ICSI-clubje

ICSI Forum
Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 15 maart 2023, 16:15

Ooh Proficiat Jazzdee, wat speciaal om twee hartjes te horen kloppen! Alvast een voorzichtige proficiat Sas! Mijn hcg is ook gelijkaardig gestegen, van 116 naar 4900 en een dag later +7000. Ik heb een vroege echo laten doen op 5 weken omdat ik steken had op een plaats, en angst had voor een bbz. Er was alvast een vruchtzakje te zien op de juiste plaats maar omdat het te vroeg was konden we niets meer zien. Op 24/03 heb ik een echo op 7+2. Het wachten is heel spannend!

Isadora, Lutger, Essie en de overige dames, ik denk aan jullie. Hou de moed er in… 💕
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 15 maart 2023, 18:20

Proficiat Sas1991! Zo spannend allemaal! Ik duim mee.

Wauw Jazzdee, wat een fantastisch nieuws en ongetwijfeld een prachtige ervaring die echo 🥰

Tiny93, dank je wel! 🍀

Zonet het nieuws gekregen dat er van de 10 rijpe eicellen, 7 goed bevrucht zijn. Spannend..
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Sas1991
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 januari 2023, 12:46

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sas1991 » 15 maart 2023, 20:43

Dankjewel essie2022!

7 is een mooi aantal, hopelijk blijven ze mooi delen. Ik duim alvast :)

Lutger
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 april 2022, 17:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lutger » 16 maart 2023, 14:22

Proficiat Sas 1991! Nog even de komende weken doorkomen, het lukt je wel, stap voor stap

@jazzdee: wat een fijne wending, een dubbele proficiat :D !

@Essie2022: Dat is al een mooie start. Ik duim dat het labo van Jette goed zijn werk doet

@Isadora13: het spijt me om te horen dat het negatief was. Heel goed dat je naar jezelf luistert en even een pauze inlast! Heb je er al een idee van hoe lang je pauze zal nemen of ga je het nog zien? Ik hoop dat het voor jou en je vriend ook zal helpen om terug wat meer op dezelfde lijn te geraken. Ik ben trouwens ook al even thuis van van mijn werk sinds de start van vorige stimulatie, het voelde beter om fysiek en mentaal geen andere stressfactoren te hebben. Ook sociaal heb ik alles wat op een lager pitje gezet. Het is wat saai soms, maar voelt toch beter zo nu. Wel fijn dat je een goed gesprek had met de dokter, op dat vlak zitten er wel een paar goeie in het UZ Gent vind ik. Ik wens je veel liefs & moed!

Ik heb pas gisteren (Dag 19 na punctie) mijn bloedafname gedaan (uitgesteld wegens testangst) en het blijkt positief. hcg 1490 en progesteron meer dan 60, ik heb nog geen telefoon gehad, maar denk dat deze waarden wel goed zijn... hopelijk ook minder kans op een bbz als de progesteron hoog staat. Ik heb wel veel angst waartoe dit zal leiden...

Gisteren had ik toevallig ook een gesprek met mijn dokter om de stimulatie te evalueren & één iets waarover hij het had vond ik super interessant. Blijkbaar zijn er internationaal meer en meer studies die aantonen dat de rol van de zaadcel bij (herhaalde) miskramen veel groter is dan gedacht, tot nu wordt vooral de eicel als schuldige aangewezen, zeker als je wat ouder bent. Blijkbaar is er een nieuwe methode ontwikkeld om zaadcellen te selecteren voor ICSI: PICSI heet het. De eerste resultaten zijn veelbelovend en tonen dat de leeftijdsgebonden trend bij de vrouw voor een groot stuk wegvalt. Blijkbaar is de leeftijd van de man op dat vlak zelfs belangrijker maar met PICSI kan men dus ook bij 'oudere' mannen de goede zaadcellen selecteren. In Gent gaan ze dat nu aanbieden aan koppels vanaf een bepaalde leeftijd (ook bij ons moest het nog nodig zijn, mijn vriend is 39) & ook bij jongere koppels met herhaalde miskramen. Ik vind dit heel interessant omdat het mij opvalt dat er in fertiliteit weinig verder naar de zaadcellen gekeken wordt, toch zeker als de vrouw wat ouder is en als de zaadcellen er uiterlijk ok uitzien. Dit helemaal terzijde, wie weet heeft iemand er wat aan...
09/21: 6 keer IUI: miskraam 10 weken
06/22: ICSI 1: 4 terugplaatsingen: miskraam 8 weken - biochemisch - bbz
02/23: ICSI 2: 7 eicellen - 1 verse tp: zwanger! - 2 cryo´s

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 16 maart 2023, 16:48

Oh Lutger, een voorzichtige proficiat! Hopelijk bellen ze snel. Ik denk idd dat de kans kleiner is op een bbz met deze waarden. 💕
Lutger schreef:
16 maart 2023, 14:22
Proficiat Sas 1991! Nog even de komende weken doorkomen, het lukt je wel, stap voor stap

@jazzdee: wat een fijne wending, een dubbele proficiat :D !

@Essie2022: Dat is al een mooie start. Ik duim dat het labo van Jette goed zijn werk doet

@Isadora13: het spijt me om te horen dat het negatief was. Heel goed dat je naar jezelf luistert en even een pauze inlast! Heb je er al een idee van hoe lang je pauze zal nemen of ga je het nog zien? Ik hoop dat het voor jou en je vriend ook zal helpen om terug wat meer op dezelfde lijn te geraken. Ik ben trouwens ook al even thuis van van mijn werk sinds de start van vorige stimulatie, het voelde beter om fysiek en mentaal geen andere stressfactoren te hebben. Ook sociaal heb ik alles wat op een lager pitje gezet. Het is wat saai soms, maar voelt toch beter zo nu. Wel fijn dat je een goed gesprek had met de dokter, op dat vlak zitten er wel een paar goeie in het UZ Gent vind ik. Ik wens je veel liefs & moed!

Ik heb pas gisteren (Dag 19 na punctie) mijn bloedafname gedaan (uitgesteld wegens testangst) en het blijkt positief. hcg 1490 en progesteron meer dan 60, ik heb nog geen telefoon gehad, maar denk dat deze waarden wel goed zijn... hopelijk ook minder kans op een bbz als de progesteron hoog staat. Ik heb wel veel angst waartoe dit zal leiden...

Gisteren had ik toevallig ook een gesprek met mijn dokter om de stimulatie te evalueren & één iets waarover hij het had vond ik super interessant. Blijkbaar zijn er internationaal meer en meer studies die aantonen dat de rol van de zaadcel bij (herhaalde) miskramen veel groter is dan gedacht, tot nu wordt vooral de eicel als schuldige aangewezen, zeker als je wat ouder bent. Blijkbaar is er een nieuwe methode ontwikkeld om zaadcellen te selecteren voor ICSI: PICSI heet het. De eerste resultaten zijn veelbelovend en tonen dat de leeftijdsgebonden trend bij de vrouw voor een groot stuk wegvalt. Blijkbaar is de leeftijd van de man op dat vlak zelfs belangrijker maar met PICSI kan men dus ook bij 'oudere' mannen de goede zaadcellen selecteren. In Gent gaan ze dat nu aanbieden aan koppels vanaf een bepaalde leeftijd (ook bij ons moest het nog nodig zijn, mijn vriend is 39) & ook bij jongere koppels met herhaalde miskramen. Ik vind dit heel interessant omdat het mij opvalt dat er in fertiliteit weinig verder naar de zaadcellen gekeken wordt, toch zeker als de vrouw wat ouder is en als de zaadcellen er uiterlijk ok uitzien. Dit helemaal terzijde, wie weet heeft iemand er wat aan...
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 16 maart 2023, 19:37

Oh super Lutger!! Ben heel benieuwd hoe het verder verloopt! Ik duim!!

Ik zit deze keer ook thuis. Ik ben de dag dat ik voor mijn 1e bn en echo moest om te kunnen starten, compleet gecrasht door onbegrip op mijn werk. Hoewel ik enkele dagen ervoor met mijn verantwoordelijk nog had besproken hoe het in z´n werk ging en had gezegd dat het 1e onderzoek niet met zekerheid op voorhand te bepalen was aangezien dat afhangt van de start van je cyclus, is ze compleet ontploft tegenover mij toen ik zei dat ik op controle zou moeten. Ze deed alsof ik het om haar te pesten pas zo laat zei. Ik ben compleet gecrasht toen ze maar bleef afgeven op mij. Nadien kwam directie nog praten met mij, maar ze was eigenlijk heel hard en grof. Ik was compleet van de kaart door dit alles. Ben dan door de huisarts verplicht thuis moeten blijven afgelopen 2 weken en moet morgen terug. Achteraf bekeken ben ik er wel blij om. Het gaf mij zoveel stress die dagen dat ik op controle moest en dan snel snel naar mijn werk moest doorracen. En op mijn werk zelf is er ook ontzettend veel stress wat ook niet echt helpt.. en dan nu nog dat onbegrip erbij, dat was echt even te veel..

Even pauze nemen kan ik enkel maar aanbevelen.. de eerste 3 trajecten ben ik letterlijk van het ene in het andere overgegaan. En dat was eigenlijk zoooo slecht... mijn lichaam was op en mentaal was ik helemaal op eigenlijk.. maar dat had ik niet door, want ik bleef maar doorgaan. Door even ´verplicht´ te moeten pauzeren wegens de overstap naar Jette, en achteraf die endometritis, heb ik beseft dat even pauzeren, even rust nemen, minstens even belangrijk is en eigenlijk niet zo´n ´verloren tijd´ is dan dat het in eerste instantie wel voor mij leek. Ik had ook echt 5 maanden gewoon niet geleefd, niks leuks gedaan,.. en dat is net super belangrijk.. dus gewoon doen Isadora13! Hopelijk komen je vriend en jij hierdoor ook weer op 1 lijn!
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 16 maart 2023, 19:40

Lutger schreef:
16 maart 2023, 14:22

Gisteren had ik toevallig ook een gesprek met mijn dokter om de stimulatie te evalueren & één iets waarover hij het had vond ik super interessant. Blijkbaar zijn er internationaal meer en meer studies die aantonen dat de rol van de zaadcel bij (herhaalde) miskramen veel groter is dan gedacht, tot nu wordt vooral de eicel als schuldige aangewezen, zeker als je wat ouder bent. Blijkbaar is er een nieuwe methode ontwikkeld om zaadcellen te selecteren voor ICSI: PICSI heet het. De eerste resultaten zijn veelbelovend en tonen dat de leeftijdsgebonden trend bij de vrouw voor een groot stuk wegvalt. Blijkbaar is de leeftijd van de man op dat vlak zelfs belangrijker maar met PICSI kan men dus ook bij 'oudere' mannen de goede zaadcellen selecteren. In Gent gaan ze dat nu aanbieden aan koppels vanaf een bepaalde leeftijd (ook bij ons moest het nog nodig zijn, mijn vriend is 39) & ook bij jongere koppels met herhaalde miskramen. Ik vind dit heel interessant omdat het mij opvalt dat er in fertiliteit weinig verder naar de zaadcellen gekeken wordt, toch zeker als de vrouw wat ouder is en als de zaadcellen er uiterlijk ok uitzien. Dit helemaal terzijde, wie weet heeft iemand er wat aan...
Dat de zaadcel vaker de schuldige is dan gedacht daar ben ik al langer van overtuigd, maar er is natuurlijk wetenschappelijk bewijs voor nodig.
De uitleg dat ik destijds kreeg was dat de zaadcel een relatief eenvoudige cel was en de eicel de meest complexe van het menselijk lichaam en daardoor is het waarschijnlijker dat er daar iets mis mee is.

Die PICSI wordt al zeker 10 jaar toegepast in het buitenland. In 2014 heb ik aan mijn toenmalige ferti arts gevraagd of dit voor ons misschien een optie was. Zij viel uit de lucht want had hier nog nooit van gehoord. Ze is zich dan gaan bevragen en ook al zouden ze het willen toepassen, wij kwamen er niet voor in aanmerking wegens te weinig en te slecht zaad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Cato1990
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 augustus 2022, 16:12

Re: ICSI-clubje

Bericht door Cato1990 » 16 maart 2023, 20:21

Bedankt Lutger!, dit ga ik zeker onthouden want kan voor ons ook interessant zijn.
De zaadcel wordt inderdaad onderschat. Ik las hier laatst in een ander topic dat "de zaadcel bij ICSI niet zo belangrijk is want daar kan je perfect omheen fietsen"
Dit is echt zo onjuist, kwaliteit en kwantiteit van de zaadcellen zijn super belangrijk. Ik denk dat het traject van Jazzdee dat bewijst
jun 2020: Pilstop
sep 2021: Ernstige oligospermie
mrt 2022: ICSI 1: 9EC, geen TP
jun 2022: ICSI 2: 10EC, 1 embryo: TP X
sep 2022: ICSI 3: 9EC, geen TP
dec 2022: ICSI 4: 6EC, geen TP
mrt 2023; ICSI 5: 10EC, verse TP X , 1 cryo: positief

Lezertje
Berichten: 256
Lid geworden op: 8 januari 2022, 16:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lezertje » 16 maart 2023, 20:58

Proficiat aan alle dames die hier momenteel kunnen genieten van een traject dat letterlijk zijn vruchten heeft afgeworpen! 🍀🍀🍀

Hier helaas minder goed nieuws gisteren: terugplaatsing 3.1 was negatief. Al had ik me voorgenomen er niet al te veel hoop op te stellen, toch kwam het weer eventjes hard aan. Even wat traantjes en liever alleen zijn. Nu laat ik een maandje passeren en dan gaan we weer voor 3.2.

Ondanks mijn yoga- en meditatieoefeningen moet ik eerlijk toegeven dat ik het ook mentaal moeilijk vind om me steeds op te peppen om te gaan werken, zeker als ik met een terugplaatsing of stimulatie bezig ben. Stof om eens over te praten met mijn arts binnenkort...
pilstop nov '19
12/21 ICSI 1 (6 eicellen), TP 1.1 ❌, 1 cryo
02/22 TP 1.2 miskraam 7w1d
05/22: ICSI 2 (16 eicellen) TP 2.1. ❌, 1 cryo
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
12/22 ICSI 3 (27 eicellen), freeze all, 6 cryo's
03/23 TP 3.1 ❌
05/23 TP 3.2 💙 op 19/1/2024

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 17 maart 2023, 11:48

Daar ben ik ook wel van overtuigd, dat die zaadcel vaak toch echt wel een heel grote invloed heeft.

Een hele dikke knuffel Lezertje. Ik snap echt hoe je je voelt! Goed dat je eventjes een rustmaand neemt en fijn dat je nog een kans hebt! Hopelijk mag dat eindelijk eens ´the one´ zijn! 🍀
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 17 maart 2023, 15:35

@Cato1990
inderdaad.. denk dat ons verhaal echt bewijst hoe een grote rol de zaadcellen eigenlijk spelen.
Dus aan de dames die toch twijfelen of het wel echt aan de eicellen ligt, omdat de zaadcellen er normaal uitzien.. push voor meerdere onderzoeken naar het zaad.
Mijn man is ondertussen 42j.. hoe ouder, hoe meer kans op DNA fragmentatie.
Bij ons hadden ze al een extra techniek gebruikt in het labo om de allerbeste zaadcellen er uit te halen en toch mocht het niet baten. Ik ben dus grote fan van die TESE die bij ons dé uitkomst geboden heeft. Laat je niet tegenhouden door de arts die zegt : "TESE veranderd niets aan kwaliteit". Dat was bij ons dus NIET waar. Er kan altijd nog een factor meespelen die gewoonweg niet gezien wordt! En dat kan dus ook bij zaadcellen die er op 't eerste zicht wel goed uitzien. Soms moeten we echt ons gevoel volgen en doorduwen.

@Lutger en Sas 1991 : een superdikke proficiat!!!!!! Ik duim mee dat het verder mooi mag evolueren!

Aan alle dames.. de moed niet opgeven!!! Ook voor jullie bestaat de oplossing en die komt er aan!
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 18 maart 2023, 8:04

Gisterenavond update gehad dag 3.
5 van kwaliteit 1 en eentje van kwaliteit 2 en 3.
Ben heeeeel blij met dit resultaat. Had dit echt niet durven dromen. Maar de schrik blijft er wel in zitten tot morgen.. 🥴 ben zooo bang dat ze gaan bellen als we al onderweg zijn.. 😔
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door lieslies » 19 maart 2023, 9:40

Veel succes vandaag x
Essie2022 schreef:
18 maart 2023, 8:04
Gisterenavond update gehad dag 3.
5 van kwaliteit 1 en eentje van kwaliteit 2 en 3.
Ben heeeeel blij met dit resultaat. Had dit echt niet durven dromen. Maar de schrik blijft er wel in zitten tot morgen.. 🥴 ben zooo bang dat ze gaan bellen als we al onderweg zijn.. 😔

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 19 maart 2023, 18:00

@ Jazzdee

Van harte gefeliciteerd! Het enige wat ik je kan adviseren met een tweeling is luister extra goed naar je lichaam. ❤
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 21 maart 2023, 19:20

Essie2022 schreef:
18 maart 2023, 8:04
Gisterenavond update gehad dag 3.
5 van kwaliteit 1 en eentje van kwaliteit 2 en 3.
Ben heeeeel blij met dit resultaat. Had dit echt niet durven dromen. Maar de schrik blijft er wel in zitten tot morgen.. 🥴 ben zooo bang dat ze gaan bellen als we al onderweg zijn.. 😔
Aan je onderschrift te zien is het goed verlopen. Voorlopig lijkt de overstap naar Jette een goede keuze!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten