ICSI-clubje

ICSI Forum
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 17 augustus 2022, 21:19

Bear1234 schreef:
17 augustus 2022, 16:02
Hoi,
Zojuist telefoon gekregen dat tp van derde cryo kan doorgaan volgende dinsdag.
Vorige twee waren in kunstmatige cyclus, dit is de 1e in natuurlijke cyclus.

deze morgen controle gehad, lh van 46, e2 waarde 598 (beide enorm gestegen tov controle op maandag). Moet daardoor geen injectie doen met ovitrelle, alles gaat de natuurlijke manier.

Zijn er nog andere die in natuurlijke cyclus geen inspuiting met ovitrelle of pregnyl nodig gehad hebben ?

Hopelijk is deze 3e tp de goede
Bij mijn IUI’s (6 keer) geen enkele keer pregnyl moeten spuiten. Volgende terugplaatsing zal bij mij ook plaatsvinden in mijn natuurlijke cyclus. Dus ben benieuwd of het nu nodig zal zijn. Ik hoop van niet. Hoe minder medicijnen hoe liever denk ik (omwille van de bijwerkingen die ik altijd heb)
Veel succes alvast!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 17 augustus 2022, 23:40

Aanhouder schreef:
17 augustus 2022, 16:11
Begrijp ik het goed dat je in een natuurlijke cyclus eigenlijk 2 kansen hebt?
1 door de cryo die terug geplaatst wordt en 1 door een eitje dat natuurlijk springt (als het dat doet natuurlijk).
Of zie ik het verkeerd? :D
Dat is volledig juist inderdaad. Maar de kans dat je op natuurlijke manier zwanger raakt, is uiterst klein, anders zou je wrs niet op dit forum zitten 😉 Technisch gezien heb je dus kans op een tweeling, als je het ook op de natuurlijke manier probeert op die goede moment (mij niet gelukt vorig jaar, maar gelukkig pakte de cryo toen wel 😁)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 18 augustus 2022, 8:39

Hillie schreef:
17 augustus 2022, 23:40
Aanhouder schreef:
17 augustus 2022, 16:11
Begrijp ik het goed dat je in een natuurlijke cyclus eigenlijk 2 kansen hebt?
1 door de cryo die terug geplaatst wordt en 1 door een eitje dat natuurlijk springt (als het dat doet natuurlijk).
Of zie ik het verkeerd? :D
Dat is volledig juist inderdaad. Maar de kans dat je op natuurlijke manier zwanger raakt, is uiterst klein, anders zou je wrs niet op dit forum zitten 😉 Technisch gezien heb je dus kans op een tweeling, als je het ook op de natuurlijke manier probeert op die goede moment (mij niet gelukt vorig jaar, maar gelukkig pakte de cryo toen wel 😁)
Interessant. Wij hebben al een zoontje en die is er vrij snel gekomen, enkel door stimulatie met letrozole (Ik heb PCOS). Nu voor een 2e kindje loopt het veel moeizamer, Pilletjes, IUI, ICSI, derde terugplaatsing ondertussen, altijd in kunstmatige cyclus wel. Maar als het deze keer niet gelukt is ga ik vragen of natuurlijk geen optie is, het verhoogt mijn kansen mss een klein beetje. :D

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Margootje » 18 augustus 2022, 10:20

Hillie schreef:
17 augustus 2022, 23:40
Technisch gezien heb je dus kans op een tweeling, als je het ook op de natuurlijke manier probeert op die goede moment (mij niet gelukt vorig jaar, maar gelukkig pakte de cryo toen wel 😁)
Hillie, hoe weet je eigenlijk of het de cryo dan wel de spontane eisprong was die gepakt heeft?
Ik weet het, de kans op een spontane zwangerschap is klein voor ons. Maar zeker ben je toch niet?
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ellen3 » 18 augustus 2022, 14:28

Sarahtns schreef:
17 augustus 2022, 7:18
Heb dan toch getest, 1 dag voor de bn. Negatief… ik geloof minder en minder dat wij ooit ouders zullen worden.
Ik herken je gevoelens helaas. Hopelijk heelt de tijd je wonden. (gedeeltelijk toch want dit is toch iets wat we de rest van ons leven gaan meedragen).
Ik merk dat ik zelf iedere keer heel wat tijd nodig heb om mezelf te kunnen opladen voor een volgende ronde. En voor degene met weinig embryo's/ cryo's vliegen de rondes erdoor helaas. :(
Ik geloof erin dat Jette je opnieuw goede moed kan geven.
Bij ons is het toch zo na ons gesprek vorige week.
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Margootje » 18 augustus 2022, 17:00

Het is inderdaad heel, heel eng om zo snel 2 cycli door je handen te zien glippen.
Ik zou ook naar Jette gaan dan, of een ander goed hospitaal.

Maar er zijn ook wel veel gevallen hier op het forum en elders die aantonen:
- er moet er maar één "blijven plakken",
- het is niet omdat je veel goede embryo's hebt dat ze goed "plakken".

In NL heb je 3 terugbetaalde pogingen.
In USA 0. (Daar gaan ze dan ook veel sneller over op donormateriaal heb ik de indruk; alsook gebruiken ze de "minder goede" emmy's... die vaak zelfs goed blijken eenmaal ingeplant).
In België 6 en daarna kan je zelf betalen of eventueel dames zoeken die meds op overschot hebben.
Wij hebben Jette, ver voor sommigen maar ook weer niet zover, België is een zakdoek groot.

Ik zoek maar dingetjes om hoop te houden. Ik weet dat deze kinderwens een zaak van leven en dood is.
De angst gaat héél diep. Het is héél eng om te bedenken: wat als het nooit lukt.
Ik geloof dat het ons allen zal lukken. Maar ik weet dat dat niet helpt.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 18 augustus 2022, 17:21

Hier slaat dat gevoel steeds meer meer. Dat we nooit mama en papa mogen worden steeds meer toe.

En als dat zo is gaan we hier mee moeten leren leven. Alleen weet ik niet of ik dat wil.

Wie zien wel wat oktober brengt.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 19 augustus 2022, 0:02

Margootje schreef:
18 augustus 2022, 10:20
Hillie schreef:
17 augustus 2022, 23:40
Technisch gezien heb je dus kans op een tweeling, als je het ook op de natuurlijke manier probeert op die goede moment (mij niet gelukt vorig jaar, maar gelukkig pakte de cryo toen wel 😁)
Hillie, hoe weet je eigenlijk of het de cryo dan wel de spontane eisprong was die gepakt heeft?
Ik weet het, de kans op een spontane zwangerschap is klein voor ons. Maar zeker ben je toch niet?
Ik bedoel dat tweeling niet gelukt is 🙂 Maar door de heel lage hoeveelheid goede zwemmerkes van mijn vriend, denk ik dat er 99.9% kans is dat het de cryo was. Maar idd, ik denk niet dat je dat ooit zeker kan weten (doet er uiteindelijk ook niet echt toe, maar terecht wel een zeer goede opmerking 🙂)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 19 augustus 2022, 9:46

Ik kom me graag bij dit ICSI clubje aanmelden... Ons kleine meisje is gisteren 1 jaar geworden! En vorige week hebben we een eerste afspraak gemaakt om voor een broertje of zusje te gaan. Het eerste (half)jaar is niet evident geweest en daarom hopen we dat onze kleine meid de toekomst kan delen met een even lieve broer of zus.
Ik vind het jammer dat ik sommige namen nog herken van 1-2 jaar geleden, maar ik blijf duimen dat jullie allemaal ook dit geluk mogen meemaken!

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 19 augustus 2022, 15:00

ZonderZorgen schreef:
18 augustus 2022, 17:21
Hier slaat dat gevoel steeds meer meer. Dat we nooit mama en papa mogen worden steeds meer toe.

En als dat zo is gaan we hier mee moeten leren leven. Alleen weet ik niet of ik dat wil.

Wie zien wel wat oktober brengt.
Ik zit vast in hetzelfde gevoel 🙁

Ik heb net gebeld naar het ziekenhuis, en de vroedvrouw zei het volgende: “zie je het zitten om opnieuw op te starten? De dokter vindt het niet nodig u eerst nog eens te zien, we hebben al een nieuw medicatieschema bepaald”. Ik vind dat zo raar? Ik heb geantwoord dat ik wel opnieuw wil starten maar pas na een gesprek met de dokter over wat er nog onderzocht kan worden om te weten waarom het twee keer op dezelfde manier mis loopt… afspraak gekregen op 16 september dus niet voor mijn volgende cyclus (als ik icsi 3 nog in Imelda zou doen). 😭

Wat vinden jullie hiervan?
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 19 augustus 2022, 15:27

Sarahtns schreef:
19 augustus 2022, 15:00
ZonderZorgen schreef:
18 augustus 2022, 17:21
Hier slaat dat gevoel steeds meer meer. Dat we nooit mama en papa mogen worden steeds meer toe.

En als dat zo is gaan we hier mee moeten leren leven. Alleen weet ik niet of ik dat wil.

Wie zien wel wat oktober brengt.
Ik zit vast in hetzelfde gevoel 🙁

Ik heb net gebeld naar het ziekenhuis, en de vroedvrouw zei het volgende: “zie je het zitten om opnieuw op te starten? De dokter vindt het niet nodig u eerst nog eens te zien, we hebben al een nieuw medicatieschema bepaald”. Ik vind dat zo raar? Ik heb geantwoord dat ik wel opnieuw wil starten maar pas na een gesprek met de dokter over wat er nog onderzocht kan worden om te weten waarom het twee keer op dezelfde manier mis loopt… afspraak gekregen op 16 september dus niet voor mijn volgende cyclus (als ik icsi 3 nog in Imelda zou doen). 😭

Wat vinden jullie hiervan?

He Sarah, ik raad je aan om over te stappen naar Jette. Je voelt je duidelijk niet goed bij hoe het nu aan het verlopen is. Gezien we hetzelfde parcours aan het afleggen zijn, zit de kans er dik in dat jouw partner DNA fragmentatie vd zaadcellen heeft. In Jette hebben ze hier na de eerste icsi poging al onderzoek naar gedaan. Heb het gevoel dat ze er snel bij zijn. Mijn arts zegt ook elke keer dat ze veel bij hebben geleerd van elke icsi poging. Ze doen ook elke x iets anders, passen het behandelplan aan in overleg met mij.. heb je al een afspraak in Jette? Het ie waard om dat af te wachten..
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door ingevr84 » 19 augustus 2022, 17:27

Weet iemand van jullie aan de hand van welke waarden in het bloed ze bepalen wanneer de punctie zal gebeuren?
Ik heb het gevoel dat de punctie gepland wordt ifv de planning van het ziekenhuis ipv de evolutie van mijn follikels. Maar heb er zelf te weinig kennis van om de bloedwaarden te analyseren om te kijken of ze gelijk hebben. Eerst zou het maandag doorgaan maar na wat gemompel over de planning zou het pas woensdag zijn. Ik volg een lang schema en dat zou betere resultaten geven als je iets langer wacht met de punctie… kan iemand raad geven of een eigen ervaring delen?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Cato1990
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 augustus 2022, 16:12

Re: ICSI-clubje

Bericht door Cato1990 » 19 augustus 2022, 19:38

ingevr84 schreef:
19 augustus 2022, 17:27
Weet iemand van jullie aan de hand van welke waarden in het bloed ze bepalen wanneer de punctie zal gebeuren?
Ik heb het gevoel dat de punctie gepland wordt ifv de planning van het ziekenhuis ipv de evolutie van mijn follikels. Maar heb er zelf te weinig kennis van om de bloedwaarden te analyseren om te kijken of ze gelijk hebben. Eerst zou het maandag doorgaan maar na wat gemompel over de planning zou het pas woensdag zijn. Ik volg een lang schema en dat zou betere resultaten geven als je iets langer wacht met de punctie… kan iemand raad geven of een eigen ervaring delen?
Hey,
Volgens mij wordt er vnl gekeken naar oestradiol en aantal en grootte van de follikels.
Ik heb voor de 2de cyclus ook het lange schema gevolgd. Ook met de bedoeling om meer eicellen te verkrijgen. Mijn oestradiol was bij de bloednames met het lange schema een stuk hoger ivm het korte schema. Punctie werd inderdaad ook vrij laat ingepland, wat ik toen ook raar vond... Uiteindelijk had ik een gelijk aantal eicellen als de bij het korte schema. Een beetje vreemd aangezien oestradiol zeker 3x zo hoog was als bij het korte schema... er waren er ook maar 9 van de 14 rijp.
jun 2020: Pilstop
sep 2021: Ernstige oligospermie
mrt 2022: ICSI 1: 9EC, geen TP
jun 2022: ICSI 2: 10EC, 1 embryo: TP X
sep 2022: ICSI 3: 9EC, geen TP
dec 2022: ICSI 4: 6EC, geen TP
mrt 2023; ICSI 5: 10EC, verse TP X , 1 cryo: positief

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 20 augustus 2022, 7:41

Sarahtns schreef:
19 augustus 2022, 15:00
ZonderZorgen schreef:
18 augustus 2022, 17:21
Hier slaat dat gevoel steeds meer meer. Dat we nooit mama en papa mogen worden steeds meer toe.

En als dat zo is gaan we hier mee moeten leren leven. Alleen weet ik niet of ik dat wil.

Wie zien wel wat oktober brengt.
Ik zit vast in hetzelfde gevoel 🙁

Ik heb net gebeld naar het ziekenhuis, en de vroedvrouw zei het volgende: “zie je het zitten om opnieuw op te starten? De dokter vindt het niet nodig u eerst nog eens te zien, we hebben al een nieuw medicatieschema bepaald”. Ik vind dat zo raar? Ik heb geantwoord dat ik wel opnieuw wil starten maar pas na een gesprek met de dokter over wat er nog onderzocht kan worden om te weten waarom het twee keer op dezelfde manier mis loopt… afspraak gekregen op 16 september dus niet voor mijn volgende cyclus (als ik icsi 3 nog in Imelda zou doen). 😭

Wat vinden jullie hiervan?
Hey Sarah,
Ik zou ook echt aanraden om naar Jette over te schakelen. Ik ben (zoals velen) begonnen in een regionaal ziekenhuis waar men maar gewoon heel de tijd hetzelfde wou proberen. Uiteindelijk naar Jette overgeschakeld en we vonden dat beiden toch wel een wereld van verschil: nauwe opvolging, dokter die uw dossier kent en samen nadenkt over mogelijke bijkomende onderzoeken, na elke poging moet je verplicht weer langs dokter om resultaten en plan van aanpak te bespreken. Ja, de wachttijden zijn zeker lastig, maar blijven “aanmodderen” in een minder ziekenhuis bleek achteraf gezien ook echt tijdverspilling.

Veel courage en hoop gewenst aan iedereen in het traject!

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 20 augustus 2022, 7:58

Essie2022 schreef:
17 augustus 2022, 7:43

Hier al een paar dagen zowat buikpijn op en af, dan plots even heel warm, gisteren ineens wat misselijk en hoofdpijn en af en toe wat steekjes in m´n buik.. ik ben echt de hoop aan t verliezen en vrees echt dat het niets is.. maar ga gewoon vrijdag de bloedtest afwachten denk ik.. weet het niet zo goed..
En en en? 😁
ingevr84 schreef:
19 augustus 2022, 17:27
Weet iemand van jullie aan de hand van welke waarden in het bloed ze bepalen wanneer de punctie zal gebeuren?
Ik heb het gevoel dat de punctie gepland wordt ifv de planning van het ziekenhuis ipv de evolutie van mijn follikels. Maar heb er zelf te weinig kennis van om de bloedwaarden te analyseren om te kijken of ze gelijk hebben. Eerst zou het maandag doorgaan maar na wat gemompel over de planning zou het pas woensdag zijn. Ik volg een lang schema en dat zou betere resultaten geven als je iets langer wacht met de punctie… kan iemand raad geven of een eigen ervaring delen?
Ik heb hetzelfde gevoel (dat wist je al). Mijn 2e pu was ook laat gepland, mijn angst daarvoor heb ik toen ook gedeeld op het forum! Maar het resultaat van mijn pu was wel goed, niets was overrijp en 3/4 bevruchtingen dus achteraf gezien zorgen gemaakt voor niets. 😊

@jazzdee & Taki: ik heb erna nog eens teruggebeld voor wat meer uitleg. Ze willen blijkbaar idd nog eens exact hetzelfde proberen. Langs mijn zijde is dat denk ik wel goed want het laatste hormonenschema leek op zich wel te doen wat het moet, maar ik wil wel graag horen van de dokter waarom ze denkt dat het tussen d3 en d5 altijd misgaat en wat we daaraan kunnen doen… heb ook gevraagd om een eerdere afspraak en mag nu 29 augustus gaan. Erna zien we wel! En de afspraak in Jette in oktober houd ik sowieso.
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten