - TP, neg
04/22 - 1e x ICSI - 9 ei, 1 bevrucht - TP, neg
06/22 - 2E x ICSI - 19 ei, 1 bevrucht - TP, neg
09/22 Overstap Genk naar Jette
11/22, 3e x ICSI - 9 ei, 8 bevrucht
22/11/22 TP, nu wachtweken!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door ZonderZorgen » 27 juli 2022, 12:21

Mich75 heeft daar ervaring mee. Als ze dit bericht je ziet zal ze wel reageren.

Maar ik zou zeker de overstap doen naar Jette.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door mich75 » 27 juli 2022, 14:51

Ik heb er inderdaad ervaring mee.

Ook na 3 mislukte pogingen in het ZOL de overstap naar Jette gemaakt en bij dr De Brucker terechtgekomen.

In het ZOL waten we uitbehandeld, ze konden niets meer voor ons doen.

Dankzij Jette en dr DB hebben we nu 4 kindjes en nog 3 cryo's.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Darliiing7
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 april 2022, 21:23

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Darliiing7 » 27 juli 2022, 22:01

mich75 schreef:
27 juli 2022, 14:51
Ik heb er inderdaad ervaring mee.

Ook na 3 mislukte pogingen in het ZOL de overstap naar Jette gemaakt en bij dr De Brucker terechtgekomen.

In het ZOL waten we uitbehandeld, ze konden niets meer voor ons doen.

Dankzij Jette en dr DB hebben we nu 4 kindjes en nog 3 cryo's.
Ooh wauw seg, wat een verschil dan... hoezo was je in zol uitbehandeld als ik mag vragen? En wat hebben ze dan in Jette voor je kunnen doen, wat ze in Zol niet deden?

Ik vind het vooral vervelend dat ze bij ons gewoon zeggen dat er met geen van ons beiden wat mis is en we dus maar gewoon moeten blijven proberen... er moet toch een reden zijn voor onze teleurstellende resultaten... ik weet dag geluk ook voor een deel meespeelt, maar dit lijkt me toch echt te gek voor woorden? :/
2020 Start
01/22 - 1e x IVF - 12 ei, 1 bevrucht - TP, neg
04/22 - 1e x ICSI - 9 ei, 1 bevrucht - TP, neg
06/22 - 2E x ICSI - 19 ei, 1 bevrucht - TP, neg
09/22 Overstap Genk naar Jette
11/22, 3e x ICSI - 9 ei, 8 bevrucht
22/11/22 TP, nu wachtweken!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door mich75 » 28 juli 2022, 14:24

Uit een semenanalyse kwam dat mijn man weinig zaad had, wat er was was amper beweeglijk en had een slechte vorm. Maar geen paniek, met icsi was dit geen probleem, mijn leeftijd (bijna 39) en laag amh was wel een probleem.

Na de 1e poging lag volgens hen het probleem aan mijn eicellen, toch nog 2 pogingen gedaan met een iets ander medicatieschema maar ze bleven bij hun conclusie, ook nadat ons dossier besproken was in hun maandelijkse bijeenkomst.

Er zijn verschrikkelijk veel fouten gebeurd, sommige heb ik ondervonden tijdens ons traject daar, maar een hele hoop heb ik pas later ontdekt. In Jette zijn ze een pak professioneler, na 1 poging daar wisten ze dat het probleem bij de zaadcellen lag terwijl er volgens het zol geen probleem was.

Toen ik in het zol zei dat ik wou overstappen naar Jette kreeg is als antwoord dat ze een nieuwe embryoloog hadden sinds een maand en dat sinds die er werkte het aantal zwangerschappen was verdubbeld. Wat een knoeiets werkten er dan?!!
Uiteindelijk vond de dr het wel goed dat ik naar Jette ging, als ze me ergens konden helpen was het daar wel (en was ik hen niet meer tot last).

Ik zeg niet dat ze jullie gaan kunnen helpen in Jette (al is de kans wel groot), maar ik weet ondertussen wel 300% zeker dat als we in het zol gebleven waren, we nu nog steeds kinderloos zouden zijn en diep ongelukkig.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Sarahtns » 4 augustus 2022, 13:16

Ik pik hier graag even in omdat ik ook overweeg om in de toekomst naar Jette over te stappen als het resultaat deze ronde in mijn huidig ziekenhuis teleurstellend is.

@Mich75: hoe hebben ze het probleem met het sperma dan opgelost in Jette? Mijn vriend heeft ook weinig sperma, zeer onbeweeglijk en qua vorm ook niet denderend.
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door mich75 » 4 augustus 2022, 15:49

@Sarahtns, met donorzaad.

Wij hadden het 'geluk' dat er telkens geen bevruchting hadden. Volgens Genk door een slechte eicelkwaliteit, maar na 1 poging in Jette lag het volgens hen aan de zaadcellen.

Ik ken iemand waarbij meer dan 20 blasto's zijn teruggeplaatst over 6 icsi pogingen en uiteindelijk poging 7 met donorzaad en van de 1e tp zwanger.

Er zijn hier op het forum nog wel dames die na enige tijd zijn moeten overschakelen op donorzaad en bij sommigen eindigt dan het traject omdat zij of hun partner dit niet willen en bij anderen komt eindelijk die lang verwachte baby.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Sarahtns » 4 augustus 2022, 22:45

Dat is helaas een antwoord dat ik niet graag hoor… donorzaad is echt niet bespreekbaar voor mijn partner… laat ons hopen dat het zo ver niet moet komen bij ons.

Nuja, wij hebben wel bevruchtingen, en percentueel gezien best veel. Hopelijk een goed teken.
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Ellen3 » 11 augustus 2022, 10:35

Hey Darliiing7,

Ik herken je verhaal en gevoelens heel hard.
Wij hebben 3 ICSI rondes achter de rug met maar 1 terugplaatsing.
Onze kliniek wou ook op dezelfde manier verder doen, maar ik dus niet.
Dinsdag hebben wij ons eerste gesprek met Dr. De Brucker gehad.
Ik had helaas sterk het gevoel dat hij gehaast was en eigenlijk geen tijd had voor ons :?
Ik had mijn dossier netjes op papier mee, maar eigenlijk heeft hij niet echt veel aandacht besteed aan wat er allemaal in de vorige kliniek is gebeurd.
Hij wil eerst vanalles uitsluiten voor hij een behandelingsplan voorstelde.
Daarom hebben we al meteen bloed mogen laten trekken die op genetische afwijkingen wordt getest (als ik het goed begrepen heb) en volgt er nog een uitgebreide spermatest en een hysteroscopie.
Ik ben ergens wel blij dat er nu eindelijk eens verdere onderzoeken gebeuren, maar nu is het weer wachten tot onze volgende afspraak waarin alle resultaten besproken worden en die is ... 11/10 :|

Laat je weten hoe het bij jou gegaan is?
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Ellen3 » 12 augustus 2022, 10:02

Ik vul mijn bericht van gisteren nog even verder aan :lol: :
Hij is ook voorstander van een terugplaatsing op dag 3 in ons geval, wat mij dus al wat hoopvoller maakt dat we effectief ook kans hebben op een terugplaatsing.
Ik las ook op verschillende forums dat er veel succesverhalen zijn met terugplaatsing dag 3.

Daarnaast maakt het volgens hem niet veel uit met welk merk van hormonen je stimuleert terwijl ik dan weer veel verhalen lees over vrouwen die er echt wel verschil in ondervinden.

Soit... Kalm blijven zeker? :wink:
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Darliiing7
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 april 2022, 21:23

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Darliiing7 » 30 augustus 2022, 23:40

Ellen3 schreef:
11 augustus 2022, 10:35
Hey Darliiing7,

Ik herken je verhaal en gevoelens heel hard.
Wij hebben 3 ICSI rondes achter de rug met maar 1 terugplaatsing.
Onze kliniek wou ook op dezelfde manier verder doen, maar ik dus niet.
Dinsdag hebben wij ons eerste gesprek met Dr. De Brucker gehad.
Ik had helaas sterk het gevoel dat hij gehaast was en eigenlijk geen tijd had voor ons :?
Ik had mijn dossier netjes op papier mee, maar eigenlijk heeft hij niet echt veel aandacht besteed aan wat er allemaal in de vorige kliniek is gebeurd.
Hij wil eerst vanalles uitsluiten voor hij een behandelingsplan voorstelde.
Daarom hebben we al meteen bloed mogen laten trekken die op genetische afwijkingen wordt getest (als ik het goed begrepen heb) en volgt er nog een uitgebreide spermatest en een hysteroscopie.
Ik ben ergens wel blij dat er nu eindelijk eens verdere onderzoeken gebeuren, maar nu is het weer wachten tot onze volgende afspraak waarin alle resultaten besproken worden en die is ... 11/10 :|

Laat je weten hoe het bij jou gegaan is?
Hey,

Wij hebben ook pas ons eerste gesprek met dr De Brucker gehad. Ook meteen bloed mogen laten trekken en dan 20/10 moeten we op gesprek. Dan moet mijn partner ook een staal binnenbrengen en gaan ze dna fragmentatie testen... De dokter leek inderdaad bij ons ook wel ´gehaast´ maar ik had er wel meteen een heel goed gevoel bij. Hij gaf direct aan dat onze vorige resultaten echt niet oké waren (wat wij ook wel weten) en dat hij er alles aan wou doen om te zorgen dat de komende pogingen beter gaan zijn ;) dat stelde me wel al echt enorm gerust.
2020 Start
01/22 - 1e x IVF - 12 ei, 1 bevrucht - TP, neg
04/22 - 1e x ICSI - 9 ei, 1 bevrucht - TP, neg
06/22 - 2E x ICSI - 19 ei, 1 bevrucht - TP, neg
09/22 Overstap Genk naar Jette
11/22, 3e x ICSI - 9 ei, 8 bevrucht
22/11/22 TP, nu wachtweken!

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Praline » 3 september 2022, 8:37

Hey iedereen,

Ik kan een overstap naar Jette alleen maar aanraden! Na 4 puncties en 14 terugplaatsingen met 27 embryo's, allemaal negatief in Gent,
Punctie 5 en meteen de eerste terugplaatsing zwanger in Jette :D
Ze komen soms onpersoonlijk over die dokters en wouden ook niet naar mijn vorig dossier kijken, maar het resultaat is duidelijk. Ik had ook het dubbel aantal bevruchting en cryo's! Veel succes allemaal!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Margootje » 3 september 2022, 16:42

Praline schreef:
3 september 2022, 8:37
Hey iedereen,

Ik kan een overstap naar Jette alleen maar aanraden! Na 4 puncties en 14 terugplaatsingen met 27 embryo's, allemaal negatief in Gent,
Punctie 5 en meteen de eerste terugplaatsing zwanger in Jette :D
Ze komen soms onpersoonlijk over die dokters en wouden ook niet naar mijn vorig dossier kijken, maar het resultaat is duidelijk. Ik had ook het dubbel aantal bevruchting en cryo's! Veel succes allemaal!
🤩 wauwww proficiat Madame Praline 🥰
14 terugplaatsingen… slik. Gelukkig mag je dat leed achter je laten en is het tijd voor een nieuw hoofdstuk, eindelijk !

Had je wel hetzelfde aantal eitjes maar dus 2x zoveel bevruchtingen, dan blijkt daaruit toch de ontzettend goede kwaliteit van de embryoloog en de labo- en bewaaromstandigheden! Naast de fertiliteitsarts.

Die embryologen doen het werk achter de schermen maar verdienen heel veel lof.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Praline » 3 september 2022, 18:25

Het aantal eicellen was altijd rond de 18, 1 keer 27, maar had toen zware overstimulatie (ziekenhuis opname etc).
Ik ik altijd een zestal embryo's, best veel dus. In Jette ook 18 eicellen en 14! Embryo's! Meer dan het dubbele dus! Echt een dikke pluim voor de laboranten daar!! Ze hebben dan de embryo's genetisch getest (naar de chromosomen gekeken) was erg duur, maar zo konden ze echt de beste selecteren. Eigenlijk hebben ze niet zoveel anders gedaan, maar de resultaten zijn duidelijk.. na 4 jaar intensief traject en veel verdriet, nu met volle teugen genieten van ons kapoentje <3
En nog 11 brusjes in de vriezer :D
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: 3e mislukte ronde, veranderen van dokter?

Bericht door Ellen3 » 6 september 2022, 10:39

Hey Darliiiing,

Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt!
Eerst was ik er een beetje ambetant van, maar ondertussen heb ik er vrede mee dat het een 'gehaast' gesprek was.
Hij weet wel wat hij doet ga ik van uit :wink:
Nu nog even alle resultaten afwachten ...

@ Praline: proficiat! je hebt ook al een hele weg afgelegd zie ik. Jouw verhaal geeft moed en hoop.
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten