Pijn na terugplaatsing

ICSI Forum
Plaats reactie
Danira80
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 juni 2016, 10:11

Pijn na terugplaatsing

Bericht door Danira80 » 26 juni 2016, 10:25

Probeer ergens een antwoord te vinden, al weet ik dat het bij iedereen anders is.

Heb woensdag (5 dagen na punctie van ICSI 2) een terugplaatsing gehad. Op donderdag en vrijdag had ik af en toe zware steken in de liesstreek. Vanaf zaterdag heb ik zeurende buikpijn die blijft aanhouden ( soms vaag verdwijnt).
Moet ik me zorgen maken of zijn dit nevenwerkingen van de utrogestan.
Gisteren het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat ik me geen zorgen moet maken, maar voelt alsof mijn maandstonden elk moment kunnen doorbreken en een fijn gevoel is het niet.

Herkent iemand dit?
Bedankt voor de reacties.
Gestopt met de pil: okt 2014
ICSI1: januari 2016-1tp- geen cryo's - negatief
ICSI2: mei 2016 - stopgezet- te weinig follikels
ICSI2 bis: juni 2016 - 1 tp-3 cryo's - 16 weken zwanger

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door StephanieH » 26 juni 2016, 18:28

Hey Danira

Ik heb ook woensdag een tp gehad voor de 1ste keer, de eerste 2 dagen had ik een drukkend gevoel in mijn buik precies of alles binnenin gezwollen is en ook regelmatig steekjes in mijn buik en ik heb ook al sinds dag 1 na de tp regelmatig menstruatiepijn. Vandaag is dit ook erger als de voorbije dagen. Elke keer als ik naar toilet ga heb ik schrik dat mijn maanstonden er gaan zijn.. ik had ook last om naar de grote toilet te gaan, dit is sinds vandaag iets beter.

Ik heb ook al veel gelezen dat het heel erg kan verschillen van persoon tot persoon.. als je niet zeker bent en de pijn erger word zou ik nog eens contact nemen met het ziekenhuis voor een eventuele controle via echo want ik heb ook al gehoord dat er nog overstimulatie kan ontstaan na de pu en tp

Veel succes!
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

Danira80
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 juni 2016, 10:11

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door Danira80 » 26 juni 2016, 22:08

Dag StephanieH,

Bedankt voor je reactie.
Intussen is de pijn zo goed als verdwenen. Toch ga ik je raad opvolgen en morgen voor de zekerheid eens bellen naar het ziekenhuis.
Bij mijn eerste ICSI had ik een overstimulatie graad 2, net geen opname in het ziekenhuis. Toen had ik vooral veel druk in mijn buik en was die immens opgezwollen. Ik kon een week lang amper mijn zetel uit.

Heb jij al contact gehad met het ziekenhuis over je klachten?

Veel succes!
Gestopt met de pil: okt 2014
ICSI1: januari 2016-1tp- geen cryo's - negatief
ICSI2: mei 2016 - stopgezet- te weinig follikels
ICSI2 bis: juni 2016 - 1 tp-3 cryo's - 16 weken zwanger

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door StephanieH » 26 juni 2016, 23:12

De pijn is ondertussen reeds een paar uur over, geen idee or dit een goed of een slecht teken is.

Ik heb nog geen contact genomen met het ziekenhuis, ik wil het een beetje afwachten omdat het de eerste keer is en omdat ik hier al gelezen heb dat deze symptomen bij veel vrouwen voorkomen.

Veel succes en hopelijk heb je geen overstimulatie, ik duim op een goeie afloop en een positief resultaat!
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

juno
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 april 2015, 20:20

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door juno » 18 januari 2017, 16:46

Hoi dames,

ik zit aan mijn laatste terugplaatsing van ICSI3. Ik heb eig altijd na een terugplaatsing krampen en zeurderige pijn.
Ik vraag me af wat dit zou betekenen? Is er ooit al iemand zwanger geraakt na al die krampen en zeurderige pijn?
Soms heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder direct al het teruggeplaatste embryo wil afstoten, zo voelt het toch tenminste... Het zou de maks zijn om positieve verhalen te horen van vrouwen die toch zwanger zijn ondanks de krampjes.

Groetjes!
Juno.

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door Sarahke82 » 20 januari 2017, 10:02

Ik heb elke keer pijn gehad. Dit kwam door de PU.
Die werd soms erger na de terugplaatsing, dus zolang het niet erger wordt zou ik me geen zorgen maken.
Ze hebben 'schade' aangericht, dus het is normaal dat je iets voelt :wink:
Afbeelding

juno
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 april 2015, 20:20

Re: Pijn na terugplaatsing

Bericht door juno » 20 januari 2017, 16:26

Dank je wel voor de geruststelling.
Ik heb wel niet enkel pijn na een PU, ook bij elke terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar dat heeft mss met die katheter te maken of zo..
Ik zie dat je zwanger bent! Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten