uza dames hier?

ICSI Forum
Plaats reactie
anneke32
Berichten: 11
Lid geworden op: 3 augustus 2016, 21:56

uza dames hier?

Bericht door anneke32 » 3 augustus 2016, 22:51

hoi hoi, zijn hier dames die een behandeling volgen in het uza in antwerpen? :D
Wij zijn bij dktr koenraad claessen

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: uza dames hier?

Bericht door Carootje » 4 augustus 2016, 10:10

Wij zitten ook in het UZA. 3 IUI's gedaan en vandaag intake gesprek voor ivf. Onze begeleidend artse is dr De Neubourg. Maar 2 van de IUI's zijn uitgevoerd door dr Clasen. Wij zijn over beide artsen heel tevreden.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

anneke32
Berichten: 11
Lid geworden op: 3 augustus 2016, 21:56

Re: uza dames hier?

Bericht door anneke32 » 4 augustus 2016, 16:39

hey, zo fijn! jij bent per toeval niet blond zeker? Kheb in uza een vrouw leren kennen, zij ging voor haar terug plaatsing met iui en ik had net mijn pick up ondergaan...hbbe elkaar daarna niet meer gezien! Ben zo benieuwd hoe het haar vergaan is...Wanneer zouden jullie starten met de ivf? Spannend seg, veel succes e :D

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: uza dames hier?

Bericht door Carootje » 5 augustus 2016, 20:46

Ik ben idd niet blond ;) mijn laatste IUI was ook al in mei, die was positief maar is jammer genoeg misgelopen op 7 weken.
Ik ben nu bezig met mijn 21 dagen pil en op 21 augustus start ik met suprefact. Het komt dus stilaan dichterbij allemaal.
We hebben gisteren een lange en duidelijke uitleg gekregen over wat ons allemaal te wachten staat. En ik moet zeggen, ik ben er toch wel van onder de indruk.
Ik ga moeten starten met het standaardschema met suprefact en menopur. Meen precies hier ergens gelezen te hebben dat dat bij jouw niet zo'n groot succes was. :? Ik hoop dat het voor mij meer doet, maar reken er al niet te veel meer op. Zijn er dames die met dit schema al goede resultaten gehaald hebben?
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: uza dames hier?

Bericht door Ellietje » 9 augustus 2016, 10:57

Ik ben ook in behandeling in het UZA, bij dr. De Neubourg maar neem even een pauze, tot september of oktober. Hopelijk kom ik jullie tegen dan niet meer tegen in de wachtzaal. :wink: Veel succes allebei!
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: uza dames hier?

Bericht door Carootje » 9 augustus 2016, 21:34

In september gaan wij er nog vaak moeten zitten. 1 september heb ik pas de eerste echo van mijn eerste IVF-poging. Als we heel veel geluk zouden hebben, moeten we er in oktober niet meer zijn.

Zijn jullie al lang bezig in Antwerpen omdat jullie rustpauze hebben?
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: uza dames hier?

Bericht door Ellietje » 10 augustus 2016, 15:35

Nee, op zich zijn we nog maar sinds februari van dit jaar in behandeling bij het UZA maar de eerste behandelingen sloegen niet echt aan. Op Clomid reageerde ik absoluut niet (buiten op emotioneel vlak, spijtig genoeg :P ) en de behandeling met Menopur verliep ook niet erg vlot. Uiteindelijk zat ik bijna 2 à 3 keer per week in de wachtzaal, weken aan een stuk, en telkens kreeg ik negatief nieuws. Mijn bloedwaarden gingen ook alle kanten uit en aangezien we niet lang daarna op reis gingen vertrekken (en binnenkort opnieuw) stelde dr. De Neubourg voor om deze zomer even een pauze te nemen, om al die troep uit mijn lichaam te krijgen en om er op mentaal vlak weer 100% voor te kunnen gaan.
Sindsdien leef ik met veel minder zorgen. :) Tot we er weer aan beginnen, natuurlijk.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: uza dames hier?

Bericht door Carootje » 11 augustus 2016, 9:33

Oei, das ook niet fijn, zo dikwijls op controle moeten en dan telkens slecht nieuws :( dan kan een pauze, denk ik idd wel goed doen. Geniet nog van jullie vakantie en dan kan je nadien terug met goeie moed verder. Starten jullie dan met ivf/icsi?

Anneke, hoe gaat het met jou ondertussen?
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: uza dames hier?

Bericht door Ellietje » 12 augustus 2016, 15:48

Nee, nog een laatste keer proberen met Menopur en als ze dan nog steeds niet de juiste dosis zouden vinden, zouden ze liever ineens een ovariële drilling doen. Maar in dat geval ga ik liever eerst naar UZ Jette voor een soort van second opinion.

Bedankt! Ik zal ondertussen duimen voor jullie! :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: uza dames hier?

Bericht door Duupje » 13 augustus 2016, 10:04

Hallo

Omdat op het forum niet alleen negatieve verhalen moeten verschijnen, wil ik graag even reageren op dit topic.

Na 3,5 jaar natuurlijk proberen, met verschillende bezoeken aan een osteopaat en het volgen van yogalessen en ook nog eens 4 IUI pogingen, stapten we over naar het UZA in Wilrijk. Begin juli 2014 had ik er het intakegesprek, eind augustus al de eerste pick up. Daarna enkele teurgplaatsingen.
Ik had nog een tweede pick up nodig, die beter resultaat opleverde. Na enkele terugplaatsingen was ik zwanger. Begin dit jaar ben ik bevallen. En kijk, nu ligt hier ons wondertje van 7 maanden!

Nog enkele bedenkingen:
- verwacht nog niet teveel van een eerste poging: vaak moet men op zoek naar de juiste medicatie, de juiste hoeveelheden...
- probeer niet teveel te focussen op het zwanger worden. Ik spreek uit ervaring dat dat absoluut niet gemakkelijk is. Na elke terugplaatsing stopte ik even met sporten, want ik wilde geen risico nemen om op deze manier het vruchtje te verliezen. Mijn lichaam is het gewoon om aan sport te doen, dus eigenlijk kon het absoluut geen kwaad. Bij mijn laatste poging, dat tevens het laatste bevruchte eicelletje dat apart ingevroren was, had ik zoiets van: foert, dit gaat toch nooit lukken, het zullen er volgende keer 2 zijn die ze terugplaatsen... (Ik had expliciet gevraagd bij de pick up om er zoveel mogelijk apart in te vriezen. Dit omdat ik het risico op een tweeling liever niet zag. Dit omdat ik schrik had voor meer riscio tijdens de zwangerschap en ook gewoon omdat we de drukte dat een tweeling met zich meebrengt niet zagen zitten.) Ik ben dus voluit blijven sporten, zware buikspieroefeningen gedaan... En de dag na de laatste competitiewedstrijd kregen we positief nieuws na de bloedname. Ik kon het de eerste dagen echt zelf niet geloven dat het toch gelukt was!
En ik zeg niet dat je er niet mee bezig mag zijn, want door alle medicatie die op tijd en stond ingenomen moet worden en alle afspraken is het niet mogelijk om er niet mee bezig te zijn. Maar ondertussen gaat het leven ook gewoon verder en je mag niet vergeten om te blijven leven en toch ook te genieten van wat je wel hebt.

Hier dus een positif verhaal in het UZA.
Ik mocht bloednames en echo in het ziekenhuis hier in de buurt laten doen, omdat het toch ook snel 45 minuten rijden was naar het UZA. In principe verloopt het doorgeven van gegevens naar het UZA best goed, maar ik had absoluut geen goed gevoel bij de dokter hier in het ziekenhuis dat ik uiteindelijk bij de laatste 2 pogingen toch voor alles naar Wilrijk reed.

Het was ons allemaal de moeite waard! Succes!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: uza dames hier?

Bericht door Carootje » 18 augustus 2016, 10:23

@duupje, fijn om idd ook eens een positief verhaal te horen en zeker een positief verhaal over het UZA. Dan krijgt ne mens toch weer wat meer hoop. :D

Ik heb ook al tegen mezelf gezegd dat die 1e keer een probeer ronde is en er niet te veel van te verwachten. Maar ik weet ondertussen ook uit ervaring van de IUI's dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Maar heb toen ook wel ondervonden dat er zo weinig mogelijk mee bezig zijn en zoveel mogelijk leuke, ontspannende dingen doen, werkt. Tijdens de 3e poging heb ik dat gedaan en ik was zwanger. Helaas is het een miskraam geworden.

Hier komt het ondertussen dichterbij, zondag mag ik starten met de suprefact. Spannend!!
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

DaniW
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 september 2016, 9:19

Re: uza dames hier?

Bericht door DaniW » 19 september 2016, 10:10

Yep, ben ook in behandeling bij het UZA. Heb inderdaad al veel "bekende" gezichten gezien als ik weer eens in de wachtzaal zat voor een bloedtest. Van't weekend m'n eerste TP gehad en super benieuwd/zenuwachtig naar de uitkomst.
Je zal er wel niet te veel van merken zeker? Volgende week maandag de zwangerschapstest...
41 jaar jong! 8)

ICSI 1; sept.'16:
10 eicellen: 8 bevrucht;
7 na 3 dagen gestopt met delen: 1 goede teruggeplaatst.
Resultaat;Niet zwanger.

Icsi 2; november'16
4 eicellen; 4 bevrucht; 2 teruggeplaatst
Resultaat; Niet zwanger.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten