Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

ICSI Forum
Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Lotje1981 » 9 maart 2016, 19:49

ik duim he alice4wonder xx

ik hoop dat het een mirakeltje word!!!
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

blub
Berichten: 279
Lid geworden op: 2 februari 2010, 19:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door blub » 17 maart 2016, 18:10

Hoe gaat het verder bijtje en Alice? Ik hoop voor jullie zo op goed nieuws!
Ben benieuwd was in januari- februari ook zwanger maar had traag stijgende hcg waarden jammer genoeg is het hier afgelopen in een miskraam.
Liefs Joy

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 18 maart 2016, 11:04

Ook al heel vaak aan Bijtje gedacht.

Bij ons bleven de bloedwaarden stijgen. Niet genoeg en zeker niet in een gezonde mate, maar wel stijgend. Enkele dagen na de eerste echo, een tweede. Er was enkel een chaos waarneembaar. En toch bleven de waarden stijgen, waardoor men vreesde voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Afgelopen maandag opnieuw controle. Op echo was niets meer te zien. En ineens waren de waarden gedaald. In medische termen noemde men dit 'goed nieuws'. Ik moest zelfs (gelukkig) de cytotec niet nemen. En dus een 'gewoon' miskraam.
We zijn er danig van onder de indruk. En leven met de enorme vrees dat ook dit te maken heeft met mijn eicel kwaliteit en de verstoordeerste deling. Zo een schrik dat onze toekomst die we voor ogen hebben, anders zal zijn.
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

blub
Berichten: 279
Lid geworden op: 2 februari 2010, 19:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door blub » 18 maart 2016, 18:25

Alice zo spijtig had gehoopt dat jullie beter nieuws gingen krijgen! Hier was hetzelfde verhaal, ook vrees voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan echo gekregen en er was een vruchtzakje te zien en we kregen weer hoop tot plots de hcg waarden naar beneden gingen wat zij ook zagen als goed nieuws ik mocht kiezen wachten tot de miskraam kwam of cytotec nemen en heb gewacht, dan is het vanzelf afgekomen, het heeft hier ook heel veel pijn en verdriet gebracht, intussen toch terug gestart voor een nieuwe ronde pick up en heb nu iets gekregen van medicijnen om het suikergehalte in het vocht rond het eicelletje te doen dalen ze vermoeden dat het hier mee te maken heeft, dit is al mijn tweede miskraam. Dus hoop dat dat mag helpen. Veel troost en sterkte! Liefs Joy

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 20 maart 2016, 13:17

Hoi Alice

Wat rot voor je. Veel sterkte voor jou en je partner.

Bij mij was op de laatste echo nog steeds een kloppend hartje te zien, vruchtje was goed gegroeid. Enkel de vruchtzak blijft te klein. Arts was zelf verbaasd dat het vruchtje nog leefde, ze had het niet verwacht. De kansen dat het goedkomt zijn nu wel wat gekeerd. Dachten ze eerst dat het minder dan 10% was op een positief einde, dan zou het nu toch 50-50 zijn. Probleem blijft wel dat er een grotere kans is op genetische afwijkingen o.w.v. die kleine vruchtzak (als ik het goed begrepen heb.) Maar daarvoor kan ik de NIPT-test binnenkort doen.
Dinsdag ga ik opnieuw voor een echo. We blijven hier voorzichtig positief denken, al is het niet altijd makkelijk. Ik weet niet goed wat de gevolgen zijn voor het vruchtje als de vruchtzak te klein is. Ik hoop maar dat ie toch mee gegroeid is, want heb schrik dat er anders problemen in de ontwikkeling kunnen zijn. :?

Veel moed aan de andere dames die hier volgen en bedankt voor de steun.

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 20 maart 2016, 18:50

Oh Bijtje, mijn hart maakte een vreugdesprongetje bij het lezen van je berichtje.
Ik duim mee dat de vruchtzak ook mee groeit. Hoe dubbel is het als je kindje dapper verder groeit en die vruchtzak niet mee evolueert. Houd ons in ieder geval op de hoogte hé.
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 24 maart 2016, 12:31

Ook voor ons is het verhaal deze week opgehouden. Bij de laatste echo bleek dat het vruchtje niet meer gegroeid was en er was geen hartslag te zien.
Omdat ik adenomyose heb, stelde de arts voor om over te gaan tot een curretage. Men wil weten of miskraam te wijten is aan een genetische afwijking of aan een innestelingsprobleem (al dan niet veroorzaakt door de adenomyose.)
Bedankt aan allen voor de steun. Ik wens iedereen goede moed bij verdere behandelingen.
Liefs en misschien tot binnenkort met beter nieuws op dit forum.

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 24 maart 2016, 19:18

Oh Bijtje, hoe graag had ik het hier anders gelezen voor je.
Dikke knuffel ... en inderdaad, ik hoop dat we elkaar hier nog mogen tegenkomen in mooiere tijden ...
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 2 juni 2016, 22:38

Hey Bijtje,

ik kwam nog eens zien hoe het met jou gaat?
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 3 juni 2016, 19:19

Hoi Alice

Wat lief dat je nog aan me denkt.
Ik ben vandaag morgen gaan voor een terugplaatsing (van 2 cryo's). :) Hopelijk deze keer meer (of zelfs dubbel geluk.)
Hoe gaat het met jou?

Liefs

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 4 juni 2016, 14:31

Oh Bijtje, ik duim heel hard voor je cryo's nu! Alweer een hoopvolle periode nu ... een nieuwe poging geeft toch steeds nieuwe of vernieuwde moed hé. Houd je me op de hoogte?

Wij hadden in maart dan nog bespreking met de arts. In tegenstelling tot wat we vermoedden, gaf hij ons hoop omdat het dan toch al in de goede richting had geëvolueerd. Wij vreesden dat hij ons helemaal de moed zou afnemen omwille van de slechte eicelkwaliteit. Uiteindelijk in april nog een hysteroscopie gehad én groen licht gekregen om een nieuwe poging op te starten.
Nieuwe poging begon goed. Een mooi follikel. Maar de dagen daarna groeide het erg traag. Uiteindelijk toch pick-up gehad waar men vreesde dat het follikel leeg zou zijn. Er werd toch een eicel gevonden. We waren erg opgelucht. De bevruchting is ook goed gelopen. Alweer oef. Tot de dag van de terugplaatsing. Het was een arts die belde en niet de monitoring zelf. Het embryo was niet goed genoeg voor terugplaatsing. Een hele klop was dat. Alweer de bevestiging dat de eicelkwaliteit beneden alle peil is. En dat het er niet zal op verbeteren ... Binnenkort terug gesprek. We houden ons hart al vast. Nog één poging te gaan ...
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 20 juni 2016, 7:52

@Bijtje, ik volg je een beetje en denk aan je!
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Bijtje83 » 22 juni 2016, 16:28

Hoi Alice

Wat verschrikkelijk dat het eitje niet goed was om terug te plaatsen. Het is al zo erg als het er maar ééntje is, maar als het dan niet goed blijkt te zijn voor een terugplaatsing... :cry:
Kunnen ze iets doen op het vlak van medicatie of zijn er andere opties?

Ik heb na de miskraam en curretage twee ingevroren embryo's mogen laten terugplaatsen. (Het vorige embryo was onderzocht en er bleek genetisch niks mis mee te zijn. De miskraam lag hoogst waarschijnlijk aan de adenomyose die ik heb.)

Ik heb vorige week woensdag (16HCG) en vrijdag (26HCG) licht positief getest. Ze waren erg voorzichtig in het ziekenhuis omdat de waarden aan de lage kant waren. Ben het weekend dus ingegaan met niet veel moed. Maandag was HCG 130, dus de stijging was wel goed, maar ik zit nog steeds aan de lage kant van de curve. Morgen mag ik terug gaan.

Bij mij is de kwaliteit van het eitje niet het probleem, maar dus wel mijn baarmoeder en de adenomyose die daarin zit. Ik krijg niet veel uitleg van de artsen over de kansen die ik heb met die aandoening dus ik weet ook niet goed of ik mag beginnen hopen dat het in orde komt.

Nu, als ik verhalen als die van jou hoor, dan denk ik dat ik niet mag zeuren. Ik had twee terugplaatsingen en het was telkens raak, dus hopelijk zal er ooit eentje blijven plakken. Ik hoop dat er voor jullie ook nog hoop is? Ik denk aan je en wens je veel moed en steun van je geliefde. Welke stappen ondernemen jullie nog?

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Amarillo » 22 juni 2016, 17:15

Bijtje: wil hier even op reageren ivm de adenomyose. Ikzelf heb dit ook in beperkte mate en ze hebben mij steeds gezegd dat ze niet weten welke invloed dit zou hebben op een eventuele zwangerschap. Gunstig is het alvast niet maar of het echt schadelijk is, is niet voldoende onderzocht en dus ook niet geweten. Ik wil je hierbij wat hoop geven want ikzelf ben momenteel bijna 10weken zwanger ondanks de adenomyose. We hopen hier natuurlijk ook dat het verder goed zal evolueren, maar het kan dus zeker!

Alice4wonder
Berichten: 123
Lid geworden op: 8 februari 2015, 16:17

Re: Traag stijgende HCG-waarden, toch Utrogestan gebruiken?

Bericht door Alice4wonder » 22 juni 2016, 19:55

Hey Bijtje, ik duim alvast heel hard mee voor je bloedwaarden morgen. Dat het nu heel goed mag gaan, en je er inderdaad mag in gaan geloven. Ben al even benieuwd als jou naar je waarden morgen. En ik hoop inderdaad zoals Amarillo zegt dat die ademyose niet tegenwerkt. Laat je wat weten?
Wij hadden maandag ons gesprek. Met een klein hartje vertrokken, doodsbenauwd voor het 'vonnis' dat we verwachtten. Onze arts nam echt zijn tijd en benoemde de laatste embryo als 'pech'. Hij benadrukte wel dat onze kansen wel gering zijn, maar hij zou ons zeker niet aanraden om behandelingen te stoppen. Je kunt je niet voorstellen wat een opluchting dat was. We zijn ons inderdaad wel pijnlijk bewust van onze geringe kans, maar onthouden vooral dat hij het ook nog niet opgeeft. We gaan naar het einde van de zomer een nieuwe poging doen. De laatste terugbetaalde, terug in twee delen.

Enne, proficiat Amarillo! Ik heb je hier ook regelmatig gevolgd en ben zo blij voor je nu!
Alice4wonder (39), ICSI 1 : verdwenen follikels, ICSI 1 bis : neg
ICSI 2 : neg
ICSI 3 (Jette) : neg
ICSI 4 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : neg - deel 2 : neg
ICSI 5 : ICSI MNC, '2 for 1', deel 1 : even pos, mk 7 weken - deel 2: geen tp

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten