ICSI ancienkes

ICSI Forum
Plaats reactie
tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 23 augustus 2014, 23:33

Inderdaad dat had de dokter in het verleden ook gezegd dat regels pas konden vanaf dag 10 na punctie. Hier is het gestart op dag 8. Ik heb geen natuurlijke cyclus dus heb ik dat daar nog nooit voorgehad. Ik neem nu 3 utro's per dag. We hebben het al een keer met dubbele dosis geprobeerd en dat haalde helemaal niets uit. Ze hebben 1 keer in het verleden eerder mijn bloed getest en toen stonden mijn waarden allemaal ok.

We hebben vandaag nog eens naar Ferti gebeld omdat we wisten dat we in het weekend na de middag sowieso de dokter zelf aan de lijn hebben. Hij verschoot inderdaad dat ik al zo snel bloedverlies had en dus maandagochtend moet ik bloed laten trekken. Afhankelijk daarvan gaan ze zeggen wat ik moet doen of eventueel maandag zelf nog eens op gesprek.
Kheb op zich schrik dat de enigste conclusie gaat zijn om geen tp meer te doen bij verse pogingen en alles op alles zal gezet worden op de cryo's. Maarja daar zijn de kansen toch altijd weer wat lager alhoewel ik bij die pogingen altijd pas bloedverlies krijg ten vroegste op dag van BN.
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 25 augustus 2014, 12:30

Hier zoals verwacht negatieve bloedname. Ze hebben hcg en progesteron nagekeken. (Blijkbaar kan er niets meer onderzocht worden buiten dat om te zien waarom ik zo snel bloedverlies had.) Progesteron bleek laag te zijn maarja dat verwachten ze bij een negatieve poging. En daarmee was de kous af. Nu weer 2 weken pil en dan regels afwachten om te kunnen starten voor cryo. Ik ben nu echt zo kwaad, kunnen ze nu echt niets meer onderzoeken?? Donderdag nog een gesprek bij de dokter maar kweet nu al dat daar wel niets nieuws zal uitkomen :( Ik zie het echt nooit nog lukken :cry:
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Margot_80 » 25 augustus 2014, 13:28

Tita,
Ik leef met je mee, dat niet weten waarom is zooo vervelend en demotiverend.

Mochten er 12 terugbetaalde pogingen zijn, zouden we minder in paniek zijn bij 6 denk ik..
Natuurlijke zwangeren is ook vaak na 1 of 2 jaar proberen, 24 pogingen dus...

Ik zit nu aan icsi 5 ... Het is me niet vreemd dus.

Dikke knuffel, laat je maar eens goed in de watten leggen he. Je hebt het verdiend na zoveel moed!
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

Sterre09
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 april 2013, 11:49

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Sterre09 » 25 augustus 2014, 13:32

Hallo iedereen ,

helaas zit ik ook bij dit ancien-clubje, ondertussen weet ik het helemaal niet meer...
5de icsi-poging, 2 emmy'tjes teruggeplaatst en niets (voor de verandering)... gelukkig nog 3 cryo'tjes.
Ik vraag me ondertussen af waar we mee bezig zijn, mag het dan echt niet?
Heb nog nooit een innesteling gehad, nog nooit aan de tel mogen horen dat mijn hcg-waarde positief was.
Het enige wat mijn lijf nu weer extra uitsteekt is, dat ik na terugplaatsing (1 keer de 4de dag en 1 keer de 5de dag) een enorme kramp heb. Je kunt zelfs zien aan mijn buik dat die kramp er is. De eerste keer ben ik zelfs naar spoed gegaan, en ik kan toch wel behoorlijk tegen pijn). Ik loop echt dubbel toe van de pijn. Is dat mijn baarmoeder die die 2 emmy'tjes er uit probeert te duwen?
sorry voor mijn ego-berichtje, ik weet het gewoon niet meer. Mogen we nog hopen? Heeft het nog nut om verder te doen?
xxx

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Leniemienie » 25 augustus 2014, 20:06

@sterre, ego-berichtjes mogen hier zeker. Hebben ze je ooit hier al iets gegevens voor die krampen? Ik heb ooit gelezen dat er soms magnesium wordt voorgeschreven. Anderzijds doet me dit ook denken aan dat je lichaam idd de embryo's afstoot, een immuniteitsprobleem en daar wérken sommige fc met een of andere baxter. Ooit al gehad?
Heb je altijd goeie embryo's?

Ik heb vandaag dan toch gebeld voor te starten, ik heb vorige week mijn eisprong gehad, ik moet woensdag dan echo en bn en dan mag ik normaal gezien starten met suprefact. Ik heb er eerlijk gezegd geen zin in en ik ben ook nog niet overtuigd dat het de goeie oplossing is maar we zijn nu al 2,5j met icsi bezig en ik wil niet nog nodeloos tijd verliezen. Mijn eicellen worden er immers niet beter op en of het al dan niet beter is met menopur dat weten we pas als we het proberen hé. Moeilijk pffft
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Leniemienie » 25 augustus 2014, 20:57

@tita, en bijspuiten van pregnyl, heb je dat al eens geprobeerd, want dat zou ook naar het schijnt de luteale fase verlengen? Maar misschien mag je dat niet omdat je elke keer zoveel eicellen hebt?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Sterre09
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 april 2013, 11:49

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Sterre09 » 26 augustus 2014, 10:10

Leniemienie,

ik heb die krampen nog maar 2 keer gehad, iedere keer na tp van 2 embryo's. De eerste keer (met bezoek aan spoed) dacht men dat het overstimulatie was. Maar nu ik het een 2de keer had geloof ik niet meer in de theorie van overstimulatie, zeker niet met dat de kramp tegen de avond weg was. Dit heb ik al aan ferti verteld, maar nog niet aan de doc.
Donderdag moet ik voor een pipelle gaan, zal het dan zeker nog eens vertellen, misschien kunnen ze me dan ook iets geven om mijn baarmoeder ontspannen te houden. Tenzij ze er van overtuigd zijn dat het is omdat er 2 werden teruggeplaatst?
Geen idee. Just go with the flow zeker he.
Ik zou zo graag hebben dat er eens eentje blijft plakken, al is het maar efkes, zodat ik toch weet dat mijn lichaam het kan en wil. Ik weet het, het is erg om dit te zeggen, maar zo hopeloos als ik ben ondertussen, zou zelfs dat mij nog een sprankeltje hoop geven (denk ik toch). Maar ondertussen komt die 6de en laatste poging toch wel ontzettend dicht bij...

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Sloebertje » 26 augustus 2014, 18:52

@Tita: Ik leef met je mee. Sterkte!
@Sterre09: jammer dat je vijfde poging niet gelukt is. Gelukkig heb je nog cryootjes. Ik hoop echt dat ze iets opleveren.

Hier zijn vandaag mijn duivels gearriveerd, dus gebeld naar het UZ. Volgende week op eerste controle. Hopelijk zit er deze keer wél een eitje in de follikel en val ik niet weer flauw :?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 26 augustus 2014, 21:22

@leniemienie: idd met het aantal eicellen en folikels is de kans op overstimulatie te groot om een 2de pregnylspuit te zetten.

@sterre: ik begin ook ergens te denken dat mijn baarmoeder mijn Emmy's meestal afstoot. Heb nu van iemand gehoord dat cortisone hier tegen zou kunnen helpen. Zij was zwanger toen ze dat nam. Dus nu donderdag ga ik dat ook vragen aan de dokter. Er moet toch iets zijn dat nog kan helpen he!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 28 augustus 2014, 11:08

pfff heb een heel dubbel gevoel van het gesprek bij de dokter deze morgen. Volgens hem is het echt niet abnormaal dat ik zo vroeg bloedverlies had en denkt hij echt dat het gewoon is omdat er geen innesteling was en niet dat er geen innesteling kon zijn door het snelle bloedverlies. Verder vind hij dat we gewoon moeten verder doen gelijk we bezig zijn en niet mogen opgeven. Blijkbaar is in september 2013 ook al alles onderzocht geweest van bloeddikte en afstoting van embryo's door mijn baarmoeder en dat was allemaal ok. Het enigste wat ze nu nog zouden kunnen doen is een kunstmatige cyclus doen zonder terugplaatsing en dan op dag 6 of 7 na start utro een biopsie nemen van mijn baarmoederslijmvlies om dan te kunnen zien of de opbouw ervan normaal is voor het innestellingsstadium van de cyclus. Maar dat zou dus betekenen nog een maand langer wachten voor tp en dat zie ik helemaal niet zitten plus de dokter denkt niet dat er daar een probleem is.
Volgende verse poging zouden we er dus evenwel voor kunnen kiezen om geen tp te doen in de verse poging en alle goeie emmy's in te vriezen. Dan zou ik direct mogen starten aan een cryo-poging zonder rustmaand na de stimulatie maar ja 20% van de cryo's ontdooit niet goed dus zo kunnen we ook emmy's verliezen. Pfff het zal nog een dilemma worden.

Nu eerst maar hopen dat het mss lukt met 1 van onze 2 cryo's die we nu nog hebben zeker...
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: ICSI ancienkes

Bericht door trinity » 1 september 2014, 20:06

Ik las over de cortisone en wou dit toch even zeggen,
Net voor de start van onze icsi3 is er een hernia in mijn nek vast gesteld
De fysiotherapeut zou het kunnen oplossen met een epidurale die onder andere cortisone zou bevatten maar wou goedkeuring van de gynaecoloog
Ik heb dat toen gevraagd en dr meire zei dat het zeker geen kwaad kon want dat ze soms cortisone toedienen voor innesteling
Ze vertelde dat ze iemand had die het in haar rug heeft gehad maar ik weet nu niet of die zwanger is ondertussen of niet
Succes in elk geval
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Vraagtekens » 3 september 2014, 10:17

kwil heel even jullie allemaal een dikke knuffel geven.

ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat het nu bij jullie gewoon mag lukken.

ik stuur jullie veel moed.. positiviteit.. en veel geluk..

lieve knuffel
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Sloebertje » 6 september 2014, 20:47

Merci Vraagtekens!

Hier maandag pick up. Hopelijk mét eicel deze keer!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Sloebertje » 8 september 2014, 11:07

Eicel geoogst en onderweg nr de diepvries! Me happy!
Hoe gaat het met de anderen?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 8 september 2014, 11:20

Hey sloebertje, dat is goed nieuws! Dat is al de eerste! Als ik het goed begrijp moet je nu terug weer gewone cyclus doen om terug een punctie te hebben voor een eicel he?


Hier gaat het wel. 2 weken serieus in de put gezeten na de laatste poging maar begin nu stilletjes aan terug weer wat omhoog te kruipen. Maar het geloof in een nieuwe poging is er nog niet. Gisteren wel laatste pil genomen dis nu afwachten wanneer mijn regels er gaan doorkomen. Dan kunnen we starten met progynova voor een cryo-poging.
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten