Icsi 2016 oktober-november-december

ICSI Forum
Plaats reactie
Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Panacea » 14 augustus 2016, 14:15

Ik weet dat het nog vroeg is, maar dacht, ik open alvast een nieuw topic, misschien zijn er nog mensen die alleen maar aan het wachten zijn.

Momenteel ben ik een een verplichte pauze om praktische redenen. Door de wachtlijst, kon ik niet meer opstarten voor mijn 2de ivf/icsi in september, dus ben ik verplicht naar oktober opgeschoven. Begin oktober start ik met puregon spuiten om dan ergens midden oktober pick up te hebben. Het wordt een puregon/orgalutran schema. Momenteel dus aan de pil, het meest hatelijkste moment van de behandelingen.

Enerzijds keek ik enorm op tegen het wachten, maar nu begin ik het ook wel een beetje als een voordeel te ervaren. Even "rust" in het hoofd. Niet op eten moeten letten en even bekomen van de enorme hormoonschommelingen.

Nog mensen die aan het wachten zijn?
Afbeelding

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door HappySnoopy » 14 augustus 2016, 14:33

Wachten zal er voor mijn niet meer bij zijn. Maar, heb in januari/februari bewust een extra maand gewacht. Al enkele keren zoveel negatief (papa en goede vriend overleden, eerste miskraam, Zwangerschapstest tweede miskraam) in februari de voorbije jaren dat ik absoluut geen belangrijk moment wou in die maand. En, ook mij heeft dat toen heel veel deugd gedaan. Eens de emoties en hormonen van de laatste poging uit mijn lijf, vond ik weer even helemaal rust en tijd voor mezelf. Ik zou zeggen, ook al klinkt het vreemd, geniet ervan

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Carootje » 14 augustus 2016, 17:22

Das raar he, dat ge zo van die weken of maanden in uw leven hebt waarin elke keer weer slechte dingen gebeuren. Ik hen dat met de week van 21 juni. Die dag 5 jaar geleden is mijn mama gestorven, die week vorig jaar hebben we te horen gekregen dat een kindje van mijn vriend nooit mogelijk zal zijn omwille van azoospermie. En dit jaar exact op 21 juni miskraam op bijna 7 weken. Die week mogen ze afschaffen voor mijn part, ik hoef ze niet meer. :(

Wij zijn ook wel aan het wachten, verplichte rustpauze na de miskraam en nu aan de pil voor de opstart van onze eerste ivf/icsi poging. Ik mag wel volgende week al met suprefact starten, dus helemaal in het juiste topic zit ik nu niet. :wink:
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door HappySnoopy » 14 augustus 2016, 18:01

En dan dit jaar uiteindelijk punctie op 29/02. Ik dacht nog die schrikkeldag tellen we niet mee: zwanger en een super cryo. Maar, toch weer mis na 11 weken. Cryo dooi overleefd maar niet blijven plakken. En die 29ste beste vriend van papa gestorven. Voor mij mogen ze februari helemaal afschaffen. Maar ja, als we zo beginnen blijft er niks over van het jaar zeker. ;-)

Succes beiden!

stan02
Berichten: 89
Lid geworden op: 3 mei 2016, 13:52

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door stan02 » 14 augustus 2016, 21:47

Ik kom hier ook mee piepen... Begin nu aan mijn 2de poging binnen ICSI 1, dus oktober is nog veraf, maar ik blijf jullie volgen meiden. Normaal heb ik nog net terugplaatsing eind augustus...
Blijf erin geloven, ik duim mee! GOOD LUCK!
1 zoontje (geboren: 2010) Start voor brusje: mei 2015
6 maanden stimulatie met CLOMID: mislukt
4 X IUI: mislukt
ICSI 1: poging 1: mislukt
poging 2: mislukt
poging 3: 14/10: positieve test: ZWANGER!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Panacea » 15 augustus 2016, 13:32

hihi thx lady's voor de support! jullie ook heeeeel veel succes!
happysnoopy, ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat die laatste poging voor jou de juiste wordt, dat je niet nog een keer een miskraam te verwerken krijgt.
Carootje succes met je eerste icsi/ivf. Wanneer zou je dan pick up ongeveer krijgen? Ik ben niet zo mee met het suprefact schema. Dat ik dan eerst een aantal weken neussprayen zeker alvorens te spuiten?
stan02, hopelijk deze keer een plakkertje, dat ik je niet hoef tegen te komen in de wachtzaal in oktober ;)
Afbeelding

Ingafromsweden
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 september 2016, 16:17

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Ingafromsweden » 3 september 2016, 17:32

Hallo dames,


Ik ben nieuw op het forum. Ik volg de berichten die hier gepost worden wel al een tijdje. Zoals veel van jullie had ik gedacht het vervullen van onze kinderwens veel sneller zou gaan. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk medelijden met mijzelf te hebben en ervoor te gaan zonder veel geklaag. Maar nu poging drie er sinds een uurtje geleden officieel opzit door een teleurstellend telefoontje van jette zijn de traantjes toch moeilijk te bedwingen .... zeker als ik de teleurstelling in de ogen van mijn man zie. Het neerschrijven van mijn verhaal kan mij misschien helpen om deze opdoffer wat te verwerken. Ik heb zelf al heel wat steun gehad door jullie berichten allemaal te lezen en te weten dat ik niet alleen ben in de fertiliteitsland. Misschien kunnen mijn posts ook iets betekenen voor jullie.

Na een teleurstellende tweede poging waarbij er zelfs geen terugplaatsing was heb ik natuurlijk mijn mond niet kunnen houden over de nieuwe poging en de terugplaatsing ... dus moet ik het neg nieuws nog eens meedelen aan familie/vrienden. Volgende keer gaan we het gewoon voor ons zelf houden ... het is al moeilijk genoeg zo. Op het einde van de maand moeten we opnieuw naar de dokter... deze keer voor het eerst een lang kuur geprobeerd, deze heeft wel een beter resultaat opgeleverd. Nu kunnen we voor het eerst een cryo laten terugplaatsen.... maar daar zie ik op dit moment nog even tegen op ... weer al die onzekerheden. Het is geen zekerheid dat ze het ontdooien overleven en dan weer die wachtweken... kan ik precies nu even niet hebben.
start 2015 ZOL - 6iui's overstap naar Jette
jan 2016 - 1ste icsi: 5 eicellen- 1 bevrucht /1 tp - neg
juni 2016 - 2de icsi: 10 eicellen - 3 rijp /1 bevrucht - geen tp mogelijk
aug 2016 - 3de icsi : 12 eicellen - 6 rijp/6 bevrucht - 1tp- neg (4 cryo's)

Jozefien92
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 juli 2016, 14:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Jozefien92 » 7 september 2016, 12:52

Hallo iedereen

Na een een kleine 2 maand rust en vakantie ben ik terug op het forum.
We starten 17/10 met onze 2de ICSI poging. Gisteren op gesprek geweest en medicatie meegekregen.
Ze gaan nu een langere hormoonhuur proberen te doen met andere medicatie, nu met menopur ipv puregon. Ze willen zo een beter kwaliteit hebben van de eitjes omdat er bij de 1ste ICSI geen TP was en maar een hormonenkuur had van 7dagen.

Zijn er nog met diezelfde situatie?
De dokter liet wel vallen tegen haar collega dat ze zelf de opvolging wil doen omdat het een moeilijk dossier is :s

Zien we het zitten? NEE zie er tegenop! maar we kunnen niet anders zeker ... Positief blijven ookal is het zo moeilijk!

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 23 september 2016, 18:16

Hey

Ik ben ook nieuw hier en moet ook een tijdje wachten voor een nieuwe cryo poging.
Ik heb afgelopen maandag een curettage ondergaan van een verse tp van icsi 2.
Op zes weken zagen ze slechts een leeg vruchtzakje.
Volgende week woensdag heb ik een echo controle om te zien of alles ok is.
Ik veronderstel dat ik zal moeten wachten tot dat mijn hcg op nul staat om terug te herbeginnen.
Ik maak zelf geen cyclus aan wegens pco dus ik weet ook niet wnr mijn lichaam "ok" is.

@carootje hoe lang heeft het bij jouw mk geduurd vooraleer je hcg op nul stond?

Heel veel succes aan iedereen!
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door luchtballon » 23 september 2016, 20:19

hallo

ik kom mij hier ook toevoegen. Ik heb vorige jaar mijn eerste isci gehad met 5goede embryo's maar zonder resultaat.
Nu ben ik begonnen met mijn tweede pick-up. Het komt zeer zwaar aan. Ik heb al 5terugplaatsingen gehad zonder enige resultaat. Ik heb al alle soorten onderzoeken gehad maar alles lijkt normaal. Alleen mijn man een verminderde zaadkwaliteit, vandaar isci. Ik heb dikwijls het gevoel dat ik de enige ben maar als ik hier zie... In mijn omgeving lijkt zwanger worden zo logisch en gemakkelijk. Nuja ik probeer mijn moed samen te rapen voor mijn 2e pick-up met hopelijk ook een goed aantal embryo's. Ik weet niet waarom maar mijn dokter wil het doen met andere medicatie. Nu moet ik menopur inspuiten ipv gonal f. tjaa we zien wel. aan iedereen veel moed en hopelijk met snel goed nieuws!!!

luchtballon
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 23 september 2016, 21:47

@ luchtballon frustrerend eh als je zoveel goede cryo's hebt maar er blijft er geen enkele plakken!!
Ik begrijp helemaal hoe je u voelt!
We mogen idd de moed niet laten zakken. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan eh.
Na elke tegenslag moet je uzelf weer oprapen en moed inspreken.
Maar we doen het voor ons wondertje! Ik hoop super hard dat iedereen hier snel zwanger mag zijn!
Alvast heel veel succes met de nieuwe poging.
Wanneer is je pu?
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door luchtballon » 23 september 2016, 21:59

honey89 ja zeer frustrerend. ik durf soms bijna niet meer te hopen maja. wanneer is mijn pu? dat weet ik nog niet ergens begin oktober denk ik. ge zijt toch zwanger geweest dus het bewijst toch dat er innesteling kan zijn?! wat is pco?

jozefien92 ik heb ook 2maanden vakantie genomen en nu terug herbeginnen met icsi2. mijn hormonenkuur is ook veranderd van gonal f naar menopur. de reden is mij niet duidelijk??

luchtballon
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 23 september 2016, 22:16

@luchtballon tja zwanger... Een lege vruchtzak. Wil dus zeggen dat het nooit verder gedeeld is naar een vruchtje.
Is dat een bewijs? Ik weet het niet. Voor mij is dit voorlopig een bewijs dat et iets mis is met mij?
Zoveel keren lage hcg waarde gehad maar steeds afgebroken. Ik weet het niet, ik hoop van niet. Als in dit vertel aan de gyn zegt men altijd dat het aan de natuur ligt.
Pco wil zeggen dzt ik heel zelden een eigen cyclus aanmaak. Veel blaasjes die niet groot genoeg worden om een eisprong te veroorzaken.
Ik duim heel hard mee voor je tweede poging!
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Carootje » 24 september 2016, 22:32

@honey, ik weet niet of je het in het andere topic gelezen hebt, maar bij mij heeft het een dikke maand geduurd voor mijn hcg op 0 stond. Heel frustrerend vond ik dat. ook ik heb na mijn biochemische zwangerschap, miskraam en afgebroken 1e poging heel sterk het gevoel dat er bij mij ook vanalles mis zit. :( hoewel wij in dit traject beland zijn omwille van de azoospermie van mijn vriend en zo dus op donor aangewezen zijn.

@jozefien en luchtballon, ik heb hier al vaker gelezen dat menopur een betere kwaliteit van eicellen zou geven. Vandaar waarschijnlijk de switch van jullie medicatie.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 25 september 2016, 6:41

Honey89, ik begrijp perfect wat je wil zeggen. Nu na mijn misraam zeggen mensen me goedbedoeld dat het goed is dat we nu toch weten dat het kàn. Maar in mijn ogen weten we helemaal niets. Oké, er is een innesteling geweest en dat is meer dan we ooit bereikt hebben, maar het is helemaaaaal geen garantie dat ik van een goed embryo zwanger kan worden en blijven !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten