ICSI-clubje

ICSI Forum
lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door lieslies » 25 januari 2023, 15:42

Hoi Ada,

ik ken er eentje in Antwerpen Centrum als Mechelen, stuur me maar een berichtje.

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 25 januari 2023, 21:38

@Sarah: supermoeilijke en tegelijk heel moedige beslissing! Maar amai, dat nieuws van die vriendin zal idd als een bom ingeslagen hebben. Dat is zoiets vreemd aan fertiliteit. Je hebt je lotgenoten... en dan opeens staan zij aan de andere kant en blijf je precies alleen achter.

Ik moet zelf zeggen dat even geen behandeling op zich fysiek wel goed doet, en mentaal ook een beetje, maar niet elke dag. Want je blijft zo in de wachtzaal zitten precies en het leven gaat door maar tegelijk staat het stil. "Projectjes" zoals die reis zijn zeker een goed idee om zinvolle invulling te geven aan de tijd en het kan maar ontspanning brengen ook.

Een vriendin van mij werd ook zwanger toen ik net begon met mijn traject. Bij haar ging het ook lang duren watn ze had geen regelmatige cyclus.. yeah right. Ondertussen krijgt ze binnenkort al een derde kindje :? . Ik heb nog af en toe contact met haar gehad maar het was toch wat te confronterend ofzo. Dat vind ik ook zo rot aan dit traject, het doet ook iets met (sommige) relaties. In mijn geval toch..


mich75 schreef:
18 januari 2023, 10:28
Ada neemt momenteel ook een maand extra pauze omdat ze voelt dat dit nodig is. Dit is heel knap, ten eerste om het aan te voelen en ten tweede om dan ook effectief te pauzeren, want dat is vaak het moeilijkste om dat die kinderwens zo hard roept.
Oh das lief. Ik moet zeggen dat ik soms twijfel om nog een cyclus over te slaan, maar eerder vanuit vermijding (angst voor weer veel slecht nieuws). Ik ben nu toch tegelijk ook aan het aftellen dus wil wel herstarten. Ergens de afgelopen dagen moet mijn eisprong gepasseerd zijn (best veel onderbuikpijn) dus over maximum 2 weken mag ik terug beginnen. Al begint het met een bloedafname dus daar kan het al misgaan 🙈.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

dorver
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 maart 2022, 14:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door dorver » 26 januari 2023, 15:01

@Sarah: hoe gaat het intussen nog met jou? Al wat beter? Hopelijk vind je de komende dagen/weken de nodige rust en kan je jezelf weer oppeppen voor de volgende poging!

@Ada: ik ken het gevoel van aftellen om weer op te starten, wel raar, want er is niet echt iets leuk aan, en toch tellen we af...

Wij hebben gisteren de medicatie opgehaald in Jette en mocht daar mijn bloedafname al doen die vandaag anders moest op dag 21 (was dus op dag 20). Vandaag bericht gekregen dat we mogen starten met het lange schema, dus vanaf morgen gonapeptyl spuiten om mijn eigen hormonen te onderdrukken.
Zijn er onder jullie met een positief resultaat door het lange schema? Of negatief? Beter of slechter dan het korte schema?

Pff, zo bang dat het weer niets zal opleveren... Vorige poging ook geen TP en ook geen cryo's. En dan gaan de pogingen er wel heel snel door.
06/21 Opstart Brugge: 3 IUI❌❌❌
11/21 ICSI 1: 7 eicellen, 5 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
02/22 ICSI 2: 12 eicellen, 9 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
06/22 overstap Jette
10/22 ICSI 3: 16 eicellen, 4 bevrucht, freeze all, 0 cryo's
01/23 ICSI 4 lang schema

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 27 januari 2023, 15:40

Sinds woensdag gestart met cetrotide.. morgen nieuwe bloedname en dan waarschijnlijk starten met menopur! Als alles gaat zoals vorige keren, verwacht ik de punctie op 8/2. Moment van de waarheid.. gaan m’n man en ik samen een kindje kunnen krijgen of niet???
Ik probeer er niet te veel bij stil te staan en met die cetrotide lukt dat nog aardig. Dus ik probeer er van te genieten want met menopur zal t een ander verhaal zijn!
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 27 januari 2023, 19:55

Jazzdee schreef:
27 januari 2023, 15:40
Sinds woensdag gestart met cetrotide.. morgen nieuwe bloedname en dan waarschijnlijk starten met menopur! Als alles gaat zoals vorige keren, verwacht ik de punctie op 8/2. Moment van de waarheid.. gaan m’n man en ik samen een kindje kunnen krijgen of niet???
Ik probeer er niet te veel bij stil te staan en met die cetrotide lukt dat nog aardig. Dus ik probeer er van te genieten want met menopur zal t een ander verhaal zijn!
Succes Jazzdee
Ik duim heel hard mee!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door lieslies » 29 januari 2023, 18:41

Vandaag op controle, volgens de echo 8 follikels waarvan een aantal nog niet groot genoeg (woensdag telde ze 6 en 2 kleintjes dus was al opgelucht dat er 2 extra werden geteld). Er werd een nieuwe controle ingepland op dinsdag met de mededeling als de bloeduitslag iets anders zegt bellen we je. Natuulijk kreeg ik telefoon, en is het dinsdag al pickup! Dus vanavond otrivelle.
De dokter zei nog dat de bloeduitslag liet zien dat als we toch langer wachtten en er aantal al zouden springen en ik een mooi aantal had om de pu te plannen.
Ik vind het toch maar spannend weeral. In vergelijking met mijn vorige traject is het nu 2 dagen sneller, en ik voel me niet helemaal comfortabel dat van de 8 ze niet allemaal de juiste grootte hebben, maar hopelijk komt dit allemaal goed.
Vorige keer had ik er 9, waarvan 5 bevrucht en 1 tp, geen cryo's.

@dorver, dit is dus met het lange schema (225 menopur), ik heb geen ervaring met het korte schema.

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 30 januari 2023, 14:50

Hoi iedereen, heb weer even niet van me laten horen. Ik denk in tussentijd wel aan jullie allemaal, maar probeer ook echt wel mijn gedachten wat te verzetten.

@jazzdee: wat spannend. Wat maakt dat deze keer de beslissende keer is?
@lieslies: welcome to my life :roll: altijd verschillende groottes, altijd vrij snel al pick up, en altijd veel zorgen... Ik duim voor jou morgen!
@dorver: mijn antwoord kende je natuurlijk al, geen succesverhaal. Maarja, dat geldt bij mij eerlijk gezegd ook voor alle andere protocols.

Ik heb zelf ook nog wat nieuws te delen na het vervolggesprek met de dokter van afgelopen woensdag. Hij zei dat ze tijdens de stimulatie puur hormonaal zien wat ze graag willen zien, daar is eigenlijk niets mis, maar de respons van mijn eierstokken is gewoon pover, en daar kunnen ze volgens hem niet veel aan veranderen. Met andere woorden: ze kunnen niets meer uit hun hoed toveren, ze verwachten niet dat nog een ander protocol ineens wel een ander resultaat gaat geven.

De dokter heeft voor het eerst ook eiceldonatie ter sprake gebracht, in die zin dat dit ons 40% slaagkans per keer zou geven, terwijl hij ons met ons eigen materiaal 10% per keer geeft... Dat is voor mij echt een bittere pil om te slikken. Zeker omdat de dokter ook zei dat ik wel natuurlijk zwanger kan worden, ik ben immers ook niet de primaire infertiliteitsfactor. Wij zijn dus in dit traject beland omwille van de slechte spermakwaliteit van mijn vriend, maar ik ben nu 'de pineut' en zou een genetisch eigen kind moeten opgeven? Dat vind ik echt verschrikkelijk oneerlijk. Ik stel me zelfs de vraag of inseminatie met donorsperma geen optie is. Dit is echter totaal onbespreekbaar voor mijn vriend... Ik vrees dus dat er harde tijden aanbreken voor ons.

We hebben wel aangegeven dat om het even welke donatie momenteel niet aan de orde is voor ons en dat we willen blijven proberen voor een genetisch eigen kind. Daarop gaf de dokter ons als optie om niet meer zo'n zwaar stimulerend protocol te doen, maar eerder een pick up in een ondersteunde natuurlijke cyclus. Ik heb dit hier precies nog niet zien passeren. Dit is dus 7 dagen clomid (nog nooit genomen), en daarna menopur 300 tot aan de pick up. de hoop is dan 2 of 3 follikels. Bij minder dan 2 wordt de poging afgebroken om geen terugbetaalde poging te verliezen voor niets. We denken dat we dit eens gaan proberen... ervaringen hiermee?

sorry voor de hele boterham :roll:

Oh ja, we hebben ondertussen ook min of meer beslist over onze reis. het wordt zeer waarschijnlijk Maleisie van 7 tot 22 maart. Dus zo lang gaan we zeker geen nieuwe poging starten.
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 31 januari 2023, 18:08

Succes dames!

Ik ben vandaag gestart met cetrotide op dag 3 van spotting. Ik moet dit 3 avonden doen en vrijdag opnieuw een bloedafname om te zien of de hormonen goed zijn om te kunnen starten met de stimulatie. Vorige maand hebben we een cyclus moeten overslaan omwille van hoge fsh (13,7). Ik ben benieuwd of het nu wel kan doorgaan. Het is toch maar heel stresserend en onzeker allemaal, en dit is nog allemaal het begin bij mij.
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 2 februari 2023, 9:09

@lieslies hoe was de pickup?

@Jazzdee en @dorver super veel succes! 🍀 ik denk heel veel aan jullie en hoop zo hard mee dat het dit keer eindelijk eens aan jullie mag zijn!

@Tiny93 ook voor jou duim ik heel hard mee!
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Sas1991
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 januari 2023, 12:46

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sas1991 » 2 februari 2023, 16:28

Hallo allemaal,

Ik volg hier al even mee op het forum maar heb nog nooit iets gepost dus hier even mijn verhaal.

Begin 2020 hebben ik en mijn vriend besloten dat we werk wilden maken van onze kinderwens.
Gestopt met de pil en wachten tot mijn cyclus weer opgang kwam. Na ettelijke maanden was deze nog steeds niet terug in gang en begon ik me zorgen te maken, dus een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog.
Na een echo en een BN wist deze mij te zeggen dat er verschillende dingen mis waren met mijn hormonen en dat de kans dat ik natuurlijk zwanger zou worden niet heel groot was.
We hebben toen besloten om onder begeleiding te proberen, hormonen, echo's en op de juiste moment een spuitje Pregnyl. Na 6 maanden hadden we hier nog steeds geen resultaat en we zijn hier dan maar mee gestopt.

Ondertussen zijn we oktober 2021 en hebben we beslist om te starten met inseminatie. Dit hebben we 2 maanden geprobeerd en in januari 2022 hebben we dan beslist om een pauze in te lassen aangezien mijn mentale gezondheid enorm achteruit ging.

In september 2022 hebben we dan terug een afspraak gemaakt bij de geneacoloog en hebben we beslist om over te stappen op IVF (nadien is er beslist om over te gaan op icsi vanwege de kwaliteit van mijn vriend zijn sperma). Na een hoop stimulatie hadden we op 02/11 onze pick-up: 22 folikels, 12 rijpe eitjes, 8 bevrucht, 6 hadden het overleefd tot dag 5. Een paar dagen later dan een verse terug plaatsing en de rest de vriezer in.
Bij de eerste BN bleek mijn HCG level redelijk laag (13) maar dit kon nog beteren vertelden ze me. Bij de 2de BN een week later was dit amper gestegen. En we vielen van onze roze wolk naar beneden.
Dan maar weer wachten tot de cyclus terug in gang schoot, en weer gebeurde dit niet. Na 2 controles in het ZH beslist om dan maar een poging te wagen buiten mijn natuurlijke cyclus om.
Deze terugplaatsing is dan eindelijk vorige donderdag (28/01) gebeurd en nu wachten we weer, met een bang hartje, op een BN deze zaterdag.

Dit was in het "kort" mijn verhaal :)
Laatst gewijzigd door Sas1991 op 3 februari 2023, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door Juju » 3 februari 2023, 9:49

@Sas199: welkom, ik duim voor zaterdag!
@Tiny93: hopelijk vandaag een goede BN om te kunnen starten met de stimulatie!
@Sarah: bittere pil om door te slikken, amai, ik begrijp dat je teleurgesteld bent en je dit oneerlijk vindt! Hopelijk brengen de maanden rust ook wat raad naar wat jullie nu wel of niet willen doen
@jazzdee: wat spannend. Wat maakt dat deze keer de beslissende keer is?
@lieslies: hopelijk een goede pickup gehad

@dorver: hier nu resultaat gehad van 2de keer lang schema (eerste keer merkte ik geen groot verschil met korte protocol, behalve dat er dan 1tje de diepvries gehaald had, maar dat kon natuurlijk ook aan het feit van een ander labo liggen). Deze keer wel 11 eicellen (terwijl ik er anders nooit meer dan 6 had), er is gisteren een embryo van topkwaliteit teruggeplaatst, er zitten er al 2 in de diepvries op dag 5 en nog 4 in de running om vandaag nog kunnen ingevroren te worden, dus bij mij had het deze keer wel een heel goed resultaat... heb wel 3.5 weken gonapeptyl gespoten vooraleer te beginnen met menopur en die ook 14 dagen gespoten.
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door lieslies » 3 februari 2023, 12:14

vandaag terugplaatsing en eentje ingevroren, tp op dag 3.
Vorige keer had ik tp op dag 5, nu langer wachten op de bloedname.

@juju, dat is wel een goed resultaat met lang schema! Beter dan bij mij alvast, met telkens 5 bevruchtte eicellen, wel 9 op het moment van pickup maar dan 4 te kleine eicellen/lege follikels

ik duim voor ons allen x

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 3 februari 2023, 12:52

Oh Juju en Lieslies, ik duim ongelooflijk hard voor jullie! Succes in deze lastige weken met hopelijk eindelijk die prachtige beloning! 🍀

Hier echt lastig dagje, er zijn zo´n 7-tal collega´s zwanger en nog een 3-tal die grootouder gaan worden. Maar nu begint dus de ´babyboom´ met geboorte aankondigingen in de WhatsApp groep van mijn werk. Ondanks dat ik het wist dat het ging gebeuren, voel ik me er echt door uit mijn lood geslagen en voelt het enorm pijnlijk en maakt het mij echt verdrietig.. en dit is nog maar het begin..
In een vriendinnengroepje zijn er nu ook 5 tegelijk zwanger (allemaal ook vlotjes zwanger) en 2 anderen hebben al kindjes (beide letterlijk van de 1e keer prijs ook toen) dus ook daar niet echt ´gezellig´ (in elke zin staat wel iets baby/zwangerschapsgerelateerd). Heb daar tot vorige zomer niet zoveel last van gehad. Toen kon ik het nog allemaal wat relativeren en was ik nog hoopvol denk ik dat ik snel zou volgen. Maar nu.. ik heb het er echt zo moeilijk mee! Ik gun het iedereen met heel mijn hart. Maar het is zo lastig..
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 3 februari 2023, 14:05

Juju & Lieslies ik duim heel hard voor jullie! Voor ons allemaal eigenlijk.🍀

Essie, ik begrijp je heel goed. Je gunt het iedereen, maar het maakt jouw ervaring er niet gemakkelijker op, omdat je het ook graag wilt. Ik heb soms ook moeilijke dagen en hopeloosheid. Ik probeer dan soms (en soms onsuccesvol) te denken aan: het juiste moment en baby is voorbestemd, maar laten gewoon wat op zich wachten. Ik las dat je in maart in Jette start, hopelijk heb je dan terug wat perspectief. We zijn er voor je als het even niet gaat.

Mijn update: Ik heb vandaag eindelijk vernomen dat we mogen starten. We starten vanavond met gonal F 175. 10/02 heb ik een nieuwe bloedname + echo. Spannend! Ik vraag me af hoe ik ga reageren op de hormonen. Van de cetrotide voelde ik niets de afgelopen dagen.
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door Juju » 3 februari 2023, 15:18

@Essie: dat is gewoon kak hé... ookal gun je het een ander, ben je ondertussen heel verdrietig voor jezelf, want je gunt het jezelf net iets meer ;-) en dat is normaal!

@Lieslies, fingers crossed dat 1 van deze 2 een plakkertje is! idd, heel goed resultaat gehad deze keer, maar was de vorige keer met lang protocol dus ook niet zo... ons lichaam is toch maar raar eh...
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten