ICSI-clubje
-
Re: ICSI-clubje
@Mimoeni
@Ydv
@Lovespell
Bedankt dames voor jullie antwoord en een hele dikke proficiat🥰!
@lovespell heel veel succes ook woensdag!
Ik hoop voor goeie embryo’s en dan benieuwd hoe en wanneer de terugplaatsing is. Ik moest bellen op dag 1 van m’n menstruatie voor volgende instructies. Geen idee dus van het verdere verloop. Na hoeveel dagen de terugplaatsing enz..
@Ydv
@Lovespell
Ik hoop voor goeie embryo’s en dan benieuwd hoe en wanneer de terugplaatsing is. Ik moest bellen op dag 1 van m’n menstruatie voor volgende instructies. Geen idee dus van het verdere verloop. Na hoeveel dagen de terugplaatsing enz..
ICSI 1 09/23 - 7 eicellen - freeze all - 6 cryo’s
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23

ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23

-
Dank je wel!Lila87 schreef: ↑18 september 2023, 16:08@Mimoeni
@Ydv
@Lovespell

Hebben ze gezegd wanneer ze zullen bellen om te vertellen hoeveel embryo’s het geworden zijn? Erg spannend! Voor de terugplaatsing hangt het ervan af of je het gaat doen in een kunstmatige of natuurlijke cyclus. In een natuurlijke cyclus is de terugplaatsing (als het een dag 5 embryo is) 5 dagen na je eisprong. Is het in een kunstmatige cyclus dan kijken ze wanneer het baarmoederslijmvlies dik genoeg is en dan plannen ze het in. In mijn natuurlijke cyclus was de terugplaatsing steeds op cd 18/19 en in een kunstmatige op dag 15.
Start kinderwens 2018
Onbegrepen infertiliteit
Juli tot november 22 - 3x mislukte IUI’s
Overstap Jette
1 april 23, ICSI 1: pick up 13/4/23, freeze all, 10 cryo’s
ICSI 1.1 30/6/23 biomedisch
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief
Onbegrepen infertiliteit
Overstap Jette
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief

-
Dankjewel!Lila87 schreef: ↑18 september 2023, 16:08@Mimoeni
@Ydv
@Lovespell

Zoals Mimoenie al zei hangt het ervan af of de terugplaatsing in een kunstmatige of natuurlijke cyclus zal zijn. Als het in een natuurlijke cyclus is zal het 5 dagen na je eisprong zijn (bij een embryo van 5 dagen). Bij een kunstmatige cyclus moet je medicatie nemen die je baarmoederslijmvlies doet dikker worden maar wordt het groeien van een follikel tegengehouden. Meestal gaat een kunstmatige cyclus sneller en is deze makkelijker te plannen.
Normaal bespreken ze dit eerst wel met jou.
Ikzelf ben meer voorstander van de natuurlijke cyclus. Hebben nooit een cryo gehad dat is blijven pakken in een kunstmatige cylus, deze keer wel in mijn natuurlijke cyclus. Misschien toeval, dat kan. Maar vond het ook wel aangenaam dat ik geen medicatie moest nemen.

Bellen ze jou niet van het labo hoeveel bevruchtingen er zijn en later hoeveel embryo’s?
Bij ons doen ze dat wel maar dat is niet overal zo.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger

-
Dankje!YDV schreef: ↑18 september 2023, 14:16@LoveSpell: amai dat zijn weer spannende dagen. Moet emotioneel ook niet gemakkelijk zijn voor jou. Het vruchtje groeit alleszins verder en dat wil zeggen dat er nog hoop is. Ik duim mee voor jou woensdag!
Eerste echo was het 4,94mm en vandaag 9,2mm. Ik ben nu 7w1d en vruchtje meet 7w. Maar wel 1d ‘ingehaald’ tov vorige week woensdag. Ik maak er mijn geen zorgen in omdat het allemaal wel overeenkomt met een latere innesteling.
Aangezien jij natuurlijk zwanger geraakt bent weet je niet exact wanneer de innesteling gebeurd is dus wie weet ligt het daaraan. Probeer de moed nog niet te verliezen!
En bedankt voor de tip van het foliumzuur. Ga het eens bekijken!![]()

IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s
Dec: tp
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22

Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s
Dec: tp

-
Wat een rollercoaster zeg !! Veel goede moedLoveSpell schreef: ↑18 september 2023, 18:48Dankje!YDV schreef: ↑18 september 2023, 14:16@LoveSpell: amai dat zijn weer spannende dagen. Moet emotioneel ook niet gemakkelijk zijn voor jou. Het vruchtje groeit alleszins verder en dat wil zeggen dat er nog hoop is. Ik duim mee voor jou woensdag!
Eerste echo was het 4,94mm en vandaag 9,2mm. Ik ben nu 7w1d en vruchtje meet 7w. Maar wel 1d ‘ingehaald’ tov vorige week woensdag. Ik maak er mijn geen zorgen in omdat het allemaal wel overeenkomt met een latere innesteling.
Aangezien jij natuurlijk zwanger geraakt bent weet je niet exact wanneer de innesteling gebeurd is dus wie weet ligt het daaraan. Probeer de moed nog niet te verliezen!
En bedankt voor de tip van het foliumzuur. Ga het eens bekijken!![]()
oh ok. Bij mij was het vrijdag 4,1 mm (de dinsdag was het 2,5mm). Op zich nog cava dus, maar ok tis ook de groei die telt en idd mooi gegroeid bij jou in die 5 dagen! Ik hoop op dezelfde uitkomst hier..

ICSI 1 ~ dochter 24/09/2015
ICSI 2 t.e.m. 4 ~ negatief
ICSI 5 ~ dochter 07/03/2019
ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
-
Wauw, wat een zalig gevoel ! Dikke proficiat !!!YDV schreef: ↑18 september 2023, 12:20Hier echo gehad vandaag en die was goed!
Al een goed kloppend hartje ondertussen en meet nu op 7w (dus de afgelopen dagen goed gegroeid want woensdag was het volgens de meting 6w1d).
Ons zoontje zei meteen ‘Kijk, baby!’ als hij het zag verschijnen op het scherm. 🥹
Volgende echo is binnen 3w gepland bij mijn eigen gynaecoloog. Toch een vreemd gevoel als je ‘weg’ mag van de fertiliteit.
ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
-
Sinds vanmorgen ben ik ongesteld, dus ik weet helaas de uitslag al van de test morgen. Niet dat ik er nog veel hoop op had.
Normaal doe ik ook nooit testen thuis. Het is een klein trauma van àl die negatieve testen. De keerzijde is dan weer dat die wachtweken hels lang duren en in ieder pijntje en krampje eindeloos ga analyseren. Misschien volgende ronde ook maar regelmatig testen thuis... Doen jullie dit allemaal wel ?
Mijn man en ik hadden op voorhand afgesproken nog 1 poging zelf te betalen. Ik vind het zeer dubbel. Ergens ben ik ook "beschaamd" omdat ik al 2 lieve , gezonde kindjes heb. Maar die wens voor nog zo'n kleintje erbij is zó groot !
Dus ja, ik denk nu een rustmaand in te lassen en er dan nog één keer vol voor te gaan, met nieuwe moed. Die zit nu eventjes in m'n schoenen
.
Veel succes iedereen
Normaal doe ik ook nooit testen thuis. Het is een klein trauma van àl die negatieve testen. De keerzijde is dan weer dat die wachtweken hels lang duren en in ieder pijntje en krampje eindeloos ga analyseren. Misschien volgende ronde ook maar regelmatig testen thuis... Doen jullie dit allemaal wel ?
Mijn man en ik hadden op voorhand afgesproken nog 1 poging zelf te betalen. Ik vind het zeer dubbel. Ergens ben ik ook "beschaamd" omdat ik al 2 lieve , gezonde kindjes heb. Maar die wens voor nog zo'n kleintje erbij is zó groot !
Dus ja, ik denk nu een rustmaand in te lassen en er dan nog één keer vol voor te gaan, met nieuwe moed. Die zit nu eventjes in m'n schoenen

Veel succes iedereen

ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
ICSI 5.1 en 6 ~ negatief
-
Ooh wat jammer om te lezen.. neem maar de tijd om deze teleurstelling te verwerken. Ikzelf test altijd een paar dagen voor de bloedafname, vooral niet té vroeg ook om geen vals positief te hebben van de trigger. Ik doe dit vooral om voorbereid te zijn op de uitslag en ik ben ook gewoon te nieuwsgierig en ongeduldig.Anso1988 schreef: ↑18 september 2023, 19:36Sinds vanmorgen ben ik ongesteld, dus ik weet helaas de uitslag al van de test morgen. Niet dat ik er nog veel hoop op had.
Dus ja, ik denk nu een rustmaand in te lassen en er dan nog één keer vol voor te gaan, met nieuwe moed. Die zit nu eventjes in m'n schoenen.
Veel succes iedereen![]()
Of het nu je eerste, tweede of derde kindje is dat maakt niet uit en is niks om je over te schamen. De kinderwens is even groot als bij je eerste kindje. En tuurlijk ben je dankbaar voor wat je hebt. Maar als je het gevoel hebt dat het nog niet compleet is dan kan je dat gevoel moeilijk uitschakelen he.
Wij zijn ook enorm dankbaar voor onze gezonde en lieve zoon. Maar op een gegeven moment hadden we het gevoel dat ons gezinnetje nog niet compleet is en we heel graag een broertje of zusje voor hem zouden willen. Het is jammer dat dit niet ‘vanzelf’ gaat en we hiervoor hulp nodig hebben maar wel heel blij dat dit bestaat.
Ik hoop oprecht dat het jullie nog eens gegund mag zijn!

12/17: stop pil

-
Schaamte is toch helemaal niet nodig! Of je nu probeert voor een eerste kindje of voor een derde in jullie geval. Jullie hebben nu eenmaal nog een sterke kinderwens. Veel succes alvast!!Anso1988 schreef: ↑18 september 2023, 19:36Sinds vanmorgen ben ik ongesteld, dus ik weet helaas de uitslag al van de test morgen. Niet dat ik er nog veel hoop op had.
Dus ja, ik denk nu een rustmaand in te lassen en er dan nog één keer vol voor te gaan, met nieuwe moed. Die zit nu eventjes in m'n schoenen.
Veel succes iedereen![]()
-
Bedankt voor de info!Mimoenie schreef: ↑18 september 2023, 16:30Dank je wel!Lila87 schreef: ↑18 september 2023, 16:08@Mimoeni
@Ydv
@Lovespell
Hebben ze gezegd wanneer ze zullen bellen om te vertellen hoeveel embryo’s het geworden zijn? Erg spannend! Voor de terugplaatsing hangt het ervan af of je het gaat doen in een kunstmatige of natuurlijke cyclus. In een natuurlijke cyclus is de terugplaatsing (als het een dag 5 embryo is) 5 dagen na je eisprong. Is het in een kunstmatige cyclus dan kijken ze wanneer het baarmoederslijmvlies dik genoeg is en dan plannen ze het in. In mijn natuurlijke cyclus was de terugplaatsing steeds op cd 18/19 en in een kunstmatige op dag 15.
Ze gingen normaal vrijdag bellen om het aantal embryo’s mee te delen.
Of het natuurlijk of kunstmatig is, hebben ze niet echt gezegd. Wel dat ik dus moest bellen en dan een bloedonderzoek moest doen. Erna zou ik pillen krijgen.. dus dan zal het wel kunstmatige zijn.
Het was er druk die dag ( Jette), dus heb niet zoveel info gekregen precies.
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23

ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23

-
Ook bedankt voor jouw antwoord!YDV schreef: ↑18 september 2023, 16:49Dankjewel!Lila87 schreef: ↑18 september 2023, 16:08@Mimoeni
@Ydv
@Lovespell
Zoals Mimoenie al zei hangt het ervan af of de terugplaatsing in een kunstmatige of natuurlijke cyclus zal zijn. Als het in een natuurlijke cyclus is zal het 5 dagen na je eisprong zijn (bij een embryo van 5 dagen). Bij een kunstmatige cyclus moet je medicatie nemen die je baarmoederslijmvlies doet dikker worden maar wordt het groeien van een follikel tegengehouden. Meestal gaat een kunstmatige cyclus sneller en is deze makkelijker te plannen.
Normaal bespreken ze dit eerst wel met jou.
Ikzelf ben meer voorstander van de natuurlijke cyclus. Hebben nooit een cryo gehad dat is blijven pakken in een kunstmatige cylus, deze keer wel in mijn natuurlijke cyclus. Misschien toeval, dat kan. Maar vond het ook wel aangenaam dat ik geen medicatie moest nemen.
Bellen ze jou niet van het labo hoeveel bevruchtingen er zijn en later hoeveel embryo’s?
Bij ons doen ze dat wel maar dat is niet overal zo.
Zoals ik hierboven al zei gingen ze me inderdaad bellen.
En het is dan waarschijnlijk een kunstmatige cyclus want ze hadden wel vermeld dat ik op dag 1 van m’n cyclus moest bellen en ik medicatie ging krijgen ..
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23

ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23

-
@Anso1988, wat rot dat je ongesteld geworden bent. Sterkte en wees lief voor jezelf.
@Lila87, als je een regelmatige cyclus hebt en je wilt het liever in een natuurlijke cyclus dan kan je dat aangeven als je belt. Bij Jette doen ze automatisch in een kunstmatige cyclus omdat het makkelijker plannen is en bovendien hoef je meestal maar 1 hooguit 2 keer op controle en bij een natuurlijke cyclus soms wel 4 of 5 keer. Maar als je bijvoorbeeld liever geen hormonen meer slikt en het is mogelijk met jouw cyclus kan je dat dus wel zeggen
@Lila87, als je een regelmatige cyclus hebt en je wilt het liever in een natuurlijke cyclus dan kan je dat aangeven als je belt. Bij Jette doen ze automatisch in een kunstmatige cyclus omdat het makkelijker plannen is en bovendien hoef je meestal maar 1 hooguit 2 keer op controle en bij een natuurlijke cyclus soms wel 4 of 5 keer. Maar als je bijvoorbeeld liever geen hormonen meer slikt en het is mogelijk met jouw cyclus kan je dat dus wel zeggen

Start kinderwens 2018
Onbegrepen infertiliteit
Overstap Jette
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief
Onbegrepen infertiliteit
Overstap Jette
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief

-
Denk wel dat ik dan begin met een kunstmatige cyclus.. Aangezien Jette niet meteen bij de deur is en het anders te ingewikkeld wordt om elke keer vrij te vragen op het werk ( ook al zijn ze echt wel heel meewerkend, ik wil gewoon niet té veel vragen).Mimoenie schreef: ↑19 september 2023, 19:14@Anso1988, wat rot dat je ongesteld geworden bent. Sterkte en wees lief voor jezelf.
@Lila87, als je een regelmatige cyclus hebt en je wilt het liever in een natuurlijke cyclus dan kan je dat aangeven als je belt. Bij Jette doen ze automatisch in een kunstmatige cyclus omdat het makkelijker plannen is en bovendien hoef je meestal maar 1 hooguit 2 keer op controle en bij een natuurlijke cyclus soms wel 4 of 5 keer. Maar als je bijvoorbeeld liever geen hormonen meer slikt en het is mogelijk met jouw cyclus kan je dat dus wel zeggen![]()
@ Anso1988
Veel sterkte in deze niet zo leuke periode🤍
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23

ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23

-
Hee LoveSpell, hoe was het vandaag?LoveSpell schreef: ↑18 september 2023, 13:43Mijn verhaal gaat ook nog verder.. vrijdag was het vruchtje terug gegroeid en nog steeds hartslag. Ik mag woensdag terug. Het is verder afwachten hoe het evolueert. Ik was vrijdag zogezegd 6+1. Maar goed ben echt niet meer zo goed mee met de dagen.. het vruchtje komt sowieso al achter tov laatste menstruatie, maar dat zou nog kunnen liggen aan late innesteling + op basis van alle echo’s was de groei precies ook niet “gelijk”. Dinsdag was ik dan 5+6, vrijdag 6+1 ipv 6+2. Over 1 dag maak ik me nu niet echt zorgen, maar in het begin grotere verschillen gehad.. ook daarom dat gynaecoloog ook wel haar twijfels heeft natuurlijk. @YDV: weet jij toevallig hoe groot je vruchtje was op de twee echo’s?
Start kinderwens 2018
Onbegrepen infertiliteit
Overstap Jette
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief
Onbegrepen infertiliteit
Overstap Jette
1.2 negatief
1.3 29/8/23 Positief

-
@ZonderZorgen en Sproetje, dankjewel voor jullie ervaringen te delen. We gaan er idd vanuit dat het niet meer moet betekenen dan een groter risico.
@Lila87, ik weet niet van waar je bent maar voor mij lag Jette ook niet bij de deur en ik heb mijn bloedafnames en echo's bij mij in de buurt (ziekenhuis en een centrum voor radiologie waar ze ook echo's deden - kon ook in ziekenhuis maar door de eerdere ervaring liever niet meer voor ons) laten doen. Dus dat is misschien ook een optie die je kan overwegen?
Alvast heel veel succes!
@Lila87, ik weet niet van waar je bent maar voor mij lag Jette ook niet bij de deur en ik heb mijn bloedafnames en echo's bij mij in de buurt (ziekenhuis en een centrum voor radiologie waar ze ook echo's deden - kon ook in ziekenhuis maar door de eerdere ervaring liever niet meer voor ons) laten doen. Dus dat is misschien ook een optie die je kan overwegen?
Alvast heel veel succes!

PCOS + slechte morfologie
Feb-Mei23: 2x Letrozole -> negatief
23Mei23: IVM1
07Jul23: IVM1.1
- 24Maa24
Feb-Mei23: 2x Letrozole -> negatief
23Mei23: IVM1
07Jul23: IVM1.1