Isadora, Lutger, Essie en de overige dames, ik denk aan jullie. Hou de moed er in…

Lutger schreef: ↑16 maart 2023, 14:22Proficiat Sas 1991! Nog even de komende weken doorkomen, het lukt je wel, stap voor stap
@jazzdee: wat een fijne wending, een dubbele proficiat!
@Essie2022: Dat is al een mooie start. Ik duim dat het labo van Jette goed zijn werk doet
@Isadora13: het spijt me om te horen dat het negatief was. Heel goed dat je naar jezelf luistert en even een pauze inlast! Heb je er al een idee van hoe lang je pauze zal nemen of ga je het nog zien? Ik hoop dat het voor jou en je vriend ook zal helpen om terug wat meer op dezelfde lijn te geraken. Ik ben trouwens ook al even thuis van van mijn werk sinds de start van vorige stimulatie, het voelde beter om fysiek en mentaal geen andere stressfactoren te hebben. Ook sociaal heb ik alles wat op een lager pitje gezet. Het is wat saai soms, maar voelt toch beter zo nu. Wel fijn dat je een goed gesprek had met de dokter, op dat vlak zitten er wel een paar goeie in het UZ Gent vind ik. Ik wens je veel liefs & moed!
Ik heb pas gisteren (Dag 19 na punctie) mijn bloedafname gedaan (uitgesteld wegens testangst) en het blijkt positief. hcg 1490 en progesteron meer dan 60, ik heb nog geen telefoon gehad, maar denk dat deze waarden wel goed zijn... hopelijk ook minder kans op een bbz als de progesteron hoog staat. Ik heb wel veel angst waartoe dit zal leiden...
Gisteren had ik toevallig ook een gesprek met mijn dokter om de stimulatie te evalueren & één iets waarover hij het had vond ik super interessant. Blijkbaar zijn er internationaal meer en meer studies die aantonen dat de rol van de zaadcel bij (herhaalde) miskramen veel groter is dan gedacht, tot nu wordt vooral de eicel als schuldige aangewezen, zeker als je wat ouder bent. Blijkbaar is er een nieuwe methode ontwikkeld om zaadcellen te selecteren voor ICSI: PICSI heet het. De eerste resultaten zijn veelbelovend en tonen dat de leeftijdsgebonden trend bij de vrouw voor een groot stuk wegvalt. Blijkbaar is de leeftijd van de man op dat vlak zelfs belangrijker maar met PICSI kan men dus ook bij 'oudere' mannen de goede zaadcellen selecteren. In Gent gaan ze dat nu aanbieden aan koppels vanaf een bepaalde leeftijd (ook bij ons moest het nog nodig zijn, mijn vriend is 39) & ook bij jongere koppels met herhaalde miskramen. Ik vind dit heel interessant omdat het mij opvalt dat er in fertiliteit weinig verder naar de zaadcellen gekeken wordt, toch zeker als de vrouw wat ouder is en als de zaadcellen er uiterlijk ok uitzien. Dit helemaal terzijde, wie weet heeft iemand er wat aan...
Dat de zaadcel vaker de schuldige is dan gedacht daar ben ik al langer van overtuigd, maar er is natuurlijk wetenschappelijk bewijs voor nodig.Lutger schreef: ↑16 maart 2023, 14:22
Gisteren had ik toevallig ook een gesprek met mijn dokter om de stimulatie te evalueren & één iets waarover hij het had vond ik super interessant. Blijkbaar zijn er internationaal meer en meer studies die aantonen dat de rol van de zaadcel bij (herhaalde) miskramen veel groter is dan gedacht, tot nu wordt vooral de eicel als schuldige aangewezen, zeker als je wat ouder bent. Blijkbaar is er een nieuwe methode ontwikkeld om zaadcellen te selecteren voor ICSI: PICSI heet het. De eerste resultaten zijn veelbelovend en tonen dat de leeftijdsgebonden trend bij de vrouw voor een groot stuk wegvalt. Blijkbaar is de leeftijd van de man op dat vlak zelfs belangrijker maar met PICSI kan men dus ook bij 'oudere' mannen de goede zaadcellen selecteren. In Gent gaan ze dat nu aanbieden aan koppels vanaf een bepaalde leeftijd (ook bij ons moest het nog nodig zijn, mijn vriend is 39) & ook bij jongere koppels met herhaalde miskramen. Ik vind dit heel interessant omdat het mij opvalt dat er in fertiliteit weinig verder naar de zaadcellen gekeken wordt, toch zeker als de vrouw wat ouder is en als de zaadcellen er uiterlijk ok uitzien. Dit helemaal terzijde, wie weet heeft iemand er wat aan...
Essie2022 schreef: ↑18 maart 2023, 8:04Gisterenavond update gehad dag 3.
5 van kwaliteit 1 en eentje van kwaliteit 2 en 3.
Ben heeeeel blij met dit resultaat. Had dit echt niet durven dromen. Maar de schrik blijft er wel in zitten tot morgen.. 🥴 ben zooo bang dat ze gaan bellen als we al onderweg zijn..![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten