Mijn lijdensweg

ICSI Forum
SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 5 maart 2016, 21:34

Hallo iedereen, :oops:

Niet gedacht dat ik mij hier ooit ging op registeren, maar de zwangerschap laat zolang op zich wachten dat ik het niet meer uithoud en mijn verhaal wil delen en jullie mening weten.

Dit is ons verhaal:

Mijn vriend en ik zijn beiden 33j, bijna 34j, zijn pas samen sinds ons 30ste. Was niet gemakkelijk om een gepaste partner te vinden voor mij. Hoewel ik altijd jonge moeder wilde worden, zal me dit nooit lukken :( :( :(

Na 1.5j samen te zijn, in sept 2013, besloten te stoppen met de pil (zo'n Nuvaring eigenlijk - na deze 10j of meer te nemen) en voor een kindje te gaan. We waren nog niet zolang samen, maar de biologische klok begon te tikken.
In mei 2014 nog steeds niet zwanger. Eens een onderzoek laten doen.
Ik was volledig in orde, mijn vriend niet. Hij had geen mobiliteit van zaadcellen in zijn sperma. Resultaat: 0% concentratie van zaadcellen in zijn verse spermastalen. :( :( :( Ze hebben dan via biopsie (zeer pijnlijk) 2 rietjes zaadcellen in back up ingevroren voor de toekomst (voor mocht hij ooit toch geen zaadcellen meer zitten hebben in zijn bijbal.)
Na gesprekken met psychologen, wachttijden, veel consultaties enz dan eindelijk (in Kortrijk, die samenwerkt met AZ Sint Jan Brugge - pick up in Kortrijk, transfer in Brugge) in dec 2014 kunnen starten, vol goeie moed en verlangens, met de eerste IVF via ICSI. Mislukt.
Daarna zijn er nog 4 mislukte pogingen gevolgd.

Een overzicht:

1e cylclus (december 2014): Gonal F 150 IU – Orgalutran:
11 eicellen,
6X ICSI,
3 correct bevrucht,
transfer van 1 embryo 3B op dag 3,
geen cryo,
niet zwanger

2e cylclus (maart 2015): pil – gonapeptyl - Gonal F 150 IU:
11 eicellen,
7X ICSI,
3 correct bevrucht,
transfer van 8B en 10B op dag 3,
cryo van 1 embryo,
buitenbaarmoederlijk zwanger - een maand thuis in ziekteverlof en spuiten krijgen om vruchtje te doen 'afdrijven'. En 3-4 maanden wachttijd!! ----> een hel!

3e cylclus (augustus 2015):
dooi van 1 embryo, niet zwanger

4e cylclus (oktober 2015): : pil – gonapeptyl - Gonal F 225 IU:
12 eicellen,
5X ICSI, (geen verse zaadcellen gevonden, zaadcellen van ingevroren back up-rietje gebruikt – nog 1 rietje over)
2 correct bevrucht,
transfer van 2 embryo's op dag 3,
geen cryo,
niet zwanger

5e cylclus (februari 2016): : menopur + orgalutran:
7 eicellen,
6X ICSI, (+ invriezen van 3 nieuwe zaadcel-rietjes - gelukkig had hij terug vers materiaal!!!! Was een pak van ons hart)
3 correct bevrucht,
transfer van 1 embryo op dag 5,
cryo van 1 embryo,
niet zwanger

We zijn bij cyclus 5 veranderd van centra. In plaats van Kortrijk-Brugge werken we nu samen met privé dokter en UZ Gent. Hadden nochtans zoveel moed de laatste keer. Veranderd van centra, proberen op dag 5 met blastocyst...
We zijn die ontgoochelingen zo beu.
Vragen ons af of het eigenlijk nog mogelijk zal zijn.
Gelukkig hebben we nu nog 1 cryo'tje over.
Dat mag er nu in bij mijn volgende eisprong (ergens rond de 15de maart). Ik ben heel erg blij dat er geen rustcylus tussen is, want dat wachten zijn we zo beu als iets. De hoop echter is ook heel ver te zoeken...

We vragen ons ook af hoe we dit zullen blijven bekostigen. Nu is het zo'n 300-400 euro per keer. De transfer van zijn back up-rietje van Brugge naar Gent kostte al 415 euro, waarvan geen euro terugbetaald!!!
Als de 6 verse pogingen om zijn, is het dus 3000-4000 euro per keer.... Zullen mogen auto of misschien zelfs ons huis verkopen? Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze hoge bedragen? Hoe bekostigen jullie dit?
We willen kost wat kost 2 kindjes en zullen dus 9 op de 10 boven de 6 terugbetalingen komen.....

Wat zijn jullie bevindingen van ons geval?

Wij zijn ook eens op zoek naar koppels die in identiek hetzelfde geval zitten (waar het dus aan de man ligt). Vooral voor mijn vriend. Want ik ken heel veel vrouwen die IVF moeten doen (vooral lesbische dan), maar mijn vriend kent niemand met hetzelfde probleem.

Pffffffffff.................

Beetje hulpeloos,
SummerJamke
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Lizzy00 » 6 maart 2016, 10:45

Hoi sommerjam,

Ik wil hier toch even reageren. Ik zit in gelijkaardige situatie. Wij worden binnenkort ook 31 en 32j. Wij zijn net al heel lang samen, maar wilden eerst nog wat profiteren van het leven, ook studeren bleef maar duren bij mijn man. Ondertussen zijn we al enkele jaren getrouwd, we hebben een huis gebouwd, alles zit mee. Alleen dat ene wil maar niet lukken. Wij zijn begin 2014 gestopt met de pil, een jaar later was het nog steeds niet gelukt. Na enkele onderzoeken bleek mijn man ook geen enkel zaadcel in het ejaculaat te hebben. Verdere onderzoeken wezen uit dat het iets genetisch is, mijn man heeft een lichte vorm van muco die zich enkel uit in de voortplantingsorganen. Hij heeft geen zaadleiders. Voor de rest werkt alles wel. Wij vonden dat echt heel stom, konden ze niet gewoon opereren en er een stuk buis tussen steken. Nee dus, mijn man moest ook een TESE ondergaan om zaadcellen te bekomen. Hier zijn 5 rietjes uit bekomen. Goed voor een 5tal icsi-pogingen. Wij zitten voor alles in UZA Antwerpen dus, wij moeten zelf iets van een 200 euro betalen. Hieronder ook een lijstje van mijn pogingen. Vorige poging was het raak, wij natuurlijk superblij. Maar helaas op 9weken kreeg ik alsnog een miskraam. Het had niks te maken met die ICSI of het zaad, gewoon brute pech. De natuur die ziet dat er iets mis is met het vruchtje. 1 op 7 heeft dat mevrouw, kreeg ik te horen. Maar waarom moeten wij ook weer die 1 op 7 zijn, die dit voor heeft. Het is ons echt niet gegund. Ik zit nu ook in de periode dat ik lang moet wachten. Het duurde al een maand vooraleer de laatste resten uit mijn baarmoeder waren. Eerst de miskraam met pillen opgewekt, na enkele weken toch nog een curretage omdat er restweefsel achter bleef. Nu lang wachten op menstruatie, dan aan de pil, dan weer starten enzovoort. Wij hebben ook weinig embryo's. Ik mocht ook elke keer nog maar 1 embryo laten terugplaatsen. Zo gaan de pogingen snel op zijn,... Als dit nog een jaar blijft duren, stort ik in, maarja ik probeer me nu op te trekken aan het feit dat het wel gelukt is 1 op 2, alles in mijn lichaam lijkt wel gelukkig te werken. Het moet gewoon volgende poging raak zijn... Veel succes!! Hopelijk komt alles goed en kunnen we er binnen enkele jaren op terug kijken met enkele kinderen rond ons.

eerste poging oktober 2015 Menopur en pregnyl
- 13 eicellen, 7 bevrucht, maar slechts 1 die goed genoeg is, tp op dag 5
Niet zwanger

tweede poging december 2015 Menopur en pregnyl
- slechts 6 eicellen, 3 bevrucht, 3 die overbleven op dag 3, tp op dag 3 van eentje, nadien geen overgebleven embryo's meer
ZWANGER, maar miskraam op 9weken

Volgende poging wordt verwacht rond mei-juni.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Lotje1981 » 9 maart 2016, 15:32

Hier is het via tese ook. Maar hebben wel in totaal een 10 rietjes

Ondertussen aan icsi 4 bezig

De transportkosten zijn idd enorm duur he. Daarom ontzagen wij het van st lucas gent naar Jette te gaan.
Wij zijn dan overgegaan naar uz gent omdat het zaad daar ingevroren is.

Onze weg staat in men handtekening . Maar int totaal 3 icsi's, waarvan 12 embryo's goed waren, 10 daarvan teruggeplaatst werden, we 5 x zwanger werden en het evenveel x fout ging.

Nu onze eerste poging in uz gent en krijgen nu wel ondersteuning na tp en tijdens zwangerschap van medicatie.

Eigenlijk ligt het aan mijn man dat we icsi moeten doen, maar uiteindelijk ligt het aan mijn lichaam dat de zwangerschap steeds afgebroken word.

Heel veel succes en bij twijfel, veranderen van arts zou ik zo zeggen.
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 27 maart 2016, 8:53

Hier ben ik nog eens.
Ondertussen op 22/03 terugplaatsing gehad van een hele mooie blastocyst.
Ik ben echter zo bang dat het terug zal mislukken.
Ik heb een week voor de terugplaatsing van de gynaecoloog een baarmoeder-scratching gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Naar het schijnt zou scarificatie van de baarmoeder gunstig zijn voor een innesteling.
Na de terugplaatsing heb ik een dag of 3 af en toe 'steken ' gehad in mijn onderbuik, aan de linkerkant. Ik ben bang dat het terug buitenbaarmoederlijk wordt. Of kan ik dat zo rap niet voelen?
Ik heb toen gebeld naar de gynaecoloog. Hij zei me dat ik Apranax moest nemen en ipv 3 × 1 keer Utrogestan per dag, 3 x 2 bollen. Zou dit een goed teken zijn dat hij de utrogestan opdrijft? Of juist een slecht teken? Ik kan al die vragen niet stellen aan de gynaecoloog, hij is niet erg spraakzaam en erg zakelijk.
Normaal heb ik volgens schema dinsdag aanstaande mijn maandstonden. Ik heb een early test gekocht waarmee je mag testen 6 dagen voor de maandstonden. Gisteren (dag 5 na de transfer) heb ik zo'n test gedaan. Negatief. Zou dit te vroeg zijn? Moet toch al ingesteld zijn ondertussen? Early tekent vanaf 10hcg.
Mijn cyclus was wel artificieel nu (met Asaflow, Prednisolone, Utrogestan, Progynova, foliumzuur, Omnibionta, L Thyroxine en tot 3 dagen na de transfer nog eens Apranax erbij (een heel hand vol medicatie dagelijks). Normaal had ik mijn eisprong op 14/03, dus normaal transfer op 19/03. Maar heb dus maar transfer gehad op 22/03. Wil dit zeggen dat mijn maandstonden ook 3 dagen opschuiven?
Iemand die antwoord heeft op mijn vragen? Ik voel mij zo moedeloos. Ik voel nu totaal niets meer binnenin.
Officieel resultaat op 04/04 via bloedafname, maar ik kan haast niet wachten. Elke dag is er teveel aan...
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 10 november 2016, 0:41

Lizzy00 schreef:Hoi sommerjam,

Ik wil hier toch even reageren. Ik zit in gelijkaardige situatie. Wij worden binnenkort ook 31 en 32j. Wij zijn net al heel lang samen, maar wilden eerst nog wat profiteren van het leven, ook studeren bleef maar duren bij mijn man. Ondertussen zijn we al enkele jaren getrouwd, we hebben een huis gebouwd, alles zit mee. Alleen dat ene wil maar niet lukken. Wij zijn begin 2014 gestopt met de pil, een jaar later was het nog steeds niet gelukt. Na enkele onderzoeken bleek mijn man ook geen enkel zaadcel in het ejaculaat te hebben. Verdere onderzoeken wezen uit dat het iets genetisch is, mijn man heeft een lichte vorm van muco die zich enkel uit in de voortplantingsorganen. Hij heeft geen zaadleiders. Voor de rest werkt alles wel. Wij vonden dat echt heel stom, konden ze niet gewoon opereren en er een stuk buis tussen steken. Nee dus, mijn man moest ook een TESE ondergaan om zaadcellen te bekomen. Hier zijn 5 rietjes uit bekomen. Goed voor een 5tal icsi-pogingen. Wij zitten voor alles in UZA Antwerpen dus, wij moeten zelf iets van een 200 euro betalen. Hieronder ook een lijstje van mijn pogingen. Vorige poging was het raak, wij natuurlijk superblij. Maar helaas op 9weken kreeg ik alsnog een miskraam. Het had niks te maken met die ICSI of het zaad, gewoon brute pech. De natuur die ziet dat er iets mis is met het vruchtje. 1 op 7 heeft dat mevrouw, kreeg ik te horen. Maar waarom moeten wij ook weer die 1 op 7 zijn, die dit voor heeft. Het is ons echt niet gegund. Ik zit nu ook in de periode dat ik lang moet wachten. Het duurde al een maand vooraleer de laatste resten uit mijn baarmoeder waren. Eerst de miskraam met pillen opgewekt, na enkele weken toch nog een curretage omdat er restweefsel achter bleef. Nu lang wachten op menstruatie, dan aan de pil, dan weer starten enzovoort. Wij hebben ook weinig embryo's. Ik mocht ook elke keer nog maar 1 embryo laten terugplaatsen. Zo gaan de pogingen snel op zijn,... Als dit nog een jaar blijft duren, stort ik in, maarja ik probeer me nu op te trekken aan het feit dat het wel gelukt is 1 op 2, alles in mijn lichaam lijkt wel gelukkig te werken. Het moet gewoon volgende poging raak zijn... Veel succes!! Hopelijk komt alles goed en kunnen we er binnen enkele jaren op terug kijken met enkele kinderen rond ons.

eerste poging oktober 2015 Menopur en pregnyl
- 13 eicellen, 7 bevrucht, maar slechts 1 die goed genoeg is, tp op dag 5
Niet zwanger

tweede poging december 2015 Menopur en pregnyl
- slechts 6 eicellen, 3 bevrucht, 3 die overbleven op dag 3, tp op dag 3 van eentje, nadien geen overgebleven embryo's meer
ZWANGER, maar miskraam op 9weken

Volgende poging wordt verwacht rond mei-juni.
Hoe is het ondertussen met u?
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 11 november 2016, 15:54

Ik heb zonet een Clearlblue digital gedaan (12 dagen na terugplaatsing).
POSITIEF 1-2 WEKEN!!!!!!!!! Maandag wel pas bloedafname. En woensdag stond mijn HCG maar op 9.
Ik durf nog niet positief te zijn. Wat denken jullie?
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Pitoeke » 13 november 2016, 12:45

Proficiat Summer Jam!
En heb je nog getest? Veel succes morgen!! :lol: :lol: :lol:

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Emmy2 » 14 november 2016, 8:29

Proficiat Summer jam!!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 15 november 2016, 22:29

Pitoeke schreef:Proficiat Summer Jam!
En heb je nog getest? Veel succes morgen!! :lol: :lol: :lol:

Ik heb nog elke dag getest. Streepje kwam met de dag beter. Ik testte zelfs 3 maal per dag, was een echte obsessie. Mijn man kwaad op de duur. Gisteren verlossende bloeduitslag. Hcg is in 5 dagen tijd van 9 naar 104 gestegen. Ik ben dus officieel zwanger. Wat een vreugde!!!!!!!!
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 17 november 2016, 22:21

Jah, tis niet goed hier zu. Ik had deze morgen ietsie pietse bruin vlekje en heb vervroegd bloed laten nemen. HCG is 't zelde gebleven (maar het moest eigenlijk zeker minimum al verdubbeld zijn) maar de andere waardes staan te laag en zijn gezakt. Mijn gynae zit in het buitenland voor de rest van de week, dus heb naar Jette gebeld. Ze waren allesbehalve hoopgevend. Ofwel zal het een miskraam zijn ofwel buitenbaarmoederlijk. Kzie het allemaal niet meer zitten... De wanhoop nabij. Ik moe nog weer wachten wachten wa de komende dagen geven, maar 't ziet er dus nie goe uit.
Heb dan nog vnv de gynae van wacht ad. lijn gehad van en daarna nog een maat van mijn pa die gynae is (maar niet meer verbonden is aan een ziekenhuis). Allebei zeggen ze hetzelfde: het moest zeker als verdubbeld zijn. HCG stond maandag op 104 en vandaag terug. Om de 2 dagen moet het verdubbelen, anders is dat een nakend miskraam of buitenbaarmoederlijk. Ik heb wel nog geen bloedverlies, maar de waarden in mijn bloed zijn het belangrijkste om op voort te gaan. Vanaf da ik krampen heb of bloedverlies moet ik binnen gaan. Embryo kan in de eileider zitten, wat zeer gevaarlijk kan zijn. Als het buitenbaarmoederlijk zou zijn, dan mag ik zeker 3 maanden niet zwanger zijn. T gaat hier echt nie goed. Mijn man ging het normaal vandaag zeggen op zijn werk dat we zwanger waren. Maandag nieuwe bloedafname. Normaal moet HCG tegen dan tegen de 1000 al staan... 't wordt weer leuk weekend hier.

Dit is nogmaals een samenvatting van mijn waarden:

Op 09/11:
HCG 9,1
Progesteron 10,15
Oestradiol 448

Op 14/11:
HCG 104
Progesteron 6,07
Oestradiol 392

Op 17/11
HCG 104
Progesteron 4,10
Oestradiol 254


EN NU????????????????
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Fiekemarieke » 20 november 2016, 12:58

Oh nee Summerjam, wat rot.. Heb je ondertussen al bloedverlies gehad? Veel sterkte en moed in deze helse dagen, waarin je eigenlijk nog niets weet..

Ik heb deze zomer ongeveer hetzelfde meegemaakt. Angst voor een buitenbaarmoederlijke. Bloedverlies en niets te zien op echo, maar hcg bleef stijgen. Ik schrijf dit omdat ik niet zo goed snap waarom ze bij jou aan een bbm denken? Hoever zou je zijn nu? Als de hcg hetzelfde is gebleven, dan wil dat toch zeggen dat het vruchtje gestopt is met groeien? Het probleem bij een bbm is dat deze kan springen als het vruchtje blijft groeien, maar dat kan hier dan volgens mij toch al niet meer gebeuren..
Waarom zou je 3 maanden moeten wachten om terug zwanger te worden na een bbm? Is tegen mij niet over gezegd toen.
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 20 november 2016, 18:05

Fiekemarieke schreef:Oh nee Summerjam, wat rot.. Heb je ondertussen al bloedverlies gehad? Veel sterkte en moed in deze helse dagen, waarin je eigenlijk nog niets weet..

Ik heb deze zomer ongeveer hetzelfde meegemaakt. Angst voor een buitenbaarmoederlijke. Bloedverlies en niets te zien op echo, maar hcg bleef stijgen. Ik schrijf dit omdat ik niet zo goed snap waarom ze bij jou aan een bbm denken? Hoever zou je zijn nu? Als de hcg hetzelfde is gebleven, dan wil dat toch zeggen dat het vruchtje gestopt is met groeien? Het probleem bij een bbm is dat deze kan springen als het vruchtje blijft groeien, maar dat kan hier dan volgens mij toch al niet meer gebeuren..
Waarom zou je 3 maanden moeten wachten om terug zwanger te worden na een bbm? Is tegen mij niet over gezegd toen.
Soms moeten ze een BBM verhelpen met Methotrexaat, dit zijn spuiten om de hcg te doen dalen als die vanzelf niet daalt. Ik heb dat al eens gehad. Als je deze stof in uw lichaam hebt, mag je zeker 3 maanden niet zwanger zijn.
Ik heb wel nog totaal geen bloedverlies. Raar hé. Of houdt Crinone (= Progesteron) dit tegen? Crinone is hetzelfde als Utrogestan, maar in gelvorm.
Waarom denken aan een BBM? Kwakkelwaardes zijn types daarvoor. Beginnen met een laag HCG, stagneren, beetje stijgen, beetje dalen enz.... Gisteren stond mijn hcg nog onder de 200 (digitest toonde 1 a 2 weken aan, dwz tussen de 25 en de 200 hcg - met die weken bedoelt de test vanaf de PU of de conceptie). Vandaag stond er 2 a 3 weken!! (= tussen de 200 en de 2000 hcg). Om goed te zijn, moest het gisteren eigenlijk al aan 400 staan, en morgen aan 800. Dus zo goed ziet het er allemaal niet uit... Ben zo bang voor die info morgen van: het is gestegen, maar niet genoeg, we moeten opvolgen en afwachten en hopen dat het daalt.... Ken je dat?? Kzou zo graag gewoon eens weten: goed of slecht. Heb wel nauwelijks nog hoop op een goed.
Ik zou nu moeten 5 weken ver zijn.
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 21 november 2016, 17:50

Heb de gynae aan de lijn gehad. Weeral verandering van emoties hier. De gynae was nog steeds voorzichtig positief want HCGg gestegen naar 280 (niettegenstaande het volgens de berekeningen al op 800 moest staan)!!! Hij zei dat het gestegen is, wat het belangrijkste is. Zeer raar allemaal. Kmoest normaal vrijdag voor eerste echo en da mag blijven doorgaan en volg. week maandag terug bloedafname. Man man man!!!
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door Pitoeke » 22 november 2016, 18:17

Hopelijk toch nog goed nieuws, we duimen voor je!
Laatst gewijzigd door Pitoeke op 24 november 2016, 6:44, 1 keer totaal gewijzigd.

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Mijn lijdensweg

Bericht door SummerJam » 22 november 2016, 21:35

Pitoeke schreef:Hopelijk toch nog goed nieuws, we duimen voor je!
Ondertussen gisteren wat bruinverlies gehad. Niet veel wel. En deze morgen digitale test gezakt naar 1 a 2 weken, daar waar het eergisteren nog 2 a 3 weken was
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten