zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

ICSI Forum
Plaats reactie
Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Lien2 » 7 juli 2016, 9:29

Hallo allemaal,

Volgende week woensdag 13/7 sta ik ingepland voor de terugplaatsing van een blastocsyte (5dagen oud). Maar mijn baarmoederslijmvlies is maar 4,3 mm, ondanks het feit dat ik progynova neem.

Ik ben dit nu al anderhalve maand aan het nemen. De eerste keer ben ik moeten stoppen omdat ik blijkbaar al een eisprong had gehad. Nu ben ik sinds een 2 weken ongeveer terug begonnen met progynova maar die medicatie heeft totaal geen effect precies want mijn baarmoederslijmvlies geraakt niet dikker.

Ik heb dit ook voorgelegd in Jette, of het wel zin had om door te gaan en of er geen andere medicatie bestaat. Maar volgens de dokter zijn mijn bloedwaarden goed voor een terugplaatsing en zal andere medicatie geen betere resultaten opleveren wat de dikte van mijn slijmvlies betreft.

Ik heb er toch serieuze twijfels over. En het is nu niet dat we nog zoveel kansen hebben. Ik ben (gelukkig) al mama van een meisjestweeling. En van die behandeling bleven er nog 3 blastocysten over. Wij hebben nu besloten om voor een derde kindje te gaan maar enkel met die 3 blastocysten. Lukt het niet dan leggen we ons er bij neer want heb echt geen zin meer in volledige nieuwe behandelingen.

Is er nog iemand die met een dun slijmvlies toch zwanger is geraakt?

Groetjes

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door cimmeque » 7 juli 2016, 12:19

ik weet dat ik vaak dun slijmvlies had, en het is ook heel vaak niks geworden.
Mijn 2 gelukte pogingen weet ik niet hoe dik het slijmvlies was... maar ik zou vooral helemaal op Jette vertrouwen! Zij gaan heus niet willen terugplaatsen als ze er geen kansen in zien, toch?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Lien2 » 7 juli 2016, 13:47

Ja aan de ene kant denk ik dat dus ook. Ze gaan niet terugplaatsen als het helemaal geen zin heeft. Maar aan de andere kant wil ik echt alles op alles zetten voor deze laatste poging(en). En mijn eigen gyneacoloog zei ook dat het slijmvlies voor goed te zijn 6à7 mm moet zijn. Overal lees ik ook dat zo dun slijmvlies weinig resultaat oplevert.
Maar ja hoe betrouwbaar is het internet dan ook...

Het zal afwachten zijn...

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Amarillo » 7 juli 2016, 15:22

Eventjes inbreken voor Lien2. Ik zou vertrouwen op je eigen gevoel om het al dan niet te laten doorgaan. Het is gelijk je zegt, kansen zijn maar beperkt en dan wil je de beste omstandigheden. Met een bms van 4,3 zou ik er zelf niet aan beginnen. Ze zeggen toch min 6 en liefst 7 of 8... Toen mijn lichaam niet op progynova reageerde (ook wel ziek) heeft mijn gynaecoloog in Hasselt aangeraden om er asaflow en vit E bij te nemen, omdat dit toch wel al goede resultaten heeft opgeleverd... In Jette zelf zeiden ze dat ik niets extra moest nemen maar wilden ze wel meegaan in het verhaal van de asaflow. Ik heb dit dan gedaan en volgende keren was mijn bms steeds perfect. Ligt het daaraan of aan iets anders, wie zal het zeggen maar alleszins veel meer vertrouwen als dat al wat meezit he! Vit E kan je op eigen initiatief bijnemen... Het is maar een tip maar ik was radeloos toen en blij dat ik het kon proberen en het heeft geloond! Veel succes!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Leniemienie » 8 juli 2016, 0:45

Ik vind het toch ook maar vreemd, ik heb ook altijd gehoord dat bms minstens 6 moest zijn en drielagig van structuur. Ik ben 1 keer zwanger geweest met 6,5 (daarna wel mk maar dat ligt niet aan bms)
Jij kent je lichaam het beste en als dit abnormaal is voor jou, dan moet je doen wat jij denkt dat het beste is. Voor sommige vrouwen is die 4 mm het beste wat ze kunnen bereiken maar daarom wil dit niet zeggen dat dit voor jou ok is.
De 5de verse poging heb ik zo ook zelf stopgezet, ik had maar 2 a 3 follikels wat abnormaal was voor mij. Er sneuvelen bij ons altijd veel embryo's in het labo. Dus mijn man en ik hebben toen zelf besloten om niet door te gaan. Voor ons was het achteraf de juiste beslissing.
Dus doe waar jij je goed bij voelt en vraag zeker eens door ivm de dikte bms, daar heb je toch zeker recht op!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Lien2 » 8 juli 2016, 8:56

ja ik weet dus niet wat normaal of abnormaal is voor mij. Ik weet wel dat ik altijd een speciaal geval ben geweest :D . Bij mijn vorige zwangerschap ook heel wat moeilijkheden moeten overbruggen...
Maar ik weet niet hoe dik of dun mijn bms toen was. Ik heb de dokter een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gehad.

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door cimmeque » 8 juli 2016, 11:02

verwachten ze misschien nog een groei in het bms naar volgende week woensdag toe?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Lien2 » 8 juli 2016, 11:31

Cimmeque, ik hoop het :) .

Ik moet de progynova allesinds blijven nemen maar in plaats van 6 pilletjes per dag 3 pilletjes en de andere 3 worden vervangen door utrogestan.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Lien2 » 14 juli 2016, 9:07

De terugplaatsing van gisteren is uiteindelijk niet doorgegaan. Na heel wat op en af gemail en telefoontjes heb ik uiteindelijk mijn behandelende arts van Jette zelf aan de lijn gekregen. Ik zei hem dat ik 4,3 mm wel erg dun vond maar dat de monitoring had gezegd dat mijn bloedwaarden goed waren voor een terugplaatsing. Ik wou ook weten hoe dik mijn bms was de vorige keer toen ik ben zwanger geraakt.
Hij vond dat ik een punt had en de vorige keer was het 9 mm! Volgens mij wist die dokter niet eens dat mijn bms zo dun was en wordt de al dan niet terugplaatsing gewoon beslist door de monitoring aan de hand van de bloedresultaten maar kijken ze niet verder naar uw dossier...

Ik ben dus nu voor de tweede maal moeten stoppen met alle medicatie. Nu moet ik weer wachten op mijn regels om vervolgens met menopur te starten en ik heb ook pregnyl meegekregen. Ik dacht dat dit alleen werd gezet bij een verse behandeling voor een eisprong te krijgen? Ook willen ze kijken met een hysteroscopie of alles nog in orde is. Pff.. daar zie ik tegen op. Heb dit een 4 tal jaar geleden ook laten doen en dat dit zo verschrikkelijk pijn.

Wordt dus vervolgd al zal het blijkbaar wéér niet simpel zijn...

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Amarillo » 16 juli 2016, 13:36

Goed Lien dat je het heft in eigen handen hebt genomen! Vond het al raar dat ze daarmee wilden verdergaan. Weet uit eigen ervaring dat ze soms dingen maar met een half oog bekijken en daarom is het goed om alles in vraag te blijven stellen. Zeker omdat we spijtig genoeg al ervaringsdeskundigen zijn op dat vlak... Hopelijk heeft de nieuwe aanpak zijn resultaat! Pregnyl is denk ik gewoon om je lichaam aan te zetten om bms dikker te maken omdat de eisprong wordt nagebootst. Een hysteroscopie vind ik ook het vervelendste wat er is in de hele behandeling, maar geeft je ook meer slaagkansen er vlak na dus hopelijk geeft dat een boost om je hierdoor te spartelen. Bij mij was het na de derde hysteroscopie eindelijk raak! Wens je nog veel succes!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door Leniemienie » 16 juli 2016, 21:26

Lien, ik heb bij cryo tp diezelfde behandeling gekregen maar dan met gonal-f in een lage dosis, eigenlijk is dat zoals een iui behandeling. Ze boosten gewoon even je eigen cyclus zodat er zeker een eisprong is, je gaat dan wschlk vanaf d11 of misschien al vroeger op controle moeten komen, vanaf dat ze zien dat 1 follikel groot genoeg is, laten ze je pregnyl zetten en ik denk dat je dan 5 of 6 dagen later tp hebt (van d3 embryo). Bij mij werkte die behandeling wel, dus hopelijk voor jou ook! Veel succes ermee.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

CantWaitToMeetYou
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2015, 14:27

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door CantWaitToMeetYou » 23 juli 2016, 18:08

Hoi Lien,

Bij IUI moest ik tweemaal pregnyl zetten: 1x om eisprong op te wekken en 1x 6 dagen na iui om innesteling te bevorderen.
Sommigr dokters kiezen voor pregnyl andere voor utrogestan.

Voor ivf heb ik nu utrogestan gebruikt, heel smerig goedje maar ik verkies het boven pregnyl. Van pregnyl kreeg ik valse zwangerschapsverschijnselen... Waardoor de teleurstelling telkens heel groot was!

Bij jullie wordt het endometrium precies heel goed opgevolgd. Bij mijn 1e ivf heeft dokter daar helemaal niet naar gekeken?

Groetjes,
Karen
Stop pil Jul 14
Sept 2015- April 2016: 5 IUI's
Jul 16: IVF, 14 eicellen, 10 bevr., 5 embryo's, 1 terugplaatsing en 4 cryo's, niet zwanger
Okt 16: terugplaatsing 2 cryo's --> zwanger!! Kindje verwacht Juli 2017
Afbeelding

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: zeer dun baarmoederslijmvlies en toch terugplaatsing??

Bericht door secondwish85 » 9 februari 2017, 11:10

Hallo, een beetje laat, ik weet niet of iemand dit bericht nog leest maar ik heb het zelfde probleem als jou Lien, mijn baarmoederslijmvlies komt ook niet meer dik, max 5mm met progynova (heeft eigenlijk geen effect). Ik ga ook naar jette en volgens de monitoring zijn mijn bloedwaarden ook altijd ok voor een terugsplaatsing. maar dit geef tot nog toe alleen maar grote teleurstellingen als resultaat gegeven. Ik ga straks beginnen aan ICSI 3 en vroeg mij af of jij intussen voorgesteld hebt om assaflow te gebruiken en wat het resultaat was. Liefst van al zou ik willen horen dat je intussen zwanger bent hoop ik :) Of is er iemand anders die ervaringen wenst te delen over dit onderwerp?

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten