Ons eerste ICSI traject

ICSI Forum
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Sproetje » 5 oktober 2022, 15:59

Na deze reacties zou ik toch ook nog geen conclusies trekken en bloed laten trekken. De HCG waarden zijn belangrijk. Neem eens contact op met de gynaecoloog. Misschien kunnen zij advies geven.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 7 oktober 2022, 9:36

Lieve mensen. Dank voor al jullie reacties. Helaas is het vloeien overgegaan naar meer rood bloed. Dinsdag hebben we een afspraak met het ziekenhuis.

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Sarahtns » 17 oktober 2022, 10:05

tomzev schreef: ↑
7 oktober 2022, 9:36
Lieve mensen. Dank voor al jullie reacties. Helaas is het vloeien overgegaan naar meer rood bloed. Dinsdag hebben we een afspraak met het ziekenhuis.
Ik kwam hier nog eens kijken of er al meer nieuws was. Heb je een update voor ons? Hopelijk positief nieuws, en anders, goede moed voor de volgende keer...
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Aude
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 oktober 2022, 13:54

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Aude » 17 oktober 2022, 15:41

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn partner is gesteriliseerd en het wordt dus ICSI. We hebben binnenkort ons eerste gesprek in Jette. We hebben toch een dikke 1,5 maand moeten wachten op deze afspraak. Nu vroeg ik me af hoe lang je ongeveer moet wachten vooraleer je echt aan het traject kunt beginnen?

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 10 november 2022, 0:22

Sarahtns schreef: ↑
17 oktober 2022, 10:05
tomzev schreef: ↑
7 oktober 2022, 9:36
Lieve mensen. Dank voor al jullie reacties. Helaas is het vloeien overgegaan naar meer rood bloed. Dinsdag hebben we een afspraak met het ziekenhuis.
Ik kwam hier nog eens kijken of er al meer nieuws was. Heb je een update voor ons? Hopelijk positief nieuws, en anders, goede moed voor de volgende keer...
De afspraak is toen niet doorgegaan omdat het weinig zin had. Gisteren is mijn vrouw eindelijk weer ongesteld geworden dus weer begonnen met medicatie en dan volgende week vrijdag de echo. Met goede moed weer verder

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 28 november 2022, 10:16

Afgelopen zaterdag een terugplaatsting gehad van een mooie blastocyst. De spannende periode gaat weer beginnen...

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Sarahtns » 28 november 2022, 11:14

Jette? Dan zaten we samen op de afdeling! Ik was er voor een pick up, en krijg morgen normaal gezien een terugplaatsing van een D3 embryo.

fingers crossed!
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 28 november 2022, 11:27

Sarahtns schreef: ↑
28 november 2022, 11:14
Jette? Dan zaten we samen op de afdeling!
Nope... UMC Utrecht
Sarahtns schreef: ↑
28 november 2022, 11:14
Ik was er voor een pick up, en krijg morgen normaal gezien een terugplaatsing van een D3 embryo.

fingers crossed!
Super spannend!

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 5 december 2022, 13:22

Afgelopen zaterdag getest. Dat was 7 dagen na terugplaatsing. Helaas negatief.

Nog een klein beetje hoop dat we te vroeg getest hebben en dat de test deze week alsnog positief is. We gaan het zien.

ZonneschijntjeLala
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 januari 2023, 17:29

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door ZonneschijntjeLala » 13 januari 2023, 19:59

@tomzev

Wat spannend! Ik las eigenlijk al mee van in het begin. Ik duim mee voor jullie🀞🏼

Wij zitten nog helemaal in het begin van het traject. Ons probleem is vooral dat mijn partner:
- te weinig zaadcellen heeft
- zijn zaadcellen immobiel zijn
- de morfologie kon zelfs niet beoordeeld worden omdat er te weinig zaadcellen waren in het staal om te evalueren.

13/02/2023 hebben we onze tweede afspraak bij Az Klina in Brasschaat, maar we zijn momenteel ook in contact met Uz Jette. Dus welke ziekenhuis het zal worden is nog niet duidelijk. Deze afspraak is denk ik vooral voor het bespreken van de bloedafnameresultaten. Hoe lang duurt het eigenlijk vanaf het intakegesprek eens je kan starten? Ik wil zo snel mogelijk starten, dat wachten is echt om zot van te worden.

Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben en hopelijk kunnen we elkaar wat aanmoedigen aangezien we zowat gelijk starten? ☺️ Wij starten ook meteen met ICSI btw..

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door tomzev » 17 januari 2023, 13:04

@ZonneschijntjeLala Dank voor je bericht! Helaas is de vierde en laatste embryo niet blijven plakken. Wij gaan nu voor ICSI 2. Gelukkig is er geen wachtlijst en mogen we direct door. Eind januari mogen we weer beginnen met spuiten en dan waarschijnlijk begin maart de punctie. Het is weer een super spannende periode.

Wat vervelend dat je partner minder vruchtbaar is maar het klinkt wel dat jullie een goede kandidaat zijn voor ICSI. Er is immers maar 1 zaadcel nodig. Zo'n eerste keer is super spannend. Je kunt mij altijd een berichtje sturen als je wat wil weten.

Hebben ze in Brasschaat en Jette een wachtlijst? Wij moesten ongeveer 3 maanden wachten na het eerste gesprek. Vervolgens moet je wachten op de menstruatie, hormonen spuiten en dan de punctie. Dus reken in ieder geval op zon 2 maanden na een GO vanuit het ziekenhuis voor de eerste terugplaatsting (lost van de wachtlijst).

ZonneschijntjeLala
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 januari 2023, 17:29

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door ZonneschijntjeLala » 17 januari 2023, 17:09

Heyy! In Brasschaat hebben we 3 weken moeten wachten voor een intake gesprek ( 19/12/2022). De zaadcelkwaliteit van mijn partner is toen gestest + bloedname voor algemeen en genetisch onderzoek. Onze volgende afspraak is op 17/01/2022.

Momenteel nog geen afspraak vastgelegd bij Jette. Ik ben nu bij de huisarts om dat te bespreken. Aan de lijn hadden ze wel al meegedeeld dat een eerste afspraak zou kunnen doorgaan midden februari ( had vorige week gebeld).

Maar ik weet dus niet hoeveel het zal schelen qua timing tussen de verschillende pogingen; wij zijn nog maar in het prille begin van ons trajectπŸ™ƒ

Ik hoop zo hard mee voor jullie dat deze poging het wordt! Fingers crossed🀞🏼! In blijven geloven, het mentale aspect speelt zeker ook een rolπŸ˜‰

Lore90
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 januari 2023, 19:19

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Lore90 » 15 juni 2023, 13:22

Hallo, ook dit is ons eerste ICSI traject. Na een kinderwens van 2,5 jaar staat er deze maand een terugplaatsing gepland van ons embryo.

Om me toch een beetje voor te bereiden ben ik op zoek naar ervaringen van terugplaatsing embryo na ICSI? Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe houden jullie zich rustig? Ik ben heel stressgevoelig en dat doet dit traject wellicht ook weinig goed... .

We hebben 4 embryoΒ΄s in totaal (ingevroren). Ikzelf heb wat onregelmatige cycli maar verder niets medisch. Veel succes aan allen in dit parcours!!!

Mirelly
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 april 2023, 10:20

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door Mirelly » 20 juni 2023, 6:50

Dag Lore,

Wij gaan ook onze eerste terugplaatsing deze maand hebben dus wel erg spannend! Het is bij ons via IVM omdat ik PCOS heb. Maar de spanning blijft hetzelfde ☺️
Dusja, echt ervaring in dit traject heb ik nog niet maar tijdens mijn voorgaande behandelingen probeerde ik me voldoende af te leiden met andere dingen te gaan doen, of een boek lezen. Ik merkte dat als ik alleen was ik er veel te veel over piekerde, dus probeerde dit zoveel mogelijk te vermijden.

4 embryo's! Dat is heel mooi maar ik duim voor het eerste πŸ€wanneer is je terugplaatsing?
Ik ben nu oestrogel aan het smeren, vrijdag heb ik terug een echo en bloedafname.
Heel veel succes!
PCOS + slechte morfologie
Feb-Mei23: 2x Letrozole -> negatief
23Mei23: IVM1
07Jul23: IVM1.1πŸ€ - 24Maa24❀️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons eerste ICSI traject

Bericht door mich75 » 20 juni 2023, 7:05

Het "ICSI-clubje" is veel actiever, daar zitten dames die in verschillende stadia zitten in het traject. De meeste zijn aan het wachten....op de start van een nieuwe stimulatie of tp, in de wachtweken, op een 2e bn,....

Je zal er veel steun vinden, tijdens het wachten, bij twijfels, bij slecht nieuws, maar ook goed nieuws wordt er gedeeld.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten