ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 19 mei 2021, 20:26

Hillie schreef: ↑
19 mei 2021, 15:04
Hey Jena,
Ik had tijdens mijn eerste echo (op dag 5) maar 3 follikels. Bij de 2e echo, op dag 8, had ik er ook 5 die normaal groot genoeg gingen zijn (zoals jij). Blijkbaar was mijn linkse eierstok te laat in gang geschoten :-(
Uiteindelijk hebben ze er bij de pick up 7 uitgehaald, maar maar 5 mature.
Ze hadden wel op meer follikels gehoopt (omdat ik een hoog AMH heb), maar ze vonden dit geen slecht resultaat gezien mijn hoooooge leeftijd (39 jaar).
Uiteindelijk raakten ze wel alle 5 bevrucht, heb ik eentje vers teruggeplaatst gekregen, en heeft er eentje de vriezer gehaald (dag 5 dus). Dat hebben ze nu teruggeplaatst...
Moest ik volgende maand opnieuw een pick up nodig hebben, gaan ze de dosis hormonen wel verhogen. Maar die eerste keer, is altijd een beetje trial and error. Elk lichaam reageert anders op hormonen, da's niet altijd gemakkelijk in te schatten, maar ze leren er wel veel uit, uit die eerste keer.
Dank je wel voor je bericht. Ja, ik was ook aan't denken ivm met mn AMH. Vandaag nog over gehad net monitoring omdat deze ook vrij hoog staat, ben wel wat jonger (32). Veel succes!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Goedgelukje
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 20 mei 2021, 0:09

babrah10 schreef: ↑
19 mei 2021, 9:36
Goedgelukje schreef: ↑
19 mei 2021, 7:48
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ik duim mee dat alle 3 uitgroeien tot mooie embryo's en op een goede terugplaatsing! 🀞🏻

Bij mij is mijn eerste ICSI ook mislukt, vorige vrijdag het nieuws gekregen en ben er nog steeds elke dag emotioneel van, kon me afgelopen twee dagen totaal niet focussen op men werk. Vrijdag zelf bijna hele dag liggen wenen. Komt dat bij jou/jullie ook steeds zo hard aan? Soms vraag ik me af of het wel normaal is hoe emotioneel ik daar elke keer op reageer..
Heel normaal… het is allemaal zo enorm confronterend. En je geeft jezelf lichamelijk en psychisch helemaal. Dus als het op een domper uitdraait, lijkt het mij alleen maar normaal dat je zo emotioneel bent. Je zou alles even Op pauze willen zetten maar het leven rondom je gaat gewoon door. Wij gaan onze 6de icsci poging tegemoet en de emotionele pijn wordt alleen maar erger. Wellicht vooral omdat je beseft dat het hierna stopt…
Dankjewel voor je reactie! Soms twijfel ik aan mezelf en denk ik dat ik me maar wat sterker moet houden en sneller terug positief moet zijn. Maar uiteindelijk lukt me dat dan niet omdat die emoties me toch overvallen. Dus het doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben en dat het dus wel normaal is..

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nog veel intenser is wanneer je aan je laatste poging begint. Moet ook angstaanjagend zijn! Mag je snel beginnen aan die 6de poging? Ik duim alvast!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 20 mei 2021, 0:16

Jena schreef: ↑
19 mei 2021, 9:37
Goedgelukje schreef: ↑
19 mei 2021, 7:48
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ik duim mee dat alle 3 uitgroeien tot mooie embryo's en op een goede terugplaatsing! 🀞🏻

Bij mij is mijn eerste ICSI ook mislukt, vorige vrijdag het nieuws gekregen en ben er nog steeds elke dag emotioneel van, kon me afgelopen twee dagen totaal niet focussen op men werk. Vrijdag zelf bijna hele dag liggen wenen. Komt dat bij jou/jullie ook steeds zo hard aan? Soms vraag ik me af of het wel normaal is hoe emotioneel ik daar elke keer op reageer..
Icsi/ivf geen ervaring maar met de iuis had ik me voorgenomen dat ik de dag zelf mocht balen of verdrietig zijn (dag vh nieuws of menstruatie) en dat ik me daarna met volle moed terug ging herpakken en positief staan tov toekomst. Was omdat ik voor iui's (dus voor fertiliteit) het verdriet/wanhoop langer kon hangen in mn cyclus. Bij deze mindset ging het wel allemaal vlotter voor mij om er tegen te gaan. Maar ja in sé niks mis mee of normaal he dat verdriet. Hou het vertrouwen erin😘
Merci ! Amai, ik vind wel knap van jou dat je tegen jezelf kan zeggen, 1 dag om te balen en erna herpak ik mij! Jij ook veel goede moed! X
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 20 mei 2021, 0:27

babrah10 schreef: ↑
19 mei 2021, 17:10
Vandaag gesprek gehad in Jette hier voor het bespreken van
Onze 6de en laatste terugbetaalde ICSI poging. In februari is icsi 5 op een fiasco uitgedraaid: geen embryo’s voor terugplaatsing. Lichaam reageert niet meer zoals verwacht op menopur. Eicellen rijpte niet simultaan waardoor slechte kwaliteit en dus een bevruchting onmogelijk was.

Ze geven het nu een andere draai met nieuwe medicatie: elonva op dag 5 na pilsstop. Na 1 week bemfola. Iemand ervaring met deze medicatie?

Ook zei deze prof me dat hij eigenlijk liever niet met pil inname werkt. Omdat dit een kleine invloed zou kunnen hebben
Op de instelling achteraf. Er is me altijd geadviseerd de pil door te nemen om de endometriose geen vrij spel te geven. Ben dus wel weer in dubio hierover.

Ik ben vrij enthousiast over de frisse wind in het beleid maar anderzijds vind ik het ook heel eng omdat het wel onze laatste poging gaat zijn. Wat als mijn lichaam hier Totaal niet op reageert of geen gewenst effect heeft… een glazen bol zou soms o-zo welkom zijn.

Lange wachttijden in Jette dus we gaan sowieso pas midden juli kunnen opstarten.
Oh ik had niet gezien dat je hier over 6de poging geschreven hebt! Ik hoop dat je nieuwe medicatie wel zal aanslaan, en dat zonder dat je al te veel bijwerkingen moet hebben. Spijtig dat er in Jette zo'n lange wachttijden zijn, dat maakt natuurlijk dat je nog langer in die onzekerheid moet blijven zitten van gaat de medicatie wel aanslaan en zal het deze keer wel lukken.. Niet gemakkelijk! Enja die glazen bol, het zou ons traject toch veel gemakkelijker maken hΓ©, dan zou al die onzekerheid wegvallen. Ik kan je spijtig genoeg niet verder helpen met je vraag naar ervaringen met je medicatie maar Ik wens je wel heel veel moed toe!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 20 mei 2021, 8:51

Deze namiddag onze eerste echo... Zo benieuwd, zou nu 6 weken zijn... ❀❀❀❀

Succes aan iedereen!! πŸ€πŸ‘Š

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 20 mei 2021, 9:44

Hallo iedereen,

Weeral even geleden dat ik nog iets gepost heb...

Oorspronkelijk zouden we in juni opnieuw opstarten voor een broer/zus maar na mijn zwangerschap van vorig jaar is mijn cyclus lange tijd een zootje ongeregeld geweest. Sinds 2 maanden gelukkig opnieuw onder controle. In maart zijn wij opnieuw in Jette geweest om de opstart te bespreken. Daar is toen als startdatum 14/06 opgegeven (gezien de wachtlijst en de tijd die ik moest wachten na mijn bevalling van vorig jaar).

Omdat mijn cyclus dus lange tijd in de war was, is de gereserveerde startdatum niet haalbaar. Mijn maandstonden komen volgens mijn app pas door op 24/06, te laat dus (typisch!). Gisteren uren aan de lijn gehangen in Jette om dit door te geven. Ik vreesde dus opnieuw achteraan de wachtlijst geplaatst te worden omdat ze maar een speling van één week voorzien. Toeval wil dat ik volgende week ook mijn maandstonden zou moeten krijgen. Hemel en aarde moeten bewegen maar toeval wil dat er blijkbaar volgende week een annulatie was en ik alsnog mee kan opstarten. Dit is wel een maand vroeger dan voorzien en dit geeft mij wel wat stress omdat ik nog "maar" 8 maanden geleden bevallen ben.

De spanning en de stress van de eerste ronde komen weer helemaal terug. Voelt aan alsof nu nog erger is, een druk voor mijn lichaam om opnieuw te moeten "presteren". De eerste keer is het gelukt dus nu MOET het ook lukken, als iemand mij begrijpt? Ikzelf word in juli alweer 32 en mijn man dit jaar alweer 39. Heb ergens het gevoel dat het nu niet gaat lukken. Geen idee waarom maar ook dit zal voor jullie vast wel herkenbaar zijn. Ook is het nu iets anders. Er worden eicellen van mij gebruikt die al ingevroren zijn sinds 2014. Ik heb deze destijds laten bewaren omdat ik toen een kankerbehandeling moest starten. Ergens speelt het idee ook, wat als deze eicellen toch kanker bevatten? Totaal nergens op gebaseerd en allicht een domme angst maar het maakt je wel gek.

Iemand al positieve ervaringen met het gebruiken van ingevroren eicellen om deze nadien te bevruchten?

Alvast veel succes en sterkte aan jullie allemaal!!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 20 mei 2021, 10:41

Jena schreef: ↑
19 mei 2021, 9:32
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Hoewel ik gisteren nog zei dat teveel niet goed is denk ik dan, heb ik net eerste follikelmeting achter de rug en kreeg daar te horen dat ik een laag aantal heb. Voorlopig 5 follikels. Dus ja geen idee hoeveel er daarvan een eicel zijn, de PU doorstaan, en dan nog eens bevruchting etc doorstaan πŸ™ˆ zelf nu ook een beetje aan het balen, verdrietig om het kleine aantal πŸ˜• Maar we moeten in ons hoofd houden dat 1tje al genoeg is en bij jou is het nu ook al meer tov vorige keerπŸ‘πŸ»
Ja, bij ons komt het ook altijd heel sterk binnen. Je probeert je er wel over te zetten, maar toch blijft het op je wegen. Ik duim voor je mee dat die 5 follikels goed zijn en dat er al zeker 1 the bij is dat het goede is.

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn terugplaatsing. Ik heb nog geen nieuws of mijn 3 follikels goed zijn blijven groeien en hoe hun kwaliteit is. Dat ga ik waarschijnlijk seffens weten.

Veel geluk iedereen πŸ€
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 20 mei 2021, 11:55

Monikyra schreef: ↑
20 mei 2021, 8:51
Deze namiddag onze eerste echo... Zo benieuwd, zou nu 6 weken zijn... ❀❀❀❀

Succes aan iedereen!! πŸ€πŸ‘Š
Veel succes!!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 20 mei 2021, 12:22

LiefjeCW schreef: ↑
20 mei 2021, 10:41
Jena schreef: ↑
19 mei 2021, 9:32
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Hoewel ik gisteren nog zei dat teveel niet goed is denk ik dan, heb ik net eerste follikelmeting achter de rug en kreeg daar te horen dat ik een laag aantal heb. Voorlopig 5 follikels. Dus ja geen idee hoeveel er daarvan een eicel zijn, de PU doorstaan, en dan nog eens bevruchting etc doorstaan πŸ™ˆ zelf nu ook een beetje aan het balen, verdrietig om het kleine aantal πŸ˜• Maar we moeten in ons hoofd houden dat 1tje al genoeg is en bij jou is het nu ook al meer tov vorige keerπŸ‘πŸ»
Ja, bij ons komt het ook altijd heel sterk binnen. Je probeert je er wel over te zetten, maar toch blijft het op je wegen. Ik duim voor je mee dat die 5 follikels goed zijn en dat er al zeker 1 the bij is dat het goede is.

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn terugplaatsing. Ik heb nog geen nieuws of mijn 3 follikels goed zijn blijven groeien en hoe hun kwaliteit is. Dat ga ik waarschijnlijk seffens weten.

Veel geluk iedereen πŸ€
Hopelijk goed nieuws!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 20 mei 2021, 13:42

babrah10 schreef: ↑
19 mei 2021, 17:10
Vandaag gesprek gehad in Jette hier voor het bespreken van
Onze 6de en laatste terugbetaalde ICSI poging. In februari is icsi 5 op een fiasco uitgedraaid: geen embryo’s voor terugplaatsing. Lichaam reageert niet meer zoals verwacht op menopur. Eicellen rijpte niet simultaan waardoor slechte kwaliteit en dus een bevruchting onmogelijk was.

Ze geven het nu een andere draai met nieuwe medicatie: elonva op dag 5 na pilsstop. Na 1 week bemfola. Iemand ervaring met deze medicatie?

Ook zei deze prof me dat hij eigenlijk liever niet met pil inname werkt. Omdat dit een kleine invloed zou kunnen hebben
Op de instelling achteraf. Er is me altijd geadviseerd de pil door te nemen om de endometriose geen vrij spel te geven. Ben dus wel weer in dubio hierover.

Ik ben vrij enthousiast over de frisse wind in het beleid maar anderzijds vind ik het ook heel eng omdat het wel onze laatste poging gaat zijn. Wat als mijn lichaam hier Totaal niet op reageert of geen gewenst effect heeft… een glazen bol zou soms o-zo welkom zijn.

Lange wachttijden in Jette dus we gaan sowieso pas midden juli kunnen opstarten.
Dat is nog 1,5 maand..en zal lang voelen. Wat superrot. Wat ik mij afvraag: wat telt is de punctie toch? Als 6e punctie. Ik weet niet of het wel eens gebeurt dat men besluit geen punctie te doen als het aantal follikels niet voldoende is (in vergelijking met voorgaande pogingen). Ik heb daar zelf ook over nagedacht. Of men wel scherp heeft of een koerswijziging, wel echt leidt tot een verbetering, of dat ze gewoon standaard overgaan naar een punctie. Veel sterkte!
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt β€˜21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr β€˜21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❀️
2/6 eerste echo

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 20 mei 2021, 13:44

Monikyra schreef: ↑
20 mei 2021, 8:51
Deze namiddag onze eerste echo... Zo benieuwd, zou nu 6 weken zijn... ❀❀❀❀

Succes aan iedereen!! πŸ€πŸ‘Š
Veel succes! Laat even weten hoe het gegaan is Monikyra
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt β€˜21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr β€˜21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❀️
2/6 eerste echo

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 20 mei 2021, 15:06

Jena schreef: ↑
20 mei 2021, 12:22
LiefjeCW schreef: ↑
20 mei 2021, 10:41
Jena schreef: ↑
19 mei 2021, 9:32

Hoewel ik gisteren nog zei dat teveel niet goed is denk ik dan, heb ik net eerste follikelmeting achter de rug en kreeg daar te horen dat ik een laag aantal heb. Voorlopig 5 follikels. Dus ja geen idee hoeveel er daarvan een eicel zijn, de PU doorstaan, en dan nog eens bevruchting etc doorstaan πŸ™ˆ zelf nu ook een beetje aan het balen, verdrietig om het kleine aantal πŸ˜• Maar we moeten in ons hoofd houden dat 1tje al genoeg is en bij jou is het nu ook al meer tov vorige keerπŸ‘πŸ»
Ja, bij ons komt het ook altijd heel sterk binnen. Je probeert je er wel over te zetten, maar toch blijft het op je wegen. Ik duim voor je mee dat die 5 follikels goed zijn en dat er al zeker 1 the bij is dat het goede is.

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn terugplaatsing. Ik heb nog geen nieuws of mijn 3 follikels goed zijn blijven groeien en hoe hun kwaliteit is. Dat ga ik waarschijnlijk seffens weten.

Veel geluk iedereen πŸ€
Hopelijk goed nieuws!
Het is goed nieuws geworden! 2 top follikels zijn terug geplaatst de derde loopt wat achter, daar moet ik volgende week voor bellen om te kijken of ze het kunnen invriezen.
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 20 mei 2021, 15:58

Renate88 schreef: ↑
20 mei 2021, 13:42
babrah10 schreef: ↑
19 mei 2021, 17:10
Vandaag gesprek gehad in Jette hier voor het bespreken van
Onze 6de en laatste terugbetaalde ICSI poging. In februari is icsi 5 op een fiasco uitgedraaid: geen embryo’s voor terugplaatsing. Lichaam reageert niet meer zoals verwacht op menopur. Eicellen rijpte niet simultaan waardoor slechte kwaliteit en dus een bevruchting onmogelijk was.

Ze geven het nu een andere draai met nieuwe medicatie: elonva op dag 5 na pilsstop. Na 1 week bemfola. Iemand ervaring met deze medicatie?

Ook zei deze prof me dat hij eigenlijk liever niet met pil inname werkt. Omdat dit een kleine invloed zou kunnen hebben
Op de instelling achteraf. Er is me altijd geadviseerd de pil door te nemen om de endometriose geen vrij spel te geven. Ben dus wel weer in dubio hierover.

Ik ben vrij enthousiast over de frisse wind in het beleid maar anderzijds vind ik het ook heel eng omdat het wel onze laatste poging gaat zijn. Wat als mijn lichaam hier Totaal niet op reageert of geen gewenst effect heeft… een glazen bol zou soms o-zo welkom zijn.

Lange wachttijden in Jette dus we gaan sowieso pas midden juli kunnen opstarten.
Dat is nog 1,5 maand..en zal lang voelen. Wat superrot. Wat ik mij afvraag: wat telt is de punctie toch? Als 6e punctie. Ik weet niet of het wel eens gebeurt dat men besluit geen punctie te doen als het aantal follikels niet voldoende is (in vergelijking met voorgaande pogingen). Ik heb daar zelf ook over nagedacht. Of men wel scherp heeft of een koerswijziging, wel echt leidt tot een verbetering, of dat ze gewoon standaard overgaan naar een punctie. Veel sterkte!

Hoi Renate88
Heb dit inderdaad ook besproken. Soms staken ze wel degelijk een punctie. Maar denk wel eerder uitzonderlijk. Ze kunnen onmogelijk op voorhand zien of de eicel bruikbaar zou zijn voor een bevruchting. Dus aan de hand van bloed en echo was het tijd voor een pick up. Maar bij verder onderzoek in labo dan ontdekt dat eicellen niet van voldoende kwaliteit waren. Die glazen bol weer hΓ©.
β€˜16 start fertiliteit
03 β€˜18: operatie endom.
06 β€˜18 Pu 1: 1 embryo
08 β€˜18 Pu 2: 1 embryo
11 β€˜18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 20 mei 2021, 17:51

LiefjeCW schreef: ↑
20 mei 2021, 15:06
Jena schreef: ↑
20 mei 2021, 12:22
LiefjeCW schreef: ↑
20 mei 2021, 10:41


Ja, bij ons komt het ook altijd heel sterk binnen. Je probeert je er wel over te zetten, maar toch blijft het op je wegen. Ik duim voor je mee dat die 5 follikels goed zijn en dat er al zeker 1 the bij is dat het goede is.

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn terugplaatsing. Ik heb nog geen nieuws of mijn 3 follikels goed zijn blijven groeien en hoe hun kwaliteit is. Dat ga ik waarschijnlijk seffens weten.

Veel geluk iedereen πŸ€
Hopelijk goed nieuws!
Het is goed nieuws geworden! 2 top follikels zijn terug geplaatst de derde loopt wat achter, daar moet ik volgende week voor bellen om te kijken of ze het kunnen invriezen.
Jeej!πŸ‘πŸ»
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 20 mei 2021, 17:58

Zijn er onder jullie nog die in het traject zitten onder de pil?
Ik neem de pil omdat me dit altijd werd geadviseerd om de endometriose geen vrij spel te geven. Gisteren zei prof tournaye me dat dit wel een klein effect zou kunnen hebben op de terugplaatsing. Met als gevolg dat ik hier nu al heel de nacht over aan het piekeren ben….
Het voelt als kiezen tussen herval endometriose waarvoor risico op chirurgie of iets grotere kans bij terugplaatsing.
β€˜16 start fertiliteit
03 β€˜18: operatie endom.
06 β€˜18 Pu 1: 1 embryo
08 β€˜18 Pu 2: 1 embryo
11 β€˜18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten