Icsi 2016 oktober-november-december

ICSI Forum
Plaats reactie
Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Mei » 14 december 2016, 11:17

Thx Sarahke82. Ik heb eilk geen idee hoe mijn baarmoederslijmvlies de vorige keren waren... zal t wel horen, als ze het te weinig vinden, zullen ze wel zeggen dat ze geen tp gaan uitvoeren... hoe is het met jou? Niet te ziek? Bedankt om alsnog met ons mee te lezen (en reageren).

Stootje, succes, niks zo stressvol als de wachtweken!
Laatst gewijzigd door Mei op 14 december 2016, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Carootje » 14 december 2016, 13:31

Dat is echt zo Isabelle, die eerste dat valt wel mee. Je weet dat je nog weinig tot niks kan voelen. Dus hier ook nog heel rustig en matig optimistisch op de moment. Maar ik vrees dat dat volgende week weer heel iets anders gaat zijn.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door IsabelleV » 14 december 2016, 14:04

Carootje, wat ik geleerd heb van dit proces dat is dat je dag per dag moet nemen en best niet te veel vooruit kijkt...
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 14 december 2016, 16:09

IsabelleV schreef:Carootje, wat ik geleerd heb van dit proces dat is dat je dag per dag moet nemen en best niet te veel vooruit kijkt...
Zou hier op het forum de slogan moeten zijn :wink: Ik probeer nu ook te denken "er is al verbetering in kwaliteit, de rest komt wel", maar er zijn dagen dat het me gewoon niet lukt om positief te blijven. Ik heb nog geen telefoontje van Jette gekregen, dus de hoop is er dat het morgen goed is. En toch zit ik nu al met een stress maag en pieker ik me suf.

Ik raad eigenlijk iedereen aan om niet te lang in inseminatie te blijven hangen, als het na een keer of 4 niet gelukt is zoek dan maar naar een oplossing. Er zijn gevallen bekend waarbij het bij de 10e keer wel boenk er op was, maar de teleurstellingen kruipen in je bloed en dat neem je mee naar IVF. Dan kan je dat missen als kiespijn.
En uiteraard: twijfel je aan je ziekenhuis of arts, verander dan.

@Mei: ik vind persoonlijk dat de dikte niet altijd een verschil maakt...bij mijn Cryo in Gent(is zoals jullie weten niet kunnen doorgaan) was 5 zelfs al voldoende. Ze kijken ook naar de structuur volgens mij gynaecoloog in mijn ziekenhuis.Gelukkig geen problemen met het slijmvlies en de baarmoeder(vrij vocht was al terug weg).
Ik heb er geen idee van hoe ik zal reageren in de, hopelijk vanaf morgen, wachtweken. Mij kennend: bij iedere kramp of steek denken 'het is weer om zeep' en vanaf dan humeur naar de kelder :roll:
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Mei » 14 december 2016, 20:40

Setta: succes hé!! Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geluisterd/rekening mee gehouden hoe dik mijn baarmoederslijmvlies is.. zal het zaterdag wel horen. Ze belden vanmiddag voor een afspraak zaterdag en dat het dan erop of eronder is.. was toch wa ambetant erna dat de kans er is dat het ni doorgaat...we zien wel.. dan zullen we met drank tijdens de feesten geen rekening moeten houden..
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 14 december 2016, 21:58

@Mei: bedankt :wink: Heb vandaag geen telefoontje van Jette gekregen...hopelijk morgenochtend ook niet. Zo slopend!
Heel vervelend voor je dat je zo vaak op controle moet. Het gewone leven gaat ook verder hé, dat maakt het extra zwaar vind ik. Is het ook niet zo dat je progesteron kan innemen na terugplaatsing? Utrogestan bijvoorbeeld? Ik heb er deze keer expliciet voor gekozen het niet te doen. Sowieso omdat ik vind dat mijn lichaam zelf voldoende slijm aanmaakt(de dokter in Jette vond dat ook), ik heb pregnyl gehad om eisprong op te wekken en voor mezelf ook(dan ben ik gerust dat de utrogestan me geen krampen gaat geven waarvan ik voortdurend denk "daar gaat mijn embryo").
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Mei » 14 december 2016, 22:31

Setta: zaterdag kan ik al ni gaan werken door de controle, heb ne part-time v paar uurtjes en het valt midden in mijn shift. Heb er nog ni veel last v gehad, al wat kunnen verzetten en werkloos (aanslag luchthaven) .. dus nu ist eilk den eerste keer dat ik juist voor de controle niet kan gaan werken.. want den eerste dat ik terug mijn dury moest gaan doen, had ik ook controle, maar ik wou toen echt gaan werken , omdat dat voor mij mentaal toen belangrijker was en dan heb ik bloed moeten laten trekken 's nachts in Diest en na mijn shift een echo in Leuven, maar dan hebben ze me tussendoor moeten nemen (ze deden op die moment de transfers enkel)omdat dat eilk niet de gang v zaken was, maar zo dankbaar dat ze dat ene keer hebben willen doen!
als de Tp plaatsvind, moet ik starten met de utrogestan. Ik denk dat ik dat sowieso moet en zeker na twee miskramen dat ze da willen..
bellen ze in Jette enkel als het niet doorgaat? Ik Leuven bellen ze altijd. Da is wel gemakkelijker, zo'' verlossend telefoontje.
Succes hé!!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 14 december 2016, 23:13

@Mei: als je in Jette zelf gaat is het inderdaad zo dat je 's ochtends voor je terugplaatsing een telefoontje krijgt. In mijn geval is dat blijkbaar niet zo(ik werk samen met een arts die gebruik maakt van het Labo van Jette, maar niet echt een arts van daar is). De secretaresse zei me, toen ik vroeg wat er zou gebeuren als de cryo's het niet zouden toelaten, dat ze me dan zou bellen. Aangezien ze vandaag normaal gezien uit de vriezer gehaald zijn denk ik toch dat ze me dan vandaag zou hebben gebeld als het zo erg gesteld was? Ik kan morgen alsnog een ijskoude douche krijgen hoor, maar heb er dit jaar al zo veel gehad, kan er nog wel bij :roll:

Ik heb het geluk dat ik eigenlijk nooit echt op het werk moet zeggen wat ik aan het doen ben. Die vragen daar eigenlijk ook niet naar. Ik krijg altijd te horen "als de klanten content zijn, wij ook". Gemakkelijker als dat wordt het niet denk ik :wink: Ik ben wel mijn eigen ziekenhuis enorm dankbaar(ik moet wel altijd wat bedelen en aandringen, maar uiteindelijk ben ik altijd welkom bij 1 van de 4 dokters). Ik kan naar Jette ook gaan hoor, maar dan ben ik iedere keer meer dan 4 uur alles tezamen kwijt, nu 'maar' 1,5 uur. Dan zet ik bijvoorbeeld een klant naar de namiddag(oude mensen kunnen dan wat moeilijk doen, zo'n druk leven dat die hebben :roll: ) Ik werk gelukkig maar 20 uur per week(en thuis nog meer dan 6 uur per dag, maar dat is als zelfstandige).

Is het geen optie om wat Utrogestan op te steken voor je terugplaatsing? Zo doen ze dat toch ook na een punctie?
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Mei » 14 december 2016, 23:40

Setta, denk dat als ik zaterdag te horen krijg dat ik donderdag de terugplaatsing heb, ik die dag zal moeten beginnen. Ik ben niet bekend met deze soort cycli( alle ja , ik heb er geen) we zijn er vanuit gegaan toen we starten coor deze cryo dat ik mijn natuurlijke cyclus zou krijgen, maar niet dus, dus weet ik niet heel goed waar ik aan toe ben.. denk het nu del ongeveer gesnapt te hebben ;)
Zou toch beetje schandalig zijn als ze morgen met slecht nieuws afkomen! Dus mijn duimen staan morgen voor je omhoog!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 15 december 2016, 14:35

Beetje euforisch gevoel hier: 2 perfecte morula's terug gekregen! :) :) Zeer snel gegroeid dus. De dokter zei zelfs dat hij liever eentje had teruggeplaatst omdat ik nu kans heb op een tweeling. De 7 overige zitten nog veilig in de vriezer. Zo'n zalig gevoel sèg! Natuurlijk zal de slag des te harder zijn als ze nu weer niet blijven, maar heb er wel een goed gevoel bij.

Ik heb wel weer grieperig gevoel(niet moeilijk als iedereen ziek rondloopt). Mag ik Spidifen nemen denken jullie? Dat helpt goed tegen die symptomen.

@Mei: er kan op een paar dagen veel gebeuren, dus ik hoop van harte dat je slijmvlies dik genoeg zal zijn.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door IsabelleV » 15 december 2016, 14:42

Wow!! Dat is goed nieuws Setta!!
Wij schuiven een beetje op zodat je erbij kan op het wachtbankje ;)
Een tweeling zou ook wel fijn zijn hé, tenzij je al kinderen hebt, dan kan dat misschien wel wat veel worden.

Ik voel vandaag weer vanalles dat er zou op kunnen wijzen dat ik zwanger ben: vermoeid, pijn aan mijn achillespezen, that's a first (pezen en dergelijke weefsels worden zwakker wanneer je zwanger bent hoorde ik) en ik heb zure oprispingen. Maarrrr... ik blijf mezelf inprinten: ik kan nu nog niets voelen dat op eender wat wijst, ik kan nu nog niets voelen,...
Nog een week!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Herisson » 15 december 2016, 15:04

Hoezee Setta! Klinkt fantastisch!
IsabelleV: Hoe nog even vol, het einde is in zicht ;-)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 15 december 2016, 15:33

Thanks ladies 8)

@Isabelle: ik voel nu zelfs al van alles...voordeel is wel dat, als je langer bezig bent, je die dingen iets beter relativeert. Als ik nu binnen een paar dagen krampen krijg begint stresskip Setta weer opnieuw hoor!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Emmy2 » 15 december 2016, 16:19

Setta, je zit daar al!! veel succes!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 15 december 2016, 18:16

Setta, keigoed nieuws van die twee morula's ! Wanneer mag je testen? Spannend hoor !

Ivm met die medicatie, je mag er van uitgaan dat er in alles dat eindigt op '-fen' Brufen zit. Dat mag je niet nemen tijdens de wachtweken en zwangerschap. Alles met paracetamol mag wel. Aspirine (acetylsalycylzuur), liever niet, enkel op doktersvoorschrift)
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten