ICSI Forum
-
Noushi
Bericht
door Noushi » 13 september 2024, 16:29
Hallo iedereen!
Ik voeg mij hier ook even aan toe en wens jullie allemaal heel veel succes!
Ik begin eind september aan mijn 3de PU (2de in Jette)..
Ik ben bij m'n tweede PU gestart met GonalF (175) en zou nu overstappen naar Menopur 300.. Iemand ervaring met menopur300? Ik had liever meer gewild aangezien ik zo weinig ovocyten had de laatste keer en 1 bruikbaar embryo..maar blijkbaar helpt menopur ook met de kwaliteit van de eitjes.. dus hopelijk wordt het raak deze keer <3
Indien er positieve verhalen zijn in Jette met menopur waarbij de dokter denkt dat het door de lage eicelkwaliteit was dat het moeilijk gaat hoor ik het graag
Zijn er ook mensen die in jette bij 2 verschillende dokters zitten om second opinions te hebben?
Anyways veel succes allemaal en let's hope for success this time <3
Groetjes,
Noushi
-
Doloo87
Bericht
door Doloo87 » 14 september 2024, 19:56
@Avocado
Ik zag dit vanaf de resultaten beschikbaar waren, enkele dagen na de bloedafname. Ik heb al wel hier gelezen dat sommige dit moesten zeggen tegen de vroedvrouwen bij hun gesprek dat ze info via platform wouden zien.
Geen idee, ik ben echt nog een groentje in Jette he, enkel nog maar bloedafname gehad. Volgende gesprek is pas in november om te wten of we nog een ronde kunnen starten met eigen materiaal of dat het wachtlijst eiceldonatie wordt.
07-11/23: 3IUI NEG
11/23: ICSI1-2 bevrucht - niet verdergedeeld - geen TP
03/24: ICSI2- geen bevruchting
05/24: ICSI3- TP van 2 - x
08/24: ICSI4- geen bevruchting
Overstap Jette
12/24 :ICSI5- TP- x
02/25:ICSI6-geen bevruchting
ECD..
-
Tagomi
Bericht
door Tagomi » 15 september 2024, 20:59
Noushi schreef: ↑13 september 2024, 16:29
Hallo iedereen!
Ik ben bij m'n tweede PU gestart met GonalF (175) en zou nu overstappen naar Menopur 300.. Iemand ervaring met menopur300? Ik had liever meer gewild aangezien ik zo weinig ovocyten had de laatste keer en 1 bruikbaar embryo..maar blijkbaar helpt menopur ook met de kwaliteit van de eitjes.. dus hopelijk wordt het raak deze keer <3
Indien er positieve verhalen zijn in Jette met menopur waarbij de dokter denkt dat het door de lage eicelkwaliteit was dat het moeilijk gaat hoor ik het graag
Zijn er ook mensen die in jette bij 2 verschillende dokters zitten om second opinions te hebben?
Groetjes,
Noushi
Hallo,
Alvast heel veel succes met je traject!
Ik ben het eens niet eens geweest met een dokter in Jette en heb toen een afspraak gemaakt bij een andere dokter in Jette! De 2de dokter had een totaal andere mening en uiteindelijk heeft zij me verder geholpen en was ik erg tevreden van haar. Helaas is ze ondertussen ook niet meer aan het werk daar.
Groetjes,
Tagomi
-
Kaneelrol
Bericht
door Kaneelrol » 15 september 2024, 21:37
Hallo iedereen!
Groetjes,
Noushi
Goedenavond
Ik heb net ook Menopur300 moeten spuiten (in combinatie met Gonapeptyl). Dit is mijn 2e icsi-traject. In mijn 1e traject had ik 5 eicellen en de dokter hoopte dat ik door de verandering naar Menopur er meer zou hebben. Tijdens de eerste echo was dat ook zo: 13 zelfs, dus ik erg blij. 3 dagen later opnieuw echo en bleek dat ze niet allemaal goed gegroeid waren dus toen waren het er nog 6... Niet echt het aantal dat ik gehoopt had...
Ik was wat meer opgeblazen en dat was lastig maar dat was het dan ook.
Woensdag pickup en vrijdag al terugplaatsing gehad. Ik vond het heel snel en hoop dus dat er positieve verhalen zijn van mensen die op dag 2 al een terugplaatsing hadden en die ondertussen bijna moeten bevallen of bevallen zijn....
Succes!
-
Noushi
Bericht
door Noushi » 16 september 2024, 12:07
Tagomi schreef: ↑15 september 2024, 20:59
Hallo,
Alvast heel veel succes met je traject!
Ik ben het eens niet eens geweest met een dokter in Jette en heb toen een afspraak gemaakt bij een andere dokter in Jette! De 2de dokter had een totaal andere mening en uiteindelijk heeft zij me verder geholpen en was ik erg tevreden van haar. Helaas is ze ondertussen ook niet meer aan het werk daar.
Groetjes,
Tagomi
Hey Tagomi,
Merci om dit te laten weten, nu gaan we wel deze cyclus al beginnen met wat mijn dokter voorgesteld heeft maar zal inderdaad eens zien of ik een afspraak kan krijgen om eventueel een tweede opinie te krijgen..
Jij ook heel veel succes

-
Noushi
Bericht
door Noushi » 16 september 2024, 12:14
Kaneelrol schreef: ↑15 september 2024, 21:37
Goedenavond
Ik heb net ook Menopur300 moeten spuiten (in combinatie met Gonapeptyl). Dit is mijn 2e icsi-traject. In mijn 1e traject had ik 5 eicellen en de dokter hoopte dat ik door de verandering naar Menopur er meer zou hebben. Tijdens de eerste echo was dat ook zo: 13 zelfs, dus ik erg blij. 3 dagen later opnieuw echo en bleek dat ze niet allemaal goed gegroeid waren dus toen waren het er nog 6... Niet echt het aantal dat ik gehoopt had...
Woensdag pickup en vrijdag al terugplaatsing gehad. Ik vond het heel snel en hoop dus dat er positieve verhalen zijn van mensen die op dag 2 al een terugplaatsing hadden en die ondertussen bijna moeten bevallen of bevallen zijn....
Succes!
Hey Kaneelrol,
Heel veel succes met deze terugplaatsing! Ik hoop dat het inderdaad een goeike zal zijn!
Ik heb enkel nog TPs gehad op dag 5 maar ik denk dat als je TP op dag 2 hebt gehad dat dit wil zeggen dat het wel van goede kwaliteit zou geweest zijn.. Ik heb ook al een paar keer gevraagd om eventueel TPs te doen op dag 3 (aangezien er telkens afvallen bij mij tot dag 5) maar ze zeiden dat het te laag was van kwaliteit dus dat ze het liever lieten delen tot dag 5..:/
Ik duim voor je en hopelijk gaan je wachtweken goed meevallen <3
-
cever23
Bericht
door cever23 » 23 september 2024, 11:44
Dag dames,
Ik meld me hier weer aan, na een stilte van 3 jaar.
Lang verhaal kort, wij hebben na 3,5 jaar proberen zwanger te worden, na de 3e ICSI poging onze dochter in 2021 eindelijk in onze armen mogen sluiten. Een jaar na de geboorte werd ik natuurlijk zwanger, maar eindigde dit in een zwangerschapsverlies na 5 weken. Enkele maanden later volgde er een nieuwe geplande terugplaatsing van een cryo, waar ik ook weer na 9 weken het vruchtje verloren was. We zetten alles on hold en prezen ons heel gelukkig met één gezonde dochter.
We hebben nog 2 cryo's en nu willen we deze toch nog terug laten plaatsen en starten we dus ons nieuw avontuur voor een brusje. Vandaag zit ik op dag 1 van de cyclus, dus de afspraak werd gemaakt in het UZ Brussel voor een eerste bloedafname op dag 3. De cryo zal geplaatst worden in een natuurlijke cyclus. Het is wel een zesdaagse cryo, dus hopelijk wordt het een positief verhaal. Ik wens jullie allemaal heel veel succes!
-
Kaneelrol
Bericht
door Kaneelrol » 1 oktober 2024, 22:09
Noushi schreef: ↑16 september 2024, 12:14
Kaneelrol schreef: ↑15 september 2024, 21:37
Goedenavond
Succes!
Hey Kaneelrol,
Heel veel succes met deze terugplaatsing! Ik hoop dat het inderdaad een goeike zal zijn!
Ik heb enkel nog TPs gehad op dag 5 maar ik denk dat als je TP op dag 2 hebt gehad dat dit wil zeggen dat het wel van goede kwaliteit zou geweest zijn.. Ik heb ook al een paar keer gevraagd om eventueel TPs te doen op dag 3 (aangezien er telkens afvallen bij mij tot dag 5) maar ze zeiden dat het te laag was van kwaliteit dus dat ze het liever lieten delen tot dag 5..:/
Ik duim voor je en hopelijk gaan je wachtweken goed meevallen <3
Helaas, weer geen goed verhaal hier. Ik voelde het aankomen maar het was toch een slag in het gezicht... misschien vooral omdat de arts zei "de kwaliteit van de ingevroren embryo's zijn uitstekend dus we zijn zeker dat we ook een goei hebben teruggeplaatst". En dan enkele uren later "niet zwanger". Vermoeiend, die rollercoaster, de hoop en ontgoocheling...
Hoe is jouw pick up verlopen?
-
Avocado
Bericht
door Avocado » 3 oktober 2024, 23:19
Mijn maandstonden lieten zo lang op zich wachten, precies of mijn lichaam die aan het onderdrukken was uit onbewuste schrik ofzo. Maar vandaag eindelijk kunnen starten met Elonva. Ik voel het wel een beetje op de plaats waar ik gespoten heb, maar ik voel ook veel hoop en nieuwsgierigheid. Voor binnenkort heb ik nog Orgalutran, Gonal-f, Ovitrelle en Gonapeptyl liggen.
Laatst gewijzigd door
Avocado op 3 oktober 2024, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief

-
Avocado
Bericht
door Avocado » 3 oktober 2024, 23:24
Ik denk dat een negatief resultaat altijd een slag blijft

hoe vaak je het ook al gehad hebt en hoe groot of klein je kansen leken. Wij zijn allemaal heel sterk dat we dit blijven doorstaan.
UZ Jette

-
Tagomi
Bericht
door Tagomi » 4 oktober 2024, 18:35
Hallo dames,
Hier zal het helaas ook einde verhaal zijn.
Het litteken van mijn spoedkeizersnede is niet hersteld, waardoor er een jaar later nog steeds een gat van 2 cm in mijn baarmoeder zit.
Dit kan niet meer herstellen uit zichzelf, ze bekijken nog of het eventueel toch nog te opereren valt.
Er is nog weinig hoop, ik vind het wel heel erg dat niemand mij hier al vroeger iets over gezegd heeft.
Ik moest 1 jaar wachten werd me gezegd, daarna mochten we weer opstarten. Tot de echo voor de opstart.
En ook al hebben we al 2 kindjes, het komt heel hard aan.
Iedereen nog veel succes hier!
Liefs,
Tagomi
-
Avocado
Bericht
door Avocado » 5 oktober 2024, 11:32
Dat is inderdaad ook wel zwaar nieuws

Misschien dachten ze dat het na een jaar wel zeker hersteld zou zijn? Ga je de operatie nog doen, moest het toch mogelijk zijn?
UZ Jette

-
Avocado
Bericht
door Avocado » 5 oktober 2024, 11:36
Hebben hier nog mensen Elonva gespoten, ik heb zo'n knallende koppijn sinds gisteren namiddag... Mijn ogen gaan er precies uit poppen

Ik hoop dat ik de komende week nog doorkom.
UZ Jette

-
mich75
Bericht
door mich75 » 5 oktober 2024, 11:49
Ik had er geen last van, maar het had ook geen of amper effect.
-
Avocado
Bericht
door Avocado » 12 oktober 2024, 18:09
Bij mij heeft het duidelijk wel effect, ik heb 25 follikels

Voor lange termijn goed nieuws denk ik, maar nu even balen dat er deze maand geen terugplaatsing kan gebeuren, stimulatie moet stopgezet worden. Alles moet er maandag uit en de embryo's zullen ingevroren worden tot de volgende cyclus. Ik ben benieuwd hoeveel het er zullen zijn, want vanochtend bij de echo sprak ze maar van 5 eicellen die al rijp genoeg waren...
UZ Jette