Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

ICSI Forum
Plaats reactie
Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Cookie-Monster » 10 augustus 2016, 6:56

Zijn er hier dames die in Jette een tp van een cryo in natuurlijke cyclus gedaan hebben? Kreeg je dan Pregnyl rond de dag dat ze je eisprong vermoedden? Hoeveel dagen na Pregnyl of start Utrogestan was de tp? (embryo's zijn ingevroren op dag 3)
6 ICSI eigen materiaal. Juli 2015 1e ECD, zwanger, mk 6 weken. Nov-dec 2015: poging met ECD (Barcelona IVF). Negatief. Verdict: slecht sperma. Gestart met dubbele donatie in eigen land. Verse TP 04/16: neg. 6 cryo's. Cryo 1 7/16: neg. Cryo 2 8/16: neg

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door doorzetter » 10 augustus 2016, 7:31

Mijn zoontje van bijna 14 maanden is het resultaat van een tp in natuurlijke cyclus :D

Even nadenken want het is al wel een tijdje geleden, ik heb ook pregnyl moeten spuiten, 5000 eenheden, in plaats van 10 000 eenheden bij een verse poging.

Ik had wel een blasto van 5dgn oud, als ik het goed heb dan is er na 2 dgn de eisprong en dan moet je de ouderdom van de cryo erbij tellen. Ik had na 7 dgn een tp.

Bij zal dat denk 5dgn na de pregnyl zijn.

Alvast heel veel succes.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door cimmeque » 10 augustus 2016, 10:06

ik heb met deze cryopoging in Jette - resultaat zie banner - geen pregnyl moeten spuiten, dus totaal niets van medicatie.
Enkel Utrogestan vanaf de (volledig natuurlijke) eisprong.
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Cookie-Monster » 10 augustus 2016, 10:41

Bedankt voor de reacties. Ik hoor idd overal dat een cryo van 3 dagen teruggeplaatst wordt 5 dagen na de Pregnyl. Ik heb mijn Pregnyl vorige week dinsdag gezet, maar heb pas 6 dagen later (maandag in de late namiddag) tp gehad. Toen de monitoring mij dat schema gaf (na de 2e bn, wellicht bleek toen dat mijn eisprong eraan zat te komen, ik heb 'm ook (zoals elke maand) gevoeld, amper 14 uur na het zetten van de Pregnyl), dacht ik dat ze zich vergist hadden en heb ik nog expliciet gevraagd waarom het embryo niet op dag 5 teruggeplaatst werd. Toen kreeg ik een uitleg dat het embryo op het moment van de tp al 4 dagen zou zijn. Toen ik de dag na de Pregnyl mijn eisprong voelde, heb ik een paar dagen later nog eens naar de monitoring gebeld om dat te melden, voor het geval dat een impact heeft op de beste tijd om terug te plaatsen, maar ze zeiden van niet. Ik heb toen nogmaals mijn twijfel bij die 6 dagen uitgedrukt, maar kreeg toen als antwoord "we doen dat altijd op dag 6". Ik heb bij de tp gevraagd aan de embryologe hoe oud het embryo was (omdat ik de uitleg van die 4 dagen niet geloofde), en zij zei dat het (zoals ik vermoedde) 3 dagen oud was, 10-cellig. Dus toen vroeg ik aan de gyn die de tp deed waarom ik 6 dagen heb moeten wachten op tp, zij antwoordde dat dat wellicht was omdat mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg was waardoor ze dan liever nog een dagje langer wachten. Maar ook dat argument kon ik weerleggen, want mijn bms was al 9 mm bij de eerste echo (de gyn die de echo toen deed, zei dat het bms klaar was, en dat ik wellicht al die avond Pregnyl zou mogen spuiten, maar ik heb uiteindelijk nog 2 dagen moeten wachten)! Daar had ze dan geen antwoord meer op... enkel wat gemompel. Er is ook geen bloedtest of echo meer geweest na de Pregnyl (niet dat dat moet), maar ik snap dan niet waarom ze mijn tp een dag later doen dan gangbaar is.
De enige verklaring die ik dan nog kan bedenken (en ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat niet waar is), is dat ze op zondag liever geen tp doen in de zomermaanden. Ik ben ook geen vaste patiënte van het UZ, ik ben in behandeling bij een andere dokter die de pu en tp wel in Jette doet, waardoor mijn cryo's daar zijn ingevroren, maar die is nu in vakantie en omdat we wilden doordoen, heeft een andere dokter van Jette mijn behandeling tijdelijk overgenomen en het schema opgesteld. Ik heb die dokter ook maar 1 keer gezien, toen we hem zijn gaan vragen of we tijdens het verlof van onze vaste dokter konden doordoen met een cryopoging (en dat was geen probleem).
Ik vind wel wetenschappelijke studies dat de beste dagen om terug te plaatsen dag 4 en 5 van progesterongebruik zijn; bij tp vanaf 6 dagen progesteron (ben gestart met utrogestan ochtend na Pregnyl, dus op tp zat ik aan die beruchte 6 dagen utro) de zwangerschapskansen drastisch dalen, omdat de receptiviteit van het bms niet meer synchroon loopt met de evolutie en de innestelingsdagen van het embryo (je hebt blijkbaar maar een korte tijdsspanne waarin bms vatbaar is voor innesteling, als je te vroeg of te laat terugplaatst, mis je dat venster).
Dit was mijn 11e terugplaatsing, we hebben een hele weg afgelegd, ik zou het vreselijk vinden dat we deze poging verkwanselen door een dag te laat dan de optimale dag een terugplaatsing te hebben, zonder dat daar een duidelijke medische reden voor is.
6 ICSI eigen materiaal. Juli 2015 1e ECD, zwanger, mk 6 weken. Nov-dec 2015: poging met ECD (Barcelona IVF). Negatief. Verdict: slecht sperma. Gestart met dubbele donatie in eigen land. Verse TP 04/16: neg. 6 cryo's. Cryo 1 7/16: neg. Cryo 2 8/16: neg

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Emmy2 » 10 augustus 2016, 14:45

?
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 6 december 2016, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Emmy2 » 10 augustus 2016, 14:46

?
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 6 december 2016, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door doorzetter » 10 augustus 2016, 18:11

Ja, dit was in Jette.

K zou het ook niet weten, Cm. Of het was omdat het anders op een zondag ging zijn, kan ik persoonlijk moeilijk geloven. Mijn eerste tp was op de nationale feestdag, dus een feestdag midden in de zomer.

Ik zal hoe dan ook duimen op een positief resultaat.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

kama
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 juli 2015, 19:31

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door kama » 10 augustus 2016, 20:52

Hoi,
Ik heb ook een cryo tp gehad in natuurlijke cyclus. Zelfs zonder pregnyl. Uit de bloednames bleek ik zelf al een lh-piek te hebben en dus was de pregnyl niet meer nodig. Na 4 mislukte verse icsi pogingen was dit mijn eerste cryo tp en meteen ook succesvol!
Kama
6xIUI neg.
4x verse ICSI zonder cryo's neg.
overstap naar Jette: 12 goede embryo's!
Icsi 5.1neg; 5.2 zwanger!
Sinds 27/11/2016 BAM van een prachtige dochter

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door cimmeque » 12 augustus 2016, 11:16

Het spijtigste in jouw geval is dat je even tegenstrijdige informatie hebt gekregen, en dat schept heel begrijpelijk veel argwaan.
Dat van die zondag zou ik echt proberen uit je hoofd te zetten: net als doorzetter had ik ook een terugplaatsing op een feestdag: een feestdag op een zondag nog wel (1 mei) :wink: . Het centrum was doods en verlaten, ik was ook de laatste TP van de dag, maar heb toch 2 koppels voor mij zien vertrekken, en wellicht zijn er daarvoor nog veel meer geweest.
Ook misschien een kleine troost: ik was deze keer boenk vergeten te starten met utrogestan. Zou moeten gestart zijn op dinsdag 26 april, maar ben maar gestart zaterdag 30 april. We hadden na terugplaatsing "nummer ergens in de 20" totaal geen hoop meer, vandaar dat mijn hoofd er niet naar stond. Maar kijk eens naar de banner... when you least expect it...

Misschien nog dit: tel je de dag van de eisprong als dag 0 of als dag 1?
Als de eisprongdag dag 0 is, had ik TP van blasto's op dag 5, als je telt dat eisprongdag dag 1 is, was het dag 6: zit daar misschien ergens een verwarring???
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Cookie-Monster » 12 augustus 2016, 21:24

Bedankt voor de reacties! Het is fijn te horen dat het dan al niet om praktische reden kan zijn dat men de terugplaatsing een dag later dan normaal gepland heeft.

Ik heb ondertussen contact opgenomen met de prof die vroeger onze pogingen begeleidde, hij wist me ook te zeggen dat mijn terugplaatsing effectief een dag te laat gebeurd is en heeft het raden naar de reden. Hij wist me gelukkig wel al op 1 punt gerust te stellen: door de Pregnyl doet het er niet toe dat ik een dag vroeger dan het theoretische eisprongmoment van de Pregnyl mijn spontane eisprong had.

Ik tel de dag van de (Pregnyl)eisprong als dag 0. Pregnyl gezet op dinsdagavond, dus theoretische eisprong 36 uur later (donderdag). Donderdag is voor mij dag 0, vanaf dan moet men beginnen tellen alsof het op dag 0 pick-up was en de embryo's "gemaakt" worden en op dag 3 teruggeplaatst worden. In die redenering had ik dus zondag tp moeten hebben van een dag 3 embryo.

Het is idd het feit dat ik nooit een deftige uitleg heb gekregen (en ik heb er herhaaldelijk om gevraagd) waarom men een dag later dan normaal terugplaatst die me mateloos frustreert. Als je 3 verschillende redenen krijgt die alle 3 geen steek houden, tja, dan heb ik geen vertrouwen meer.

We zullen zien. Maar ik geloof er alvast niet meer in en ik vind het superstom dat ik op die manier de fabriekkant van Jette heb leren kennen... We hebben nog maar 3 cryo's en max 2 terugplaatsingen (de laatste 2 embryo's hebben ze samen ingevroren, maar door een operatie wegens baarmoederhalskanker is mijn baarmoederhals te kort en mag ik altijd maar 1 embryo teruggeplaatst krijgen, een tweelingzwangerschap is te risicovol... de dokter was dat vergeten zeggen aan het labo dus hebben ze er per 2 ingevroren)...

In een volledig natuurlijke cyclus is het ook niet erg als je Utrogestan vergeet of te laat start, want doordat je een eisprong had, maakt je lichaam zelf voldoende progesteron aan. Maar ze geven graag nog wat extra, gewoon omdat het kan, en je er toch niet te veel van kan opnemen.
6 ICSI eigen materiaal. Juli 2015 1e ECD, zwanger, mk 6 weken. Nov-dec 2015: poging met ECD (Barcelona IVF). Negatief. Verdict: slecht sperma. Gestart met dubbele donatie in eigen land. Verse TP 04/16: neg. 6 cryo's. Cryo 1 7/16: neg. Cryo 2 8/16: neg

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Amarillo » 13 augustus 2016, 11:49

Cookiemonster: je hebt inderdaad veel verschillende soorten uitleg gehad wat natuurlijk het vertrouwen in hun werking naar beneden haalt. Ik heb geen terugplaatsing in natuurlijke cyclus gehad maar wat ze mij wel hebben gezegd is dat ze een cryo van 3 dagen steeds de dag op voorhand al ontdooien om te kijken hoe deze zich verder ontwikkeld en dus op moment van TP 4 dagen oud is... Bij mij was dit een 13-cellig embryo en denk dat 10-cellig ook wel moet kunnen! Probeer de hoop niet op te geven! Wanneer mocht je weer testen?
Afbeelding[url]

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Panacea » 14 augustus 2016, 14:05

even nog inbreken voor cookiemonster. Ik las dat ze je laatste embryo's per 2 ingevroren hadden, dat hadden ze bij mij zonder te vragen in mijn ferti centrum ook gedaan. De eerste 2 terugplaatsingen wou ik ook maar 1 embryo teruggeplaatst hebben, het andere embryo hebben ze dan door laten delen en als ie het blastocyst stadium op dag 5 of 6 kon halen, hebben ze hem terug ingevroren. en dat heeft mijn overblijfende emmy's bij 2 pogingen gehaald. Later zijn ze allebei opnieuw ontdooid en teruggeplaatst. Bij het 2 de keer ontdooien hebben ze meer kans dat ze de dooi niet goed overleven, maar toch... lijkt me nog altijd beter dat ze gewoon de eerste keer "wegsmijten" Mss nog een optie bij jou ook?
Afbeelding

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Re: Cryo in natuurlijke cyclus met Pregnyl - Jette

Bericht door Cookie-Monster » 15 augustus 2016, 13:04

Panacea: bedankt voor de tip, ik ga het zeker eens bespreken met de arts om bij die laatste 2 embryo's (als ze alletwee mooi ontdooien) het extra embryo te laten doorgroeien tot blasto en dan opnieuw in te vriezen. Op die manier krijgt het toch nog een kans. Ik zou het vreselijk vinden om een embryo "weg te gooien", zeker als het ons allerallerlaatste is... Ik weet wel dat het labo standaard de eerste 4 embryo's apart invriest, en de overtallige dan per 2. Hun redenering, en die kan ik wel volgen, is dat als het na 4 tp met 1 embryo niet gelukt is, het misschien wel de moeite is om ze per 2 beginnen terug te plaatsen. En ze kijken wellicht ook naar de kwaliteit bij de selectie van welke ze apart en welke ze per 2 invriezen.

Amarillo: het embryo dat ze de dag voordien ontdooid hebben, overleefde het niet, waardoor ze op de ochtend van de tp nog een ander embryo hebben moeten ontdooien. Dus dat was zeker nog maar 3 dagen oud bij tp. Het was 8-cellig op het moment van invriezing, en tegen de tp was het 10-cellig. De vorige cryo, die de avond ervoor uit de vriezer was gehaald en het wel mooi overleefde, was 12-cellig bij tp. Is ook niet blijven plakken hoor, dus op zich maakt het wellicht allemaal niet veel verschil en moet je gewoon geluk hebben. Misschien heb ik dat deze maand, misschien ook niet.

Ik mag zaterdag testen, maar dat is een dag later dan mijn gebruikelijk arts (die is nu met vakantie) altijd laat testen, dus ik denk dat ik vrijdag al ga testen. Als de timing voor tp niet zo nauw steekt volgens de monitoring, moeten ze dan ook niet zagen dat het voor de test wél nauw steekt :lol: Ze weten het dan immers ook al zeker (14 dagen na theoretische eisprong). Het is het laatste weekend van onze zomervakantie, de eerste paar dagen waren er al aan door mijn stressreactie op de hele rekentoestanden en uitvluchten, als het negatief is weet ik dat liever al een dag eerder zodat ik nog een beetje kan bekomen voor ik weer aan het werk ga.
6 ICSI eigen materiaal. Juli 2015 1e ECD, zwanger, mk 6 weken. Nov-dec 2015: poging met ECD (Barcelona IVF). Negatief. Verdict: slecht sperma. Gestart met dubbele donatie in eigen land. Verse TP 04/16: neg. 6 cryo's. Cryo 1 7/16: neg. Cryo 2 8/16: neg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten