overstap naar Jette?

ICSI Forum
Sabine82
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2016, 11:53

overstap naar Jette?

Bericht door Sabine82 » 3 juni 2016, 16:58

Hoi iedereen,
Ik heb al zoveel meegelezen hier, maar nu pas de moed gevonden om iets neer te zetten.
Efkes korte schets:
-reeds 5,5 jaar aan het 'proberen'...
-begin 2015 doorverwezen naar fertiliteit...
-juni 2015: 10 eicellen, 1 terugplaatsing, resultaat licht positief, 3 dagen erna negatief
-augustus 2015: 9 eicellen, 1 teugplaatsing, negatief
-oktober 2015: 6 eicellen, geen bevruchting :cry:
- enkele maanden pauze -
-mei 2016: 12 eicellen, waarvan 5 goede, 2 bevruchtingen, eentje overgebleven, negatief.
Elke keer die teleurstelling!!
Wij zijn nu in behandeling bij dr. De Loecker en dr.Geysenbergh in Sint Augustinus te Wilrijk.
We zijn er heel content van, maar nu heb ik gisteren gebeld voor een afspraak in Jette. We kunnen 14 juni daar al terecht! We willen gewoon eens vragen naar een second opinion. Want ze hadden al gezegd dat we bij de 'speciallekes' zitten... :?
Zijn er mensen die ook deze overstap hebben gezet en wat zijn jullie ervaringen?
Bedankt al voor jullie reacties!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Fiekemarieke » 3 juni 2016, 19:08

Hey Sabine,

Ik ben ook in behandeling bij De Loecker/Gijsenbergh en heb beslist dat als het na de volgende ICSI (nr 4 dan) niet gelukt is, wij ook overstappen naar Jette. Heb hier nog geen stappen voor ondernomen, maar ben du wel heel benieuwd naar hoe het bij jullie gaat lopen !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Sabine82
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2016, 11:53

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Sabine82 » 3 juni 2016, 22:44

Ja, wij ook!!! Wel beetje zenuwachtig, maar hebben er een goed gevoel bij!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: overstap naar Jette?

Bericht door snoopy86 » 3 juni 2016, 22:53

Ik ben na 3 negatieve icsi's en een bbz in jan Palfijn overgeschakeld naar Jette
Icsi 6 is ons zoontje geboren
En van icsi 8 ben ik 11 weken zwanger
Veel succes dames

Sabine82
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2016, 11:53

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Sabine82 » 4 juni 2016, 10:00

snoopy86 schreef:Ik ben na 3 negatieve icsi's en een bbz in jan Palfijn overgeschakeld naar Jette
Icsi 6 is ons zoontje geboren
En van icsi 8 ben ik 11 weken zwanger
Veel succes dames
Oooh, proficiat!!

kama
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 juli 2015, 19:31

Re: overstap naar Jette?

Bericht door kama » 5 juni 2016, 23:19

Hoi,
Ik ben na 4 icsi pogingen overgestapt naar een dr die samen werkt met Jette. Dat wil zeggen pu en tp in Jette. De eerste 4 pogingen in Gent waren negatief en steeds zonder cryo, men sprak er van slechte eicelkwaliteit. Bij de eerste poging in Jette 12 embryo's! Ik ben nu zwanger van mijn eerste cryo tp. Hopelijk zal jullie overstap ook zo positief uitdraaien.
Kama
6xIUI neg.
4x verse ICSI zonder cryo's neg.
overstap naar Jette: 12 goede embryo's!
Icsi 5.1neg; 5.2 zwanger!
Sinds 27/11/2016 BAM van een prachtige dochter

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Fiekemarieke » 6 juni 2016, 15:11

Proficiat Kama !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Bosnimf
Berichten: 106
Lid geworden op: 4 november 2015, 17:56

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Bosnimf » 6 juni 2016, 16:01

Mijn eerste poging in Jan Palfijn was ook zeer slecht, terwijl ik nu in Jette toch 3 topembryo's heb.
Ik kan een overstap aanraden!

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: overstap naar Jette?

Bericht door cimmeque » 6 juni 2016, 17:31

Ik ben voor ICSI 9 (de allerlaatste) ook naar Jette overgestapt omdat heel wat mensen in m'n omgeving steeds vroegen "nooit Jette geprobeerd"?
Nu, hoewel ik er op zich heel tevreden van ben, en ik nu miraculeus ook zwanger ben van de eerste cryo poging, kan ik niet meteen zeggen wat zij anders zouden hebben gedaan als in mijn vorige centra. Integendeel, ze deden minder: in jan Palfijn Gent heb ik heel wat terugplaatsingen zo'n infuus met atosiban gekregen + bloedverdunner en kalmeringspilletje en zo. In Jette niets van dat. Embryo's erin, en hup, meteen uit de stoel en alleen maar wat utrogestan. En toch lukt het.
Tja, het centrum wat je zwanger krijgt is top hè!

We hebben een zoontje uit Jan Palfijn en eerlijk gezegd heb ik daar zelfs betere herinneringen aan: voelde me net iets minder een nummer... Maar ook dat is maar net wie je behandelende dokter en verpleegsters zijn...

Poging 1+2 hebben wij in gasthuisberg gedaan vanwege voorafgaande endometriose operatie. Bij een cryopoging is daar eens een erge communicatiefout geweest waardoor ik er toen geen goed woord voor over had, maar nu snap ik dat dat overal had kunnen gebeuren...

Waarom behoor je tot de "speciaal gevallekes?"
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 6 juni 2016, 18:02

Ik ga de derde poging in het Jan Palfijn doen, lukt die niet wordt het Jette of een ander ziekenhuis. Ik heb serieus mijn twijfels over de kwaliteit van het Labo. Zij beweren dat het niks hoeft te betekenen dat mijn cryo het niet gehaald heeft, pure pech dus. Hoe verklaar je dan dat hier nog dames zijn die dat voorgehad hebben? Als je zogezegd 90% kans hebt op een goed ontdooiing..Uitleg van de laborante: "ja maar mevrouw, u had maar 1 cryo. Dat is dan normaal". Wat maakt dat nu uit...was die dan zo slecht?

Ik heb nog 4 pogingen over, ik beschouw dat als een voordeel. Ik haat het om zo te twijfelen en mensen aan de kant te schuiven, maar het gaat hier om mijn kind. Dat is me dierbaarder dan wat ook.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 6 juni 2016, 18:04

Bosnimf schreef:Mijn eerste poging in Jan Palfijn was ook zeer slecht, terwijl ik nu in Jette toch 3 topembryo's heb.
Ik kan een overstap aanraden!
Wat heeft er voor gezorgd dat je bent overgestapt? Had je in Gent totaal geen embryo's?

Probleem bij mij is dat ik alleenstaande ben en 25 jaar. Ik vrees dat Jette daar gewoon "neen" tegen gaat zeggen.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 6 juni 2016, 18:05

kama schreef:Hoi,
Ik ben na 4 icsi pogingen overgestapt naar een dr die samen werkt met Jette. Dat wil zeggen pu en tp in Jette. De eerste 4 pogingen in Gent waren negatief en steeds zonder cryo, men sprak er van slechte eicelkwaliteit. Bij de eerste poging in Jette 12 embryo's! Ik ben nu zwanger van mijn eerste cryo tp. Hopelijk zal jullie overstap ook zo positief uitdraaien.
Kama
Bij mij ook altijd dezelfde uitleg: slechte eicelkwaliteit. Toch altijd redelijk veel bevruchtingen, deze keer zelfs 3 goede embryo's waarvan eentje doorgedeeld tot dag 5 en ingevroren. Zo slecht is dat dan toch niet?
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: overstap naar Jette?

Bericht door cimmeque » 6 juni 2016, 18:52

Setta schreef:Ik ga de derde poging in het Jan Palfijn doen, lukt die niet wordt het Jette of een ander ziekenhuis. Ik heb serieus mijn twijfels over de kwaliteit van het Labo. Zij beweren dat het niks hoeft te betekenen dat mijn cryo het niet gehaald heeft, pure pech dus. Hoe verklaar je dan dat hier nog dames zijn die dat voorgehad hebben? Als je zogezegd 90% kans hebt op een goed ontdooiing..Uitleg van de laborante: "ja maar mevrouw, u had maar 1 cryo. Dat is dan normaal". Wat maakt dat nu uit...was die dan zo slecht? k.
Tot niet zo lang geleden was de ontdooikans maar 50%. Heb toen eens het omgekeerde mee gemaakt van jou: er van uit gaan dat het niks was, en toch bellen dan 1tje goed ontdooid was. Hoeveel ontdooiingen zouden ze per dag doen daar? Misschien wel 10? Dan is er 1 per dag die slecht nieuws krijgt helaas. En als er dan 6 in de vriezer zitten is dat nog iets anders dan dat er maar 1 zit.
Jij gaat toch ook bij Decleer, niet?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: overstap naar Jette?

Bericht door HappySnoopy » 6 juni 2016, 19:43

Hey Setta, volg je hart. Als het je zegt 'naar Jette gaan' zou ik het zeker doen. Je zegt dat je nog 1 poging doet in Gent. Misschien kan je intussen al vrijblijvend informeren in Jette. En na de volgende poging beiden naast elkaar leggen.

Ik blijf geloven dat de natuur het laatste woord heeft. 9/10 betekent voor mij dat 1/10 helaas pech heeft. Verschrikkelijk om altijd die ene te zijn. Geen enkel labo, geen enkele arts heeft 100% controle. Er zijn menen die in Gent niet zwanger worden, in Jette wel net als andersom. Waaraan ligt het?

kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

Re: overstap naar Jette?

Bericht door kaat73 » 6 juni 2016, 19:50

Probleem bij mij is dat ik alleenstaande ben en 25 jaar. Ik vrees dat Jette daar gewoon "neen" tegen gaat zeggen.
Veel sterkte, Setta. Neem je tijd om deze tegenslag te verwerken.

Over Jette; je zal inderdaad een neen krijgen. De minimumleeftijd is nog steeds 28 dacht ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten