ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Avocado

Re: ICSI-clubje

Bericht door Avocado » 3 november 2024, 10:16

Nu krijg ik bericht dat ik woensdag opnieuw moet langskomen. Wel heel snel dat bericht, ik dacht dat ze de bloedresultaten altijd pas tegen de middag hebben?

Ze zijn niet zeker wanneer mijn eisprong was, dus woensdag is het minstens dag 3. Onze embryo's zijn 5 dagen, pakken ze niet wat veel risico? Of gaan ze met bloed en echo vandaag en woensdag voldoende kunnen inschatten? Ik wil niet dat ze maar wat proberen en een kostbaar embryo verspillen :( Nog iemand ervaring met terugplaatsing zonder het moment van eisprong te weten?

- Bedankt voor je bericht, Mich. Ik hoop dat we zo nog kunnen slagen, maar als dit weer uitloopt op een "oeps, toch te laat" zal ik inderdaad eens informeren naar een gecontroleerde cyclus... Anderzijds, mijn cyclus is doorgaans 30 dagen en het is nu dag 15, dus zo onverwacht is dit eigenlijk niet he :| Mijn vorige bloed en echo waren maar op dag 11, uiteraard was het toen te vroeg, maar ze wachten soms opeens zo lang met vervolgafspraken.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief!

mich75

Bericht door mich75 » 3 november 2024, 13:01

Op zich is het mogelijk om die bloeduitslagen binnen het uur te hebben of nog sneller denk ik. Als je extern je bn laat doen dan moet het wel tegen de middag in Jette zijn omdat zij het nog moeten verwerken.

ik ga er vanuit dat je eisprong nog maar net gebeurd is.
Dat ze je vandaag pas hebben laten langskomen werd bepaald adh van de grootte van je follikel en je oestradiolwaarde en LH en blijkbaar is het vlugger gegaan dan verwacht.
Het feit dat ze je woensdag laten terugkomen wil zeggen dat een tp nog mogelijk is en ze kunnen adhv de uitslagen van vandaag en woensdag wel zien hoe het staat.

De luteale fase duurt meestal 14 dagen, waardoor iemand met een langere cyclus vaak later een eisprong heeft en iemand met een kortere eerder vroeger.

Ik denk dat je best rekening houdt met 2 scenario's, of tp op donderdag/vrijdag of annulatie, maar als je waarden goed zijn lijkt een tp me echt wel een realistisch scenario.

Hoe moeilijk het ook is, als de tp toch kan doorgaan maar je hebt er zelf geen goed gevoel bij, dan kan je het ook zelf annuleren.
Ik heb ook ooit een poging geannuleerd omdat het naar mijn gevoel niet goed zat, ik wou vooral geen embryo verspillen.

Ik weet dat het niet fijn is, maar prijs je gelukkig dat je in Jette zit op dat gebied, er zijn andere centra waar ze dit niet zo opvolgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Avocado

Bericht door Avocado » 6 november 2024, 14:07

Vanochtend nog eens langsgeweest, en nu zijn ze er opeens zeker van dat mijn eisprong toch nog niet geweest is. Heel verwarrend allemaal... Vanavond moet ik Ovitrelle spuiten en pas volgende week woensdag terugplaatsing, wat echt heel laat lijkt? Dan zit ik al op dag 25 van mijn cyclus.
Ze klonk echt heel overtuigd, dus ik moet maar op hun expertise vertrouwen zeker, ook al voelt het allemaal raar.

Daar komt nog eens bij dat ik de nacht van zondag op maandag geen oog dichtgedaan heb, omdat mijn baarmoeder zo onrustig was. Geen pijn, maar een gevoel vergelijkbaar met restless legs syndrome. Ik heb dit nooit eerder gehad en niemand kan er een uitleg voor geven. Iemand hier die dat ooit gehad heeft?
Het bleef bij die ene nacht, dus misschien moet ik dat ook maar gewoon uit mijn hoofd zetten...maar niet leuk dat mijn lichaam net nu zo vreemd doet.
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 6 november 2024, 16:52

Wat een vreemd verhaal, het enige wat voor mij een beetje een logische uitleg zou zijn is dat bij die echo van zondag je follikel nog steeds vrij klein was en dat ze er bij de echo vanuit gingen dat de eisprong al voorbij was en dat ze nadien aan de uitslag van je bloed gezien hebben dat het toch niet zo was en je daarom vandaag terug moest.

Als dit zo is dan kan het zijn dat je eisprong dus nog moet komen en als je vanavond Ovitrelle moet zetten is je tp inderdaad volgende week woensdag je tp.

Ik heb je een vorige keer al verteld dat de cyclus van stimulatie/pu vaak een pak korter is en de volgende dan weer langer en daarna terug 'normaal' is, dus misschien is dat nu ook het geval en dan kan het wel dat je eisprong later is.

Die restless legs komen vaak door hormoonschommelingen of stress en met het nieuws dat je zondag kreeg is dat best mogelijk. Ook het gevoel in je baarmoeder kan best daardoor komen.

Aan je progesteron kan je ook wel zien of je nog voor of na je eisprong je zit. Voor je eisprong moet die minder dan 0,5 zijn, na je eisprong gaat hij behoorlijk omhoog. Een rijpe follikel geeft zo'n 200-250 oestradiol, dit zakt een beetje kort voor de eisprong en blijft dan zowat schommelen rond dezelfde waarde.

Ik hoop dat dit je wat kan geruststellen en anders mag je eventueel je waarden nog doorsturen via pb als je wil dat ik er eens naar kijk.

Inge86

Bericht door Inge86 » 6 november 2024, 19:53

Avocado schreef:
6 november 2024, 14:07
Vanochtend nog eens langsgeweest, en nu zijn ze er opeens zeker van dat mijn eisprong toch nog niet geweest is. Heel verwarrend allemaal... Vanavond moet ik Ovitrelle spuiten en pas volgende week woensdag terugplaatsing, wat echt heel laat lijkt? Dan zit ik al op dag 25 van mijn cyclus.
Ze klonk echt heel overtuigd, dus ik moet maar op hun expertise vertrouwen zeker, ook al voelt het allemaal raar.

Daar komt nog eens bij dat ik de nacht van zondag op maandag geen oog dichtgedaan heb, omdat mijn baarmoeder zo onrustig was. Geen pijn, maar een gevoel vergelijkbaar met restless legs syndrome. Ik heb dit nooit eerder gehad en niemand kan er een uitleg voor geven. Iemand hier die dat ooit gehad heeft?
Het bleef bij die ene nacht, dus misschien moet ik dat ook maar gewoon uit mijn hoofd zetten...maar niet leuk dat mijn lichaam net nu zo vreemd doet.
Hey,

Ik lees hier nog mee en wil toch even op je bericht inpikken.
Ik vind het wel vreemd dat ze obv echo en bloedresultaten u geen eenduidiger antwoord afgelopen dagen hadden kunnen geven ipv u te laten stressen.
Maar wat ik je wel heel graag wil meegeven, bij mijn eerste stimulatie maakte ik grote kans op OHSS. Ik kreeg dus geen verse TP en nog geen week na de pick-up kreeg ik mijn regels (hadden ze niet gezegd maar bleek achteraf 'normaal' te zijn). Ik mocht wel gelijk doorgaan voor een TP de volgende maand (geen maand wacht na de pick-up). Echter, wat ze mij toen ook niet hadden verteld, was dat de 1ste cyclus na de pick-up sowieso langer duurt (zoals Mich ook al heeft aangegeven). Ik heb het even voor je opgezocht (ik heb alles bijgehouden telkens) en ik heb toen ook een TP op dag 25 van de cyclus gehad (terwijl ik standaard een normale cyclus van 28-29dagen heb).

Ik hoop dat je hiermee toch iets meer gerustgesteld bent.
Heel veel succes!

Lien123

Bericht door Lien123 » 7 november 2024, 11:02

Hey Hey,

Ik lees hier ook een beetje mee. Omdat het nu over het topic gaat pik ik hier even in.
Ik heb maandag een pickup, maar ze spreken hier ook van een potentiele overstimulatie en dus ook een freeze-all.
Ze gaven aan dat mijn hormonenlevels al te hoog staan, en daardoor er geen verse terugplaatsing kan gebeuren.
Verder zeiden ze ook dat ik dan de cyclus erna wel moet overslaan. Ik lees hier dat het soms niet moet en soms toch ook weer wel. Zou dit afhangen van de hormonen-waarde? Of zou dit gewoon de vaste policy zijn van het ziekenhuis?

We zitten alweer in een proces van bijna 2 jaar voor een brusje. Het lijkt niet erg om 'maar' een maandje extra wachttijd te hebben, maar na alweer een proces van bijna 2 jaar wil ik uiteraard gewoon dat alles zo snel mogelijk kan gaan. Dus qua timing hier toch een beetje een teleurstellend gevoel.

(Verder hoop ik dan wel dat de overstimulatie veel rijpe follikels met zich gaat meebrengen, hier probeer ik me dan maar mee te sussen. Maar dit hebben we helaas niet zelf in de hand natuurlijk.)

Heel veel succes aan alle lotgenootjes!
2018: kinderwens
2019: corona
2020: 4xIUI - neg
2021: pickup => 2xTP - dochtertje 02/22

2023: wens brusje - uitgesteld
2024: 5xTP - neg (2xmk)
11/24: nieuwe pickup

Avocado

Bericht door Avocado » 13 november 2024, 12:23

Bedankt voor jullie reacties, dat lijkt inderdaad de logica, dat de stimulatiecyclus korter was en de cyclus nu langer. Wel jammer dat ze dit in het ziekenhuis zo niet duiden. Ik heb de terugplaatsing toch laten doorgaan, omdat mijn baarmoeder en bloedwaarden er uiteindelijk goed voor leken. Met kritiek dat mijn partner er niet bij was, dit zou blijkbaar ook gezegd moeten zijn :| (ik herinner mij alleen dat het "hetzelfde als bij een inseminatie" zou zijn)
Maar verder alles goed verlopen, wel emotioneler dan verwacht, met mijn partner erbij had ik waarschijnlijk helemaal emo geworden.

@Lien hoe ging de pickup bij jou? Ik weet niet in welk ziekenhuis je gaat, maar bij mij kreeg ik na een week telefoon met de resultaten en kreeg dan ook een afspraak voor bloedafname, om te zien of mijn hormonen al terug oké waren voor terugplaatsing. Dit bleek het geval, maar had ook gekunnen dat ik nog een maand moest wachten. Die bloedafname moest trouwens niet op dag 2, dus moest uiteindelijk niet stressen dat mijn maandstonden al vroeger doorgebroken waren.
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 13 november 2024, 12:50

Ik heb 10x tp gehad in Jette van in totaal 19 embryo's en ik denk dat mijn man er 3x bij geweest is.

De eerste 2x en dan nog eens een keertje toen hij net vrij had.

Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wie je hebt. Naar de consulten gingen we steeds met 2 tot op een moment dat mijn man het wel had gehad. Was voor mijn arts geen enkel probleem.

Succes!

Ga je vroeger testen of heb je geduld?

Avocado

Bericht door Avocado » 13 november 2024, 15:03

Ja ik denk dat het inderdaad afhangt van wat je zelf wil, want praktisch gezien was het totaal niet nodig om er samen te zijn. Maar ik wist niet dat je de terugplaatsing op echo kon meevolgen, dat had nog wel mooi geweest voor hem om te zien.
Mijn bloedtest is maandag de 24ste, maar in het weekend hebben we een feestje, dus misschien dat ik toch al eens probeer. Hoewel als het negatief is, ga ik waarschijnlijk toch nog twijfelen en voorzichtig zijn :)
En misschien beter dat ik niks weet, om daar niet te enthousiast of te depri te zitten...
UZ Jette

Lien123

Bericht door Lien123 » 18 november 2024, 13:22

Namiddag krijgen we te horen hoeveel embryo'tjes er zijn ingevroren, heel spannend!

Ik heb afgelopen vrijdag wel al een consult gehad met de fertiliteitsarts. Ze legde me uit dat het inderdaad om overstimulatie ging, en ook al zouden mijn hormoon- en bloedwaarden terug oké zijn dan nog doen ze geen terugplaatsing deze + volgende cyclus owv zeer vergrote eierstokken door de overstimulatie.
Ik heb door de overstimulatie ook echt tot 3-4 dagen na de pickup pijn gehad en niet kunnen werken owv krampen. Hier zal het dus pas ten vroegste een terugplaatsing worden in januari. Een streep door de rekening voor de timing die al in mijn hoofd zat, maar oké. Niks aan te doen, en maar weer afwachten.

Amai super spannend avocado! Ik duim heel hard mee voor jou!
2018: kinderwens
2019: corona
2020: 4xIUI - neg
2021: pickup => 2xTP - dochtertje 02/22

2023: wens brusje - uitgesteld
2024: 5xTP - neg (2xmk)
11/24: nieuwe pickup

Avocado

Bericht door Avocado » 19 november 2024, 10:59

Da's wel een tegenvaller Lien...ik had dan precies geluk dat we nog op tijd konden stoppen.
Hopelijk is de keerzijde dat er veel embryootjes uit voortkomen, en het vanaf januari heel vlot gaat!

Hier ondertussen de spannendste wachtweken ooit. Ben aan het vechten tegen een blaasontsteking en mijn vriend heeft sinds gisteren een "man flu", we hebben vannacht geen oog dichtgedaan. Perfecte timing he, en nu voel ik mij ook slecht, maar het kan dus van vanalles zijn :o
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 25 november 2024, 14:16

Nog veel schrik dat het kan mislopen, maar normaal gezien zijn jullie van mijn vele berichtjes af!
Ondanks dat alles zo raar verliep, en ik het zelfs bijna niet wou laten doorgaan!
Bedankt voor al jullie adviezen, dat heeft mij echt vaak geholpen. Iedereen die nog een wens heeft, ik blijf aan jullie denken (en meelezen) en wens dat er nog vele positieve verhalen volgen <3
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 27 november 2024, 6:51

Proficiat Avocado!

Hopelijk kan de rest ook snel volgen.