start icsi-traject Life Leuven

ICSI Forum
moederinwording
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2016, 15:43

start icsi-traject Life Leuven

Bericht door moederinwording » 2 juni 2016, 10:48

Dag dames (en heren?),

Ik ben nieuw op het forum. Volg wel al een tijdje de andere gesprekken, maar wilde pas meepraten op het moment dat we een duidelijk zicht hadden op ons behandelingsplan.
Deze week hebben we eindelijk de officiële bevestiging gekregen van de fertiliteitsproblemen van mijn man. 14 juni is er voor mij een hysteroscopie gepland. Als daarbij alles positief blijkt, dan krijgen we groen licht voor IVF via ICSI.
Arts heeft alles goed uitgelegd, maar zit toch met angst voor het mentale aspect. Iemand tips of ervaringen? Hoe komen we hier zo goed mogelijk door?
11/2014: start met vervullen kinderwens
05/2016: diagnose verminderde fertiliteit man => icsi als enige behandelinsmogelijkheid
06/2016: hysteroscopie, alles ok, groent licht!!
08/2016: ICIS 1

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Fiekemarieke » 2 juni 2016, 15:21

Hallo Moederinwording,

Jammer genoeg welkom hier..
Vermist ieder op zijn/haar eigen manier met heel deze situatie omgaat, vind ik het moeilijk om daar tips over te geven. Het enige dat ik je kan zeggen, is dat je best geen al te grote verwachtingen hebt. Dat bedoel ik niet negatief, maar eerder als een soort van zelfbescherming, zodat je niet te veel gedesillusioneerd wordt. Ik bedoel dan niet de slaagkans van het hele traject he, maar om een voorbeeld te stellen : Ik wist niet dat er bij de opgepikte eicellen nog zo'n afvalrace kon zijn. Dus na 18 eicellen was ik heel teleurgesteld dat er maar een embryo goed genoeg was om terug te plaatsen en dat we geen cryo's hadden. Had ik van het begin geweten dat zelfs geen 50% van de koppels die bezig zijn met IVF/ICSI ooit cryo's heeft, had ik daar beter mee om gekund denk ik. Nu bij ICSI3 hebben we wel 2 cryo's en waren we door het dolle heen, terwijl ik dat bij het begin van alles nogal weinig had gevonden. Mijn verwachtingen worden dus constant bijgesteld, dat bedoel ik.

Ik wens jullie in elk geval veel succes en hopelijk moet je hier niet te lang vertoeven !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door HappySnoopy » 2 juni 2016, 21:35

Ik had bij de start enkele afspraken met mezelf gemaakt:
- ik wil niks doen dat mezelf lichamelijke schade toebrengt
- het is belangrijk, maar mag mijn leven niet overnemen (een vakantie zou ik er bv. Nooit voor schrappen)
- ik geef me de kansen die er zijn (6 pogingen), maar daarna stop ik
- ik stop als ik merk dat mijn liefde voor kinderen in gevaar komt
- als het niet lukt zal ik mijn kinderwens op een andere manier vorm geven
Er zijn moeilijke momenten geweest, nog altijd. Maar, mijn voornemens geven me houvast.

Ik ben tegen familie, collega's en vrienden altijd heel open geweest. Ik kan de moeilijke momenten altijd met hen delen.

moederinwording
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2016, 15:43

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door moederinwording » 3 juni 2016, 8:30

@fiekemarieke: bedankt voor de verduidelijking. Mijn dokter heeft namelijk niets gezegd over de beperkte hoeveelheid koppels met cryo's. Hij gebruikte de cryo's als argument om mij gerust te stellen. 6 pogingen worden terugbetaald, maar cryo's tellen niet als een bijkomende poging. Dus ik ging er van uit dat we redelijk wat kansen zouden krijgen. Maar misschien moet ik die verwachting dan inderdaad wat bijstellen.

@HappySnoopy: supergoeie tip, dat lijstje met voornemens. Mijn grootste schrik is inderdaad dat het ons hele leven gaat overnemen en dat we onszelf er dan in gaan verliezen. "Wat als het niet lukt?" daar durf ik echter nog niet over na te denken.
11/2014: start met vervullen kinderwens
05/2016: diagnose verminderde fertiliteit man => icsi als enige behandelinsmogelijkheid
06/2016: hysteroscopie, alles ok, groent licht!!
08/2016: ICIS 1

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Panacea » 11 juni 2016, 13:26

Succes alvast. Hier ook bij life in behandeling.

Al bij al vind ik het psychologisch nog dik ok. Wat voor mij helpt:
- er controle over willen houden aka alles proberen te begrijpen (aan je arts vragen durven stellen, opzoeken) wel bewust zijn van foute online Info (die je hier overvloedig vindt...)
-realistisch durven zijn en dus realistisch verwachtingen hebben, het is normaal dat niet alles bevrucht geraakt, niet alles door deelt etc, dat is in de natuur ook zo
- er met bepaalde goede vrienden open over zijn
- met lotgenoten praten (en voor mij beter via een gesloten facebook groep)
-jezelf af en toe rust gunnen

Waar ik het in het begin heel moielijl mee had en nog steeds: alles is wachten, wachten wachten. Stel jezelf geen doelen aka tegen dan ga ik zwanger zijn. Want je haalt het toch niet

Als je vragen hebt, shoot
Afbeelding

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door HappySnoopy » 11 juni 2016, 14:24

Hey Panacea, ik kan dat helemaal volgen. En het lukt me meestal vrij goed. Het enige wat ik nu wel mis zijn lotgenoten. Er is een groot verschil denk ik/ervaar ik tussen moeilijk zwanger worden en makkelijk zwanger worden maar herhaalde miskramen. Ik mis mensen die ook meermaals een miskraam hadden. Niet om antwoorden te vinden op het waarom of om proberen kost wat kost er iets aan te doen. Wel om belevingen uit te wisselen.

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Panacea » 11 juni 2016, 14:34

Hey happysnoopy, dat kan ik perfect begrijpen! Ieder heeft zijn eigen problematiek en het is inderdaad wel makkelijker om er met iemand over te praten die ongeveer dezelfde problematiek heeft. Heb je hier niemand gevonden in de subgroepjes? Ik stuur je een pb
Afbeelding

moederinwording
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2016, 15:43

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door moederinwording » 11 juni 2016, 17:27

Bedankt voor de bemoedigende woorden Panacea. Ik hou je tips zeker in gedachten.
Ik denk dat het onbekende voor mij de grootste struikelblok is op dit moment. Je kan nog zoveel lezen over de procedures en behandelingen als je wil. Hoe ik er zelf op ga reageren kan niemand mij vertellen. Niet alleen psychologisch, maar ook de fysieke reactie op alle medicatie. Hopelijk wordt ik terug wat rustiger eens we echt aan de behandelingen bezig zijn.
Dinsdag vindt mijn hysteroscopie plaats en dan zullen we hopelijk snel kunnen starten!
11/2014: start met vervullen kinderwens
05/2016: diagnose verminderde fertiliteit man => icsi als enige behandelinsmogelijkheid
06/2016: hysteroscopie, alles ok, groent licht!!
08/2016: ICIS 1

moederinwording
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2016, 15:43

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door moederinwording » 14 juni 2016, 8:42

Deze namiddag de hysteroscopie. Ben toch wel nerveus. Enerzijds schrik dat ze een bijkomend probleem vinden en we terug naar af moeten. Anderzijds een beetje een dubbel gevoel indien we groen licht krijgen voor ICSI. Eindelijk gedaan met wachten, maar van de andere kant toch ook wel wat schrik voor de impact van de behandelingen.
11/2014: start met vervullen kinderwens
05/2016: diagnose verminderde fertiliteit man => icsi als enige behandelinsmogelijkheid
06/2016: hysteroscopie, alles ok, groent licht!!
08/2016: ICIS 1

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Panacea » 14 juni 2016, 9:14

Succes! Het zal wel meevallen ;-)
Is normaal dat je wat bevreesd bent hebt voor het onbekende
Afbeelding

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door HappySnoopy » 14 juni 2016, 9:32

Succes moederinwording! Stap voor stap kom je er wel. Al lukt dat hier ook niet altijd om niet te veel vooruit te denken, maar het helpt wel.

moederinwording
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2016, 15:43

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door moederinwording » 14 juni 2016, 16:03

Hysteroscopie is achter de rug. Viel uiteindelijk best wel mee. De dokters en verpleegsters in
Life zijn echt super. We kregen onmiddellijk te horen dat alles perfect was.
Nog even geduld nu. Door m'n huidige cyclus en 2 korte vakanties die we gepland hebben komt de timing niet zo goed uit. We gaan van start half augustus. Eerst nog even relaxen dus
11/2014: start met vervullen kinderwens
05/2016: diagnose verminderde fertiliteit man => icsi als enige behandelinsmogelijkheid
06/2016: hysteroscopie, alles ok, groent licht!!
08/2016: ICIS 1

Jutta
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 mei 2016, 8:20

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Jutta » 21 juni 2016, 14:04

Ik ben ook in behandeling in life Leuven!
Afbeelding

Flore80
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 april 2015, 21:16

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door Flore80 » 30 juni 2016, 13:37

Hey ik zit ook al jaren in Life

ze zijn daar inderdaad allemaal supervriendelijk.

ook al bel je een paar keer omdat je telkens vanalles vergeet te vragen !
1 zoon van icsi 3
Sinds sept 2014 voor brusje
Icsi 4 dec 14 mk
Icsi 5 4x opgestart in '15 telkens stop voor pu of tp
Icsi 5 op nieuw schema feb' 16 mislukt
premenopauze ?
icsi 6 juli 16

stan02
Berichten: 89
Lid geworden op: 3 mei 2016, 13:52

Re: start icsi-traject Life Leuven

Bericht door stan02 » 30 juni 2016, 15:44

Hier ook héél tevreden over Life! Ze zijn echt heel erg vriendelijk. Ook gisteren weer bij mijn eerste pick-up! Super!
1 zoontje (geboren: 2010) Start voor brusje: mei 2015
6 maanden stimulatie met CLOMID: mislukt
4 X IUI: mislukt
ICSI 1: poging 1: mislukt
poging 2: mislukt
poging 3: 14/10: positieve test: ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten