ICSI-clubje

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 3 februari 2023, 15:32

Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 februari 2023, 17:02

mich75 schreef:
3 februari 2023, 15:32
Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
Oooo dikke knuffel!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Minosh » 3 februari 2023, 21:06

mich75 schreef:
3 februari 2023, 15:32
Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
😓 Wat erg op zo manier te moeten stoppen! Heel veel sterkte!

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 3 februari 2023, 23:46

mich75 schreef:
3 februari 2023, 15:32
Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
Oh nee… veel sterkte. :(
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 4 februari 2023, 10:52

mich75 schreef:
3 februari 2023, 15:32
Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
Amai wat een verschrikkelijk nieuws. Natuurlijk doet het pijn, het is sowieso een rouwproces als je dat beeld moet loslaten. Ik hoop dat je er goed over kan praten als je daar nood aan hebt en dat er ruimte mag zijn voor het verdriet dat je voelt, dat gewoon naast het "geluk met die 4 kindjes" mag (be)staan.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 4 februari 2023, 10:55

Hier heel onverwacht al dag 1 van mijn cyclus. Na een cyclus van 24 dagen..
Ik wacht op instructies, ik moest normaal op dag 2 bloed laten nemen maar omdat het zondag is, zal het dan op maandagmorgen zijn (dat had ze al gezegd dat dat ook goed was). Zal maandag ook nog langs moeten voor een echo denk ik want ik had veel last van mijn eisprong en ze wilde dan zeker uitsluiten dat er geen cyste is. Vanavond beginnen onderdrukken met gonapeptyl en vanaf maandag dan elonva/menopur. Ben er echt wat nerveus door precies, zo raar. Het is de voorlaatste poging, dat is toch precies wel een ding :?
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 4 februari 2023, 12:21

@Mich75 : oh neeee!! Lijkt me echt vreselijk.. heel veel goede moed toegewenst.. laat het rouwproces toe.. dikke knuf.

Bij ons is het een beetje ons eindpunt omdat ze nu FNA en TESE gaan doen bij mijn man. Als we nu nog geen goede embryo's hebben die het halen tot dag 5, dan stopt het verhaal met eigen zaad waarschijnlijk..

Vandaag follikelmeting gehad en er waren 16 follikels te zien, waarvan er wel nog een paar afvallen die overrijp zullen zijn of juist niet rijp genoeg. Wachten op tel Jette nu.. ik gok dat als de bloedname ok is, we maandag de eicelpunctie en de ingreep bij mijn man zullen hebben. Mijn angst was nog nooit zo groot. Ik merk dat ik echt in mijn overlevingsmechanisme leef. Kan niet voelen, kan niet huilen.. en dat ondanks al die hormonen. 't Is afwachten.. kunnen nu toch nergens invloed meer op hebben behalve de medicatie juist toedienen.

Dames.. nog superveel succes!!! Ik lees nog dagelijks mee.. Denk aan jullie.
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 4 februari 2023, 15:19

Bedankt lieve dames voor het medeleven.

Zij die me al langer kennen weten dat ik van het idee ben dat er in dit traject ongeveer voor alles een (rationele) oplossing is. Voor sommige is die oplossing een stap te ver en anderen zijn niet op de hoogte van de mogelijke oplossingen.
Ik heb al heel wat dames hier op het forum in de juiste richting geduwd, tips en info gegeven die tot dé oplossing hebben geleid.

Ook voor ons is er een oplossing: naar het buitenland gaan, maar dit is voor mij geen optie.

Het is organisatorisch zo goed als onmogelijk, het kindje zou dan 0,0 genetisch verwant zijn met onze kindjes, er wordt ook veel minder rekening gehouden met uiterlijke kenmerken en dan zwijg ik nog over het kostenplaatje.

Dan spendeer ik mijn tijd en centen liever aan de kindjes die ik heb.

Ik ken 2 koppels met een groot gezin, 4 en 5 kinderen, die er graag 7 en 6 hadden, maar door medische redenen zijn moeten stoppen en ik kan zeggen dat het hen nog altijd veel pijn doet, bij het ene koppel is het jongste kind 11, maar het verdriet is er nog steeds.

Momenteel heb ik het moeilijk met het feit dat ik mijn laatste zwangerschap niet heb beleefd alsof het de laatste was, ik heb geen afscheid kunnen nemen van elke fase. De laatste bevalling, de laatste keer bv,...

Ik zag deze week een bevalling op tv die een beetje gelijkaardig was aan mijn laatste en ik dacht volgende keer gaat me dat niet meer overkomen, dan pak ik het anders aan, maar datzelfde moment beseft ik dat er geen volgende keer meer komt, en ja, dan komen de tranen.
Ik denk dat er nog wel meer van die momenten gaan komen.
We zullen het allemaal wel overleven en de ene dag gaat het gemakkelijker zijn dan de andere.

Ik hoop dat jullie binnenkort massaal goed nieuws komen brengen want ik heb het gevoel dat het al een tijdje (te) rustig is op dat gebied.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 6 februari 2023, 12:22

Wat een spijtig einde van je kinderdroom @mich75... Ik hoop dat de dankbaarheid voor die 4 wondertjes die je hebt rondlopen snel terug de bovenhand mag nemen, maar neem de tijd die je nodig hebt om dit verdriet te verwerken.

@lieslies succes met de wachtweken!
@Jazzdee en? vandaag pu?

Ik zit volledig in de knoop met wat de volgende stap is voor mij... Ik ben voor een 3e opinie gegaan. Deze dokteres was het niet eens met het laatste schema dat ik gekregen heb in Jette, zijnde Elonva 150 en vanaf dag 7 menopur 300. Zij zegt dat dit eigenlijk een veel lagere stimulatie is geweest dan ik ooit gehad heb (voordien steeds menopur 300 vanaf begin, behalve de eerste keer was het 225, en nu was het de eerste dagen maar 150E, weliswaar ander hormoon maar niettemin lager zei ze).

Concreet gaf Jette me 3 opties:
1. PU in natuurlijke cyclus met lichte stimulatie
2. PU met een van de al gebruikte protocols
3. eiceldonatie

de 3rd opinion dokter zou me de keuze laten tussen optie 1 van hierboven, en een zwaardere stimulatie, zijnde Elonva 150 en onmiddellijk ook menopur (150 of zelfs 300, dat is nog niet besproken). Volgorde kon ze niet zeggen, beiden zijn een valabele optie. Als beiden niet helpen wordt het eiceldonatie.

Deze dokter suggereerde ook een PRP te doen, wat al langer gebruikt wordt voor peesverjonging en recenter ook voor eierstokverjonging, maar wisselende resultaten en nog niet echt evidence based. Daar was ze wel heel duidelijk over.

Zijn hier dames die al een dergelijke zware stimulatie gedaan hebben zoals die laatste dokter voorstelt, of een PRP?

Ik had nog een telefonisch consult met Jette na mijn 3rd opinion, en mijn huidige dokter blijft erbij dat er niets mis was met zijn Elonva schema, en dat zwaarder stimuleren zinloos is.

Ik weet het allemaal niet goed meer... Help :( Wat ik wel weet is dat ik me niet goed voel in Jette. Heb het altijd moeilijk gehad met de communicatie, en het heeft me ook nog geen stap verder gebracht naar mijn gevoel...
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door Juju » 6 februari 2023, 12:40

Amai Mich, dat is wel een zware domper! ik wens je veel moed om dit een plaatsje te proberen geven.

Sarah, ik heb geen ervaring met zo'n zware stimulatie, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wel zie ik dat je geen vertrouwen hebt in Jette, en dan zou ik eerlijk gezegd weg gaan... ik denk als je je beter voelt in een ander ziekenhuis, dat je meer kans maakt, omdat je je vertrouwen in die dokters zal kunnen leggen en minder zelf zal moeten stressen over al de mogelijke opties en een geruste geest lijkt me toch wel heel belangrijk..

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 6 februari 2023, 12:54

@sarahtns, ik stuur je deze week nog een pb met ervaringen, info, tips,...
Het is een beetje te veel en te persoonlijk om het hier neer te schrijven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tagomi » 6 februari 2023, 13:24

Sarahtns schreef:
6 februari 2023, 12:22
Wat een spijtig einde van je kinderdroom @mich75... Ik hoop dat de dankbaarheid voor die 4 wondertjes die je hebt rondlopen snel terug de bovenhand mag nemen, maar neem de tijd die je nodig hebt om dit verdriet te verwerken.

@lieslies succes met de wachtweken!
@Jazzdee en? vandaag pu?

Ik zit volledig in de knoop met wat de volgende stap is voor mij... Ik ben voor een 3e opinie gegaan. Deze dokteres was het niet eens met het laatste schema dat ik gekregen heb in Jette, zijnde Elonva 150 en vanaf dag 7 menopur 300. Zij zegt dat dit eigenlijk een veel lagere stimulatie is geweest dan ik ooit gehad heb (voordien steeds menopur 300 vanaf begin, behalve de eerste keer was het 225, en nu was het de eerste dagen maar 150E, weliswaar ander hormoon maar niettemin lager zei ze).

Concreet gaf Jette me 3 opties:
1. PU in natuurlijke cyclus met lichte stimulatie
2. PU met een van de al gebruikte protocols
3. eiceldonatie

de 3rd opinion dokter zou me de keuze laten tussen optie 1 van hierboven, en een zwaardere stimulatie, zijnde Elonva 150 en onmiddellijk ook menopur (150 of zelfs 300, dat is nog niet besproken). Volgorde kon ze niet zeggen, beiden zijn een valabele optie. Als beiden niet helpen wordt het eiceldonatie.

Deze dokter suggereerde ook een PRP te doen, wat al langer gebruikt wordt voor peesverjonging en recenter ook voor eierstokverjonging, maar wisselende resultaten en nog niet echt evidence based. Daar was ze wel heel duidelijk over.

Zijn hier dames die al een dergelijke zware stimulatie gedaan hebben zoals die laatste dokter voorstelt, of een PRP?

Ik had nog een telefonisch consult met Jette na mijn 3rd opinion, en mijn huidige dokter blijft erbij dat er niets mis was met zijn Elonva schema, en dat zwaarder stimuleren zinloos is.

Ik weet het allemaal niet goed meer... Help :( Wat ik wel weet is dat ik me niet goed voel in Jette. Heb het altijd moeilijk gehad met de communicatie, en het heeft me ook nog geen stap verder gebracht naar mijn gevoel...
Je kan ook steeds in Jette nog eens een andere dokter vragen.. Ik weet niet welke je nu hebt maar ik voelde me bij mijn tweede dokter daar ook absoluut niet goed (de eerste is naar een ander ziekenhuis overgegaan). Na even aandringen heb ik dan een nieuw consult bij een andere dokter gekregen waar ik me wel bij op mijn gemak voelde. Ze gaf ook aan niet te begrijpen waarom de tweede dokter plots een korter en veel lichter schema wou geven.

Persoonlijk vind ik Jette ook echt geen aangenaam ziekenhuis, ik ga er enkel heen omdat ze daar het beste labo hebben.

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 10 februari 2023, 18:48

mich75 schreef:
3 februari 2023, 15:32
Ons verhaal stopt heel abrupt. In aanloop naar een volgende tp zijn we te weten gekomen dat onze embryo's definitief en onomkeerbaar geblokkeerd zijn.

Blijkbaar is er een kindje geboren met een zware meervoudige handicap en dit is terug te leiden naar de spermadonor waar we al 8 jaren mee werken. De herhalingskans is te groot en daarom deze beslissing.

Wij hebben blijkbaar heel veel geluk gehad dat we 4 gezonde kindjes gekregen hebben, maar het doet pijn dat dat 5e kindje er nooit zal komen.

Voorlopig kan ik nog geen afscheid nemen van dit forum en blijf ik jullie nog wat volgen.
Veel courage gewenst om dit nieuws een plek te geven!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 11 februari 2023, 15:34

Sarahtns schreef:
6 februari 2023, 12:22
@Jazzdee en? vandaag pu?


Concreet gaf Jette me 3 opties:
1. PU in natuurlijke cyclus met lichte stimulatie
2. PU met een van de al gebruikte protocols
3. eiceldonatie


Ik weet het allemaal niet goed meer... Help :( Wat ik wel weet is dat ik me niet goed voel in Jette. Heb het altijd moeilijk gehad met de communicatie, en het heeft me ook nog geen stap verder gebracht naar mijn gevoel...
Sarahnts.. lijkt me een heel verwarrende, maar ook angstige periode die je nu doormaakt.. Probeer te luisteren naar je gevoel. Maar vergeet je ratio niet. Ik heb heel erg veel opzoekwerk gedaan altijd. Dat maakte me gek, maar heeft me ook enorm geholpen. Bv in november spraken ze over een zaaddonor, maar ik pushte voor FNA of TESE gezien die optie nog niet bekeken was. En kijk.. de dokter belde een week later terug dat de androloog onze casus mee bekeken heeft en een obstructie vermoedt. Dat wijzigt wel een heel essentieel deel in onze behandeling en kinderwens. Ik vermoed dat eiceldonatie wel echt de laatste keuze is? Misschien dan alles uit komende behandelingen halen?

Ik zit in een andere situatie, dus spijtig genoeg kan ik je verder niet echt helpen..
Als je je in Jette niet gehoord voelt, of bij een specifieke dokter, dan verander maar! Want een warme en begrepen bejegening is SUPER belangrijk!!

Ik heb ondertussen idd mijn pick up gehad, afgelopen dinsdag. Mijn man had diezelfde dag TESE. Ik had 12 eicellen en de TESE was een succes! Dr Verpoest kwam vertellen dat het een "sterkte start was". Ik kreeg een update dat er 10 rijpe eicellen geïnjecteerd werden. Het was heel spannend allemaal.. Zeker toen ik via het patiëntenportaal géén update doorkreeg over de effectieve bevruchtingen (dit betekent vaak een slecht nieuws gesprek telefonisch). Ik schoot in paniek en stuurde een mailtje naar fertiliteit. De embryoloog belde me de volgende dag persoonlijk op. Ze hadden me de update gestuurd, maar toch had ik ze niet ontvangen. Ze koos er voor om me dan telefonisch op de hoogte te brengen. Van de 10 eicellen, geraakten ze alle 10 bevrucht + waren ze op dag 3 alle 10 van uitstekende kwaliteit!!!!!!!!
Ik heb gehuild van geluk, opluchting, hoop... dit hebben we nog NOOIT gehad. Ik was de embryoloog enorm dankbaar (ze heeft het geweten haha).

De tp is vrijdag doorgegaan van twee uitstekende dag 3 embryo's. 2 dag 3 embryo's worden ingevroren en de overige 6 embryo's laten ze verder evolueren tot dag 5. Over dat laatste ben ik nog erg onzeker... als ze nu dag 5 WEER niet halen, weet ik niet wat we nog kunnen proberen. Dit was zowat het laatste.. Dus nu nog met angst en onzekerheid wachten tot en met morgenavond 18u..
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 11 februari 2023, 16:27

Jazzdee,
Waw, dat lijkt me best wel een goed resultaat tot nu toe. Ik duim mee dat ze er toch wat 5-daagse in de vriezer krijgen. Succes meid 🤞 🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten