ICSI-clubje
-
Re: ICSI-clubje
@Tonpon: Super, dikke proficiat!!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
Vraagje, ik ben nu 5d na de tp en heb 11-12d geleden nog ovitrelle moeten spuiten.
Nu heb ik een test gedaan en is er een heeel licht kruisje.
Zou dit gewoon nog de ovitrelle kunnen zijn?
https://tinypic.host/image/IMG-4638.4Dyr9
https://tinypic.host/image/IMG-4625.4Dpxb
Nu heb ik een test gedaan en is er een heeel licht kruisje.
Zou dit gewoon nog de ovitrelle kunnen zijn?
https://tinypic.host/image/IMG-4638.4Dyr9
https://tinypic.host/image/IMG-4625.4Dpxb
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
Het kan de 2 richtingen uit. Meestal is de Ovitrelle er al uit, maar er zijn uitzonderingen. Je zit nu 10dpo, dan testen er nog veel negatief.
Als ik moet gokken, dan ga ik voor een zwangerschap, maar het blijft een gok.
Test over 2 dagen nog eens en dan weet je meer, zeker de hoop nog niet opgeven.
Als ik moet gokken, dan ga ik voor een zwangerschap, maar het blijft een gok.
Test over 2 dagen nog eens en dan weet je meer, zeker de hoop nog niet opgeven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm
03/15: overstap Jette 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6) 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal
-
@Tonpon, supergoed nieuws!!!
@lila87, ik duim mee voor een positieve test binnen enkele dagen.
Ik heb deze ochtend eerste pick up gehad. Tranen van geluk!
Ik had “maar” 4follikels, dit waren ook 4 eicellen.!
Morgen meer nieuws over de bevruchting en evt terugplaatsing.
Dank jullie wel voor al die mooie reacties over mij follikelstress.
Pick up op zich was goed doenbaar. Nu wel veel krampen en drukgevoel in mn buik. Zou snel moeten wegebben, toch enkele daagjes rust genomen van mn werk en mn lichaam even laten bekomen.
@lila87, ik duim mee voor een positieve test binnen enkele dagen.
Ik heb deze ochtend eerste pick up gehad. Tranen van geluk!
Ik had “maar” 4follikels, dit waren ook 4 eicellen.!
Morgen meer nieuws over de bevruchting en evt terugplaatsing.
Dank jullie wel voor al die mooie reacties over mij follikelstress.
Pick up op zich was goed doenbaar. Nu wel veel krampen en drukgevoel in mn buik. Zou snel moeten wegebben, toch enkele daagjes rust genomen van mn werk en mn lichaam even laten bekomen.
07-11/23: 3IUI NEG
11/23: ICSI1-2 bevrucht - niet verdergedeeld - geen TP
03/24: ICSI2- geen bevruchting
05/24: ICSI3- TP van 2 - x
08/24: ICSI4- geen bevruchting
Overstap Jette
/24 :ICSI5 hopelijk
11/23: ICSI1-2 bevrucht - niet verdergedeeld - geen TP
03/24: ICSI2- geen bevruchting
05/24: ICSI3- TP van 2 - x
08/24: ICSI4- geen bevruchting
Overstap Jette
/24 :ICSI5 hopelijk
-
@Mich75. Dankjewel voor je uitleg, fingers crossed en dan binnen enkele dagen nog eens proberen .
@Doloo87. Super goed nieuws! Ik duim alvast voor goed nieuws morgen!
@Doloo87. Super goed nieuws! Ik duim alvast voor goed nieuws morgen!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
Bedankt voor de felicitaties!
Lila, ik heb al eens gelezen dat je niet voor 14 dagen na de ovitrelle mag testen omdat die vals positieve testen kunnen geven. Ik heb bij mijn eerste terugplaatsing wel al snel getest, ik denk ook zo'n 10 dagen later en die was wel negatief.
Dus mijn gevoel is ook dat het gelukt is Heb je symptomen?
Doloo, super dat alle follikels ook een eicel hadden! Spannend moment morgen, ik duim mee!
Lila, ik heb al eens gelezen dat je niet voor 14 dagen na de ovitrelle mag testen omdat die vals positieve testen kunnen geven. Ik heb bij mijn eerste terugplaatsing wel al snel getest, ik denk ook zo'n 10 dagen later en die was wel negatief.
Dus mijn gevoel is ook dat het gelukt is Heb je symptomen?
Doloo, super dat alle follikels ook een eicel hadden! Spannend moment morgen, ik duim mee!
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren
-
Heftig zeg. Dan kan je idd niet meer vaginaal bevallen. Maar een litteken kan ook zonder arbeid scheuren, dus zou je goed laten adviseren. Is denk ik een goed idee om na 9 maanden eens contact op te nemen met Jette (of nu al, als je graag al weet waar je voor staat). Ik begrijp je ongeduld en die kinderwens heel goed, dus ik duim voor jou dat je niet onnodig lang moet wachten.Tagomi schreef: ↑5 december 2023, 12:37Dankje voor je antwoord, er is mij ook gezegd minstens een jaar te wachten.
Mijn litteken is veel groter dan normaal, ze hebben ook in beide richtingen moeten snijden. 10 dagen na de bevalling hebben ze opnieuw alles moeten open maken door een infectie, waardoor ik ook nog enkele littekens van drains erbovenop heb.
Vaginaal bevallen mag sowieso nooit meer
Ik heb pas een maand na de bevalling het ziekenhuis kunnen verlaten, waardoor ik nu wel vaak bang ben voor de toekomst
Maar mijn wens voor een derde kindje blijft zoooo groot, zeker als ik zie hoe prachtig mijn 2 dochtertjes zijn
Als de jongste 9 maanden is kan ik altijd informeren in Jette wat ze mij daar aanraden mss..
2019 4x iui
2020 1x iui, 2x icsi ---- icsi 3 -
2022 start brusje - fet 1-3
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet
Aug 24 start icsi 6
2020 1x iui, 2x icsi ---- icsi 3 -
2022 start brusje - fet 1-3
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet
Aug 24 start icsi 6
-
@Tonpon
Ik heb voorlopig niet echt symptomen. Wat heel lichte onderbuikpijn soms, maar verder niets.. Dus misschien is het gewoon de ovitrelle.. Morgen of overmorgen terug testen .
Ik heb voorlopig niet echt symptomen. Wat heel lichte onderbuikpijn soms, maar verder niets.. Dus misschien is het gewoon de ovitrelle.. Morgen of overmorgen terug testen .
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
@Tonpon
dikke proficiat!!
@Lila87, ik zit beetje in zelfde schuitje ik heb op 14/12 bn en terugplaatsing gehad op 02/12.
Ik ben benieuwd en nerveus, ik duim volop voor ons beide dan.
Ik heb al wel rugpijnen en wat buikpijnen gehad ondertussen maar ik weet het niet zo goed dus...
Afwachten en duimen he!
dikke proficiat!!
@Lila87, ik zit beetje in zelfde schuitje ik heb op 14/12 bn en terugplaatsing gehad op 02/12.
Ik ben benieuwd en nerveus, ik duim volop voor ons beide dan.
Ik heb al wel rugpijnen en wat buikpijnen gehad ondertussen maar ik weet het niet zo goed dus...
Afwachten en duimen he!
-
Hey allemaal
Ik lees hier al even mee en toch al wel wat steun gehad in het lezen van jullie berichten
Ik zal ons even voorstellen:
Ikzelf heb in het verleden de diagnose van endometriose gekregen. In 2019 geopereerd geweest, enkele cystes en wat. verklevingen maar in een niet te zware vorm. Volgens gynaecoloog geen probleem om via natuurlijk weg zwanger te geraken.
Mijn partner heeft een chronische ziekte en hij moest dit jaar van medicatie veranderen waardoor wij 6maanden niet zwanger mochten worden. Omdat we niet achter de feiten wouden aanlopen, ben ik naar de huisarts gegaan en nagevraagd welke onderzoeken we konden uitvoeren om na te gaan of er geen "probleem" bij 1 van ons was.
Ikzelf heb bloed laten nemen om mijn AMH waarde te achterhalen. Resultaat: 5,41ug/mL, (zeker niet slecht gezien mijn leeftijd (35+))
Mijn partner heeft zijn sperma laten testen. Het 1ste staal kregen we al te horen dat er een sterk verminderd aantal zaadcellen waren aangetroffen. Een maand later heeft hij een 2de staal binnengebracht, dit bevestigde het 1ste resultaat (mijn vriend heeft dus oligozoöspermie). Huisarts had ons opgebeld om bij haar langs te gaan om resultaten te bespreken, intussen had ik zelf ook al gebeld naar de fertiliteit voor een intake gesprek (gezien de wachttijden soms). Bij de huisarts kregen we dus al te horen dat de kans zeer klein is dat we via de natuurlijke weg ooit zwanger zouden geraken en dat we de weg van ICSI moeten inslaan.
Paar weken later was ons eerste afspraak bij de fertiliteit. Ik had mijn bloedonderzoek als de uitslagen van mijn partner zijn spermastalen mee genomen. De gynaecoloog bevestigde effectief wat onze huisarts ons al had laten weten, ICSI was het te volgen traject. Maar eerst nog bijkomende onderzoeken (genetische bloedonderzoeken, hysteroscopie, echo bij mijn partner en nogmaals een onderzoek van zijn staal) vooraleer we effectief van start konden gaan.
Eind september was het 'eindelijk' zo ver. We mochten starten met de stimulatie (ons 1ste ICSI poging). Met een klein, bang hartje zette ik 's avonds dat eerste spuitje, tegen het einde ging dat vlot Begin oktober was de pick-up, we hadden een mooie "oogst". Zoals jullie ook weten, gaat dat gepaard met een "afvalrace". Maar met het eindresultaat waren we meer dan te tevreden, 6 embryo's werden er ingevroren (geen verse terugplaatsing wegens kans op overstimulatie).
In november hebben we dan onze 1ste cryo terugplaatsing gehad in natuurlijke cyclus. Echter is dit op niets uitgedraaid.
Afgelopen zaterdag (2/12) heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad, opnieuw in mijn natuurlijk cyclus, maandag 11/12 is bloedafname, spannend dus.
Sommige onder jullie hebben al een behoorlijk traject erop zitten en ik bewonder jullie want mentaal is een fertiliteitstraject niet te onderschatten (merk ik nu toch al)
Ik wens iedereen veel succes in zijn traject en hopelijk kunnen we elkaar kortelings goed nieuws melden
En degene die reeds goed nieuws hebben gekregen: dikke proficiat!!
Ik lees hier al even mee en toch al wel wat steun gehad in het lezen van jullie berichten
Ik zal ons even voorstellen:
Ikzelf heb in het verleden de diagnose van endometriose gekregen. In 2019 geopereerd geweest, enkele cystes en wat. verklevingen maar in een niet te zware vorm. Volgens gynaecoloog geen probleem om via natuurlijk weg zwanger te geraken.
Mijn partner heeft een chronische ziekte en hij moest dit jaar van medicatie veranderen waardoor wij 6maanden niet zwanger mochten worden. Omdat we niet achter de feiten wouden aanlopen, ben ik naar de huisarts gegaan en nagevraagd welke onderzoeken we konden uitvoeren om na te gaan of er geen "probleem" bij 1 van ons was.
Ikzelf heb bloed laten nemen om mijn AMH waarde te achterhalen. Resultaat: 5,41ug/mL, (zeker niet slecht gezien mijn leeftijd (35+))
Mijn partner heeft zijn sperma laten testen. Het 1ste staal kregen we al te horen dat er een sterk verminderd aantal zaadcellen waren aangetroffen. Een maand later heeft hij een 2de staal binnengebracht, dit bevestigde het 1ste resultaat (mijn vriend heeft dus oligozoöspermie). Huisarts had ons opgebeld om bij haar langs te gaan om resultaten te bespreken, intussen had ik zelf ook al gebeld naar de fertiliteit voor een intake gesprek (gezien de wachttijden soms). Bij de huisarts kregen we dus al te horen dat de kans zeer klein is dat we via de natuurlijke weg ooit zwanger zouden geraken en dat we de weg van ICSI moeten inslaan.
Paar weken later was ons eerste afspraak bij de fertiliteit. Ik had mijn bloedonderzoek als de uitslagen van mijn partner zijn spermastalen mee genomen. De gynaecoloog bevestigde effectief wat onze huisarts ons al had laten weten, ICSI was het te volgen traject. Maar eerst nog bijkomende onderzoeken (genetische bloedonderzoeken, hysteroscopie, echo bij mijn partner en nogmaals een onderzoek van zijn staal) vooraleer we effectief van start konden gaan.
Eind september was het 'eindelijk' zo ver. We mochten starten met de stimulatie (ons 1ste ICSI poging). Met een klein, bang hartje zette ik 's avonds dat eerste spuitje, tegen het einde ging dat vlot Begin oktober was de pick-up, we hadden een mooie "oogst". Zoals jullie ook weten, gaat dat gepaard met een "afvalrace". Maar met het eindresultaat waren we meer dan te tevreden, 6 embryo's werden er ingevroren (geen verse terugplaatsing wegens kans op overstimulatie).
In november hebben we dan onze 1ste cryo terugplaatsing gehad in natuurlijke cyclus. Echter is dit op niets uitgedraaid.
Afgelopen zaterdag (2/12) heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad, opnieuw in mijn natuurlijk cyclus, maandag 11/12 is bloedafname, spannend dus.
Sommige onder jullie hebben al een behoorlijk traject erop zitten en ik bewonder jullie want mentaal is een fertiliteitstraject niet te onderschatten (merk ik nu toch al)
Ik wens iedereen veel succes in zijn traject en hopelijk kunnen we elkaar kortelings goed nieuws melden
En degene die reeds goed nieuws hebben gekregen: dikke proficiat!!
-
@Inge86: succes met deze poging hopelijk goed nieuws om het jaar mee te eindigen!
@TS40: spannend, ik heb gisteren mijn tp gehad en 15/12 bloedname!
@lila87: ik duim! Wanneer is jouw bloedafname?
@tonpon: top nieuws 🥰
@TS40: spannend, ik heb gisteren mijn tp gehad en 15/12 bloedname!
@lila87: ik duim! Wanneer is jouw bloedafname?
@tonpon: top nieuws 🥰
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp pos
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp pos
-
@TS40, zitten inderdaad in hetzelfde schuitje. Hier ook bn 14/12, dus spannend. Ik heb me voorlopig nog kunnen inhouden om te testen, buiten die ene keer .
Morgenvroeg ga ik toch nog eens proberen, om zeker te zijn dat de ovitrelle eruit is. Jij al getest ondertussen?
Ik duim mee voor jou!
@Inge86, wat een mooi resultaat van embryo’s. Heel veel succes maandag voor de bn. Ik duim alvast!
@LoveSpell, mijn bn is 14/12, de dagen zijn echt lang ! Voor jou ook spannende momenten!!
Morgenvroeg ga ik toch nog eens proberen, om zeker te zijn dat de ovitrelle eruit is. Jij al getest ondertussen?
Ik duim mee voor jou!
@Inge86, wat een mooi resultaat van embryo’s. Heel veel succes maandag voor de bn. Ik duim alvast!
@LoveSpell, mijn bn is 14/12, de dagen zijn echt lang ! Voor jou ook spannende momenten!!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
Hoi iedereen,
Een poosje geleden heb ik hier een berichtje geplaatst omtrent onze pogingen voor een derde kindje.
Ik heb het forum even links laten liggen omdat ik me er niet op wilde focussen, maar voel nu toch de behoefte om de laatste "stand van zaken" van me af te schrijven.
Half november ben ik gestart met een nieuwe stimulatie voor onze 7de ICSI-poging. Zelf betaald dus deze keer.
De stimulatie verliep goed en op 29 november vond de punctie plaats met als resultaat 18 eicellen ! Het beste resultaat dat ik ooit heb gehad . Maandag 4 december werd een 5 daags embryo met AA kwaliteit teruggeplaatst. Men kon al zeggen dat er reeds 2 embryo's werden ingevroren. 8 bleven nog in het labo, dus misschien nog wat extra voor de diepvries maar dat weet ik pas ergens volgende week.
Woensdag had ik wat zeurderige lichte krampen in mn onderbuik. Sinds vanmorgen heb ik weer lichte krampen in onderrug en onderbuik. Meestal is dat bij mij geen goed teken.
Hoe gelukkig ik maandag was met het topembryo, hoe onzeker en verdrietig ik vandaag ben. Onze embryo's zij vaak van mindere kwaliteit, dus ik had high hopes voor deze... maar toch voel ik de onzekerheid weer toeslaan. Testdag is pas 14 december.
Thuis testen durf ik niet, ik kan die teleurstelling nu echt nog niet aan...
Veel succes aan iedereen
Een poosje geleden heb ik hier een berichtje geplaatst omtrent onze pogingen voor een derde kindje.
Ik heb het forum even links laten liggen omdat ik me er niet op wilde focussen, maar voel nu toch de behoefte om de laatste "stand van zaken" van me af te schrijven.
Half november ben ik gestart met een nieuwe stimulatie voor onze 7de ICSI-poging. Zelf betaald dus deze keer.
De stimulatie verliep goed en op 29 november vond de punctie plaats met als resultaat 18 eicellen ! Het beste resultaat dat ik ooit heb gehad . Maandag 4 december werd een 5 daags embryo met AA kwaliteit teruggeplaatst. Men kon al zeggen dat er reeds 2 embryo's werden ingevroren. 8 bleven nog in het labo, dus misschien nog wat extra voor de diepvries maar dat weet ik pas ergens volgende week.
Woensdag had ik wat zeurderige lichte krampen in mn onderbuik. Sinds vanmorgen heb ik weer lichte krampen in onderrug en onderbuik. Meestal is dat bij mij geen goed teken.
Hoe gelukkig ik maandag was met het topembryo, hoe onzeker en verdrietig ik vandaag ben. Onze embryo's zij vaak van mindere kwaliteit, dus ik had high hopes voor deze... maar toch voel ik de onzekerheid weer toeslaan. Testdag is pas 14 december.
Thuis testen durf ik niet, ik kan die teleurstelling nu echt nog niet aan...
Veel succes aan iedereen
ICSI 1 ~ dochter 2015
ICSI 5 ~ dochter 2019
ICSI 7.1 ~ bn 19/2/'24 positief !
ICSI 5 ~ dochter 2019
ICSI 7.1 ~ bn 19/2/'24 positief !
-
Vandaag terug een test gedaan en het was wel duidelijker positief🥰! Ik denk dat dit niet meer de ovitrelle is?
Bn 14/12, dus nog even aftellen..
https://tinypic.host/image/IMG-4655.4Wryd
@Anso1988
Het wachten is om gek van te worden en ons lichaam speelt precies heel de tijd spelletjes.
Ik duim alvast mee voor je voor een positief resultaat 14/12!
@Anso1988
Het wachten is om gek van te worden en ons lichaam speelt precies heel de tijd spelletjes.
Ik duim alvast mee voor je voor een positief resultaat 14/12!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23
-
Deze is mooi positief. Al een voorzichtige proficiat, op naar een goede bn.Lila87 schreef: ↑9 december 2023, 13:19Vandaag terug een test gedaan en het was wel duidelijker positief🥰! Ik denk dat dit niet meer de ovitrelle is?
2010: start kinderwens