ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
mich75

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 3 februari 2026, 17:33

Tagomi,

Heeft de bloedtest bevestigd dat het is afgelopen? Bij de tweeling testte ik positief (6d na tp) en de dag erna begon het bruin- en bloedverlies, ik kon het niet geloven. Het heeft 5 dagen geduurd maar is dus wel goedgekomen.

Bij de jongste ook wat bruinverlies gehad maar toen stond progesteron net onder de 10 en dan utro verdubbeld, hcg ging wel goed omhoog, maar bruinverlies heeft nog enkele weken geduurd, niet alle dagen, maar toch geregeld.

Ik hoop dat het toch nog goed komt.

Als het niet het geval is, sterkte. Jullie hebben een lange en moeilijke weg afgelegd, jammer dat het dan zo moet eindigen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75

Bericht door mich75 » 3 februari 2026, 17:48

Sproetje schreef:
20 januari 2026, 21:56
Ik ga wat afstand nemen van deze groep.
We hebben namelijk besloten, met veel pijn in mijn hartje, dat het bij 1 kindje blijft.
Door m’n psychische kwetsbaarheid lijkt het ons niet verstandig nog voor een 2de te gaan. Ik ben namelijk 6 maanden opgenomen geweest en dat heeft wat dingen in gang gezet. Ik vind het verschrikkelijk en heb er nog geen vrede mee. Ondanks dat ik rationeel wel weet dat dit de beste keuze is, ben ik emotioneel een wrak.

Het gaat jullie allemaal goed. Ik duim stilletjes mee voor jullie dat jullie wensen mogen uitkomen. Ik gun het jullie allemaal.

Grtjs
Sproetje
Sproetje,

Ik wil je veel sterkte en moed wensen. Een psychische kwetsbaarheid heb je en hou je voor de rest van je leven.

Ik ben een bijna een jaar in opname geweest toen we in het traject zaten, alsof het allemaal nog niet zwaar genoeg was werd mij de hele tijd aangeraden om het traject on hold te zetten. Ik wou dit niet, de kinderwens was er, mijn leeftijd was mijn vijand en gelukkig stond het fertiliteitscentrum er wel achter.

Toen ik dan eindelijk zwanger was, na mijn opname, vond mijn psychiater het nog steeds geen goed idee. Naarmate de zwangerschap vorderde zag ze dat het steeds beter met mij ging, maar begon ze te zagen over een postnatale depressie die ik hoogst waarschijnlijk wel ging krijgen. Die heb ik nooit gehad.

Toen onze dochter bijna een jaar was en we bezig waren voor een brusje ging het mis, door externe factoren. Mijn psychiater wou geen opname omdat ze wist dat scheiden van mijn dochter mij meer slecht dan goed zou doen en heeft me dan naar een soort van revalidatiecentrum gestuurd, 3 halve dagen per week.

In mijn geval zijn mijn kindjes de reden dat het mentaal goed met mij gaat, iets wat de meeste mensen niet begrijpen. Zij geven mij energie, terwijl veel andere dingen (en mensen) mij enorm veel energie kosten.

Ik hoop dat het de juiste beslissing is voor jou/jullie. Voor mij was 1 kindje geen optie.

Sterkte en dikke knuffel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi

Bericht door Tagomi » 5 februari 2026, 19:44

mich75 schreef:
3 februari 2026, 17:33
Tagomi,

Heeft de bloedtest bevestigd dat het is afgelopen? Bij de tweeling testte ik positief (6d na tp) en de dag erna begon het bruin- en bloedverlies, ik kon het niet geloven. Het heeft 5 dagen geduurd maar is dus wel goedgekomen.

Bij de jongste ook wat bruinverlies gehad maar toen stond progesteron net onder de 10 en dan utro verdubbeld, hcg ging wel goed omhoog, maar bruinverlies heeft nog enkele weken geduurd, niet alle dagen, maar toch geregeld.

Ik hoop dat het toch nog goed komt.

Als het niet het geval is, sterkte. Jullie hebben een lange en moeilijke weg afgelegd, jammer dat het dan zo moet eindigen.
Mijn testen liepen helaas ook terug af, dus ik wist wel al waar ik aan toe was.
Hcg stond op 23, uiteraard veel te laag.
Ondertussen is mijn menstruatie ook terug doorgekomen, morgen wel nog een bloedname om te zien of de hcg waarde terug helemaal weg is.
Wel erg bedankt voor je lieve berichtje, ik heb vaak veel gehad aan je kennis!

Groetjes,
Tagomi

Plaats reactie