ICSI Forum
-
nieuweling
Bericht
door nieuweling » 27 juni 2019, 19:08
Hope77 schreef: ↑27 juni 2019, 16:19
Helaas hebben we niet zo goed nieuws gekregen, vruchtje was nog maar 3mm en geen hartje gezien. Dokter zei dat het op het randje was en nog niet op te geven. Volgens haar berekening kon het wel en moeten we over 2 weken teruggaan voor echo. Alles kon nog... ik heb me al kapotgehuild en weet het niet meer. Volgens berekening ben ik 6w5 ver

Ho Neen, heel erg veel sterkte! 2 weken is toch heel lang om te wachten! Hopelijk kan je sneller gaan?
Hier heeft vriendin na de bloeding enkel nog beetje bruinverlies gehad, enkel bij het afvegen en een paar druppels bruin in het maandverband. Verder geen krampen, steekjes of last. Geen idee wat we moeten denken.
-
KATEDV
Bericht
door KATEDV » 27 juni 2019, 20:40
Oh Hope... zoals andere al schreven, geef nog niet op zolang de dokter ervoor wil gaan ! Knuffel
Jido, jij ook hè... nog even geduld.
Ik denk dat we allemaal heel hard proberen vanalles te voelen dus ook het “negatieve”. Kan evengoed van innesteling zijn dat je kramp hebt. Ik had dat ook en dacht dan ook dat het niets ging zijn.
Over de testen geen idee. Ik heb enkel de dag voor bn eentje gedaan om niet een al te grote klap te krijgen via telefoon.
Zelf heb ik ook stress... na 2 jaar eindelijk eens een positieve test dus bang dat het fout loopt

Ik heb nog altijd geen enkel symptoom op kramp na waar ik direct denk “aiai dit loopt fout”
-
Justbreathe
Bericht
door Justbreathe » 27 juni 2019, 22:36
Hallo,
Ik zou me even willen toevoegen aan het groepje.
Er komt veel op je af, zeker als ik jullie verhalen lees. Heel sterke dames hier!
Kort verteld: mijn man heeft de bof gehad en is daardoor minder vruchtbaar. Gynae stelde voor om eerst een proefinseminatie te doen, dat is dus mislukt waardoor ze zegt dat we moeten overgaan naar ICSI. Door de vakantieperiode kunnen we pas starten in augustus. 5/07 heb ik mijn baarmoederonderzoek en zullen de injecties starten denk ik. We hebben toch gevraagd om deze maand nog eens te proberen met inseminatie, gewoon om toch het gevoel te hebben dat we ‘iets’ doen. Ik heb vernomen dat ik dus op reis de pil moet nemen van zodra mijn maandstonden er door komen. Ik ben zo gefixeerd op dit jaar zwanger worden en ik krijg dat moeilijk uit mijn hoofd.
Ik moet dus nog helemaal starten.
Als jullie tips hebben, zijn die meer dan welkom!
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!
-
ZonderZorgen
Bericht
door ZonderZorgen » 27 juni 2019, 23:21
Dag iedereen
Een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken! Duimen draaien voor iedereen die het nodig heeft!
Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest tijdens de stimulatie. Gewoon blijven verder doen en zondag terug op controle.
Groetjes
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje.

2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo

8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's

-
Jido
Bericht
door Jido » 28 juni 2019, 7:30
jillvdw schreef: ↑27 juni 2019, 16:27
Jido schreef: ↑27 juni 2019, 13:46
Hier zit ik een week na terugplaatsing en mijn menstruatie achtige krampen zijn wat aan het toenemen. Ook heb ik erge last van mijn onderrug... Allemaal symptomen voor een MS die eraan zit te komen
Heeft er hier al iemand zijn MS door de progynova en utro heen gekregen? Of ook deze symptomen door de hormonen?
Gisteren zijn we toch enkele testen gaan halen in de action (ik geef niet graag geld uit aan dure testen met al die negatieve resultaten

).
Vanaf wanneer zou ik er zo eentje kunnen doen volgens jullie? Het is geen earl-test. Ik zou graag wat voorbereid zijn voor maandag (bloedafname), zodat het een minder grote klap is...
Hey Jido,
kop op - nog niet opgeven!! blijven geloven, ook al laat het instinct het soms niet toe...
Je kan pré-menstruele klachten hebben en toch zwanger zijn... dus het kan alle kanten uit.
Qua testen, geen idee, geen ervaring mee - ik doe dat niet. Ik wacht BN altijd af... wil nooit al op voorhand wanhopen want soms kan test negatief zijn en bloed positief... de vreugde en/of klap blijft even leuk/hard (of het nu via test of BN verloopt!)
Dikke steun-knuffel
xxx
Hey Jill
Bedankt voor je steun berichtje.. Gisteren werd het me allemaal wat te veel. Ik weet dat ik best afwacht tot maandag/dinsdag om het resultaat te weten. De klap zal inderdaad even groot zijn, maar toch zoek ik telkens een manier om het wat te verzachten. Al wordt het telkens moeilijker en moeilijker... Momenteel heb ik nog niet getest en dit weekend zal ook niet lukken, want wil het samen met mijn partner doen indien we testen en ben dit weekend meestal alleen thuis met de dochter. Het plan is om maandag avond samen naar het ziekenhuis te gaan voor bloedafname, zodat ik dit niet 'snel snel' voor mijn werk moet trachten in te plannen. Of we nu maandagavond of dinsdagvoormiddag nieuws hebben maakt niet zo heel veel uit, dat dagje kan er ook wel nog bij.
Hoe voel jij u ondertussen?
Groetjes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 -

17/02/21

-
Jido
Bericht
door Jido » 28 juni 2019, 7:34
Hope77 schreef: ↑27 juni 2019, 16:19
Helaas hebben we niet zo goed nieuws gekregen, vruchtje was nog maar 3mm en geen hartje gezien. Dokter zei dat het op het randje was en nog niet op te geven. Volgens haar berekening kon het wel en moeten we over 2 weken teruggaan voor echo. Alles kon nog... ik heb me al kapotgehuild en weet het niet meer. Volgens berekening ben ik 6w5 ver

Ooooh Hope

soms is het nog wat te vroeg en komt het vruchtje een klein beetje achter in ontwikkeling waardoor de hartslag pas enkele dagen later op te merken valt. Ik hoop zo dat dit het geval is voor jou!
Als de dokter het nog een kans geeft, moet je dat ook doen.
Veel sterkte in deze moeilijke weken! Ik voel met je mee.. Knuffel
KID 1-11 -neg
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 -

17/02/21

-
Jido
Bericht
door Jido » 28 juni 2019, 7:38
KATEDV schreef: ↑27 juni 2019, 20:40
Oh Hope... zoals andere al schreven, geef nog niet op zolang de dokter ervoor wil gaan ! Knuffel
Jido, jij ook hè... nog even geduld.
Ik denk dat we allemaal heel hard proberen vanalles te voelen dus ook het “negatieve”. Kan evengoed van innesteling zijn dat je kramp hebt. Ik had dat ook en dacht dan ook dat het niets ging zijn.
Over de testen geen idee. Ik heb enkel de dag voor bn eentje gedaan om niet een al te grote klap te krijgen via telefoon.
Zelf heb ik ook stress... na 2 jaar eindelijk eens een positieve test dus bang dat het fout loopt

Ik heb nog altijd geen enkel symptoom op kramp na waar ik direct denk “aiai dit loopt fout”
Inderdaad nog wat geduld. Gisteren was een wat slechtere dag, ik werd wat negatiever terwijl ik normaal redelijk goed mijn hoofd omhoog kan houden. Vandaag al een veel betere dag, maar nog steeds spannend.
Nuja, we zitten met een druk weekend dus dat zal ook snel passeren. Ik kan er niet zo super veel mee bezig zijn, maar de momenten dat ik dan die krampen heb kan ik niet anders dan eraan te denken
Wanneer mag je voor eerste echo?? Dat denken dat het fout loopt blijft een beetje hoor, had dit met mijn eerste ook. Elke echo was een mijlpaal en ik was uiteindelijk zeer opgelucht dat ik een gezonde baby in mijn armen had. Stapje per stapje. Wij staan er ook veel meer bij stil omdat we al een hele weg afgelegd hebben, denk ik...
KID 1-11 -neg
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 -

17/02/21

-
Jido
Bericht
door Jido » 28 juni 2019, 7:41
Justbreathe schreef: ↑27 juni 2019, 22:36
Hallo,
Ik zou me even willen toevoegen aan het groepje.
Er komt veel op je af, zeker als ik jullie verhalen lees. Heel sterke dames hier!
Kort verteld: mijn man heeft de bof gehad en is daardoor minder vruchtbaar. Gynae stelde voor om eerst een proefinseminatie te doen, dat is dus mislukt waardoor ze zegt dat we moeten overgaan naar ICSI. Door de vakantieperiode kunnen we pas starten in augustus. 5/07 heb ik mijn baarmoederonderzoek en zullen de injecties starten denk ik. We hebben toch gevraagd om deze maand nog eens te proberen met inseminatie, gewoon om toch het gevoel te hebben dat we ‘iets’ doen. Ik heb vernomen dat ik dus op reis de pil moet nemen van zodra mijn maandstonden er door komen. Ik ben zo gefixeerd op dit jaar zwanger worden en ik krijg dat moeilijk uit mijn hoofd.
Ik moet dus nog helemaal starten.
Als jullie tips hebben, zijn die meer dan welkom!
Veel succes, Justbreathe!
Ik hoop voor jullie dat het een korte succesvolle weg mag worden.
Als ik een tip mag geven, probeer de timing van zwanger worden wat uit je hoofd te krijgen en enkel het zwanger worden aan te houden. Ik had in het begin ook een timing in mijn hoofd en dat zorgt voor redelijke frustratie en verdriet als het dan telkens niet lukt.
Probeer ook goed met je partner te (blijven) praten doorheen het proces. Het is met momenten zeer lastig voor beide partijen en jullie zullen de steun van elkaar kunnen gebruiken.
Voor de rest doen we allemaal gewoon maar door tot onze wens, hopelijk, in vervulling gaat
Veel succes, meid!
KID 1-11 -neg
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 -

17/02/21

-
Jido
Bericht
door Jido » 28 juni 2019, 7:43
ZonderZorgen schreef: ↑27 juni 2019, 23:21
Dag iedereen
Een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken! Duimen draaien voor iedereen die het nodig heeft!
Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest tijdens de stimulatie. Gewoon blijven verder doen en zondag terug op controle.
Groetjes
Dank u wel voor de duimen en de knuffel
Voor jou ook de duimen omhoog dat je zondag een goed resultaat hebt en je al kan uitkijken naar een pick-up!! Toi toi toi!
KID 1-11 -neg
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 -

17/02/21

-
Imera
Bericht
door Imera » 28 juni 2019, 11:10
Dag dames
Hier net telefoon gekregen dat test positief is. Goede hcg waarde MAAR weeral een lage progesteron en moet volgende week terug. Ik hoop dat het deze keer goedkomt, de laatste keren dat mijn progesteron laag was heb ik telkens een miskraam gehad.
Ik hoop zo hard dat het de derde keer goedloopt.
Voor alle dames tussen hoop en wanhoop, ik hoop zo hard dat het allemaal nog goedkomt... een bloeding is niet altijd slecht, maar snap jullie angsten... het volledig ICSI verhaal heeft mij al doen snappen dat een positieve test niet alles wil zeggen. Vreemd he, toen ik het daarnet hoorde aan de telefoon waren zowel ik als mijn partner zeer stil. İk zei enkel danku mevrouw. Niet blij, wel dankbaar én met een traantje van angst...
Voor diegene die aan het wachten, stimuleren,... zijn veel succes! Ik denk aan jullie!
Ps: 0,0 symptomen
Laatst gewijzigd door
Imera op 28 juni 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mich75
Bericht
door mich75 » 28 juni 2019, 11:28
Imera,
Proficiat!
Hebben ze iets gezegd van Utrogestan te verhogen of inprosub te spuiten? Dit kan echt wel het verschil maken.
Hopelijk komt alles goed deze keer.
-
wens2020
Bericht
door wens2020 » 28 juni 2019, 11:32
Proficiat!
Hoeveel was jouw waarde?
-
Imera
Bericht
door Imera » 28 juni 2019, 11:33
mich75 schreef: ↑28 juni 2019, 11:28
Imera,
Proficiat!
Hebben ze iets gezegd van Utrogestan te verhogen of inprosub te spuiten? Dit kan echt wel het verschil maken.
Hopelijk komt alles goed deze keer.
Hoi Mich, neen... enkel dat ik de medicatie (utro) moest blijven gebruiken. İs dat een waarde dat kan stijgen? Mijn HCG waarde is wel dubbel zoveel (1000) als de vorige positieve testen..
-
wens2020
Bericht
door wens2020 » 28 juni 2019, 11:35
Dat vragen ze alleen als het heel erg slecht is. Aangezien je over een week terug moet zal dat allemaal wel meevallen hoor

-
Imera
Bericht
door Imera » 28 juni 2019, 11:38
wens2020 schreef: ↑28 juni 2019, 11:35
Dat vragen ze alleen als het heel erg slecht is. Aangezien je over een week terug moet zal dat allemaal wel meevallen hoor
İk neem ze nu 3x/dag. Donderdag mag ik terug voor BN