overstap naar Jette?

ICSI Forum
TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: overstap naar Jette?

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 20 september 2016, 22:17

@Setta: ow jeetje.... vreselijk... en idd je hebt jammergenoeg geen poot om op te staan... Hoe moeilijk het ook is, probeer Gent achter je te laten en smijt je volledig in je nieuwe poging in Jette! Was ff nt duidelijk, maar gaan zij voor blasto's? En cryo's of verse tp? Kan mij voorstellen dat je onmiddellijk wou starten maar je lichaam heeft het hard te verduren gehad, dus die extra maand zal jou alleen mr ten goede komen ;-) al is het wachten zenuwslopend, maar kom mr gerust je hart luchten!!!!
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: overstap naar Jette?

Bericht door doorzetter » 20 september 2016, 22:19

Setta schreef:@Panacea: rode lijn in het gesprek was eigenlijk "je komt me hier niks nieuws vertellen, in Gent doen ze veel fout". Die 34 eicellen(waren blijkbaar 33 eicellen, maar soit: is een detail): kon totaal niet door de beugel. En zeker: totaal niks ingevroren...heb dat zeker drie keer moeten bevestigen. Blijkbaar hebben ze ook geen blasto's gegeven bij terugplaatsing(een terugplaatsing die zeer gevaarlijk was in mijn geval en totaal geen kans op slagen had), maar embryo's die net geen blasto's waren(geen goede kwaliteit dus). Gevolg: nu krijg ik de medicatie van poging 1 terug, maar dan wat anders(geen 7 dagen menopur aan 1 stuk door, maar 3 dagen, dan 3 dagen orgaluatran, dan weer 3 dagen menopur...). En: 10.000 eenheden pregnyl. Iemand een idee waarom?

Dat is echt schandalig, en dan mogen er nog mensen het ginder verafgoden, dit heeft niets meer te maken of een dokter je ligt of niet maar pure medische fouten en leugens.

Die pregnyl trouwens is om je eisprong op te wekken, heb je dat in Gent nooit gekregen?

Ik wens je allesinds veel moed en succes in Jette, ben er zeker van dat ze ginder je goed gaan helpen.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 20 september 2016, 22:42

@Doorzetter: ik zit hier nog altijd met de gedachte "dit is niet gebeurd, dit meen je niet", maar het is volgens die dokter van Jette barre realiteit. Zij krijgen aan de lopende band dames over de vloer waar het zogezegd niet bij lukt en dan plotseling: 5 cryo's of meer en zwanger. Het zou weer moeten lukken dat ik eentje ben met slechte eicellen natuurlijk, maar nu heb ik precies voor de eerste keer in gans dit proces de 'zekerheid' dat ik juist zit. Hoewel ik enorm wantrouwig ben geworden jammer genoeg. Ik blijf dit voortvertellen, een pure schande dat dit zo maar kan in dit apenland. Aan de hypocrisie die hier in dit forum heerst doe ik niet mee. Als het echt niet mag gezegd worden: so be it, dan trap ik het wel af.

Pregnyl is inderdaad om eisprong op te wekken, maar in Gent kreeg ik maar 5000 en nu ineens het dubbele, dat begrijp ik even niet.

@Thesky: ik ga proberen mijn rust terug te krijgen en het gepieker achter me te laten. In Jette denken ze er sterk aan om vanaf nu altijd op dag 3 in te vriezen en een paar terug te plaatsen. Hij ging bij mij niet tot dag 5 wachten, te groot risico en ze doen dat sowieso bijna nooit eigenlijk(tenzij je een hele batterij goede embryo's hebt).

Wat ze in Gent 'toppertjes' noemden waren in feite embryo's die elkaar gewoon gingen afstoten of niks gingen doen. En een terugplaatsing doen bij iemand die pas 5 dagen eerder een punctie van 34 eicellen gehad heeft? Waanzinnig en zeer onverantwoord.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: overstap naar Jette?

Bericht door doorzetter » 20 september 2016, 22:55

Voor een eisprong op te wekken voor een pick up geven ze naar mijn bescheiden mening altijd 10 000 eenheden, voor mijn tp in natuurlijke cyclus heb ik dan weer wel 5000 pregnyl moeten spuiten voor mijn eisprong op te wekken, maar dan is dat om een eisprong op te wekken van 1 eicel waar men toch niets mee doet. Voor de pick up moet er denk ik meer gespoten worden omdat het dan om meerdere eitjes gaat.

Ik had niet veel eicellen, maar 5 met 4 bevruchtingen, maar van uitstekende kwaliteit, verse tp gehad op dag 3 van 10 delig embryo en de andere 3 zijn wel op dag 5 ingevroren. Verschoot daar ook van, maar komt denk ik echt omdat ze zo van goede kwaliteit waren.
NIet zwanger van de verse, wel van de tp van een blasto.

Dat ze in Gent zeggen dat je nooit moet uitgaan van cryos ( want dat zeggen ze toch hé) vind ik ook een heel rare uitspraak. Je zou bijna denken dat ze dat zeggen om hun eigen in te dekken.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 20 september 2016, 23:32

@Doorzetter: nooit geweten dat ze soms 10.000 geven in plaats van 5000, bizar hé, na 2 jaar :| Kan dat misschien ook nadelig geweest zijn voor de kwaliteit?

In Gent zeiden ze altijd "liever geen cryo's, want die zijn niet zo sterk". Heb echt de indruk dat ze nu de laatste tijd meer invriezen(heel wat dames hier hebben als bij wonder ineens 3 cryo's of meer de vriezer in gekregen). De verpleegster zei daarstraks "zonder cryo's vliegen je pogingen er doorheen, logisch dat het dan nooit lukt". Dan draait de kassa natuurlijk minder in Gent hé :roll:

Natuurlijk heb ik nu de immense schrik dat ik gewoon een slechte kwaliteit heb, maar persoonlijk denk ik dat niet(anders had ik toch altijd niks gehad?). Daar zijn ook niet echt objectieve topics over vind ik. Doorgaans lees ik dan dat zulke dames bijna geen bevruchtingen hebben, maar de dokter sprak dat daarstraks tegen.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: overstap naar Jette?

Bericht door doorzetter » 20 september 2016, 23:35

Of ie pregnyl iets aan de kwaliteit doet dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Na je volgende poging zal je daar ook iets meer over kunnen zeggen he.

Welke medicatie moet je van Jette nemen?
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 20 september 2016, 23:56

Medicatie is Orgalutran in combinatie met Menopur. Menopur vind ik niet zo geweldig, maar volgens de dokter heeft dat net een goed effect gehad bij mij(al heb ik eerder het gevoel dat ik precies even haper als ik dat neem, precies alsof mijn eierstokken even moeten overleggen :roll: ). Vreemde nu is dat hij het opsplitst. In Gent was het: 7 dagen Orgaluatran + Elonva en dan eerste echo. Nu is het: 3 dagen het ene(or.) en dan verder met het andere. Dan echo, dan weer bekijken. Hopelijk gaat het juist zijn bij mij.

Hoe dan ook zit de schrik en het wantrouwen er geweldig in. Ik zou de hele tijd willen zeggen "je bent toch zeker hé?".
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door mich75 » 21 september 2016, 8:39

@Setta, ik heb ook altijd 5000 Pregnyl moeten zetten en ik denk de eerste of 2de keer in Jette had de dr 10.000 voorgeschreven en had ik dat ook meegekregen, maar uiteindelijk maar 5000 moeten zetten. Het hangt misschien af van hoeveel eitjes er klaar zitten, dat veel eitjes misschien meer product nodig hebben? Is maar een gokje hé.

Ik ben heel blij voor jou met het nieuws dat je gekregen hebt, doet me wat denken aan mijn eerste gesprek daar. Ze geven je geen garanties maar je krijgt wel gelijk met je gevoel dat het in het vorige centrum niet juist zat.

Ik ben ook al 2x moeten starten met Orgalutran, maar dit was omdat mijn progesteron te hoog was, de ene keer na 3 dagen moeten stoppen, de andere keer mogen verder doen met menopur en toen zwanger van verse tp.

Nog even geduld, probeer zo veel mogelijk te ontspannen dat kan je lichaam alleen maar ten goede komen en dan hopelijk kan je in november al goed nieuws brengen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 21 september 2016, 13:37

@Mich: ik heb wel vertrouwen in die nieuwe dokter. Ik dacht meteen "die man weet precies waarover hij spreekt". Hij ging ook snel vooruit, maar op een andere manier als in Gent. Daar stond ik altijd op 5 minuten buiten, kregen ze elkaar voortdurend in de gaten uit schrik dat iemand iets zou verklappen en ging je naar buiten met voortdurend de gedachte "zou ik dit wel mogen/kunnen vertrouwen". Vervelend dat ik weer moet wachten, maar beter dat dan mijn lichaam kapot maken. Heb nu mijn maandstonden en gelukkig weinig last van(buiten enorm vermoeid). Hopelijk wordt het een drukke maand, dan gaat ze snel voorbij :wink:

Ik heb al meerdere keren van verschillende mensen te horen gekregen dat het labo van Jette sterker zou zijn, dat ze daar zelfs bij slechte eicellen betere resultaten behalen. Daar is nu al mijn hoop op gevestigd, want anders stopt het vrees ik.
De dokter zei gisteren ook dat bij de terugplaatsing het alles of niks is. Bij poging 1 had ik een goeie embryo teruggekregen, dat gaat hij nu hopelijk ook weer krijgen. Al heb ik wel schrik dat mijn baarmoeder het dan weer gaat afstoten. Volgens hem heeft afstoting te maken met een slechte kwaliteit. Maar: ook met een goede kwaliteit kan het lang duren(kwestie van geluk natuurlijk ook).

Bedankt voor de steun dames, hopelijk brengt mijn verhaal hoop voor dames die nu nodeloos lang zitten te ploeteren in een centrum dat niks zal bereiken.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: overstap naar Jette?

Bericht door MayaM » 21 september 2016, 17:06

Sorry voor het inbreken...

Setta, ik ben blij dit te lezen. Ik heb je traject gevolg en op het einde dacht ik ook steeds: hier klopt iets niet. Ondanks anderen die artsen de hemel in prezen.
Super dat je je gevoel gevolgd hebt, ik ben blij dat er een duidelijk gesprek geweest is in Jette.
Zelfs ik heb nu zoiets van: zie je wel...

Ik wens je alle geluk toe wat er bestaat, moge dit een pracht van een afloop kennen.
Mijn gevoel zegt: hier gaan we binnenkort goed nieuws lezen!
Ik hoop dat we nog iets van je horen binnenkort.

Ik ben mss een stille meelezer, maar heb altijd in je geloofd!

Massa's geluk toegewenst!
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 21 september 2016, 17:41

@Maya: bedankt voor je lieve berichtje, het doet me plezier dat er mensen achter mijn beslissing staan, want inderdaad: je krijgt hier vaak de wind van voren. Dit proces toont eens te meer dat je soms gewoon eens met het botte mes er doorheen moet, hoe zwaar dat emotioneel ook is. Succes verder met je zwangerschap en bedankt voor de tips die je de dames hier altijd geeft. Uiteraard is het voor ons niet altijd aangenaam om te zien dat iemand al zoveel weken zwanger is, want dat knaagt. Maar jij geeft advies op een neutrale manier en dan steekt het een pak minder :wink:
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Re: overstap naar Jette?

Bericht door .Fee » 21 september 2016, 20:19

Ik heb je ook gevolgd Setta, had je ook geantwoord in het relaas over de desbetreffende dokter... Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel blij ben voor jou dat je verder kan en het is alvast goed dat je je er beter bij voelt!
Zoals je misschien nog weet hebben wij hetzelfde meegemaakt en ik herinner mij ook nog heel goed het gevoel bij de overstap. Ik vond het zelfs vreemd om de controle (die ik gewoon was zelf te moeten uitvoeren) uit handen te geven. Wij hebben op de 1e 6 pogingen 1 kindje, nooit een cryo-tp, dus ik stelde me enorm vragen bij de eicelkwaliteit. Eenmaal in Jette (poging 7) was daar geen sprake meer van en bij de tp dacht ik het niet goed begrepen te hebben...
Ik hoop dat Jette ook voor jou een succesverhaal wordt en ik blijf voor je duimen!!
ICSI 5: grote schat
ICSI 7: twins

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 21 september 2016, 20:50

@Fee: bedankt voor je berichtje. Altijd zeer fijn om te lezen dat het bij gelijkaardige 'gevallen' goed is afgelopen, want momenteel maak ik me enorm veel zorgen over de kwaliteit. Als je de embryologie van Gent bekijkt lijkt het alsof ik van die meer dan 50 eicellen maar 1 goede embryo heb gehad. Dan twijfel je natuurlijk aan jezelf. Maar dan had jij niet zo'n kleine succes verhaaltjes kunnen hebben natuurlijk, want ook bij jou was dat zo slecht :wink:

Van mijn vermeende biochemische zwangerschap zei de dokter gisteren ook dat die door slechte kwaliteit kan zijn veroorzaakt(was nog bij de inseminaties). Maar als je dan naar het sterke labo van Jette kijkt denk ik toch ook weer positief in de zin van "ze kunnen met medicatie en sterke technieken heel veel tegenwoordig". Ik ben blij dat ik nog 3 pogingen heb en nog meer dan 10 jaar(in principe) om te vechten voor mijn kleintje. Dat stelt enorm gerust.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Re: overstap naar Jette?

Bericht door .Fee » 21 september 2016, 21:09

Je hebt jezelf absoluut niks te verwijten, je mag (moet) zelfs in jezelf blijven geloven, en ook in je embryootjes als het tot een tp komt. Het is moeilijk om die moed terug bijeen te rapen, maar je bent al zo ver geraakt om de stap te zetten. Natuurlijk draag je mee wat er al gebeurd is, en het zal nog tijd nodig hebben om het allemaal te plaatsen. De kunst zal nu zijn om open te staan voor een nieuw ziekenhuis, een nieuwe dokter, een andere stimulatie, en vooral voor de embryo's. Ik heb pogingen gedaan waar ik probeerde er niet in te geloven "om mezelf te beschermen". Maar uiteindelijk is de klap bij het negatieve resultaat er even goed. Bij de laatste poging heb ik gedacht "foert, ik zou het beter niet doen, maar ik geef deze 2 embryo's nu toch alle kansen, een neen heb je en een ja kan je krijgen". Zal het lukken en zo ja, bij de hoeveelste poging? Daar kan niemand je een antwoord op geven, en ook in Jette kunnen ze niet toveren, maar ik geloof wel dat je daar optimale kansen krijgt. Het scheelt inderdaad dat je nog 3 pogingen over hebt en je ook qua leeftijd niet met een deadline zit. Die stress erbij is inderdaad ook niet makkelijk om mee om te gaan... You go girl!!
ICSI 5: grote schat
ICSI 7: twins

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: overstap naar Jette?

Bericht door Setta » 21 september 2016, 21:24

Bedankt Fee :wink: Die extra wachtmaand zal er alleen maar voor zorgen dat ik meer naar mijn kindje verlang en dat houdt me staande en sterk. Ik had eigenlijk al bij de start van poging 3 afscheid van Gent genomen, precies alsof ik toen al wist dat het niks ging worden. Ik heb er wel vrede mee dat ik die poging nog gedaan heb, nu weet ik tenminste dat ik hen alle kansen gegeven heb(anders bleef ik toch maar eeuwig twijfelen :roll: ).
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten