Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

ICSI Forum
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Amarillo » 23 juni 2016, 14:23

Dank je wel Alice4wonder! Goed dat ze nog kansen zien! Niet opgeven, een kans is een kans... Als ik jou aantal TPs zie met steeds maar 1 eicel lijkt me dit toch nog zeer gunstig! Veel succes en hopelijk volgende keer wel de goede he!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 28 juni 2016, 19:06

@ Amarillo: proficiat met je zwangerschap! Ik hoop dat je gelijk hebt wat de adenomyose betreft, want ik kreeg daarover toch negatievere info van de arts. Heb je ook 3 maanden decapeptyl moeten nemen om je cyclus volledig stil te leggen om de adenomyose te remmen?

@Alice: Ik ben zo blij dat de arts jullie nog hoop geeft. Wat bedoel je trouwens met een terugbetaling in twee delen? (Nouja, terugbetaling snap ik, maar dat van die twee delen niet.)

Mijn bloedwaarden waren bij elke test goed gestegen, al bleven ze aan de lage kant van de curve. Morgen moet ik teruggaan en normaal 5/7 een echo, maar sinds deze ochtend licht bloedverlies en krampen. Helemaal in paniek natuurlijk. Heb gevraagd aan de assistente of ik toch morgen al geen echo kan krijgen om te zien. Ze zou het voorleggen aan de dokter. Ik vrees dat het ook deze keer weer negatief gaat aflopen.

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 28 juni 2016, 20:49

Ik blijf duimen voor je Bijtje. Ik hoop dat je morgen wat gerustgesteld kan worden terug.
Ik hoop dat je morgen een verhelderende en vooral mooie echo mag krijgen.

Met de twee delen bedoel ik de ICSI 'in natuurlijke cyclus'. In Jette de 'two for one'. Geen grote hormonenstimulatie, wel gericht op het dominante eicelletje van die maand. En na follikelmetingen, als het follikel 13 mm is, dan pas wordt aangeraden om wat bij te spuiten (stimulatie + onderdrukker). En dan pick-up, van één follikel. Aangezien dit met zo weinig hormonen gebeurt, mag dit tweemaal, dus twee pick-ups + labo-activiteit voor één terugbetaalde poging. Dus hebben wij al meer puncties gehad dan de 'normale' 6. We zijn hierop ingestapt bij ICSI4.
Bij ons de beste methode aangezien bij de intense hormonenstimulaties, ik ook telkens maar terugplaatsing had van één embryo. En deze methode kan ervoor zorgen dat ik in één poging 2 terugplaatsingen krijg. (behalve de vorige keer dan)

Veel succes! Ik duim!
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Amarillo » 28 juni 2016, 22:35

Bijtje: nee decapeptyl heb ik nooit moeten gebruiken omdat het om beperkte adenomyose ging en ook zeiden ze dat ze er niets aan konden doen... Ik had al gelezen van cyclus stilleggen dus als deze laatste poging mislukt was had ik dit ook voorgesteld. Ik hoop voor je dat morgen alles ok blijkt. Om je misschien wat gerust te stellen: ik heb tot week 8 ook regelmatig helderrood bloedverlies gehad en kreeg dan krampen maar denk eerder van de spanningen en tot hiertoe zit alles toch goed! Ik wens je veel succes, hopelijk kunnen ze je uitsluitsel geven over wat er aan de hand is!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 20 juli 2016, 12:20

Een korte update over mijn situatie:
Ik heb opnieuw een miskraam gehad. Mijn behandelende arts stelde voor om naar Dr. Campo te gaan. Dat is ondertussen gebeurd en hij stelde vast dat mijn baarmoeder niet goed gevormd is en stelt een operatie voor om deze te corrigeren. Dit zou een vrij 'nieuwe' behandelmethode zijn die maar in een paar centra in Europa wordt gedaan, maar de cijfers zijn erg hoopvol.
Amarillo, fijn dat het bij jou goed verloopt. Dat doet toch goed om positieve verhalen te horen van vrouwen met adenomyose.

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Amarillo » 20 juli 2016, 12:54

Wat erg Bijtje dat het weer een miskraam is geworden! Maar goed dat ze je doorgestuurd en verder onderzocht hebben... Hadden ze die afwijkende vorm ooit al gezien bij je? Heb al vaker gehoord dat wanneer dat probleem operatief verholpen wordt, de zwangerschap nadien vlekkeloos verloopt dus ik hoop mee met jou dat zo alles in orde komt! Wanneer word je geopereerd? Ikzelf heb ook maar een halve ontwikkelde baarmoeder maar daar konden ze niets aan doen, dus ook op die manier kan het blijkbaar! :wink: ik hoop dat dit je toch ook een beetje een hart onder de riem kan steken. Wens je alvast veel succes en laat geregeld iets van je horen he!

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Marjannetje » 14 oktober 2016, 13:01

Bijtje83, toevallig kwam ik jouw verhaal tegen en ben benieuwd hoe het met je gaat.

Mijn nieuwsgierigheid komt voort uit het feit dat ik ook adenomyose heb en ook geopereerd ben door dr. Campo. Met een zoontje tot resultaat!
Echter, nu 2 jaar na de ingreep weer pogingen ondernomen en helaas is het hartje op 14 weken gestopt. In het begin ook trage en vrije lage hcg waarden. Nu ben ik zo bang dat dit door teruggekeerde adenomyose is gekomen. Er waren genetisch geen afwijkingen. Binnenkort ga ik weer naar dr. Campo voor een hysteroscopie. Als blijkt dat de adenomyose terug is, heb ik wel een verklaring waardoor het mis gegaan is. Maar aks het daar aan ligt zou ik het mezelf verwijten. Had ik dan maar eerder een hysteroscopie laten doen...

Bij mij betreft het eiceldonatie.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 16 oktober 2016, 12:46

Dag Marjan

Ik mag weldra met mijn eerste IVF-cyclus na de hysteroscopie starten. Fijn om te horen dat het jou een zoon opleverde.
De operatie zou bij mij heel goed gegaan zijn, maar dat zal de tijd nog uitwijzen, natuurlijk.
Dr Campo vertelde me wel dat het mogelijk is dat je baarmoeder na een tijd weer 'aangetast' wordt en dat we bij een tweede kinderwens mogelijk opnieuw een hysteroscopie moeten laten doen. Een beetje wat jij voorhebt dus!
Je mag jezelf echter niks verwijten, hoor. Dit soort operaties is nog vrij experimenteel, heb ik begrepen. Mogelijk beseffen artsen en onderzoekers nu pas dat de baarmoeder na een hysteroscopie & goede zwangerschap, toch weer aangetast kan worden.
Ik hoop dat ze je verder kunnen helpen en dat je snel een broertje of zusje voor je kleine man mag verwachten.

Liefs

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Marjannetje » 16 oktober 2016, 13:44

Dank je wel Bijtje voor je reactie! Had ik even nodig dat iemand mn negatieve gevoelens even relativeert.
Dus een 4 tal maanden tussen je miskraam en de nieuwe poging.
Ik wens je alleszins heel veel succes!!!

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten