Vraag rond ivf/icsi

ICSI Forum
Plaats reactie
HopingForAMiracle

Vraag rond ivf/icsi

Bericht door HopingForAMiracle » 5 augustus 2016, 21:08

Hey allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum, zal mezelf even voorstellen.
Ik ben M;18 jaar (momenteel werkloos) en ben momenteel iets langer als 2 jaar samen met mijn vriend M;23 jaar (vaste job). Begin augustus 2015 waren we aan het denken over kinderen, februari 2015 begonnen we te proberen voor een kindje van ons twee. Maanden gingen voorbij en ik begon steeds meer te twijfelen. Begin Mei dit jaar heeft mijn vriend een sperma onderzoek laten doen, de resultaten hebben ons verpletterd. We moeten naar een uroloog gaan voor verder onderzoek maar onze wens zal op een andere manier vervuld worden als we gedacht hadden; ivf, icsi of via een donor.

Nu stel ik me de vraag; vanaf hoe oud laten ze ivf, icsi toe?
Ik heb bang dat ze ons zullen afwijzen owv mijn leeftijd en evt ook mijn vriend zijn leeftijd.
Ik heb al maanden opzoek werk gedaan over ivf enzv. En als reden tot weigering staat er gewetensheidclausule. Geld dit ook als ze ons gewoon 'te jong' vinden?
De zwemmertjes zullen met de jaren niet beter worden en zou dus niet weten wat te doen moesten ze ons afwijzen..

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: Vraag rond ivf/icsi

Bericht door HappySnoopy » 6 augustus 2016, 10:54

Hey, het verschilt heel erg van centrum tot centrum. Ik ken iemand die alleenstaand was en achteraan 20. Om redenen van snel verminderende vruchtbaarheid mocht zei niet te lang wachten met zwanger worden. Ik weet dat er centra zijn waar ze geweigerd werd, maar uiteindelijk heeft ze er toch een gevonden waar het wel kon en werd ze ook mama. Zelf ga ik bij DR. Decleer in Jan Palfijn Gent. Ik heb het vermoeden dat hij daar wel voor open staat. Het centrum en de dokter moeten je dan wel liggen. Ik hoop dat hier nog mensen je info kunnen geven over hun ervaringen. Ik weet niet of het een idee is, en het lijkt me ook een grote inspanning. Maar, misschien is het een optie om de verschillende centra aan te schrijven, te vragen of er sowieso de mogelijkheid is op jouw leeftijd en zo ja wat de intakeprocedure is. Dan weet je meteen welke je kan schrappen. Je zal sowieso minder keuze hebben, vrees ik omdat sommige centra principieel mensen met bepaalde, laat ik het maar eigenschappen noemen, weigeren. Ik denk dat het dan goed is dat je dan vooraf weet waar je allemaal terecht kan.

Ik kreeg bv. Een 'nee' in het UZA en heb dan samen met mijn huisarts een ziekenhuis gekozen waar ik zeker terechtkon. Ik was toen al 38 en had niet meer de tijd me uitgebreid te informeren. Gelukkig voel ik me erg goed waar ik ben. Ook al drie keer zwanger geweest (helaas wel drie keer miskraam). Had ik me er niet goed gevoeld dan had ik niet meer de tijd om een ander centrum te zoeken en eens je in het proces zit, is het ook stresserend om indien nodig ook nog eens een ander centrum te kiezen. Daarom zou ik je aanraden om vooraf een lijstje te hebben met centra waar je sowieso terechtkan op jouw leeftijd, dat kan je tijdens het proces stress en energie besparen.

Ik kan begrijpen dat je, zoals wij hier allemaal, snel resultaat wil. Maar, je hebt nog wel de ruimte om het goed voor te bereiden.

HopingForAMiracle

Re: Vraag rond ivf/icsi

Bericht door HopingForAMiracle » 6 augustus 2016, 12:30

Bedankt voor je reactie, HappySnoopy!

Over het Jan Palfijn heb ik inderdaad al erg veel gelezen, met name over Dr. Decleer zelf. Heb ook al een verhaal gelezen van iemand van 21 (toch al wat acceptabeler als 18 voor de artsen) die zowat overal geweigerd werd owv haar leeftijd en uiteindelijk in het Jan Palfijn terechtkon mits een gesprek bij een psycholoog. Het is wel een heel stuk voor ons aangezien we van Hasselt zijn,maar moest daar onze kans zijn nemen we ze met beide handen aan.
Ik heb gisteren inderdaad al een hele hoop centra's aangeschreven met mijn vraag, nu alleen wachten op de antwoorden en hopen op iets positiefs.
Weet je toevallig of wij een doorverwijzing zullen krijgen via de uroloog, huisarts of hiervoor naar de gyn moeten gaan?

Wat jammer dat je al drie keer een mk gehad hebt.. Maar de moed niet opgeven he! Er komt zo iets mooi in de plaats.
En het draaid me eigenlijk niet zozeer erover dat het allemaal snel snel moet. Maar aangezien de zaadjes al eeg slecht zijn op dit moment vind ik dat er weinig tijd te verliezen is. Maar ik neem evenzeer wel de tijd om alles goed uit te zoeken zodat we achteraf niet voor verassingen komeb te staan.

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: Vraag rond ivf/icsi

Bericht door HappySnoopy » 6 augustus 2016, 13:41

Volgens mij kan je gewoon zelf een afspraak maken. Zo heb ik het toch gedaan. Als je info wil over Jan Palfijn, kun je zeker bellen naar de consultatie. Het nummer is 09/224.88.53. Dan kom je bij een vroedvrouw terecht. Ik ben er absoluut zeker van dat ze aandachtig zullen luisteren en zijn ook super vriendelijk, heel begrijpend.

Als ik je berichten zo lees, heb ik het gevoel dat je het heel verstandig aanpakt en er heel bewust mee omgaat. De afstand is inderdaad lastig. Zeker omdat alles moeilijk te plannen is. Velen hier hebben er mee te kampen. Zelf moet ik steeds met het openbaar vervoer van Antwerpen naar Gent. Telkens 5u onderweg. Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten